Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä, ettei saataisi enää asuntolainaa

Vierailija
09.12.2024 |

Suunnittelee muuttoa innoissaan sinne tänne, ja sieltä asunnon tai talon ostoa. Kuvittelee että saataisiin joku 120 000 euron laina tuosta vain, kuten joskus 20 vuotta sitten. Silloin saatiin tuollainen laina pelkällä henkilötakauksella, ilman säästöjä, ja vain miehellä vakituinen työpaikka, mulla sijaisuuksia.

Nyt ajat taitaa olla toiset, en itse ainakaan näe edes unta tuollaisesta lainasta. Miehellä vakkarityö, keskituloinen, mulla työpaikalla YT:t tulossa. Nykyinen koti vaatimaton mökki, muutaman kymppitonnin arvoinen. Enkä tätä myy koskaan.

Eikö miehen ajattelu olekin haihattelua nykypäivänä? En kehtaisi mihinkään lainaneuvotteluihin varata aikaa näillä spekseillä 😂

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei pariskunta lainaa saa jos ei molemmila ole vakituinen työpaikka. Koeajalla et saa lainaa. Jos toinen on työttömänä, ette saa lainaa. Ja jos ei ole laittaa kunnolla omaa rahaa, ette saa lainaa.

Vierailija
2/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 120000 mun mielestä kuulosta mahdottomalta jos miehellä on vakituinen keskipalkkainen työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmaan kyllästynyt asumaan vaatimattomassa mökissä.

Vierailija
4/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla spekseillä heruisi itselle 500 000. Toki vain hullut ottaa.

Vierailija
5/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää Yt:n jälkeen jos saat pitää työsi neuvotteluihin. Uskoisin että laina onnistuu.

Vierailija
6/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi olet ottanut noin tyhmän miehen?

Vierailija
7/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen eniten sitä että 20 vuodessa ette ole saaneet mitään säästöjä aikaiseksi. Ja se nykyinen koti on muutaman kymppitonnin arvoinen vaikka lainaa on otettu 120 tuhatta. 

Vierailija
8/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen eniten sitä että 20 vuodessa ette ole saaneet mitään säästöjä aikaiseksi. Ja se nykyinen koti on muutaman kymppitonnin arvoinen vaikka lainaa on otettu 120 tuhatta. 

Se aiempi koti myytiin jo kauan kauan sitten. Nykyään ei lainoja ole. Säästöillä on tehty remonttia, ostettu autot jne. Mulla lisäksi omia säästöjä, mutta en niitä uuteen asuntoon aio käyttää. Oikea Ap

Vierailija
9/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no ette saakaan jos teillä ei ole omaa rahaa laittaa tai muita vakuuksia. Asunnon vakuusarvo on sen 70%-75% markkina-arvosta. 

Vierailija
10/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha toivo

Vierailija
11/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 120000 mun mielestä kuulosta mahdottomalta jos miehellä on vakituinen keskipalkkainen työ.

Ja kahdelle ihmisellehän tuo on ihan naurettavan pieni asuntolaina. Minulla on enemmän yksin, ja mietin aina kuinka jumalattoman paljon enemmän jäisi elämiseen rahaa jos asuisi jonkun kanssa. 

Vierailija
12/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kahdelle ihmisellehän tuo on ihan naurettavan pieni asuntolaina. Minulla on enemmän yksin, ja mietin aina kuinka jumalattoman paljon enemmän jäisi elämiseen rahaa jos asuisi jonkun kanssa. 

No työkaveri haki juuri lainaa 150 000 euroa eikä meinannut saada, vaikka molemmilla vakkaritulot ja palkka alkaa kolmosella ja nelosella. Ei velkoja. Vasta ihan viimeisestä pankista lainalupaus tuli.

Vierailija
13/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No työkaveri haki juuri lainaa 150 000 euroa eikä meinannut saada, vaikka molemmilla vakkaritulot ja palkka alkaa kolmosella ja nelosella. Ei velkoja. Vasta ihan viimeisestä pankista lainalupaus tuli.

Hohhoijaa

Vierailija
14/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan tuon verran yksinkin. Sitä en kyllä ymmärrä minne sinne ja tänne 120000 voi muuttaa? 

Vierailija
15/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota miehelle että muutatte vuokralle?

Vierailija
16/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä sain just yksin 85 000 € ja teen määräaikaisia töitä :D Oisin saanu enemmänki mut ostin edullisen asunnon.

Vierailija
17/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitaloja ei juurikaan saa vuokralle. Ap

Vierailija
18/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken katsomassa 500 t asuntoa yksin, ja ajattelin ottaa puolet lainaa. Täytyy varmaan käydä pankissakin keskustelemassa.

Vierailija
19/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko se on omakotitalossa adua jos kerran haluat käyttää rahaa enemmän elämiseen? Oletko edes katsonut? Omakotitaloja on paljonkin vuokralla. Se vasn että yleensä siihen tulee vielä lämmitykulut joita kerrostalossa ei tule.

Vierailija
20/66 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko se on omakotitalossa adua jos kerran haluat käyttää rahaa enemmän elämiseen? Oletko edes katsonut? Omakotitaloja on paljonkin vuokralla. Se vasn että yleensä siihen tulee vielä lämmitykulut joita kerrostalossa ei tule.

Miten niin haluan käyttää rahaa enemmän elämiseen, mistä tuon repäisit? 😄 Itse en vaan enää halua ostaa yhtäkään taloa. Ja missään osakkeessa en asuisi. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän