Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lapseni lyö minua?

Vierailija
10.12.2024 |

Minulla on päiväkoti-ikäinen lapsi, joka kiukustuessaan välillä lyö minua. Häntä ei ole koskaan edes uhattu lyödä, joten ei ole mistään mallista oppinut tuollaista. Aina otan kädestä kiinni ja kiellän tiukasti. Mutta ei sillä tunnu vaikutusta olevan. Kysymys kuuluu, että miksi lapsi lyö minua ja miten saan sen loppumaan. 

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne on.

Vierailija
2/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhmaikäinen? 2-3-vuotias? Niin yritti meilläkin yksi lapsista tuossa iässä uhmaraivarin saadessaan, mutta opetin tiukasti että lyöminen ei käy. Torjuin lyönnit ja sanoin napakasti että et lyö! Samalla tarjosin mahdollisuutta tulla syliin, mihin sitten aikansa raivottuaan lopulta aina tuli. Oppihan tuo lopulta että äidistä ei saa yliotetta, mutta turvaa on raivojalle aina tarjolla. Nyt lapsi on 15 eikä ole koskaan ollut tuon iän jälkeen minkäänlaisia käytösongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet paska ihminen??

Vierailija
4/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkaatko sinä miestäsi? Ehkä lapsesi puolustaa isäänsä kun kukaan muu ei sitä tunnu tekevän.

Vierailija
5/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? Osaako jo puhua?

Vierailija
6/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia ne on.

Eivät ole.

Vierailija
7/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomiota ei saa hyvällä, niin sitä haetaan keinolla millä hyvänsä. 

Pistäpä se puhelin pois ja katso lastasi. 

Vierailija
8/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että sinä annat hänen lyödä.

Vierailija
9/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi olla hyvä kiinnittää lapsen huomio johonkin muuhun.

Vierailija
10/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhmaikäinen? 2-3-vuotias? Niin yritti meilläkin yksi lapsista tuossa iässä uhmaraivarin saadessaan, mutta opetin tiukasti että lyöminen ei käy. Torjuin lyönnit ja sanoin napakasti että et lyö! Samalla tarjosin mahdollisuutta tulla syliin, mihin sitten aikansa raivottuaan lopulta aina tuli. Oppihan tuo lopulta että äidistä ei saa yliotetta, mutta turvaa on raivojalle aina tarjolla. Nyt lapsi on 15 eikä ole koskaan ollut tuon iän jälkeen minkäänlaisia käytösongelmia.

Lapsi on jo 5. Ja olen toiminut noin kuin sinä, eipä sillä ole vaikutusta ollut. Ap

Vierailija
11/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan lapsellani ollut mitään kokemusta lyömisestä, eikä hän edes ollut nähnyt väkivaltaviihdettä, mutta päiväkoti-ikäisenä hänellä oli vaihe, jolloin hän aina kiukustuessaan nosti käden ns. lyömäasentoon. Hän oli hyvin sanavalmis, joten en usko, että lyömishalu johtui siitä, että hänellä ei ollut sanoja. 

Hänestä ei tullut tappelijaa, eikä hän ole ikinä lyönyt ketään.

Vierailija
12/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos huomiota ei saa hyvällä, niin sitä haetaan keinolla millä hyvänsä. 

Pistäpä se puhelin pois ja katso lastasi. 

Lapsi saa kyllä paljonkin huomiota hyvällä. Monta tuntia joka päivä. Ap

Vierailija
13/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risua perseelle tuollaiselle kakaralle niin oppiipahan! 

Vierailija
14/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhasta vaikutteita? Tai lapsi ei osaa puhua. Jos kouluikäinen, niin sitten on outoa käytöstä, vaikka kuinka vanhempi kiusaisi ja olisi väkivaltainen tai mielivaltainen niin harvoin terve lapsi lyö, koska hakevat epäterveellä tavalla vanhemman hyväksyntää vaikka vanhempi ei olisi mikään kunniallisin ihminen.  Kysy lapseltasi, miksi lyöt? Ja voitko auttaa jotenkin? 

Vierailija
15/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun lapseni yritti toistuvasti lyödä, kun hän oli 5-vuotias. Kerran yksi vieraampi miesihminen karjaisi lapselleni oikein matalalla rintaäänellä, että et lyö. Siihen loppui lyömisen yritykset.

Vierailija
16/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyöminen on luontainen reaktio ihmisellä. Positiivisten kasvattajien teoria siitä, että lapsi ei opi negatiivista käytöstä jos häntä itseään aikuisten toimesta aina kohdellaan positiivisesti ei pidä paikkaansa.

Lapsesi tarvitsee perinteistä kuria jotta saat hänet lopettamaan itsesi lyömisen. Fyysistä pakottamista ja tuntuvia rangaistuksia.

Vierailija
17/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarhasta vaikutteita? Tai lapsi ei osaa puhua. Jos kouluikäinen, niin sitten on outoa käytöstä, vaikka kuinka vanhempi kiusaisi ja olisi väkivaltainen tai mielivaltainen niin harvoin terve lapsi lyö, koska hakevat epäterveellä tavalla vanhemman hyväksyntää vaikka vanhempi ei olisi mikään kunniallisin ihminen.  Kysy lapseltasi, miksi lyöt? Ja voitko auttaa jotenkin? 

Voi tarhasta tulla vaikutteita mutta ei se ainoa syy nyt ole. Osaa puhua hyvin, on jo viisi. Kun kysyn miksi lyö niin vastaa, että koska kiukuttaa niin paljon. Kun kysyn oletko minulle kiukkuinen, vastaa että en vaan asia x kiukuttaa. Kun kysyn miksi lyöt sitten minua, niin vastaa ettei tiedä, kiukuttaa vain niin paljon. Ap

Vierailija
18/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä siltä lapselta.

Käykää oikein ikätason keskustelu aiheesta lyöminen. Ei mitään luentoa, vaan vuorovaikutteinen keskustelu, jossa lapsi puhuu ja aikuinen johdattaa kysymyksillä keskustelua.

Descartes ja Roussou toimii nykyisinkin. 

Vierailija
19/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat lapsiperheen "poliiseja". Kannattaa ottaa oppia siitä, että miten oikeat poliisit toimivat jos joku lyö heitä. Vinkki: he eivät siinä tilanteessa sanoita tunteita vaan reaktio on jotain aivan muuta.

Vierailija
20/62 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isästään ottaa mallia.