Taas meni puolikas liian isosta kaalista roskiin. Miksi kaupasta ei saa enää puolikasta kaalia?
Päätin tehdä kaalilaatikkoa kun kaali oli tarjouksessa. Ostin pienimmän kaalin minkä löysin ja se painoi 2.4kg. Mitä sinkku tekee noin isolla kaalilla? Kieltääkö Eu vai ruokavirasto kauppaa puolittamasta kaalia? Onko paree sitten vain heittää hyvää ruokaa jätteeseen?
Kommentit (124)
Joissan kaupoissa henkilökunta puolittaa sulle kaalin jos pyydät.
Oletko kysyny voisiko sen puolittaa?
Pakastimeen? Naisena en pysty leikkaamaan kaaleja, koska kovia ja isoja, pyöreitä. Ehkä ruusukaali tuoreena puhtaana pakkasesta olisi sellainen jonka pystyn kypsentämään, jos joku laittaa kaupan pakkaseen.
Olisit tehnyt vielä kaalikeittoa lisäksi.
Oletko koskaan huomannut, että niitä isoja ja pieniä?
Olisko se puolikkaan voinut kypsentää ja pakastaa? En ole kokeillut mutta laatikon voi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysyny voisiko sen puolittaa?
Joo kysyin mutta piti ostaa molemmat puolikkaat. Kyselin myös tutuilta tartteeko kukaan puolikasta mutta ei tällä kertaa kukaan tarttenut.-ap
Mikset pakasta loppua? Itse pakastan silppuna tai suikaleena loput. Pehmenee hyvin kaali- tai ramenkeittoon tai seuraavaan laatikkoon.
Tyhmää heittää hyvää ruokaa pois!
Tai tee vaikka seuraavalle päivälle coleslaw?
Vierailija kirjoitti:
Olisit tehnyt vielä kaalikeittoa lisäksi.
Kaalilaatikkoa riittää kolmeksi päiväksi, en halua enää kaalikeittoa lisäksi. -ap
Sen voi pakastaa tai tehdä vaikka tuon japanilaisen munakaspannukakun mitä minäkin usein teen. Tai bubble and squeak. Siihen voi laittaa suunnilleen vaikka mitä.
2.4kg kaalia syö parissa päivässä
Onko sinulla pakastin? Tee kaalista ruokaa niin paljon, että käytät koko kaalin.
Mikäs sen lystimpää, kun pakasteesta saa ottaa valmista kaalilaatikkoa ja sitä riittää pitkäksi ajaksi.
Kaalia voi tosiaan pakastaa, jos on pakastin. Ja voi tehdä sellaista kaalisalaattia, joka säilyy jääkaapissa viikkokausia.
S-ryhmän ja K-ryhmän kaupoissa on usein myynnissä kauppojen omilla merkeillä myytäviä pieniä kaalipaloja, joiden kilohinta on toki tietysti kokonaisia kaaleja suurempi.
Kaali säilyy tosi pitkään vihanneslokerossa jääkaapissa. Voihan siitä tehdä raastettakin. Ja miten olisi hapankaali? Se on terveellistäkin.
Mä oon pakastanut ja käyttänyt esim. wokeissa ja kaalikeitossa sitten.
Voi pakastaa silputtuna ja käyttää seuraavaan kaalilaatikkoon. Säilyy myös hyvin kun tekee hapankaalia.
Kyllä se käyttämätön puolikas säilyy pari päivää jääkaapissa. Itse tein viimeksi kaalimaatikon ylijäämäkaalista okonomiyakia.