~~TOUKOKUISTEN VIIKONLOPPU~~
HUomenia ja eilistä pinoa
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9678759&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (23)
..heh, innostuin hiukan liikaa tuosta iki-ihanasta takastamme. Tuuppasin sen heti aamulla ihan täyteen pölliä ja ajattelin, että nyt meidän perhe säästää sähkölaskussa ja vedin patterien termostaatit pienelle. No, nyt varpaat palelee, kun lattiat on ihan jääkylmät mutta muuten hiki virtaa. Oppia ikä kaikki.
Pikku-O on keksinyt uuden hauskan leikin, se potkii tuonne taaksepäin siihen malliin, että piereskelystä on tullut nöyryyttävä ja varsin julkinen tapa. Eilenkin meillä kävi kylässä eräs miehen kollega, jota en tunne kuin pintapuolisesti. Siinä sitten istuimme sohvalla ja juttelimme niitä näitä, kun yhtäkkiä törähti. En voinut sille mitään enkä ehtinyt paeta toiseen huoneeseen. Vaivautunut hiljaisuus laskeutui ja kaikki päättivät teeskennellä, että mitään ei tapahtunut. Siinä sitten istuin naama punaisena ja rukoilin mielessäni " Lapsi-rakas, älä tee sitä enää uudelleen..."
Viimeinen kakkosella alkava viikko käynnistyy, mahtavaa! Enää kaksi kokonaista kuukautta ennen meidän kuuta. Nyt alkaa olla kaikki valmista, enää pikkuihminen puuttuu.
Palataan taas,
Jansku tasan 29
Kurkkailen täällä remontin keskellä teitä.:) Oon kyllä pinoja käynyt lukemassa, mutta en oo jaksanut mitään kirjoitella. Nyt ollaan saatu laatat lattiaan, enää saumat puuttuu. Ihanaa ihanaa!!=) Täällä koko kodin siivous on muutaman päivän ollu menossa. Tuntuu, että tota sementtipölyä on ihan joka paikassa ja pikkuisen vaatteetkin pitää pestä uudelleen, kun tuntuu, että vaatehuoneeseenkin on päässy tota pölyä.:/
Nyt remontti on kuitenkin niin loppusuoralla, että pystyn taas nauttimaan elämästä ja vauvan odotuksesta. Tuntuu, et toi remontti sai aikaan ihan liikaa stressiä. Mietin koko ajan saadaanko tota ikinä valmiiksi ja huoli oli suuri, et onko kaikki valmiina kun vauva tulee. Ja onko tarpeeksi siistiä! Nyt tosiaan alkaa jo elämä hymyilemään.:)
Mitähän kysely täällä oli ollut. Unista ainakin oli jotain juttua ollut. Täällä on kans näkynyt aikamoisia seksiunia välillä ja nyt muutamana yönä oon painajaisia nähnyt. Niissä toinen nainen yrittää vikitellä tota miestä ja mies ei tajua koko asiaa ja sanoo vaan, et kavereita tässä ollaan ja mä oon taustalla hirvee mustis. Kauhea uni..toistunut nyt muutama yönä..:/ Mut noi seksiunet on kyl makeita...:D
Huomasin kun kävin uimassa, että kunto ihan romahtanut. Yleensä uin ton 1500-2000m ja olo on vielä ihan normaali, mut nyt kun kävin uimassa niin tuntu, että hengästy ihan muutamasta sadasta metristä ja uinnin loputtua olin ihan naatti tomaatti. Tosin kärsin kamalasta flunsasta kaksi viikkoa, et oisko toi sitten tipauttanu kunnon ja kuitenkin sain sen 1600m porskuteltua, et kyl toi tais olla liikaa noin alkuun. Noh nyt alko taas kunnon kohottaminen.:)
Suppareita täällä ei vissiin vielä ole tullut, mut liitoskipuja on tossa oikeella puolella tuntunut. Varsinkin kävellessä ne iskivät vähän väliä päälle, et pitää aina vauhtia himmailla.
Ensi perjantaina on neuvola saapas nähdä mitä siellä sanovat. En haluais sitä pakollista punnitusta tehä. On meinaan tullu syötyä nyt remontin aikana pikkaisen epäterveellisesti ja noita välipaloja (energiaa ;)) on tullu liikaakin popsittua.:)
Aatella, että kaikki toukokuiset tosiaan ovat hyvin pysyneet mukana ja helmikuu on jo lopuillaan. Tuntuu, että aika on mennyt niin nopeeta eteenpäin. Kohta kaikilla on toi maaginen 30 viikko.:) Synnytys on kyllä käynyt mielessä monta kertaa ja ootankin innolla tutustumiskäyntejä TAYSsilla ja noita valmennuksia.:)
Mutta. Kohta pitää lähteä noitten koiruleitten kanssa tassuttelemaan tonne raikkaaseen ilmaan.:)
Ei muuta kuin oikein hyviä vointeja mahoille ja hyvää viikonloppua kaikille!:)
T: Daim ja pömppis rv 28+5 (uskomaton luku..huh)
JanskuL: noista ilmavaivoista. Täällä kans yks jolla tuntuu noita välillä tulevan ja varsinkin kun toi yks pikkuinen riehuu tuolla mahassa!:) Yöllä varsinkin tuntuu, et välillä pääsee ihan hirveitä paukkuja johon herää koko porukka.:) ja vaavi tuntuu vaan tyytyväiseltä kun on porukan saanu herätettyä..:D
Muutenkin toi liikkuminen on alkunut tuntua oikein kunnolla. Maha hölskyy puolelta toiselle, kun pikkuinen pitää jumppatuntia.:)
T: Daim
paukuttelija, mutta mä en oikein voi pistää sitä vauvan syyksi, se kun potkii lähinnä kylkiluita kohti... On vaan ilmeisesti tullut syötyä semmosta ruokaa, joka antaa aihetta paukutella... Onneksi ei tarvi töissä olla, saa rauhassa kotona päästellä.
Mä oon nyt jumissa kotona ainakin kolmeen asti, en pääse kauppaan tai mihinkään muuallekaan. Isäntä lähti aamulla töihin mun autolla, kun sen omasta hajos syyläri (jäähdytin siis) työpaikan pihalla n.90 km päässä kotoa, ja kun yritti kotiin sitä autoa saada, ei tainnut yksi vahinko riittää vaan piti hankkia pari lisää tuulilasin ja konepeltin muodossa... Onneksi hajotti itse, ettei voi mua syyttää. :) Ja kun yöllä oli vielä aika reippaasti pakkasta, ties mitä muuta on rikki sen takia. Onneksi sillä on ens viikolla talviloma, niin en oo ihan autoton, kun on neuvola ja neidin korvien jälkitarkastus... Rahanmenoa tuli taas oikein urakalla, ja kun just piti siihen ostaa kallis laturi ja mitä lie muuta. Mä jo ajattelin, että olis voinut ostaa neidille vaikka sängyn tai jotain, kun oli vähän ' ylimääräistä' tulossa, mutta ei sitten.
Eipä tänne kuulu muuten mitään erikoista, mahassa muljuu ja kaikki tuntuu olevan hyvin. Pitäis vähän siivota, ettei tulisi taas niin karsea sotku, jota pitää sitten pari viikkoa siivota seuraavia synttäreitä varten. Ulkonakin olis hieno sää, pakkasta vain -11, joten sinnekin vois hetkeksi mennä...
Mutta nyt hyvää viikonloppua kaikille!
Äippä 28+6
Olipas kerrassaan kiva hiihtolomareissu! Lapset ja mies pääsivät laskettelemaan pakkasesta huolimatta ja viihtyivät serkkujensa seurassa. 2v:n kanssa sitten pulkkailimme ja ulkoilimme.
Oottepas olleet ahkeria kirjoittamaan tässä vajaan viikon aikana, yli tunti meni pinojen lukemiseen, jäiköhän mitään päähän, hmm...
PIKKU-TYYPILLE jaksuja ikävään tilanteeseen exän kanssa. Toivottavasti saat viranomaisten kanssa huolto yms. asiat sovittua. Exäsi varmaan katuu käytöstään jossain vaiheessa, mutta on ikävää kun viaton lapsi joutuu kärsimään sen takia:(
Uusille tervetuloa, olikos muita kuin SINU ja VERNERIMAIJA!
K.A.T.ALLE onnea tytöstä!
VATSAN MUODOSTA oli ollut keskustelua. Joku sanoi, että onneksi on potkupallo eikä rantapallo. Mun maha on valitettavasti kyllä enemmän tollanen rantapallo:) Leveä ja korkea, ei onneksi vielä niin korkea, että keuhkoja painaa, mutta sekin ihanuus on vielä edessä.
LARU kyselit lapsilisästä. Minä olin saanut siitä jo " päätöksen" Kelan asiointisivuille. Siinä luki, että maksetaan syntymäkuukautta seuraavan kuukauden alusta ja varsinainen päätöksen lähettävät maksukuukauden loppupuolella. Olin saanut päätöksen myös äitiysavustuksesta, mutta en vielä varsinaisesta äitiysrahasta, kyllä on hidasta palvelua, ensi viikolla tulee jo kuukausi täyteen.
LARU kirjoittelit myös synnärille tutustumiseen. Minä sain neuvolasta tällaisen paperin:
" SYNNYTTÄJÄN/PERHEEN TUTUSTUMINEN NAISTENKLINIKALLE
Sairaalamme tarjoaa synnyttäjälle ja hänen tukihenkilölleen tilaisuuden tutustua synnytyssairaalaamme ennen synnytystä.
Ajanvaraus äitiyspoliklinikalta ma-pe, klo 14-15, puh 47172854.
Kiertoja järjestetään 4-5 kertaa viikossa arkipäivisin. Kierto kestää noin tunnin ja se aloitetaan sisääntuloaulasta, neuvonnan edestä klo 13.30. Ryhmän koko on max. kahdeksan synnyttäjää/perhettä kerrallaan."
Aika huono aika mielestäni tuollainen keskellä päivää. Täytyy varmaan pyytää miestä lastenvahdiksi ja mennä sitten yksinään. Mielelläni ottaisin kyllä miehenkin mukaan, kun esittelevät kuitenkin kaikki isien puhuoneet yms. samalla.
EMUNAISELLE ja kaikille muille sokereiden kanssa kamppaileville tsemppiä.
MARTINA hienoa, että sait Kelasta päätöksen noin äkkiä!
G: Imettää olen ajatellut tuon suosituksen kuusi kuukautta täysimetyksellä ja sitten noin vuoden ikään osittain. Tämä siis jos kaikki menee hyvin. Ekan kohdalla imetys loppui kuitenkin jo viisikuukautisena, kun tytär oli hyvin allerginen ja oman ruokavalion karsiminen ei auttanut. Seuraavaa kahta imetin tuon 6kk/1v. Tai itse asiassa kakkosta vaan 4kk täysimetyksellä mikä oli silloin suositus. Imetys on kyllä niin helppoa ja kätevää, kunhan se ensin kunnolla lähtee käyntiin (ekat muutama viikkoa ovatkin sitten helvetistä, kun sattuu niin kauheasti -tosin tämä tietty aivan yksilöllistä).
Nyt tarttee lähteä viemään tytärtä tanssitunnille, heissan!
Kolmeplusyks ja 30+3 (viikot ihan hukassa kun en ole viikkoon kirjoitellut, voisiko jo tosiaan olla 30 täynnä?)
Tulin " pikaisesti" kurkkaamaan tänne kun oon vaan käymässä kotona, oltiin mökillä pari yötä ja tultiin pois kun jätettiin poika yhdeksi yöksi sinne mummun ja vaarin seuraan. päästään itte viettämään iltaa yhdessä miehen kanssa! eka kerta yli puoleen vuoteen.. En siis koskaan raaski jättää poikaa minnekään yökylään, nyt päätettiin että jätetään..
Minra kyseli mitä se lääkäri sanoi mun suonikkaista jaloista, no se käski mun mennä instruun hakee tukisukat/sukkahousut jotka siis mitoitettu just mulle. No mä menin sinne instruun ja ne nauro vaan että ei toivoakaan että mä saisin kohta enää kiskottua mitään mitotettua tukisukkia jalkaan kun maha on edessä. Sanoivat että raskaustukisukkahousut on ainoot mitkä mä voin saada ite jalkaan. Ostin sieltä sit sellaset ja on muutes tosi hyvät ja tukevat, suosittelen.
Imetyksestä kyseli alpukka(?). Mulla sellanen suunnitelma että ehdottomasti jos vain maitoa pukkaa niin meinaan imettää aika pitkälle 1-vuotiaaksi jos mahdollista. Ajattelin toteuttaa tän osittaina kantoliinan avulla, eli mulla trikoinen kantoliina merkkiä Pikku-ruu, ja se käy siis vastasyntyneestä asti kun siihen saa vauvan makuuasentoon. Siinä käy imetys pienen harjoituksen jälkeen oikein hyvin, ja samalla voi ojentaa esikoista:) Eli ei oo sidottu istumaan/makaamaan vauvan kanssa. Tietty ekat viikot on varmaan sitä imetyksen opettelua ja niinkuin joku jo tässä kirjoittikin niin ne ekat viikot imetyksessä sattuu ihan järkyttävästi joten ei siinä voi kyllä samalla toista lasta käskeä.. No mies ottaa kuitenkin ekat viikot isyyslomaa joten saa olla ojentamassa sitte poikaa!
Eipä tässä muuta, täytyy lähtee heittää miestä keskustaan kun se lähtee iltapäivästä jääkiekkomatsia kattoo ja sen jälkeen vietetään yhdessä ilta sekä nukutaan huomenaamulla piiiiiitkääääään!!
t:minnis80 rv 26+3
Meillä täällä on ainakin ihan mukavasti lähtenyt päivä käyntii. Tänään mennään koko perhe ystävän lapsien synttäreille eli ohjelmaa onneksi on. Joskus jos ei mitään erityistä ole tiedossa, kaksi isompaa lasta vaan keskenään känästelee eikä mistään tahdo tulla mitään.
Mulla tuo sokeri on kyllä jatkuvana ongelmana. Nyt onneksi ei suklaa enää sovi missään muodossa vaan tulee illalla oksennuksena ulos. Ei siis sitä enää tarvitse himoita..... Yritän syödä terveellisesti ettei paino enää nousisi kovin. Nyt jo tullut 11.5 kg..
Nyt täytyy lähteä herättelemään pienintä poikaa päiväunilta ettei yöunet ihan häiriinny.
hyviä vointeja kaikille!!
En oo jaksanut muutamaan päivään kirjoitellla tai en ole edes avannut konetta.....
Viime viikonloppuna tuli esikkoon kova kuume ja yskä, tiistaina kakkonen oksensi ja nousi parin päivän kova kuume ja heti perään sit nuorimmaiseen nousi korkea kuume, joka kesti myös pari päivää. No sitten toissa yönä mun isä joutui sairaalaan hengenahdistuksen ja rintakivun vuoksi. Lievä infarktihan siellä oli käynyt ja nyt on keuhkoissakin nestettä. Isälle on kyllä käynyt infarkteja ennenkin ja on ohitusleikattu.....mut nyt huoli on kova.....Tilanne on nyt pysynyt vakaana ja eilisestä vointi kohentunut, että täytyy toivoa nyt parasta.
Eli en ole nukkunut monenakaan yönä paljoa.....ja siitäkös supparitkin on vaan lisääntynyt, niihin on tullut mukaan selän ja mahan poltot:( Yritin eilen mennä neuvolan kautta lääkäriin, mutta yllätys sieltä mitään aikoja löytynyt. Sit yritin yksityiselle, mut sama juttu sielläkin.....eli äitipolille menohan se sit seuraavaksi on. Terkka katsoi keskiviikkona sen verran, että epäili vaavin olevan jo laskeutunut ja raivotarjonnassa olevan. Pysyisi nyt masussa vielä edes muutaman viikon. Mulla kyllä oli alkujaan ekan ultran mukaan la 15.4, että menis nyt ees sinne ja tokan mukaan 7.5 ja viimeisen ultran mukaan 2.5 (tämän mukana olen nyt mennyt).......graaz nyt isäntäkin oksensi :/
Sorry tää sekava omanapainen sepustus.....mut ymmärrätte varmaan. Parempaa viikonloppua teille ihanille ihmisille!
Lalla ja pallero rv 30+2
Täälä saunasta tultiin :D pitkästä aikaa oltiin miehen kans kahdestaan!
Poika nukahti jo ennen kasia....on niin ollut touhukas päivä ja jäänyt päikkärit lyhyeen...kamala väsy tuntu poju-kullalla olevan!! Meillä oli kaveri kylässä kahden pojan kans ja kyllä riitti touhua:) tosi kivaa ja piristävää kyllä saada vähän äitiseuraa ja juoruta;) tuntuu taas niin paljon mieli mukavammalta:) kaikinpuolin piristävä ja mukava päivä ollut!!
en oo koneellekkaan ehtinyt/jaksanut istahtaa vaikka mieles käynyt useamman kerran tulla lukemaan teidän kuulumisia!! en viel kaikkia lukenutkaan....jatkan kohta...taitaa eilinenkin pino olla kesken tai en ainakaan kylllä muista mitä ootte rupatellu!
( . ) oma napa näyttää todellakin isolta! saunassa miehelle kaiken aikaa hoin " kato kato" kun maha vaan pomppi ja potkuja näky:D
oli vauveli hereillä ilmeisesti,ainaki siihen malliin metelöi mahassa<3
Hengästyn kans tosi helposti ja tää hengittäminen on muutenkin välillä raskasta!saa oikein kunnolla vetästä henkeä et tuntuu sitä happea saavan....huoh tukalaa joo!! mut tänään taas mietin et apua miten tää aika menee näin äkkiä!!? ei oo enää kauan ku on meillä vauvat sylissä! hui kauhistus!!!!!;) jännittää todellakin pikkuhiljaa enemmän ja enemmän!!ja tuleva kesä ja meno kahden lapsen kans...iiikss!!
Olin eilen ostoksilla ja olihan mun PAKKO ostaa kun löysin alennuksesta bodyn ja puolipotkuhousut....söpöt muumiaiheiset niin en voinut vastustaa vaikka vaaleansiniset olikin;) sopii ne molemmille,oli tyttö tai poika:) mulla nää muutamat vaatteet mitä oon ostanut niin on sinivoittosta...heh ja se vihreä pipo...:)
mutta joo taas ennenku rupean tässä jaarittelemaan niin luen noita teidän kuulumisia paremmin:D IHANAA LAUANTAINJATKOA KAIKILLE ja VOIKAA HYVIN !!!!!:D
toymama tasan 27
meillä oltu flunssassa koko talvi. tytöt on vuoroviikoin kipeinä ja sit taas terveinä. mulla nyt ekaa kertaa tää inhottava räkis!
tulevan vauvan sukupuoli ollaan kerrottu kaikille mahdollisille ja reaktiot olleet vaihtelevia.. tuntuu että jotkut ovat oikeasti pettyneitä siitä että taas tulee tyttö! miten joku voi olla pettynyt tästä asiasta! eihän se edes heille ole syntymässä!! miehen isäkin tympeenä vaan hymähti ja sanoi että, no ei voi mitään, no pääasia että on terve. Voihan V+*' ' ^¨!
Itselle tulee niin inhottava olo tollaisista asenteista ja kommenteista. vaikka osaan aika hyvin olla välittämättä niistä ja nauttia taas ajatuksesta uudesta tytätärestä. onko kellään samanlaisia kokemuksia?
Suurimmaksi osaksi reaktiot ovat olleet kyllä onneksi positiivisia.
Aika rauhallinen tapaus on tämä maha-asukki, ihan niinkuin meidän esikoinen mahassa ollessaan, ja esikoinen olikin sitten oikein rauhallinen vauva. tämä meidän toinen tyttömme taas oli jo mahdoton myllääjä mahassa ja sama meno jatkuu vielä tänäkin päivänä. en pistä hanttiin jos taas tulis tollainen " rauhallisempi versio" :)
Mukavaa Sunnuntaipäivää jokaiselle!!
Oonpas taas ollu laiskana.. lukenu olen ahkerasti, mutta toi vastaamispuoli vähän tökkii.. :D Ukot kattoo mikin tehdasta ja kerkiin piipahtamaan..
Eilen käytiin taas isän ja hänen vaimonsa kanssa (+meidän perhe:) ) lenkkeilemässä. Tällä kertaa mentiin 7km:n reitti. Ihan mukavan pitunen oli.. ei välttämättä olis jaksanu sitä viimeks mentyä 9km:ä. :) Alkaa kohta ottaa kunnon päälle. :D
Mistähän täällä oli juttua.. hmm.. Imetyksestä ainakin! :) Poikaa imetin 9kk, 4kk täysimetyksellä. Toivottavasti tälläkertaa onnistuu myös tuo puoli! Poika oli kyllä ihan mahdoton tissihirmu.. aina vaan syömässä! :D (päivisin 1-1,5h välein..)
Ja voi sitä kipua mikä oli muutaman ekan viikon.. :/ Ihan hirvittää jo ajatus!
Nyt tartteis kyllä lähteä ulkoilemaan tuonne auringonpaisteeseen, ihana ilma!
Päivällä saa taas hetken hengähtää (lue:tehdä ruokaa, imuroida..jne.. :D) kun nuo ukot lähtee uimaan.
Ihanaa päivänjatkoa teille möhömahat!! :)
Hui, jotkut on jo yli rv30.. ohhoh! ;)
t:tiitiäinen, poika 2v2kk ja Oiva rv 26+5
Täälläkin yksi harvakseltaan nykyään kirjottelija.. =) Meitä näyttää olevan nyt enemmänki..
Mä olin pojan kans kaksistaan pari viikkoa, olin tän viikon lopulla jo niin väsyny, et näytti etten pystyssä pysy! Nyt ollaan viikonloppu täällä mun kotona, tänään lähetään viikoks miehen kotiin. Siellä ei oo edes nettiä, jotenka orpo olo on siellä.
Lallalla ainakin oli suppareita vähän liiaksi asti, POIS NE! Samoin kaikilta muilta!
Imetyksestä: Mä imetin neljä kuukautta esikoiselta, tämän toisen kans on tarkotus.. imettää.. =) Mitään suunnitelmia ei siis ole. Mutta jotenkaa en ollu tajunnu sitä, ettei se imettäminen olekaan niin yksinkertaista kun tuo eka on pyörimässä jaloissa.. Mitenhän mun käy..?=)
Mulla kans hengästyttää ihan kamalasti, ja närästää. Äitin kans ajateltiin lähteä käy hiihtämäs, saas nähä kuinka etanavauhtia sitä mennään..=)
Itse voin ihan hyvin, paitsi väsymys vaivaa edelleen. Tuntuu että vois nukkua vaikka kuinka!
Hyvää vointia teille kaikille ja aurinkoisia päiviä!
miitu78 30+0 (oikeesti piti siksi tulla kirjottamaan et sai lämästä noi numerot tuohon!=) vihdoin ollaan kolmikymppisiä! silloin alussa tuntui ettei tämä päivä tuu ikinä, mut näköjään se tuli..=))
(Tai onhan tässä jo jonkun aikaa hereillä oltu)
Kaverin pitäisi pian tulla käymään joten kirjoitan vaan nopeasti..
Ja oikeasti mullakin oli vaan sama tarkoitus tänne tulla kirjoittamaan kuin MIITULLA! ELI TÄNÄÄN ON 30 VIIKKOA TÄYNNÄ!!!
Ihanaa! =)
( . ) Närästystä on ollut taas muutamana päivänä ihan törkeesti.. Toivottavasti ei taas tänään ala..
Ja kyllä täälläkin hengästyttää tosi helposti! Vähän kun esim esikoisen jälkiä lattialta siivoaa niin heti alkaa puuskutus! =/
Kuntopyörälläkään en oo flunssan takia nyt polkenut.. Viikonpäästä ma neuvola lääkäri, toivottavasti ei oo paino taas pompsahtanut! =)
-Alpukka rv30!! & " Pinsku" 1v5kk
Ennen ulkoilulle lähtöä viikonloppukuulumisia täältä päin.
Monet ovat jo hakeneet Kelalta äitiysrahapäätökset, itse en ole vielä hakenut mutta pitänee tuossa maaliskuun alussa täytellä papereita ja pähkäillä niitä asioita. Olisi mukava saada 2007 äitiyspakkaus mutta eipä taida onnistua kun laskettu aika on 15.5. Myöskään vauvalle en ole vielä hankkinut mitään, ensimmäinen kun on ei ole ennestään mitään ja sopia tuttaviakaan ei juuri ole jolta käytettyjä saisi. Mutta onhan tässä vielä maaliskuu aikaa hankinnoille.
KOLMEPLUSyks kirjoitti naistenklinikalle tutustumisesta, sinnepä minäkin sitten suuntaan mutta en ole neuvolasta mitään paperia saanut, muutin raskauden puolivälissä Turusta Helsinkiin joten voi johtua siitä. Tosiaan vähän hankala tuo päiväaika miehen työn kannalta.
Kylläpäs jotkut jaksavat pitkiä lenkkejä (Tiitiäinen -85)!, itselläni liitoskivut vihlovat jo vähäisen kävelyn jälkeen ja supistukset myös....
Tällä viikolla oli lääkärineuvola ja masu lienee aika pieni sf 23 (28+1), voisiko johtua myös siitä että vauva on poikittain, potkiskelee aina oikeaan kylkeen.. Supistelujen takia pääsin kaikenlaisiin labrakokeisiin joista ensi viikolla sitten kaikki tulokset, kohdunkula oli kuitenkin kiinni ja kiinteä, hyvä niin. Itseäni myös hengästyttää paljon, tukkoisuuteen sin allergianenäsumutetta ja resptivapaata sumutetta lääkäriltä, auttava ainakin yötä vasten, oliskohan vielä ilmankostuttimesta hyötyä.
Aurinkoista sunnuntaipäivää kaikille!
Sinu
ALPUKKA ja MIITU: Onnea kolmikymppisten johdosta! Vielä muutama päivä niin pääsen samaan jengiin. Kyllä sitä on odotettu!
Aika kuluu kovin hitaasti. Alussa on koko ajan jotain välietappeja, mitä odottaa; ensimmäinen ultra, 12.rv:n maaginen raja, liikkeiden tunteminen jne. ja sitten yhtäkkiä vaan ollaan ja möllötellään. H-hetkeen on vielä sen verran aikaa, että tulee aika iso aamukampa, jos sitä alkaa odotella.
K.A.T.A. Älä masennu moisista tylsistä reaktioista! Joskus sukulaiset, miehet varsinkin, eivät edes huomaa olevansa todella tökeröitä. Minun biologinen isäni totesi kuullessaan raskaudestani (joka oli toivottu!), että " No, eikai se nyt mikään maailmanloppu ole. Muista kuitenkin, että minä en ole mikään pappa, mun tyttöystäväthän on sun ikäisiä! Eli tää on sun juttu enkä kauheasti halua olla asian kanssa tekemisissä."
Aluksi olin tosi vihainen mutta sitten päätin, että jos aikuinen mies on noin lapsellinen, sitä saa, mitä tilaa. Ei tarvitse sen miehen odotella kutsua kylään. Onneksi kasvatusisäni ja miehen isä ovat suhtautuneet hyvin, joten pappoja riittää.
TIITIÄINEN: On sulla hurja kunto! Mua alkaa uuvuttaa moinen matka jo autonkin kyydissä ;D
Mies oli eilen kavereiden kanssa ulkona ja nukkuu aina vaan. Olin asiasta vähän näreissäni, kun se on ollut niin monena iltana keikalla tällä viikolla ja olisin halunnut, että jonkun illan olisi munkin kanssa. Kai se pitäisi ymmärtää, että haluaa sekin joskus mennä ihan vaan istumaan iltaa mutta kun minä kökin kaiket illat yksin kotona, alkaa harmittamaan.
( . ) Aika hiljainen aamu. Yöllä oli tosi tuskainen olo ja nukuin tosi katkonaisesti. Vauvakin taisi aistia levottomuuden, oli hereillä yöllä mutta nyt varmaan nukkuu. Pitäisi kai itsekin koettaa torkkua hieman.
Nyt alkaa taas kuullostaa sen verran kärttyisiltä nämä mun jutut, että pistän itseni hetkeksi jäähylle ja palailen taas myöhemmin!
Hyviä vointeja kaikille
Jansku 29+1
kun on lukenu teiltä muutamista vauhdikkaista unista niin itekin oon nyt sitte alkanu näkeen seksiunia. Tosin muuten tunnen itteni kyllä rumaksi ja epäseksikkääksi, mutta unissa voi sitte kait paeta todellisuuttaa.
Mulla on nyt parin päivän aikana ilmaantunut uusia vaivoja eli selkä on jäykkä. Tämä ongelma ollu mulla aikasemminki, mutta ei viä raskauden aikana. Yöllä herää siihen., kun selkään sattuu tai tulee olo ettei saa kunnolla happea. Tyynyillä olen yrittänyt tukea asentoa ja päivällä liikutella selkää. Polveen sattuu kävelyllä. Mulla on aina ollu hyvät polvet. En tiä oisko se, kun tuota painoa on nyt kertynyt ja mulla jalkaterä pronatoi. Aikasemmin liikkunu paljo, jolla on voinu suojata polviongelmia. Mahaa on kinnannu monta päivää, mutta tänään on hitusen parempi olo ainakin viä. No ei auta! kait noita vaivoja vaan ilmaantuu lisää ja pitää yrittää niille parhaansa mukaan jotain tehdä.
Johan tuli oman navan valitusta.....Toivotaan että tämä aika menee nopeesti toukokuulle.
Onnea kaikille 30viikon tavoittaneille. Perässä tullaan.
Mulla tuntuu kans, että vauva makaa toisella kyljellä ja sieltä potkii tuonne alamahaan. Onko jollain tietoa millon vauvat noin suurinpiirtein kääntyy? varmaan riippuu paljo myös odottajan koosta, onko siä viä tilaa, mutta noin arvio.
Huuheli 28+1
Täällä voidaan aika pahoin, lievä pahaolo vaivaa jatkuvasti. Periaatteessa ei voi syödä kun sitten tulee paha olo ja jos ei syö niin sitten tulee pahaolo jos ei syö...Nyt ootellaan että pitsa setä tois lätyt ovelle:)
Oltiin lasten kanssa pulkkamäessä ja uskaltautui mammakin laskemaan kerran:) Mä kun olen tähän asti vaan tyytynyt seuraamaan vierestä, supistuksia kun on ollut. Nyt on kyllä niin ihanaa ku supparit on loppuneet. Tai siis vähentyneet tosi rajusti. Lääkäri perjantaina, ja äitiysloma alkais 6.3, joten vaikkei nyt olekkaan supistellut niin pyydän että kirjottaa ne muutaman päivän kans ettei tarvii töihin lähtee.
Vauva on pyörinyt kuin hyrrä koko viikonlopun. Välillä pää alaspäin ja välillä ylös.. Ja eilen potkaisi virtsarakkoon niin että lirahti housuun:) Tena kaupoille tarttis vissiin lähtee.....
Vitsit et onkin huono olo, täytyy mennä pitkäkseen kun ei ajatuskaan nyt kulje..
martina 29+6, huomenna se on mullakin, se 30 sakkiin pääsy:)
Äkkiä korjaamaan, ettei synny ihan hurjia väärinkäsityksiä.. :D Siis kyllähän tommosen lenkin jaksaa 1x/2vk tehdä.. en jaksais kyllä yhtään useemmin. :) (ja sillä ehdolla, että puolessa välissä matkaa pääsee grillaa makkaraa ja juomaan kuumaa kaakaota! ;D) Kyllä väsyttää muuten kun pääsee lämpimään autoon! Saas nähdä kuinka pitkälle jaksetaan jatkaa näitä lenkkeily-treffejä.. Joskus tuntuu, että kunto loppuu pojan kanssa kaupassa käydessäkin. (siis kävellen.. :D)
Joo..ei kai tässä muuta!
t:tiitiäinen taas :)
en ole pitkään pitkään pitkään aikaan tänne kirjottanut, laiskasti käynyt lukemassakin, ihan nolottaa... olen tippunut kaikista keskusteluista ihan pois :(!
sen meidän muuton takia en tosiaan juu ole täälä pahemmin käynyt, oli kone jonkun aikaa laatikossa, että sai tärkeimmät asiat järjestykseen, enkä jumittuisi vaan koneen ääreen :D! niin, ja sitten kesken kiireisimmän muuton tuli tämä mamma ihan kipeäksi! olen tässä kohta muutaman viikon kärvistellyt hirmu flunssasta, ja sitten puhkesi vielä korvatulehduskin, sekä poskiontelo tulehdus... eilen istuttiin ukon kanssa päivystyksessä yli 4 tuntia että päästiin lääkärille. ei määrännyt vielä antibioottia, antoi vain reseptit särkylääkkeisiin (poretabletin muodossa) sekä jotain kapseleita nuhaan ja tukkoisuuteen... ja niillä sitten taiotaan korvatulehdus ja poskiontelo tulehdus muille maille!!?? noh, ymmärränhän minä sen, että ei kovin herkästi tuota antibiootti kuuria aloiteta raskaana olevalle, mutta tuntuu nuo määrätyt lääkkeet ihan turhilta. enkä ole ikinä pystynyt juomaan sellaista poretabletti juomaa! eilen se tuli sitten taas todistettua: sain itseni revittyä sängystä ylös ja syömään miehen tekemää keittoa, että saan otettua lääkkeet. kun tuli sen poretabletin vuoro, niin sain yhden hörpyn juotua ja tulikin jo kiire vessaan! enkä valitettavasti ihan kerennytkään, yökin matkalle aika reilusti :(! näitä isomman asunnon haittapuolia, pitempi matka vessaan pönttöä halailemaan, heh heh :D! onneksi on nenä muurattu niin umpeen räällä, ettei haistanut mitään ja oli helppo siivotakkin jälkensä! ukko vaan naureskeli vierestä, että oli asunto mikä tahansa, niin aina minä sen asunnon lattialle oksennan heti ensimäisenä... edelliseen asuntoon kun muutettiin, niin olin mahataudissa. no, eipä pitkään ukkokaan naureskele, on nimittäin sekin tulossa kipeäksi, nyt on kurkku kipeänä ja ääni ihan kadoksissa.
anteeksi kauhiasti tämmönen valitusvirsi sekä oksennus ja sairaus tarina...
( . ) ei kuulu kummempia. kovasti potkitaan ja pidetään äitiä virkeänä vaikka kipeänä olenkin. tämän napa-asukin lempi asento on ihan selvästi kasvot selkään päin, tulee nimittäin niin useasti ja melkein aina potkuja tuonne sisäelimiin, että välillä ihan pahaa tekee! ja silloin kun pitäisi istua, niin työntää kinttusiaan mamman kylkiluihin että on istuminen mahdollisimman hankalaa! olen huomannut myös sen, kun jonkun aikaa juttelen vauvalle tai laulan niin alkaa kunnon telmiminen, tietää että häntä puhutellaan :D!
mulla on muutes ihan tyttö-olo! jotenkin tuntuu, että pakkohan sielä masussa on olla tyttö mutta mies on vahvasti sitä mieltä että poika tulee! oli sitten kumpi tahansa, niin yhtä rakas se minulle on, ja pääasia että terve. ja vaikkei niin terve olisikaan, niin ei se sitä rakkautta vähennä! tekisi vain mieleni halailla ja suukottaa masua, mutta ei se oikein onnistu. voi ihme, että on ihan myyty tälle masupallerolle, rakastan jokaista potkua ja liikettä <3! joskus hormoonihuuruissa käy ihan itkettämään kun miettii että miten jotakin pientä olentoa voi rakastaakin näin paljon, vaikkei sitä ole vielä silmästä silmään nähnytkään, mutta täälä masussa se potkii ja elelee! höh, tulipas nyt tuollaista siirappista omaa napaa, mutta tällästä tää mamman eläminen on, vauveli vaan mielessä ja sydämessä :D!
mut nyt taidan mennä juomaan kuumaa teetä sohvan nurkkaan ukkoseni kainaloon!
voikaahan kaikki sisaret hyvin ja pitäkää massuista huolta :)!
T: Mirmuska ja Vilperi 28
Heh no tuskinpa, hormoonimyrskyvaroituksia taas jaettu täällä ainakin.
Piipero tuli nyt sitten yöllä kipeäksi: kuumetta 38 ja röhisee :( eipä ole moksiskaan, kattoo Puuha-Peteä.
Me ollaan kai sen verta vanhoja ettei meidän vanhemmat sekaannu elämäämme. Ja hyvä niin, olen nimittäin aika herkkä muiden kommenteille.
Jotenkin on semmonen vaihe tosiaan menossa ettei mitään uutta tapahdu. 9.3 lääkäri ja silloin katsotaan taas sokereita. Mulla siis yksi arvo vähän koholla ja ruokavaliolla yritetään pysyä ruodussa. Vaikeeta on välillä kun tekis mieli syödä ja vielä herkkuja tai hyvää ruokaa paljon. Toisaalta ei halua vauvallekaan mitään ongelmia eli sitkeesti yritän olla terveellisesti. Liikunta on todella vähissä, pitäs vaikka puolituntia päivässä kävellä hiippailla. Miten se onkin niin vaikeeta?
Viikonloppu menee siis piiperoa hoivatessa eli ei tartte ohjelmaa keksiä.
( . ) Meno on reipasta ja välillä tuikkii hermoihin ihan kivasti. Tuskinpa on vielä kääntynyt mihinkään pysyvästi, enemmän tuntuu majailevan oikealla puolella :)
rv27+1