Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muut työttömät, milloin luovuitte ns. normaalista päivärytmistä?

Vierailija
11.12.2024 |

Viidettä kuukautta työttämänä. Minulla on tähän asti ollut ns. normaali päivärytmi, mutta tänään tässä ajattelin, että mitä väliä. Ihan sama, milloin työhakemuksia kirjoitan, onko se päivä vai yö. Voin katsoa leffoja aamuyölle ja nukkua iltpäivään, jotta ei ole niin pitkä aika odotella, että ystävät pääsee töistään ja ehtivät tavata (lounailla ei ole vara käydä). 

Eli, pidättekö te muut yllä päivärytmiä: aamukahvit, hakemuksia, lounastauko, kouluttautumista/lisää hakemuksia, harrastukset/ulkoilut "vapaa-aikaa"?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle luonnollinen rytmi on nukkua 21-05, joten samalla rytmillä mennään aina työttömänäkin. 

Vierailija
22/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kun sain töitä. Työttömänä pidin parhaani mukaan rytmistä kiinni, sillä tuli muuten niin luuseriolo jos nukkui puoleenpäivään. Sain töitä, ja nyt ennen niiden alkua olen päästänyt irti. On "lupa" laiskotella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidättekö te muut yllä päivärytmiä: aamukahvit, hakemuksia, lounastauko, kouluttautumista/lisää hakemuksia, harrastukset/ulkoilut "vapaa-aikaa"?

😂 Tämä oli selvästikin ei-työttömän aloitus, koska kellään työttömällä ei ole tällaista päivärytmiä. Eikä edes tarvitse olla. Työtön tietää, montaako paikkaa hänen on haettava kuukaudessa. Edes viranomaiset eivät velvoita tuollaiseen, mitä sinä luettelit.

Itse olen osa-aikatyössä ja välillä myös kokonaan työtön. Sama työssä käyvän päivärytmi on aina, myös työstä siunaantuneilla lomilla. On paljon helpompaa sitten, kun taas menee töihin, eikä ole totuttanut itseään nukkumaan myöhäiseen tai valvomaan yöhön asti. Suosittelen samaa kaikille. Työttömille ja työssä käyville.

Vierailija
24/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pidättekö te muut yllä päivärytmiä: aamukahvit, hakemuksia, lounastauko, kouluttautumista/lisää hakemuksia, harrastukset/ulkoilut "vapaa-aikaa"?

😂 Tämä oli selvästikin ei-työttömän aloitus, koska kellään työttömällä ei ole tällaista päivärytmiä. Eikä edes tarvitse olla. Työtön tietää, montaako paikkaa hänen on haettava kuukaudessa. Edes viranomaiset eivät velvoita tuollaiseen, mitä sinä luettelit.

Itse olen osa-aikatyössä ja välillä myös kokonaan työtön. Sama työssä käyvän päivärytmi on aina, myös työstä siunaantuneilla lomilla. On paljon helpompaa sitten, kun taas menee töihin, eikä ole totuttanut itseään nukkumaan myöhäiseen tai valvomaan yöhön asti. Suosittelen samaa kaikille. Työttömille ja työssä käyville.

Kyllä mä työttömänäkin yritän vähän vastaavanlaista rytmiä pitää, kuin olisi ns. oikeasti töissä. Aika tarkalleen klo 9 asti selailen esim. työpaikkoja tai teen verkko-opintoja, sitten pidän "kahvitauon" ja käyn usein ulkona kävelemässä tai asioilla tai vaikka kirjastossa, sen jälkeen saatan paneutua johonkin työhakemukseen ihan ajan kanssa ja havahdun, että kello onkin jo 14 ja voisi ottaa kahvikupposen ja syödä, jatkan sitten taas ehkä tunnin, kunnes alkaa jo koneella olo kyllästyttää ja silmiä väsyttää ja lähden liikkeelle ulos tai kavereita tapaamaan tms.

Vierailija
25/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä heräilen näihin aikoihin eli yhden ja kahden välillä. Näin on jatkunut useamman vuoden. Että vihaan herätyskellon ääntä. 

Vierailija
26/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla normaali päivärytmi? Ja kuka sen normaalin määrittelee? Itse teen töitä, mutta valitsen työaikani miten huvittaa, nukun mielelläni myöhään ja katson yöllä leffoja. Miksipä ei? Kyllähän jotkut ovat työpaikallakin yöllä, joten kai sitä voi itse valita, minkälaisen todellisuuden mukaan omaksuu itselleen "normaalin" rytmin.

Vierailija
27/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä työttömänäkin yritän vähän vastaavanlaista rytmiä pitää, kuin olisi ns. oike

Ääh, tuollainen tylsä normityön kahdeksasta neljään -rytmi... Huhhuh, onneksi omassa työssä ei tarvitse elää noin!

Vierailija
28/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän vuorotyöläistenkin alkaa noudattaa apN. normaalia rytmiä?

Vierailija
29/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löin heti läskiksi, kun ei parin kk jälkeen löytynyt töitä. Yleensä nousin sängystä vasta kun ensimmäiset lampaat palailivat työpaikoiltaan.

Vierailija
30/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi rytmi, 6.00 ylös, aamukahvi ja muut aamutoimet ja lenkille. Siivousta ja päiväruoan valmistus, työnhakua ja toinen lenkki koirien kanssa ja sitä rataa...

Vierailija
31/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pikemminkin löysin ns. tavallisen päivärytmin vasta myöhemmin. Juuri omilleen muuttaneena teininä ja nuorena aikuisena uni- ym. rytmini oli aivan päin honkia, mutta nyt yhtäkkiä kolmekymppisenä haluankin herätä aamukuudelta. Herään nyt suunnilleen samoihin aikoihin, kuin vielä pari vuotta sitten menin nukkumaan.

Vierailija
32/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään säännöllisestä elämästä, joten nukkumaan meen n. klo 23 ja nousen n. klo 7. Syömiset ja kahvittelutkin suunnilleen samoihin aikoihin joka päivä. Minusta näin tehden elämä aika helppoa, kun rutiinisti voi tehdä asioita. Ei kuitenkaan hajoamista, vaikka joku päivä olisikin erilainen. Ainoastaa kahvinjuonti vaatii melko saman ajankohdan joka päivä, että pää ei ala jomottamaan.

Vierailija
33/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luovu, kun luopuu rytmistä, heikentää vaan omaa elämänlaatua.

HAHHAH!! bää🐑

Hahahaha, almujen varassa oleva köyhä

Vierailija
34/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä flunssa rikkoo rytmin pitkäksikin aikaa. Tulee vain levättyä. Jos terveenä pysyy, niin minä olen aika kone heräämään tarkkaan aikaan oli töitä tai työttömyyttä. Rytmitän elämäni urheilulle.

Sairaana koko paketti hajoaa ja hommaa pitää alkaa rakennuttamaan uudestaan. Jos on aikaisemmin latautunut hyvin tiukka ja terveydelle sairas arjen soittoraita, niin sairaus on tervetullut nollaus elämään.

Menee viikkoja sen jälkeen kun tervehtyy. Joskus kuukausiakin. Jää tavallaan sairausmoodi päälle.

Vierailija
35/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aina normaali päivärytmi aina kun olin työttömänä ja on yhä eläkkeelläkin. Aamuvirkku mikä aamuvirkku.

Vierailija
36/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tähän vaikuttaa traumatisoituminen (yöllä piti usein lähteä karkuun toista vanhempaa, joten nukuin ns. toinen silmä auki), mutta yleensä valvon aamuyöhön-aamuun saakka ja menen sitten nukkumaan. 

Kyllä, olen yrittänyt muuttaa unirytmiäni useasti, viimeksi viime kuussa. Rytmi toimii noin viikon, jonka jälkeen alan valvomaan. Uni ei vaan tule, tai säpsähtelen hereille pitkin yötä (jonka myötä nukun päivällä uupuneena). Kaipa tähän olisi jotain apua saatavilla, mutta kaikkina näinä vuosina kukaan ei ole osannut terveydenhuollossa sanoa juuta eikä jaata. 

Suht tyypillinen nukkumissykli itselleni on siis noin 4.30-13.30. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Uni on syvää ja levollista. 

Vierailija
37/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi luopua päivärytmistä vaan odottaa puhelin kädessä tuleeko sijaisuuksia. Aamupesut, pukeutuminen, kahvit ja sitten sitä odottelua, usein kyllä turhaan. Työkassin laitan valmiiksi illalla siis sisäkengät, vaihtovaatteet ynnä muuta.

Vierailija
38/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun normaali päivärytmi on se, että herään joskus klo 10-11 maissa. En näe mitään järkeä rikkoa kroppaani heräämällä väkisin kukonlaulun aikaan.

Mun normaali rytmi on että kello soi joka aamu 5-6. Olen nyt viidettä vuotta työttömänä.

Vierailija
39/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luontaisen unirytmin noudattaminen parantaa unen laatua ja sitä kautta muutakin elämänlaatua.

Mistä tietää että mikä on luontainen unirytmi? Itsellä ainakin unirytmi muuttuu koko ajan. On myös mielenkiintoista että miten monella muullakin näin on.

Vierailija
40/42 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luontaisen unirytmin noudattaminen parantaa unen laatua ja sitä kautta muutakin elämänlaatua.

Mistä tietää että mikä on luontainen unirytmi? Itsellä ainakin unirytmi muuttuu koko ajan. On myös mielenkiintoista että miten monella muullakin näin on.

Yksinkertaisimmillaan siitä, että menee nukkumaan kun nukuttaa ja herää ilman kelloa kun on nukkunut tarpeeksi. Useimmilla ihmisillä sisäinen kello on hiukan yli 24 tuntia, jolloin on myös normaalia että nukkumaanmeno lähtee jossain vaiheessa myöhästymään.