***Syysystävien viikonloppu***
Kommentit (43)
Miehellehän on ihan kauheaa se, että joutuu itse järjestämään ja suoriutumaan lääkärireissusta. Todellinen organisointikyky puuttuu tälläisissä asioissa.
T: Ynis, väsymyksen vaivaama pms-hirviö
kyllä täällä yhteisöllisyys vielä toimii. Ei niin luonnollisesti ehkä kuin " ennen vanhaan" (onkohan se silloinkaan ollut ihan niin yksinkertaista?), mutta kuitenkin. Ei meidänkään pihassa oo esim traktorihommat jääneet tekemättä, vaikkei itsellä traktoria olekaan.
Ja kyllä se on niinkin, että sitten kun on tehnyt jotain konkreettista auttaakseen, samalla " ostaa" hyvää omaatuntoa ja elää omaa elämäänsa murehtimatta ihan koko aika toisia. Eipä sillä, että surkuamisesta mitään apua oiskaan, mutta kuitekin.
Ihme ja kumma, mä oon noussu vasta kasilta! No, yöllä kävin kertaalleen kattelemassa, että mitä koira haukkuu, mutta saattoi johtua kuustakin. Iika huikki kyllä aamusella, mutta Pekka ei eilen juuri ehtinyt nukkua päikkäreitä, joten aamusta nukkui. Ja sitten Iika nukahtikin uudestaan. Ihanaa :) Isommat kyllä nousi jo aiemmin.
Tänään lähdetään mun kotiin, kun lomalla ei oo pyhäkouluakaan. Mies tulee iltasella kotiin. Ihan hyvin oli hiihto kulkenut.
Meidän vinkuiita muuten yllätti mut eilen totaalisesti. Oon kyllä huomannut, että neidillä on kärsivällisyys parantunut huomattavasti ja on kova leikkaamaan, mutten silti olisi uskonut. Tulostin netistä paprinukkeprinsessaan ja sille vaatteita, niin eipä mennyt kauaakaan, kun neiti oli sen leikannut. Toki hiukan reunoille jäi valkoista, mutta ihan hyvin toimii. Ja innolla vielä illalla suunnitteli, miten hän tekee tyhjistä maitopurkeista ym. nukelle kalusteita :)
Syyslapsosen koosta vielä sen verran, että viimeks kun Pekkaa mittasin, poika oli 86cm. Ihan justiin en oo kokeillu. 90-98cm vaatteet käytössä, jolloin jälkimmäiset vielä varsin reiluja. Sen sijaan isommat, vaikkei mitään jättiläisiä hekään oo, kasvavat ihan silmissä enkä meinaa millään ehtiä vaatekaappeja päivittää samaan tahtiin.
Nyt sänkyjen petaukseen, Iikan aamutoimet ja pakkauset. Kivaa pyhää kaikille!
T@hti
Yniksen sanoin, voihan villahousu. Viime yönä nukuttiin huonosti, alkuyö puolen tunnin pätkissä, aamuyöllä taisi tulla yksi kehden tunnin pätkä. Valma on tosin limanen ja yöllä oksensikin pari kertaa. Olin itse tullut kotiin 00.30 ja kyllä oli kivaa nuokkua tytön sängyssä koko yö. Onneksi on sentään Unipuu, joten tilaa oli kohtuullisesti. Aamulla ei kelvannut isä, joten louvutin ja olimme koko perhe ylhäällä ennen kahdeksaa. Väsyttää ja olo on kuvottava, eikä syy todellakaan ole eilinen siideri. No, muistuu taas mieleen yksi syy, miksi en halaua enää vauvaa ;). Vähän huolestuttaa Valma, toivottavasti et tästä pahene. Itelläkin on tosin flunssanen olo. Ja ajatuskin ensi viikosta kauhistuttaa. Kalenteri täynnä tapaamisia ja asiakkaita. Apua, jos niitä joutuu siirtämään. Ajattelin yrittää " osapäiväsairaslomaa" , teen vaan pakollisesti ja sitten lepään. En vaan voi putsata kalenteria ja jäädä kotiin.
Tosiaan on lapset eri kokosia. Valma käyttää 92 kokoisia vaatteita, muutaman 80 cm housut ja mekot on vielä käytössä. Valma on 88,5 cm (just mitattu), painoa on vajaa 13 kg. Otsolla on muuten monet housut 104 cm, tosin niukin naukin sopivia, 110 cm on hyviä. Otso oli 106,5 cm.
Ulkona näyttää olevan nätti ilma. Pitää vissiin käydä netistä kattomassa paljonko on asteita.
Hyvää ja rauhallista sunnuntaita.
Pile
Eilen ajattelin ohikiitävän hetken, että tyrkyttäydyn Pilen mukaan iltakaljalle eli siiderille. Lähes samantien tajusin, että kunto ei mitenkään kestä edes junalle kävelemistä ja homma jäi siihen. Tämä flunssa on järkky. Yö ei varsinaisesti parantanut oloa - melkein kahden tunnin valvomissessio Pyörskyn kanssa. Tyttö on ruvennut näkemään pahoja unia, viime yönä hän näki " hämähäkkiunta" ja olisi halunnut tulla meidän sänkyyn. Sanoin, että ei kun omaan sänkyyn; tulen paijaamaan pahat unet pois - siinä meni reilu tunti. Kadutti jo välillä etten antanut tulla viereen, mutta siinä vieressä nukkumisessä on sellainen pikku juttu, että Pyörsky ei varsinaisesti nuku vieressä, vaan minun päällä. Lienee turhaa mainita, etten silloin itse nuku kovin hyvin :) Paijailtuani pitkästi en tukkoiselta nenältäni ja huonolta ololta meinannut saada unta milläääään... Mieskulta nousi aamulla lasten kanssa ja sain nukkua pitkään.
Väkkärä onneksi nukkua porskuttaa, vaikka vieressä olisi mikä meteli (hyvin harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta).
Tässä lainaus eräästä " lasten suusta" -sähköpostista:
Kun nuorempi poikani oli noin 3-4 vuotias, hän katseli televisiosta kun nainen soitti harppua. Aikansa kuunneltuaan, hän kysyi:
Äiti, mikä toi on?" Vastasin, että se on harppu. Poika tokaisi, että
Ei,kun toi, mitä toi täti soittaa!"
Tähden naapurin lapsi on usein mielessä. Tiedättekö Kaija Koon laulun " Ei yksi pääsky kesää tee" ? Viime yönä Pyörskyä paijaillessani (tytöllä on muumilakana) se tuli mieleen ja sitten tuo sairas lapsi ja vanhempien suru ja hätä. Ja miten Hienoa on, kun perhe saa konkreettista apua arjen sujumiseen.
Menen nyt kahville.
Lilli tuli yöllä itkien viereen, minä pakenin sohvalle ja mies jäi paijimaan. Aamulla näin, että korva vuotaa, vaihteeksi. Käytiin sitten Lillin kanssa terveyskeskuksessa, jossa asiantuntevalta vaikuttava lääkäri totesi korvassa edelleen olevan ärhäkän tulehduksen. Lääkäri siinä tutki vanhoja tietoja ja mietti ja totesi, että tuo viimeksi syöty kuuri oli nyt se viimeinen toivo tämän bakteerin nujertamiseksi, nyt ei ole uutta lääkettä antaa. Joten hän laitti meille päivystyslähetteen korvaklinikalle Meilahteen.
Mikä meillä nyt on edessä? Asiantuntijat hei, auttakaa! Mihin pitää varautua?
Muuta en jaksa nyt ajatella, sori pelkkä oma ( . ) TÄytyy soittaa pomolle, että en tulekaan vielä huomenna töihin. Hö, mielelläni olisin mennyt.
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]vuotavakorvainen ♥Lilli♥
Arkielämä tosiaan haittaa tätä palstailua,kuten 45-minuuttia ohjelmassa todettiin:)
Nyt syyspoika,vauva ja mies nukkuvat,joten jos muutaman sanan saan aikaiseksi.Mies onkin tämän päivän taas hyvässä terässä,kotiutui aamulla klo 05.20 kaverin varpajaisista.Minen ikinä kykenisi olla noin pitkään,en voisi illan aikana olla ajattelematta miten pärjään seuraavan päivän.Mut miehet ne voi,ainakin meillä.No,minä en ole edes ollut missään iltamenoissa piitkään aikaan,en edes muista koska viimeksi.
Meillä arkielämä sujuu ihan kohtalaisesti.Vauva nukkuu aika paljon,välillä pitkiäkin pätkiä.Hereillä ollessa on kyllä aikamoinen sylivauva.Syyspojan suhteen meni jo mun mielestä ihan hyvin,mutta eilisilta ja tää päivä ovat olleet tosi hankalia.Mikään ei ole hyvin, haluaa sitä ja tätä ja sekunnin päästä ei taas haluakaan.Lattialla makaa ja kiukkuaa ja raivoaa,sit huutaa et nosta ja kun menee nostamaan niin huutaa et älä nosta ja jatkaa raivoamista.Varmaan eilisilta vaikuttaa kun olin lasten kanssa kolmistaan.Vauva vaatii iltaisin aika lailla syliä ja tissiä ja poika olis halunnut mun seuraa.En tiedä,mutta on tämä välillä niin rasittavaa.Olen parhaani mukaan touhunnut pojan kanssa kaikkea myös kaksistaan.
Hidas hämäläinen asuu myös meillä.Meillä yksi suurimmista ongelmista (kuten muistaakseni Teallakin) on että minä mielessäni suunnittelen päivän ohjelman ja en puhu siitä ääneen ja sitten ei saada tehtyä puoliakaan kun mies-raukka ei tiedä mitä olen suunnitellut.Pitäisi siis opetella puhumaan,puhumaan.Mutta tuo miehen hitaus saa mun kupin väillä täyttymään äärilaidoilla.Miten voi kaikki kestää niin pitkään eikä puhettakaan että tekisi useampaa asiaa samaan aikaan.
Voi Ankkis,toivottavasti Lillin korvat paranevat.Paranemista myös kaikille muille sairastajille.
Tiiviille tsemppiä kun jäätte kolmistaan.Muakin aluksi suorastaan jännitti miten pärjätään mutta kyllä se siitä sitten lähtee sujumaan pikku hiljaa.
Vauva ähisee,ruoka-aika taitaa neidillä taas olla.
Helli
Yrjötaudin kourissa on mennyt tämä viikonloppu minulla, yäk. Hanurista koko hiihtoloma, koko ajan joku ollu kipeenä.
Huomenna alkaa kurssi, jännittää... säälin typyä, ei haluaisi mennä tarhaan ja huomenna joutuu päikitkin nukkumaan hoidossa ekaa kertaa.
Tiivii, ihana kuulla että teillä sujuu mukavasti vauvan kanssa. Luulisin että ihan asiaan kuuluvaa herkistelyä sulla, on tuo raskaus ja synnytys aikamoinen rumba mielelle ja keholle.
Muistan kun ekoja kertoja synnytyksen ja kotiutumisen jälkeen menin lähikauppaan, olo oli kuin Liisalla ihmemaassa :))
Onneksi Lila ja tytöt selvisivät säikähdyksellä.
Lähden jatkamaan tautipyykin pesua.
Hilu
Kun muu perhe vaan räkäisenä, niin menin koiran kanssa ulos. Kävin myös varaamassa kirppispöydän. Ayap, laitahan viestiä miten sujui? Pöydän vuokra kallistuu entisestään! Hävyntöntä, eli paras tulla hyvä myyntituloskin. Viikon päästä pitäis viedä kamat, joten vielä ehtii peruakin:)
Ulkona oli kivaa, paitsi kun kaaduin portaissa pyllylleni. Otin kaiteesta kiinni ja käsikin venyi uusiin ulottuvuuksiin. Mutta ei mua oikeasti pahemmin sattunut, pitää vaan voivotella vähän:)
Lillille paranemista! Meillä ei ole korvatulehduksia ollut, joten en osaa auttaa.
Vauvaperheisiin jaksua arkeen! Olitte mielessä, kun esikoinen heräsi niin aikaisin aamulla ja omat unet vain 6h. Monille 6h ois varmaan luksusta, mutta mulle ei.
Oisko vinkkejä mitä tehdä palvikinkun palasta? Jäin eilen, kun jäi he hyrrät tekemättä. Nyt en viitsis niitä tehdä, kun muutama fetajuustosarvikin on vielä jäljellä.
T: Ynis
Tosi monissa perheissä on mennyt hiihtoloma sairastellessa, joten pitäiskö olla tyytyväinen, ettei mulla ole lomaa:)
Palvikinkun palasta minä teen yleensä kinkkukiusauksen. Helpottaa huomattavasti, jos pakkasesta löytyy peruna-sipulisekoitus, ettei tarvi kuoria ja pilkkoa pottuja.
Onpas tauteja taas liikkeellä. Me oltiin eilen mummulassa ja Onni nukkui siellä päikyt pihalla kun me miehen kanssa käytiin asioilla. (piti mm. ostaa uus sadesuoja vaunuihin kun vetoketju hajos entiestä. Saamarin kallis ostos mun mielestä, 14e ja on paljon huonomman oloista materiaalia ku entinen, tosin uudessa on heijastinnauhaa, joka on plussaa. Josko tuon vetoketjun joskus korjais kuitenkin..) Niin asiaan. Veli oli käymässä myös porukoilla eilen ja sanoi vaimonsa olevan ripulissa. Nyt sitten tänään tuli äitiltä viesti,e ttä myös veljeni ja heidän poika on tänään oksentanut. Toivottavasti meihin ei tarttunut!
Minä käväisin eilen vähän viihteellä. Naapurin ja hänen siskonsa kanssa. Tämä naapuri on yks niistä ihmisistä, jonka ansiosta sai taas todeta, kuinka pieni maailma onkaan. Minä olen asunun ekat 7-v naapurini mummulan naapurissa. TUnnen siis hänen mummun ja papan melkein 30-v takaa! Kyllä siinä on ollut päivittelemistä, eilenkin siitä puhuttiin. Oli kiva ilta, käytiin syömässä ja muutamalla sen jälkeen. Kahden aikaan kotiuduttiin. Oli jotenkin todella outo olo yöllä, tultiin nimittäin mun isän kyydillä. Sen kuski kun on lomalla tän viikon, on mun isä ajanut kaikki vuorot (eli yötäpäivää siis taksin ratissa). Soitin yöllä sille, ettei tarvinut jonotella taksia. Mutta jotenkin huvitti se tilanne. Entisaikaan kyllä soitin aina veljelleni, joka silloin vielä ajoi taksia mutta en isälle koskaan;) Ja lisähuomautus; nyt on kyse sellaisesta taksikuskista, joka kyllä noudattaa liikennesääntöjä;D
Tuo onkin tosi ärsyttävää, että kun pysähtyy suojatien enteen, niin siitä vaan joku idiootti vetää täysillä ohi vierestä. Mun serkku on lapsena jäänyt tuollaisessa tilanteessa auton alle. Selvisi kyllä mutta ohimossa muistuttaa arpi tuosta onnettomuudesta.
T@hden auttamishalu ja -voima on kyllä uskomaton! Tosi hienoa, että jaksatte auttaa läheisiänne! Muista myös kuitenkin pitää huoli omastakin jaksamisesta.
Hilulle tsemppiä huomiseen, kun viet Lintsun päiväksi hoitoon! Jospa se menis kuitenkin ihan hyvin.
Minä saan aina aika ajoin vähän kuittailla miehelle, kun se ensin pääsee pätemään, että mua saa aina odottaa. Eilen oltiin lähdössä saman tien kaupungille, kun se sai Onnin nukkumaan päikyille. Se meni jo autoon ja tuli sitten sisälle komentamaan, että ala tulla nyt, aina sua saa oottaa. Minä vaan totesin, että pidäpäs sinä huoli omista asioista ja naureskelin äitin kanssa, että siinä se taas on niin olevinaan; lompakko ja puhelin jäi herralla pöydälle ja niin vaan ostoksille oli menossa. No, mä pakkasin puhelimen ja sen lompakon mukaan. Aloin tahallaan tivaamaan kaupunkiin päästyämme, että milloin se tulis mua hakeen ja mistä. Lopulta se sanoi, että hän soittaa sitten kun tulee. Ja alkoi kaivaa taskuja ja kysyi onko mulla puhelin mukana. Ei enää pokka pitänyt vaan aloin nauraa, että on, mulla on puhelin mutta ONKO SULLA?! Sitten annoin sille lompakonkin ja sain kyllä niin makoisat naurut!
Nyt mä menen muille sivustoille hetkeksi. Onni on pian nukkunut taas 2h sisällä. Meillä on menossa tosi ärsyttävä VAIHE (sen on pakko olla vaihe..). Nimittäin kolmena aamuna on herätty jo klo 7, tänään aikaisemminkin kun vaippa oli vuotanut. Tämän on mentävä ohi.
T-P
Kerrottakoon ylpeänä, että perjantaina Onni oppi sitten pukemaan itse. Ei ole juurikaan edes yrittänyt tähän mennessä mutta perjantaina aamupäivästä kiskoi hienosti kalsarit, housut ja sukat jalkaan. Bodyssa piti vähän auttaa. Vähän niin kuin muidenkin taitojen kanssa (kävely esim.), että ensin pitää olla varma, että osaa ennen kuin alkaa käyttää taitoa.
Tiedän, kiroan tätä omatoimisuutta vielä monesti, kun se hidastaa meidän lähtöjä. Keskiviikkona varmaan käy taas niin.
T-P
Onpas meitä viime yönä valvoneita! Itseltäni uni karkasi klo 04, kun Venna halusikin nukkua äitin päällä, ei vieressä. Tyttö siis jatkoi uniaan tyytyväisenä klo 8 asti, itse luovutin kuuden aikaan ja menin piristämään itseäni - Hesarin kuolinilmoitussivuja lukemaan... Onneksi sain hetken nukuttua aamulla, oli jo aika itkuiset tunnelmat kun väsytti niin kamalasti.
Suoriuduin aamu-unieni jälkeen Vennan kanssa ulkoilemaan, mentiin jääradan laitamille kiertelemään. Typy kovasti ihasteli luistelijoita. Sitten käytiin lounaalla tuossa läheisessä hotellissa. Kermainen lohikeitto alkuruokana ois riittänyt yksistäänkin ruuaksi, mutta päälle vielä herkullista karitsanpaistia ja lopuksi raikkaita marjoja vaniljajäätelön kera. ÄHKY! Venna söi tapansa mukaan palan patonkia, lasin maitoa, pienen nokareen maistoi lihapullaa ja enimmäkseen vilisti ympäriinsä. Uskaltautui jopa leikkinurkkaan ihan ilman isiä ja äitiä, oltiin miehen kanssa ihan äimänä kun kuultiin että sielläpä tyttö jutteli leikittäjänä olleen nuoren tytön (18v??) kanssa eikä meitä kaivannut laisinkaan. On rohkaistunut selvästi typykkä syksyisestä!
Ankkis varmaan menikin jo, jos kerran päivystyslähete oli - mutta vastassa on ainakin korvan perusteellinen puhdistus ja näytteenotot bakteerikasvusta. Tulehan kertomaan, miten Lilli voi, kun vaan ehdit!
Pikaista paranemista myös Valmalle! Hyvä, että menit Pile siiderille, ethän ois saanut nukkua kumminkaan - kaksi kärpästä yhdellä iskulla ;) Voi kun munkin tekis mieli päästä johonkin kapakannurkkaan kuivaa siideriä siemailemaan hyvässä seurassa! Kyllä sekin aika vielä tulee.
Nyt tuli aika imuroida. Ai niin maton pölyämättömyydestä en tiedä allergiaperheen kannalta, mutta ainakaan mustiin sukkiin matosta ei tartu mitään toisin kuin aikaisemmasta villamatostamme. Siihen verrattuna on siis " pölyämätön" .
Ynis, aamulla keittiön katosta bongattu koisa. Argh!!
- tea H38+3 -
Kerronpa vielä Onninkin mitat. Kotiseinään piirretään aina silloin tällöin viivaa ja viikko sitten Onni oli 89,5cm pitkä. 2-v neuvolassa 85,5cm. Hurja ero oli kaverin lapseen, joka oli ollut syksyllä 2-v neuvolassa 93cm! Pitkä tyttö oli. Painosta en tiedä, alle 12kg kuitenkin.
T-P
Eilen jäi jotenki kirjoitus kesken ja ajatukset muutenki harhaili..taitaa harhailla nytkin mutta jos jotain..
Miehelle aamulla kerroin miten T@hti jaksaa naapureitaan tukea ja auttaa!Ja totesin että täällä ei edes talossa tiedettäs jos joku sairastaa :-/
Voi Lilli pikkuinen :-( Toivottavasti saatte apua ja parannutte!
Samoin kaikille sairastajille paranemista..kurjaa kellä loma meni pilalle :-(
Hilu:Hienoa että lakko on pitänyt!!huomiselle hurjasti tsemppiä!!Kyllä se varmasti alkaa sujua sekä äidillä että tyttärellä!
Tea alkaa olla niillä päivillä että jokapäiväinen ilmottautuminen on suotavaa!!!
nyt soi puhelin...
jatu
Hyvä että syntskät meni suunnilleen putkeen :) teillä on jo iso neiti.
Hyvää työreissua.
T@hti on kyllä oikea tähti naapuriperheen pimeällä taivaalla.
Hilu
Ei me menty vielä, lääkäri oli sitä mieltä että fiksuinta on lähteä vasta aamulla kun silloin siellä on enemmän lääkäreitä ja vähemmän jonoa. Ja kun ei meillä mitään hengenhätää ole, jos ei korva vuotaisi niin ei Lilli sen kipeämpi olisi kuin minäkään... Sen puolesta ihan hyvä jäädä huomenna töistä pois, tuo työni kun vaatii paljon puhumista niin äänihän siinä taas menee tämän flunssan kanssa...
Kiva että Venna viihtyi leikittäjän kanssa! Niin ne kasvaa ja muuttuu...
T@hdelle hatunnosto ja lämmin ajatus.
Vauvaperheisiin unta ja tautiperheisiin paranemista!
Miesväki lähti hiihtolenkille, me Lillin kanssa katsellaan videoita ja minä yritän taas kohta lukea tenttiin... Ihan hyvin sain terveyskeskuksen päivystysjonossakin luettua, kaksi tuntia kun siellä vierähti.
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Mummi soitti kuntoutussairaalasta(tai mun vanhemmat on siellä ni soittivat).Kivasti mummi siellä jumppailee,ajatus ei ihan selkeä ole mutta tietää kuitenkin missämennään.Mummi asuu 3kerroksessa,hissittömässä talossa niin se kotiinpaluu ei kovin yksinkertaista tule olemaan.
Mitattii typy ja 93cm saatiin..varmaan aika lähellä oikeaa.Vaatteet 86-98 käytössä..riippuu niin vaatteesta,mut esim.housuissa kyllä 98 on lahkeista reilu,mut ei haittaa menoa..Hovihankkijalta kyllä ostin t-paidat kokoa 104 kun on siellä aika piukkaa mallia..ei tarvi masun vilkkua!
Pikkarit innostaa typyä edellee ja ilman vaippaa on kotona vihtonut :-) kakkaa ei pottaan tee vaan vaippa oli pakko saada..
Nyt heräs neitonen ja minä tahdon kaffetta!!!päivällä pulkkamäessä oltiin..
jatu
Eellä on kuumetta (viimeksi viime viikon alussa), oksensikin ehkä johtuu limasta tai sitten on yrjötauti. Ihemetyttää kyllä hieman kun ennen operaatiota poika oli ihan terve ja nyt sitten ei ole tervettä päivää nähnyt, ilmeisesti laski tuo nukutus vastustus kykyä!?
Muillekkin kipeille pikaista paranemista!! Onko Lilliltä poistettu kitarisa? eellähän vuotivat korvat kanssa alituiseen, nyt sitten otettiin kitarisatkin pois ja toivon että nyt loppuisi viimein korvakierre.
Ei siis muutakan sairastupa kuulumiset täältä
Mari
Tea, meillä ei ole muutamaan päivään taas näkynyt. Löysin silloin riisipaketista yhden lentämästä. Heitin riisit biojätteeseen ja biokilliä perään ja heti pakkaseen ulos. Näköjään viihtyvät riisissä, joten tarkistapa teidänkin paketit! Meillä riisit oli muovipurkissa, mutta ei näköjään ollut tarpeeksi, kun ei ollut kunnon tiiviöpurkki.
Ps, Kuka tulis pakkaamaan mun laukun. Aina yhtä tympeää hommaa, oli työ- tai huvimatka.
Voi villahousu, jos lapset menee myöhemmin nukkumaan, niin eivät todellakaan nuku pitempään. Flunssalla osuutta asiaan. Esikoinen rupesi yskimään klo 5.30 ja heräsi sitten kohta siihen. Pienempi sentään sai nukuttua jonnekin seiskaan saakka, samoin mies. Minä en tajua miten mies vaan nukkuu, kun esikoinen yskii ja huudahtelee unissaankin ja hereillä sitten metelöi vielä enemmän. Mies myös nukkui vaan, kun lapset oli meidän sängyssä (heräsi toki välillä). Joskus tekis mieli työntää mies alas sängystä tosta hyvästä, vaikka kai se on parempi kun toinen edes saa nukuttua.
Sanoin miehelle, että heidän on pakko suoriutua lääkäriin alkavalla viikolla, kun kolmas sairastusviikko alkaa ja mies niistää kunnon aivolimoja, samoin pienellä valuu paksu vihreä räkä. Esikoisella alkaa taas yskä mennä samaan malliin kuin vuodenvaihteessa oli. Mies sitten kiroilee sitäkin, että kaikki menee sekasin taas. News flash, eikös aina sairastelut pistä elämän sekaisin!
Tänään ois Keravalla talvirieha, mutta siitä mies nyt sanoi, että paras vaan jäädä kotiin, jos haluaa perheen terveeksi oikeasti joskus. Sopii mulle, minä lähden nyt nukkumaan, vaikka koirakin jo käytin.