Tinderissä mies pyysi minua lataamaan profiiliini kokovartalokuvan
Tutustuin Tinderissä nelikymppiseen tavalliseen mieheen. Minulla on profiilissa vain kasvokuvia ja harrastuksiin liittyviä kuvia. Mies itse kirjoitti minulle, että hän haluaisi viedä minut treffeille ravintolaan syömään. Ehdotin sitten muutamaa ajankohtaa, milloin voisin lähteä. Niihin ehdotuksiin mies ei virkannut mitään vaan yhtäkkiä kirjoitti, että "en halua vaikuttaa pinnalliselta, mutta olisiko sinun mahdollista lisätä profiilisi kokovartalokuva".
Minusta tuntuu aika oudolta, että ensin kutsutaan treffeille ja sitten kuitenkin aletaan empimään, että ehkä kuitenkin haluaisin vielä miettiä, että oletko riittävän kaunis että haluan oikeasti viedä sinut treffeille. Hän tietysti alkoi kovasti olla huolissaan siitä, että jos minä olenkin kovin lihava. Ja mainittakoon, että kuvien perusteella se mies itsekään ei ole se penaalin komein kynä suoraan sanottuna (ei sillä että ulkonäöllä olisi minulle mitään väliä).
Kommentit (570)
Moni ihan kivankin näköinen mies menee Tinderissä hylkyyn puuttuvien tietojen takia. En jaksa haastatella kaikkia alusta asti. Laittakaa tiedot näkyviin!
Miksi sen kokovartalokuvan pyytäminen meni niin kovin juureen? Tinderin koko ideahan perustuu valintaan pelkän ulkonäön perusteella. Kyllä mulle ainakin ulkonäkö koostuu kokonaisuudesta.
se, jos tässä tapauksessa mies on kalju, huonohampainen tankero, joka yrittää vain paljon oman tasonsa yläpuolella olevia, on kai lähinnä hänen ongelmansa
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen kokovartalokuvan pyytäminen meni niin kovin juureen? Tinderin koko ideahan perustuu valintaan pelkän ulkonäön perusteella. Kyllä mulle ainakin ulkonäkö koostuu kokonaisuudesta.
se, jos tässä tapauksessa mies on kalju, huonohampainen tankero, joka yrittää vain paljon oman tasonsa yläpuolella olevia, on kai lähinnä hänen ongelmansa
No eikä perustu. Se että sinun apina-aivosi eivät kykene prosessoimaan naaraan nähdessään muuta informaatiota kuin ulkonäön, ei tarkoita sitä etteivätkö muiden kykenisi
Onko pinnallista kysyä, miltä mies nykyään näyttää, kun kuvissa näkyy parrakas, lyhytpartainen ja mies ilman partaa? Itselleni ruma parta on turn off
Vierailija kirjoitti:
No siis ongelmahan ei ole se, että ihmisellä on ulkonäköpreferenssejä, vaan tökerö käytös. Ja jos kerran pointti on valita hyvännäköinen, niin jos kerran kuvista ei käy kaikki oleelliset ulkonäköasiat ilmi, niin eikö silloin pidä vain laittaa vasemmalle?
Vierailija kirjoitti:
Onko pinnallista kysyä, miltä mies nykyään näyttää, kun kuvissa näkyy parrakas, lyhytpartainen ja mies ilman partaa? Itselleni ruma parta on turn off
Jos olisin sinä, swaippaisin vasemmalle. Jos kuvissa välillä on parta ja välillä ei, se kuulostaa siltä, että miehellä itselläänkin on välillä parta ja välillä ei. Monethan vaihtelevat tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä jonkun aikaa pyörineenä olen oppinut, että jos joku merkittävä asia jätetään näyttämättä/kertomatta, se tehdään tarkoituksella. Lakki päässä joka kuvassa -> kalju. Vain kasvokuva -> lihava. Ei mitään mainintaa lapsista -> pieniä lapsia. Ei mainintaa koulutuksesta -> amis
Samaa mieltä. Paitsi että minulla ei kyllä ollut mitään mainintaa lapsista ja olen lapseton, enkä myöskään halua lapsia. Pitänee laittaa seuraavalla kerralla profiiliin. En halua että kukaan laittaa vasemmalle siksi että kuvittelee minun olevan pikkulapsen yh.
Todellakin pitää laittaa. Itse velana en jaksa näitä piiloisiä ("ei mulla ole lapsia, mun lapset on jo aikuisia" / "lapset asuu äidillään joten mielestäni en voi laittaa että on lapsia" / "bla
Uusperhekuviot ovat oksettavia ja vanhemman uusi puoliso on aina vaan tämän uusi pano. Ei kukaan täyspäinen halua sellaiseen asemaan. Riitaa tulee vähintään peintövaiheessa, mutta todennäköisesti jo kauan sitä ennen. Lapset halveksuvat vanhempaa ja uutta, koska vanhemmat ovat eronneet todennäköisesti hedonistisista, typeristä syistä
Jos ei ole kokenut ja nähnyt uusperhearkea lapsen asemasta, tuskin voi koskaan ymmärtää sitä oksetusta, mitä se iskän ruma ja hirviömäinen uusi pano aiheuttaa. Eronnut ei pysty upgreidaamaan, sillä hän on jo lapsellinen, ja jos nainen suostuu lapsellisen kumppaniksi, on todennäköisesti täysi roska itsekin. Kuten sinäkin osoitat: et edes tajua omaa asemaasi, eli se on todennäköisesti todella heikko
Vierailija kirjoitti:
Lataisin ehkä jonkun tosi tajunnan täräyttävän kokovartalokuvan ja sitten jos äijä jatkaa deittiehdotuksia laittaisin viestin: minulle on tullut nyt niin paljon viestejä ja treffipyyntöjä, että en saa enää kalenteriin mahtumaan. Hyvää jatkoa.
Sellainen voimaantumistarina :D
Vierailija kirjoitti:
Moni ihan kivankin näköinen mies menee Tinderissä hylkyyn puuttuvien tietojen takia. En jaksa haastatella kaikkia alusta asti. Laittakaa tiedot näkyviin!
Teet just oikein. Mitä väliä sillä on, jos vasemmalle joutuu joku, joka olisikin ehkä ollut potentiaalinen? Ei Tinderissä tarvitsekaan haalia oikealle kaikkia mahdollisia, vaan valikoit olemassa olevien tietojen perusteella kiinnostavat etkä mieti niitä muita ollenkaan. Muut eivät voi tietää, mitkä tiedot just sulle ovat oleellisia, ja ihmiset laittavat profiiliin ne asiat, jotka heille itselleen ovat oleellisia.
Fiksut ylipainoiset ymmärtävät että heillä on myös faninsa ja että kannattaa erityisesti oman ajan säästämiseksi olla rehellinen kuvissa ja näyttää se todellisuus.
Onko järkevämpää deitata miehiä jotka alusta asti tietävät koko ulkonäkösi ja silti haluaa treffeille kanssasi?
vai?
Tahallaan piilottaa kroppa kuvista ja sitten käydä treffeillä miesten kanssa jotka saattavat järkyttyä näkemästään ja eivät ole kiinnostuneita näkemään uudestaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se, jos tässä tapauksessa mies on kalju, huonohampainen tankero, joka yrittää vain paljon oman tasonsa yläpuolella olevia, on kai lähinnä hänen ongelmansaNo eikä perustu. Se että sinun apina-aivosi eivät kykene prosessoimaan naaraan nähdessään muuta informaatiota kuin ulkonäön, ei tarkoita sitä etteivätkö muiden kykenisi
Miten mä pystyn pelkästään katsomalla tietämään kohteesta mitään muuta, kuin ulkonäön? Olkoon sitten apinan tai vaikka ameeban aivot? Jos ulkonäkö (mihin mun mielestä kuuluu kaikki varpaista päälakeen) miellyttää, ni siinä vaiheessa voi alkaa tehdä tuttavuutta, jos toinenkin osapuoli on siihen halukas.
Olipa muuten kunnioittavan tuntuisesti sanottu naissukupuolesta toi naaras. Kertoo kyllä sinunkin arvomaailmastasi jotain
Vierailija kirjoitti:
Fiksut ylipainoiset ymmärtävät että heillä on myös faninsa ja että kannattaa erityisesti oman ajan säästämiseksi olla rehellinen kuvissa ja näyttää se todellisuus.
Onko järkevämpää deitata miehiä jotka alusta asti tietävät koko ulkonäkösi ja silti haluaa treffeille kanssasi?
vai?
Tahallaan piilottaa kroppa kuvista ja sitten käydä treffeillä miesten kanssa jotka saattavat järkyttyä näkemästään ja eivät ole kiinnostuneita näkemään uudestaan..
Tätä mietin minäkin.
Esimerkiksi ystäväni on obeesi ja hänen miehensä aikanaan bongasi hänet somesta. Jo profiilissa oli kokovartalokuva, ja mies omien sanojensa mukaan katsoi kuvaa ja sanoi että tuosta naisesta tulee mun vaimo, on niin upea ilmestys. Ja niin tuli, edelleen ovat onnellisesti naimisissa reilusti yli vuosikymmen jälkeenpäin.
Ei lihavuus siis estä pariutumista, sillä ihmisillä on eri preferenssejä. Turha läskejä on piilottaa ja yrittää harhauttaa sellaista ihmistä jolla preferenssi on esim. normaalipainoisuus.
Just ton takia ihan rehellisesti itsestäni profiilissa kokovartalokuva. Mut, en kyllä miehiltä pyytele kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset lapset haittaa, koska tulee lapsenlapsia joita sitten mummi hoitaa kaikki viikonloput, jotta lapset pääsee taas viettää nuoruuttaan uudestaan. Nimim.
Tämä rajaus/linjaus on täysin ok. Itse tosin en olettaisi itsestään selvyytenä, että toisella on kaikki aika käytettävissä just suhteelle. Olen itse 46-v ja minulla on lapsia, ja kun olen deittaillut lapsettomien miesten kanssa, niin näillä tuntuu usein olevan elämä aivan täynnä harrastuksia. Itselleni tämä on ok, koska minulla on lasten lisäksi itsellänikin harrastuksia. Mutta en siis suinkaan oleta, että lapsettomankaan kanssa voisi viettää mitään 24/7-suhdetta (itse en tosin sellaista kaipaakaan). Voi jopa olla, että sillä tyypillä, jolla on aikuiset lapset, on enemmän aikaa suhteelle, koska elämäntyyli ei ole vuosien aikana rakentunut lukuisten harrastusten ympärille. Monella 50+ ikäisellä voi sitten tulla eteen myös omien ikääntyvien vanhempien hoitaminen ja/tai auttaminen, ja TÄMÄ voi olla ihan oikeasti kuluttavaa ja aikaa vievää. Siinä vertailussa ovat mummon lastenlapsiviikonloput vielä kevyttä kamaa...
Mietin myös, että jos kyseessä on 50+ ikäinen ihminen, jolla ei vielä oikeasti ole niitä lapsenlapsia, niin kannattaako tulevaisuutta alkaa ennustaa? Kaikki eivät lapsenlapsia saa, ja jos saavatkin, niin kaikkien aikuiset lapset eivät asu samalla paikkakunnalla eli lastenlasten hoitoviikonloppuja ei ehkä tulekaan kuin satunnaisesti kerran, pari vuodessa jos sitäkään. Ja jos lapsenlapsia tulee vaikka kymmenen vuoden päästä, niin ihanko oikeasti se on ongelma tässä hetkessä?
Mutta en tarkoita, etteikö niin voisi ajatella. Kaikki toiveet kumppanin suhteen ovat ihan ok, kuten sanoin. On kuitenkin ihan mielenkiintoista kuulla eri näkökulmia ja keskustella tästäkin aiheesta. Itselleni tosin tuntuu vielä kaukaiselta ajatus,että kumppanilla (saati itsellä) edes voisi olla lapsenlapsia, koska en ole kiinnostunut itseäni vanhemmista miehistä, ja useimmiten omassa ikäluokassa lapset ovat korkeintaan teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se, jos tässä tapauksessa mies on kalju, huonohampainen tankero, joka yrittää vain paljon oman tasonsa yläpuolella olevia, on kai lähinnä hänen ongelmansaNo eikä perustu. Se että sinun apina-aivosi eivät kykene prosessoimaan naaraan nähdessään muuta informaatiota kuin ulkonäön, ei tarkoita sitä etteivätkö muiden kykenisi
Miten mä pystyn pelkästään katsomalla tietämään kohteesta mitään muuta, kuin ulkonäön? Olkoon sitten apinan tai vaikka ameeban aivot? Jos ulkonäkö (mihin mun mielestä kuuluu kaikki varpaista päälakeen) miellyttää, ni siinä vaiheessa voi alkaa tehdä tuttavuutta, jos toinenk
Sinne Tinderiin voi kirjoittaa myös itsestään asioita. Moni skippaakin kaikki tekstittömät, eli pelkän kuvan perusteella ei kiinnostuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lisäsin jossain vaiheessa maininnan 'ei lemmikeitä'. Se tuntuu monille miehille olevan tärkeää
Kyllä, tämä on tärkeä tieto. Tinder on täynnä hullluja koiranomistajanaisia. Jotkut eivät pysty peittämään hulluuttaan (lue: profiilissa on pelkästään koirakuvia), toiset ovat oppineet ja yrittävät salata koiran olemassaolon.
Itsellänikään ei tainnut olla merkintää siitä, että lemmikkejä ei ole - kaipa ajattelin samoin kuin lapsista, että olennaisempaa kertoa, jos niitä on. Mutta koska itsekin toivoin ihmistä, jolla ei ole lemmikkiä (varsinkaan koiraa, koska pelkään niitä), ilahduin kyllä aina, jos tiedoissa oli, että lemmikkiä ei ole. Jatkossa täytynee muistaa itsekin laittaa tämä tieto, jos vielä Tinderiin menen.
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen laittaa sellaisen naamakuvan ja sellaisesta kuvakulmasta, että näyttää kuvassa 10-30kg hoikemmalta.
Rehellinen kokovartalokuva tekee sen, ettei tule turhaan kulutettua aikaa ja tälläydyttyä sinne treffeille, joten win-win tilanne.
Minä en ymmärrä filttereiden käyttöä, tai muutenkaan poseerauskuvia, joilla yritetään tehdä itsestään jotain muuta kuin on. Se karkottaa minut heti. Ei paino, vaan mielestää huijaaminen. Itselleni toisen luonne on tärkeintä ja riittää vallan hyvin "perustallaaja", joka pitää hygieniansa kunnossa, sekä perusolemus on siisti. Kyllä se vain niin menee, että tuntemattoman kohdalla ulkonäköön ihastutaan ja myöhemmin luonteeseen rakastutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekoille treffeille ravintolaan? Itse pitäisin todella säälittävänä avauksena mieheltä tuollaista ehdotusta. En ainakaan ekoilla treffeillä maksaisi illallista, enkä usko, että suomalainen nainen olisi valmis jakamaan laskun.
M40
Lol. Suomalainen nainen nimenomaan on valmis jakamaan laskun.
Viepä nainen illalliselle jossain muualla kuin pohjoismaassa, ja tarjoilijasta lähtien kaikki pitävät sinua täytenä moukkana jos edes ehdotat että nainen maksaa osansa.
Ei kannata mennä lainkaan ravintolaan tai kahvilaan treffeille. On parempi mennä ilmaistreffeille, koska menetykset ovat pienempiä, jos ensitreffit menevät puihin.
Vierailija kirjoitti:
Koska lisääntyneellä ihmisellä on aivan eri arvot kuin minulla, lisäksi suhde loppuisi viimeistään lapsenlapsiin koska en halua elämääni lapsia missään muodossa. Suhde olisi lisäksi perustavalla tavalla epätasa-arvoinen, kun kumppani olisi minulle nro1, mutta minä sijalla X lasten ja niiden tulevien lastenlasten jälkeen. Ei kiitos.
Siksi teen niinkuin moni on kehottanut aloittajan treffiseuraa tekemään: sen sijaan että kuulustelisin joka profiilin, laitan vasemmalle kaikki jotka eivät tätä tietoa tarjoa.
Ymmärrän pointtisi, ja kiitos vastauksesta. Erityisesti oli hyvä, että toit arvonäkökulman mukaan, tuohan on tosiaan ihan olennainen juttu. Ja itsekin olen tässä ketjussa lukuisaan kertaan kehottanut laittamaan vasemmalle kaikki, jotka eivät miellytä tai ovat epäinformatiivisia.
Itselläni on lapsia, mutta kokemusta on vain lapsettomien kanssa deittailusta. En usko, että silti itseäni haittaisivat ne aikuiset lapset - mutta se toisaalta on omassa ikäluokassani epätodennäköistä. Mutta joo, tässähän ei ole oikeaa eikä väärää toimintatapaa, vaan jokaisen pitää linjata omalla kohdallaan asia.
Aikuiset lapset haittaa, koska tulee lapsenlapsia joita sitten mummi hoitaa kaikki viikonloput, jotta lapset pääsee taas viettää nuoruuttaan uudestaan. Nimim.