Maistoin suosikkisuklaapatukkamerkkiä monien vuosien takaa ja hyvät muistikuvani tuhotuiivat, se olikin mautonta ja jauhoista
Vain haamu makumuistosta oli jäljellä. En sanoisi suoraan että maku oli pölyinen ja tunkkainen mutta hyvin lähellä. Suutuntuma suklaassa oli tahmainen ja taikinamainen. Olenko se vain minä vai onko suklaille tapahtunut jotain? Pettymys.
Kommentit (23)
Olen maistanut ja kokenut wiener nougatin tuhon, da capon tuhon, ja geishan tuhon.
Vierailija kirjoitti:
Olen maistanut ja kokenut wiener nougatin tuhon, da capon tuhon, ja geishan tuhon.
Unohdat Suffelin tuhon.
Moni klassikkosuklaa on kokenut viime vuosina brutaalin murhan. Royal oli yksi pahimmista, mutta moni muukin suklaa on muuttunut ihan toiseksi kuin mitä ennen.
Sama juttu kun maistoin Fazerin kettukarkkia. Maistui pelkästään sokerilta.
MUTTA! Lapsuudessa maut olivat aidompia, koska meillä oli niin vähän kokemuksia ja vertailukohteita.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa kolmessa mainitsemassasi korvattu kaakaomassan ja kaakaovoin osuutta palmuöljyllä kustannussyistä.
Paitsi Wiener Nougatin resepti palautettiin vimmaisen asiakaspalautteen takia taas palmuttomaksi - samalla hinta pomppasi 4 eurosta 7 euroon per pieni rasia.
Vierailija kirjoitti:
Moni klassikkosuklaa on kokenut viime vuosina brutaalin murhan. Royal oli yksi pahimmista, mutta moni muukin suklaa on muuttunut ihan toiseksi kuin mitä ennen.
Erittäin totta. M50
Ihmisen makuaisti heikkenee iän myötä. Siksi esim sipulista lapset ei yleensä tykkää, mut aikuiset tykkää. Sit monet einekset on aikuisita mauttomia ja lapset taas tykkää.
Pahvinen ja kuin laastaria imisi. Suutuntuma suomalaisissa nykysuklaissa on nostalgiamatka neuvostoliittolaisiin tallinnantuliaisiin 90-luvulta.
Geisha oli niin ihanaa! Sitten yhtäkkiä se muuttui, tuntui, kuin olisi syönyt legopalikkaa maun puolesta. Ennen oli makea, pähkinäinen, suussa sulava herkku. En ole maistanut millaista on juuri nyt, lopetin ostamisen kun siitä tuli mautonta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos nauruista! 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa kolmessa mainitsemassasi korvattu kaakaomassan ja kaakaovoin osuutta palmuöljyllä kustannussyistä.
Paitsi Wiener Nougatin resepti palautettiin vimmaisen asiakaspalautteen takia taas palmuttomaksi - samalla hinta pomppasi 4 eurosta 7 euroon per pieni rasia.
Geisha on palautettu loppuvuodesta 2024 eteenpäin taas palmuttomaksi. Da Capoa vielä ei
En luota enää Fazeriin, ei mitään ilmoitusta kaakaovoin (se on tärkeä maunkin kannalta) korvaamisista, en usko että palmuöljyn poistaminen on muuttanut reseptiä alkuperäiseen. Jotain halpuuttelua takuulla edelleen käytössä.
Ja mieluusti maksaisin korkeammat hinnat, kuin kokisin nuo tuhot, niinku joku osuvasti kirjoitti. Nykypäivänä vaan saa maksaa sen korkeamman hinnan "uuden reseptin" ihanuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen makuaisti heikkenee iän myötä. Siksi esim sipulista lapset ei yleensä tykkää, mut aikuiset tykkää. Sit monet einekset on aikuisita mauttomia ja lapset taas tykkää.
Kuin Fauxerin automaattinen asiakaspalaute. E-eemme me halpuuta vaan asiakas on syypää.
Suomalainen suklaa on yleisesti sanottuna heikkolaatuista. Sveitsiläinen ja belgialainen vaihtoehto on aivan eri planeetalta. Halvalla ei saa hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu kun maistoin Fazerin kettukarkkia. Maistui pelkästään sokerilta.
MUTTA! Lapsuudessa maut olivat aidompia, koska meillä oli niin vähän kokemuksia ja vertailukohteita.
Silloin myös käytettiin aitoja makuaineita eikä teollisia esansseja.
Vierailija kirjoitti:
Geisha oli niin ihanaa! Sitten yhtäkkiä se muuttui, tuntui, kuin olisi syönyt legopalikkaa maun puolesta. Ennen oli makea, pähkinäinen, suussa sulava herkku. En ole maistanut millaista on juuri nyt, lopetin ostamisen kun siitä tuli mautonta.
Kanssakoen tuskasi. Suussasulava päällys muuttui jauhoiseksi kuoreksi, ja sisältö syötäväksi kelpaamattomaksi ja tuottaja itse ei koskaan kehdannut asiasta ilmoittaa lempeästi vaan rykäisi suoraan päin naamaa. Tuotteen nimi pysyi samana, hinta nousi ja sisältö muuttui silkaksi paskaksi.
Vierailija kirjoitti:
En luota enää Fazeriin, ei mitään ilmoitusta kaakaovoin (se on tärkeä maunkin kannalta) korvaamisista, en usko että palmuöljyn poistaminen on muuttanut reseptiä alkuperäiseen. Jotain halpuuttelua takuulla edelleen käytössä.
Ja mieluusti maksaisin korkeammat hinnat, kuin kokisin nuo tuhot, niinku joku osuvasti kirjoitti. Nykypäivänä vaan saa maksaa sen korkeamman hinnan "uuden reseptin" ihanuudesta.
...jota muka asiakkaat ovat toivoneet.
No mikä sen suklaan nimi on?