Tinderissä mies pyysi minua lataamaan profiiliini kokovartalokuvan
Tutustuin Tinderissä nelikymppiseen tavalliseen mieheen. Minulla on profiilissa vain kasvokuvia ja harrastuksiin liittyviä kuvia. Mies itse kirjoitti minulle, että hän haluaisi viedä minut treffeille ravintolaan syömään. Ehdotin sitten muutamaa ajankohtaa, milloin voisin lähteä. Niihin ehdotuksiin mies ei virkannut mitään vaan yhtäkkiä kirjoitti, että "en halua vaikuttaa pinnalliselta, mutta olisiko sinun mahdollista lisätä profiilisi kokovartalokuva".
Minusta tuntuu aika oudolta, että ensin kutsutaan treffeille ja sitten kuitenkin aletaan empimään, että ehkä kuitenkin haluaisin vielä miettiä, että oletko riittävän kaunis että haluan oikeasti viedä sinut treffeille. Hän tietysti alkoi kovasti olla huolissaan siitä, että jos minä olenkin kovin lihava. Ja mainittakoon, että kuvien perusteella se mies itsekään ei ole se penaalin komein kynä suoraan sanottuna (ei sillä että ulkonäöllä olisi minulle mitään väliä).
Kommentit (570)
Hyvä, ettet tuhlannut aikaasi treffeihin vaan paljastui moukkuus heti. Olen itse hoikka, mutta en tuossa tilanteessa lataisi mitään kuvaa kun ollaan jo treffejä sopimassa.
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä jonkun aikaa pyörineenä olen oppinut, että jos joku merkittävä asia jätetään näyttämättä/kertomatta, se tehdään tarkoituksella. Lakki päässä joka kuvassa -> kalju. Vain kasvokuva -> lihava. Ei mitään mainintaa lapsista -> pieniä lapsia. Ei mainintaa koulutuksesta -> amis
Okei, no täytynee sitten jatkossa laittaa sinne maininta koulutuksesta... kaksi korkeakoulututkintoa on, mutta en vaan halunnut laittaa niistä mitään Tinderiin, ettei treffi-ilmoitus ala vaikuttaa joltain LinkedIn-profiililta. No, kaipa sitten jatkossa pitää...
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä jonkun aikaa pyörineenä olen oppinut, että jos joku merkittävä asia jätetään näyttämättä/kertomatta, se tehdään tarkoituksella. Lakki päässä joka kuvassa -> kalju. Vain kasvokuva -> lihava. Ei mitään mainintaa lapsista -> pieniä lapsia. Ei mainintaa koulutuksesta -> amis
Aika pitälti näin. Toki lapsettomille lapsettomuus voi olla niin itsestään selvää, että se unohtuu. Varsinkin jos on ollut deittiappeissa vain vähän aikaa.
Miehille taas annan aina sen ohjeen, että koskaan ei kannata esittää naiselle vaatimuksia. Varsinkin ulkonäön suhteen se on turhaa. Senhän näkee sitten, millainen daami deiteille lyllertää. Fitnessmimmilläkin menee painon utelu helposti tunteisiin, joten ei kannata kysyä. Jos ekan deitin jälkeen ei ole pitänyt siitä, mitä näkee, voi deitin sitten vain poistaa sovelluksessa ja jatkaa etsintää.
Menin kerran treffeille niin se nainen painoi 100 kg ainakin. Ei kuvasta voinut päätellä että oli 40 kg ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pitälti näin. Toki lapsettomille lapsettomuus voi olla niin itsestään selvää, että se unohtuu. Varsinkin jos on ollut deittiappeissa vain vähän aikaa.
Miehille taas annan aina sen ohjeen, että koskaan ei kannata esittää naiselle vaatimuksia. Varsinkin ulkonäön suhteen se on turhaa. Senhän näkee sitten, millainen daami deiteille lyllertää. Fitnessmimmilläkin menee painon utelu helposti tunteisiin, joten ei kannata kysyä. Jos ekan deitin jälkeen ei ole pitänyt siitä, mitä näkee, voi deitin sitten vain poistaa sovelluksessa ja jatkaa etsintää.
Itse ajattelisin myös, että lapsettomuutta ei tarvitse mainita, tai itse tulkitsen niin, että jos ei ole mainintaa lapsista, niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Paitsi että minulla ei kyllä ollut mitään mainintaa lapsista ja olen lapseton, enkä myöskään halua lapsia. Pitänee laittaa seuraavalla kerralla profiiliin. En halua että kukaan laittaa vasemmalle siksi että kuvittelee minun olevan pikkulapsen yh.
Todellakin pitää laittaa. Itse velana en jaksa näitä piiloisiä ("ei mulla ole lapsia, mun lapset on jo aikuisia" / "lapset asuu äidillään joten mielestäni en voi laittaa että on lapsia" / "blaa blaa"), joten oletus on että ei selkeää mainintaa "ei lapsia, en halua lapsia" = miehellä on lapsia / hän haluaa lapsia. Vasemmalle viuh.
Lataisin ehkä jonkun tosi tajunnan täräyttävän kokovartalokuvan ja sitten jos äijä jatkaa deittiehdotuksia laittaisin viestin: minulle on tullut nyt niin paljon viestejä ja treffipyyntöjä, että en saa enää kalenteriin mahtumaan. Hyvää jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Menin kerran treffeille niin se nainen painoi 100 kg ainakin. Ei kuvasta voinut päätellä että oli 40 kg ylipainoa.
Ikävää että kävi näin. Itse valitsen matchit muuten niin, että kun kerran on todennäköisempää, että treffeillä ei mitään romanttista kemiaa kuitenkaan ole, niin kuitenkin voi olla ihan hyvä kohtaaminen ja kivat keskustelut. Tokihan se vähän ärsyttää ja harmittaa, jos toisen ulkonäkö tai muu ominaisuus on pettymys, mutta ei kannata ottaa näitä niin vakavasti. Treffit jonnekin kahvilaan, ja jos nyt paikalle tulee joku 100-kiloinen tyyppi, niin juttelette teitä yhdistävistä asioista - kai sellaisia kuitenkin on? Vai menitkö matchaamaan pelkän naamakuvan perusteella? Ja sitten lopuksi voit todeta, että oli kiva jutella, mutta nyt ei ole sun puolelta oikeanlaista kemiaa. Toivotatte hyvät jatkot ja menette omiin suuntiinne.
Ja tuohon liittyen: älkää sopiko treffejä ravintoloihin tai muualle, missä kestää kauan ja rahaa menee. Kahvilassa ei kahvikupillinen maksa kuin muutaman euron. Valikoikaa treffikumppanit huolella niin, että kun käytte treffeillä harvoin, ei se yksi kahvikupillisen hinta haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, no täytynee sitten jatkossa laittaa sinne maininta koulutuksesta... kaksi korkeakoulututkintoa on, mutta en vaan halunnut laittaa niistä mitään Tinderiin, ettei treffi-ilmoitus ala vaikuttaa joltain LinkedIn-profiililta. No, kaipa sitten jatkossa pitää...
Se että kirjoittaa koulutus-kohtaan "yliopisto" tai "FM" tms ei vielä tee profiilista linkediniä...
Vierailija kirjoitti:
Lataisin ehkä jonkun tosi tajunnan täräyttävän kokovartalokuvan ja sitten jos äijä jatkaa deittiehdotuksia laittaisin viestin: minulle on tullut nyt niin paljon viestejä ja treffipyyntöjä, että en saa enää kalenteriin mahtumaan. Hyvää jatkoa.
Nämä mammojen voimafantasiat on kyllä suloisia. Pakko päästä näyttämään random-Tinder-miehelle.
Itse lisäsin jossain vaiheessa maininnan 'ei lemmikeitä'. Se tuntuu monille miehille olevan tärkeää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille taas annan aina sen ohjeen, että koskaan ei kannata esittää naiselle vaatimuksia. Varsinkin ulkonäön suhteen se on turhaa. Senhän näkee sitten, millainen daami deiteille lyllertää. Fitnessmimmilläkin menee painon utelu helposti tunteisiin, joten ei kannata kysyä. Jos ekan deitin jälkeen ei ole pitänyt siitä, mitä näkee, voi deitin sitten vain p
Kaikissa sovelluksissa on nykyään tälle "pikavalinta", joten sen täyttämättä jättäminen on ihan harkittua. Ja sille on syynsä miksi jotain informaatiota ei haluta antaa, ts yritetään kalastella lisää tykkäyksiä piilottamalla jälkeläiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole tinderissä, mutta jos olisin niin laittaisin kyllä ainakin yhden kuvan jossa näkyy koko vartalo. Ihan vain senkin takia, että pinnallinen henkilö sitten todennäköisemmin sivuuttaisi profiilini.
No tuo apn tapaus oli kyllä tökerö mutta ei se tee kenestäkään pinnallista että haluaa puolison jonka ulkonäkökin miellyttää. Jos siis edes etsii puolisoa hetken huvin ulkonäkö ei ole niin tärkeää.
Jos tykkää jonkun profiilista ja olisi valmis treffeille kasvokuvan perusteella, mutta ei olisikaan sitten enää kokovartalokuvan perusteella, niin kyllä silloin on pinnallinen. Eihän treffit tarkoita suoraan hyppyä avioliittoon epämiellyttävän henkilön kanssa, vaan ihan vain tutustumista kasvotusten. Jos on valmis hylkäämään treffit muuten kivan henkilön kanssa vain kokovartalokuvasta näkyvän
No sitten on. Ei voi mitään, vaikka sotanorsua harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Paitsi että minulla ei kyllä ollut mitään mainintaa lapsista ja olen lapseton, enkä myöskään halua lapsia. Pitänee laittaa seuraavalla kerralla profiiliin. En halua että kukaan laittaa vasemmalle siksi että kuvittelee minun olevan pikkulapsen yh.
Todellakin pitää laittaa. Itse velana en jaksa näitä piiloisiä ("ei mulla ole lapsia, mun lapset on jo aikuisia" / "lapset asuu äidillään joten mielestäni en voi laittaa että on lapsia" / "blaa blaa"), joten oletus on että ei selkeää mainint
Tosi jännä. Oma kokemukseni taas on ollut, että jos lapsista ei ole mainintaa, niitä ei tosiaankaan ole. Meneeköhän tämä eri lailla eri ikäluokan ihmisillä?
Mielenkiinnosta muuten kysyn, miksi aikuiset lapset haittaavat? Itsekin haen lapsetonta miestä, mutta olen ajatellut, että aikuiset ja omilleen muuttaneet lapset eivät haittaisi. Ja siis en tarkoita, että toiveessasi olisi mitään väärää, kiinnostaa vaan saada tähän näkemyksiä. Kaikki toiveet toki ovat ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että kirjoittaa koulutus-kohtaan "yliopisto" tai "FM" tms ei vielä tee profiilista linkediniä...
Ei. Mutta minusta tuntui siltä. Etenkin kun omista opiskeluajoistani on jo aikaa. Kerroin kyllä profiilissani persoonastani, arvomaailmastani ja harrastuksistani, että sillä lailla informatiivinen kyllä oli. Kaipa tuo sitten pitää lisätä, vaikka itselleni vähän vieras ajatus onkin. No, ei ole toisaalta kynnyskysymyskään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin pitää laittaa. Itse velana en jaksa näitä piiloisiä ("ei mulla ole lapsia, mun lapset on jo aikuisia" / "lapset asuu äidillään joten mielestäni en voi laittaa että on lapsia" / "bla
Koska lisääntyneellä ihmisellä on aivan eri arvot kuin minulla, lisäksi suhde loppuisi viimeistään lapsenlapsiin koska en halua elämääni lapsia missään muodossa. Suhde olisi lisäksi perustavalla tavalla epätasa-arvoinen, kun kumppani olisi minulle nro1, mutta minä sijalla X lasten ja niiden tulevien lastenlasten jälkeen. Ei kiitos.
Siksi teen niinkuin moni on kehottanut aloittajan treffiseuraa tekemään: sen sijaan että kuulustelisin joka profiilin, laitan vasemmalle kaikki jotka eivät tätä tietoa tarjoa.
Vierailija kirjoitti:
Kannatko siis vaakaa mukana treffeille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin pitää laittaa. Itse velana en jaksa näitä piiloisiä ("ei mulla ole lapsia, mun lapset on jo aikuisia" / "lapset asuu äidillään joten mielestäni en voi laittaa että on lapsia" / "bla
En ole se jota lainaat, mutta itse olen lapseton ympäristösyistä enkä voisi arvostaa lisääntynyttä ihmistä riittävästi rakastuakseni häneen. Siksi myös aikuiset lapset haittaavat.
Plus kyllä vanhempi on vanhempi vaikka jälkeläiset olisivat keski-ikäisiä. Harvan ihmisen elämään lapset lakkaavat kokonaan vaikuttamasta kun ne aikuistuvat. Tulevista lapsenlapsista ja niiden passaamisesta puhumattakaan...
Vierailija kirjoitti:
Itse lisäsin jossain vaiheessa maininnan 'ei lemmikeitä'. Se tuntuu monille miehille olevan tärkeää
Kyllä, tämä on tärkeä tieto. Tinder on täynnä hullluja koiranomistajanaisia. Jotkut eivät pysty peittämään hulluuttaan (lue: profiilissa on pelkästään koirakuvia), toiset ovat oppineet ja yrittävät salata koiran olemassaolon.
Sori mutta ei mee mulla. En ole sellainen kuin monet muut ovat. Ja mä olen parisuhteessa. Mies löytyi jostakin muualta. Ei tinderistä.