Mitä te hankitte parikymppisille lapsillenne joululahjaksi?
Kolme lasta. Yksi asuu vielä kotona, muut ovat muuttaneet omilleen.
Kommentit (67)
Minulle vanhemmat maksoivat muutaman sähkönsiirtomaksun tänä syksynä ja se riittää lahjaksi, muuta en ole toivonut. :D Menen vanhemmille myös syömään. Itse vien vanhemmille kakun ja jouluisia mokkapaloja. Meillä ei olla koskaan pahemmin harrasteltu lahjoja, joinakin vuosina on ollut tapana vain maksaa lasten laskuja, nyt sisko saa tilille saman summan mitä vanhemmat käytti minun laskujen maksamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Airfryer + keittokirja, Harri Syrjäsen One Pot-keittokirja, bokseripakkaus, iso sisustusesine-Legopaketti, joku vähän parempi suklaarasia & kahvia.
Miksi alapeukut???
Airfryerista. Se on kiertoilmauuni, joka monessa kodissa on jo.
Vain todelliset typerykset hassaa rahaa siihen.
No eivät ole sama asia. Ota selvää, ennen kuin tuomitset.
On oikein passeli vekotin yksin asuvalle parikymppiselle.
Eikö asunnossa ole uunia?
Ei mitään, ei aikuinen ei tarvii lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään, ei aikuinen ei tarvii lahjoja.
Mutta oma lapsi tarttee.
Minä annan lahjoja, koska muista itse nuoruudestani, kuinka ihanaa oli saada uudet kengät tms. Opiskelijan tulot olivat pienet.
Vierailija kirjoitti:
Toiselle lakana- ja pyyhesetti, toiselle kylpytakki.
Meillä ei anneta kulutustavarajoululahjoja tai lahjoja ollenkaan vaan ostetaan pitkin vuotta tarpeeseen. Ja tarvitsija saa itse valita värin ja mallin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha aina paras niin saa itse ostaa mitä haluaa. Pojalle 200€ ja tytölle 100€.
Mummu
Miksi poika saa enemmän?
Pojat aina tuhlaa rahansa heti. Säästeliäs tyttö pärjää vähemmällä 👍
Vierailija kirjoitti:
Kun täyttää 18v ei tartte enää mitään lahjoja. Lahjat on pikkulasten juttuja, vois oikeestaan lopettaa jo aiemminkin.
Meillä aikoinaan lopetettiin synttäreitten viettäminen kun täytti kymmenen. En vieläkään osaa juhlia synttäreitä vaikka olen jo ihan aikuinen!
Meillä lopetettiin joulun viettäminen kun oltiin veljen kanssa 16 vuotta kun äitistä "ei tuntunut siltä" ja joulu on "lasten juhla". Kiva kun muut sai kaikkea ja odotti joulua.
Mä en ymmärrä noita lahjakortteja. Silloin pitää pakosta mennä jonnekkin liikkeeseen ostamaan jotakin mitä ei tarvi ja jos lahjakortin summa on liian pieni niin pitää maksaa itse loput.
Antakaa mieluummin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Puhelin, hotelli lahjakortti, käyttötavaroita, vaatteita, rahaa
Mitä hän tekee siellä hotellissa? :D Onkohan katsottu vähän liikaa romanttista hömppää.
Kysy mitä haluaa. Ihan älytöntä ostaa kysymättä, itsekin sain aikoinaan kaiken maailman turhaa roinaa, kun äiti ei ikinä kysynyt mitä oikeasti olisin tarvinnut. Vein kaiken suoraan kirppikselle.
Mitä sinkku parikymppinen jäbä tai likka tekee hotelliyöllä?
18-v sai jo uuden puhelimen, lisäksi saa suklaata, sukkia ja boxereita. Jo kotoa muuttaneet saavat s-ryhmän lahjakortit ja suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä noita lahjakortteja. Silloin pitää pakosta mennä jonnekkin liikkeeseen ostamaan jotakin mitä ei tarvi ja jos lahjakortin summa on liian pieni niin pitää maksaa itse loput.
Antakaa mieluummin rahaa.
Juuri siksi kannattaa ostaa jotain niinkin tylsää kuin ässän lahjakortti, sillä on niin paljon käyttömahdollisuuksia.
Kuopus 22v saa päiväpeitteen sänkyynsä, lempikuohuvaa, pari delituotetta, servettejä ja kynttilän.
Periaatteessa aikuisia ei varsinaisesti lahjota mutta kaikki saavat jotain pientä
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monilla on tapana ostaa lahjoja ihan aikuisillekin. Minullekin riittäisi varsin hyvin kukka tai vaikka suklaarasia, jos jonkun lahjan haluaisin, mutta kukkanikin olen itse ostanut ja suklaata on muutenkin jouluna aivan tarpeeksi. Meillä lopetettiin lahjojen jakelu siinä yläasteelle mennessä, suvun pienimmille kyllä on tapana pienet paketit antaa.
N19
Me siirretään mielellämme lapsille varallisuutta jo tässä vaiheessa verottajan ohi. Molemmilla vakityö, asuntolaina maksettu ja eletään kahdestaan aika vaatimattomasti. Vajaa tonni vuosittain aikuisten lasten lahjoihin ei tee isoa lovea talouteen, kun taas heille kaikki tulee tarpeeseen juuri nyt.
21v saa villasukat, S-ryhmän lahjakortin ja vihreitä kuulia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monilla on tapana ostaa lahjoja ihan aikuisillekin. Minullekin riittäisi varsin hyvin kukka tai vaikka suklaarasia, jos jonkun lahjan haluaisin, mutta kukkanikin olen itse ostanut ja suklaata on muutenkin jouluna aivan tarpeeksi. Meillä lopetettiin lahjojen jakelu siinä yläasteelle mennessä, suvun pienimmille kyllä on tapana pienet paketit antaa.
N19
Me siirretään mielellämme lapsille varallisuutta jo tässä vaiheessa verottajan ohi. Molemmilla vakityö, asuntolaina maksettu ja eletään kahdestaan aika vaatimattomasti. Vajaa tonni vuosittain aikuisten lasten lahjoihin ei tee isoa lovea talouteen, kun taas heille kaikki tulee tarpeeseen juuri nyt.
Tämä ihan ymmärrettävää. Itsekin sain astioita lahjaksi, huonekalut ostin asuntooni itse osamaksulla ja kyllä niitä melkein vuoden makselinkin pienituloisena. Palkka minulla on silti parempi kuin vanhemmillani.
N19
Teatterilippuja toivoivat, ne saavat ja varmaan jotain pientä lisäksi.
Vien käydessä hilloa ja mehua kun niitä pyysi.