Mies ei ymmärrä, ettei saataisi enää asuntolainaa
Suunnittelee muuttoa innoissaan sinne tänne, ja sieltä asunnon tai talon ostoa. Kuvittelee että saataisiin joku 120 000 euron laina tuosta vain, kuten joskus 20 vuotta sitten. Silloin saatiin tuollainen laina pelkällä henkilötakauksella, ilman säästöjä, ja vain miehellä vakituinen työpaikka, mulla sijaisuuksia.
Nyt ajat taitaa olla toiset, en itse ainakaan näe edes unta tuollaisesta lainasta. Miehellä vakkarityö, keskituloinen, mulla työpaikalla YT:t tulossa. Nykyinen koti vaatimaton mökki, muutaman kymppitonnin arvoinen. Enkä tätä myy koskaan.
Eikö miehen ajattelu olekin haihattelua nykypäivänä? En kehtaisi mihinkään lainaneuvotteluihin varata aikaa näillä spekseillä 😂
Kommentit (66)
Vielä 1,5 vuotta sitten oltaisiin saatu omalta pankilta reilu 400t lainaa 0% omarahoitusosuudella jos kohde hyvä, eli uusi/uudehko okt/pt ja tästä kehyskunnasta ja nykyinen myytynä. Tulot 30t ja 70t vuodessa. Ei otettu onneksi 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen eniten sitä että 20 vuodessa ette ole saaneet mitään säästöjä aikaiseksi. Ja se nykyinen koti on muutaman kymppitonnin arvoinen vaikka lainaa on otettu 120 tuhatta.
Se aiempi koti myytiin jo kauan kauan sitten. Nykyään ei lainoja ole. Säästöillä on tehty remonttia, ostettu autot jne. Mulla lisäksi omia säästöjä, mutta en niitä uuteen asuntoon aio käyttää. Oikea Ap
Eli ette ole 20 vuodessa saaneet mitään säästöön, vaan omaisuutenne on jopa huvennut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen eniten sitä että 20 vuodessa ette ole saaneet mitään säästöjä aikaiseksi. Ja se nykyinen koti on muutaman kymppitonnin arvoinen vaikka lainaa on otettu 120 tuhatta.
Se aiempi koti myytiin jo kauan kauan sitten. Nykyään ei lainoja ole. Säästöillä on tehty remonttia, ostettu autot jne. Mulla lisäksi omia säästöjä, mutta en niitä uuteen asuntoon aio käyttää. Oikea Ap
Eli ette ole 20 vuodessa saaneet mitään säästöön, vaan omaisuutenne on jopa huvennut.
Missä sinun lukutaitosi? Säästöt on erikseen mainittu, ja sinä toteat ettei mitään ole saatu säästöön?
Kyllä mä voisin muuttaa. Voitaisiin ostaa sieltä pieni mökki vaikka vähillä mukavuuksilla, yhtä alle 20 000 mökkiä jo katsottiinkin. Se olisi aivan ok.
Isoa lainaa en halua, ja uskon että emme tulisi sellaista saamaankaan. Minulla on hyvä summa rahaa säästössä, joka voidaan käyttää yhteiseen hyvään, mutta en käytä sitä asuntoon. Ja kyllä, mies on kaikesta tästä tietoinen.
Ja meidän raha-asiat on aivan kunnossa, siinä ei ongelmia eikä holtittomuutta ole 😄 ap
Vierailija kirjoitti:
Noilla spekseillä heruisi itselle 500 000. Toki vain hullut ottaa.
Mitä väliä. Jos homma kusee, niin kaikki kaatuu yhteiskunnan syliin. Itse et koskaan sieltä nouse. Yhteiskunnan syliin kaatuu viime kädessä.
Kyllä ne pankit edelleen niitä vakuuksia myyvät. Jos nyt edes muutama tonni on varainsiirtoveroon, niin hyvä.