Onko teillä muilla tavoitteena "päästä" suomesta pois ennen eläkeikää?
Tällä en tarkoita sitä että menisit ulkomaille tekemään töitä vaan pyrit sijoittamaan ja säästämään jotta pystyt muuttamaan ja elämään vaikka espanjassa 50-70 ikävuodet? Itselläni tämä on haaveena, itselläni on pian velaton asunto ja olen joka kuukausi pistänyt 1000e sivuun jotka sijoitan tai säästän. Palkkani ei ole iso mutta menot minulla on todella pienet.
Elän tarkoituksella vähällä koska haluan päästä pois työelämästä viimeistään 50 vuotiaana ja haluan elää sen ajan jossain muualla kuin ankeassa suomessa.
Tunnetteko ketään kuka on näin tehnyt?
M33
Kommentit (69)
Olen opiskellut, tehnyt töitä ja asuntoautoillut ulkomailla useita vuosia ja se on vienyt suurimmat halut haikailla jotain kaukomaan onnelaa. Suomi on turvallinen, puhdas ja siisti maa missä on kyllin hyvä asua.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset lapset muuttivat jo työn perässä ulkomaille sen jälkeen kun valmistuivat. Arvostan ettei heistä tule veronmaksajia suomelle. Kohta lähdemme myös.
Arvostat, että Suomessa ilmaisen terveydenhuollon ja koulutuksen saaneista lapsistasi ei ole veronmaksajiksi? Ok. Tervemenoa! Kiva, että lapsenne hoittavat teidät vanhukset ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain 70-vuotiaaksi?
Siksi koska suomalaiseen vanhainkotiin haluan ja olen maksanut suomeen valtavasti veroja joten kai ne palvelut minulle kuuluu myös?
M33
En ota kantaa siihen, kuuluvatko ne palvelut sinulle, jotka joskus 40 vuoden kuluttua vielä Suomi vanhuksille voi tarjota.
Mutta... tuskin vielä olet kovin paljon antajapuolella.
Peruskoulun ja ammattikoulun sain valtiolta. Suomessa kokonaisveroaste on noin 50% eli ihmisillä menee noin puolet tuloista veroihin.
10 vuoden aikana keskipalkkani on ollut varmaankin noin 3000e/kk bruttona eli veroihin on minulta mennyt joka kuukausi noin 1500e.
12x1500=18 000e vuosittain olen keskimäärin
Kokonaisveroaste on yleisimmin käytetty verotuksen kokonaistason mittari eri maissa. Veroasteella tarkoitetaan julkisen sektorin (valtio, paikallishallinto, sosiaaliturvarahastot) keräämien pakollisten verojen ja veronluonteisten maksujen vuosikertymää suhteessa saman ajanjakson bruttokansantuotteeseen. Vuonna 2023 se on ollut 42,4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain 70-vuotiaaksi?
Siksi koska suomalaiseen vanhainkotiin haluan ja olen maksanut suomeen valtavasti veroja joten kai ne palvelut minulle kuuluu myös?
M33
En ota kantaa siihen, kuuluvatko ne palvelut sinulle, jotka joskus 40 vuoden kuluttua vielä Suomi vanhuksille voi tarjota.
Mutta... tuskin vielä olet kovin paljon antajapuolella.
Peruskoulun ja ammattikoulun sain valtiolta. Suomessa kokonaisveroaste on noin 50% eli ihmisillä menee noin puolet tuloista veroihin.
10 vuoden aikana keskipalkkani on ollut varmaankin noin 3000e/kk bruttona eli veroihin on minulta mennyt joka kuukausi noin 1500e.
30 vuotta linnassa istunut on maksanut veronmaksajille 2,3 milj.euroa. Paljonkohan on maksanut huumehörhön elämä?
Pääsis nyt jokainen edes +-0 euron tasoon yhteiskunnan verojen maksuissa, sekin olisi jo huippusaavutus. Mutta näitä perässä vedettäviä kyllä riittää.
Suomi on maailman onnellisin maa.
Te ketkä valitatatte ja ette viihdy suomessa niin koittakaa jo ymmärtää että kaikissa muissa maailman maissa asiat ovat huonommin kuin suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Katselin suomalaisen välittäjän sivuilta niin espanjasta saa kerrostaloasunnon alle 100 000 eurolla eikä ne ole mitään pieniä koppeja.
Riippuu ihan alueesta! Ihan kuin Suomessakin, isot erot sijainneissa. Suomessakin paikkakuntia, että 100 000 eurolla saa viisi kerrostaloasuntoa!
Ei. Asun jo ulkomailla. Tavoitteena on ostaa Suomesta mökki, jotta voin eläkkeellä viettää siellä enemmän aikaa.
Haluan päästä somesta ulos ennen eläkeikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Inhoan kuumaa keliä, enkä jaksa jokapäiväistä auringonpaistetta. Rakastan Suomea, luontoa, hiljaisuutta, järviä, vuodenaikoja, luntakin.
Sellaisen vinkin annan, että ei kannata jättää elämistä ja haaveidensa toteuttamista eläkepäivile, koska niitä ei välttämättä tule.
Mikä pakottaa menemään kuumiin maihin? Mun vanhemmat muutti eläkkeellä Irlantiin, siellä maaseudulla asuvat tyytyväisinä, nyt jo 15 vuotta asuneet.
No jos rakastaa Suomea, haluaa olla täällä ja nauttii täällä asumisesta, niin mitä helvet*n järkeä olisi muuttaa johonkin Irlantiin? Voin vaan kuvitella, että tosi ihanaa asua uppo-outona ulkomaalaisena jossain Irlannin maaseudulla. Vai jätitkö kertomatta, että toinen vanhempasi on kotoisin sieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin suomalaisen välittäjän sivuilta niin espanjasta saa kerrostaloasunnon alle 100 000 eurolla eikä ne ole mitään pieniä koppeja.
Riippuu ihan alueesta! Ihan kuin Suomessakin, isot erot sijainneissa. Suomessakin paikkakuntia, että 100 000 eurolla saa viisi kerrostaloasuntoa!
Miksi vastike oli 30e/kk espanjassa ja suomessa vastikkeet ovat 300e/kk?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Asun jo ulkomailla. Tavoitteena on ostaa Suomesta mökki, jotta voin eläkkeellä viettää siellä enemmän aikaa.
Kai tiedät että suomessa kaikki on kallista? Suomessa ihmiset on ilkeitä,tyhmiä ja itsekkäitä? Kai tiedät että suomessa holhotaan väkeä, yhteiskunta puuttuu jokaiseen tekemiseesi?
Vierailija kirjoitti:
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/suomen-verot-ja-menot…;
Onko tuohon tilastoon otettu huomioon autoilun verotusta tai entäpä alvia?
Ei ole, viihdymme suomessa hyvin.
Talviasuttava kesämökki upealla paikalla ja rannalla. Ulkomailla hirveästi ihmisiä, kuumuutta, katastrofeja...
Sinne muutamme 20 vuoden päästä eläkepäiviä viettämään.
Ei ole mitään hinkua lähteä pysyvästi pois Suomesta. Espanjassa kastanjetit soi ja viini virtaa, mutta suomalaisista ei tykätä siellä. Mutavyöryjen maa nykyään. Maailmaa olen nähnyt, Thaimaa, Filippiinit, Kanaria, Euroopan kaupunkeja. Lomalla on mukava käydä ja vielä mukavempi sitten tulla takaisin. Maaliskuussa ehkä Teneriffan Puerto de la Cruziin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/suomen-verot-ja-menot…;
Onko tuohon tilastoon otettu huomioon autoilun verotusta tai entäpä alvia?
Ei varmasti ole huomioitu mitään muita veroja mm. kiinteistöverot, Alv., polttoaineverot, makeis ym. verot. tupakkaverot, alkoholiverot. Nämö kun ynnätään yhteen niin kärkisijalla Suomi on taatusti.
Mä päätin lähteä jo nuorena ja tulen sitten takaisin vanhana eläkeläisenä. Eläkekertymäni olen Sveitsistä jo nostanut, kun ostin sillä Ranskasta talon, jonka lahjoituksen lapsilleni notaari hoiti. Ei tule lahjaveroa heille tuosta.
Kreikan kautta matka jatkui Italiaan, josta sain juuri hommattua veronumeron. Ajattelin ostaa ja rempata asunnon.
Ei, viihdyn loistavasti Pohjoismaissa,niin arjessa kuin vapaallakin.