Raejuustossa parasta ennen 7.12., avaamaton pakkaus
Aion avata sen huomenna ja syödä sitä laihdutusruokavaliooni kuuluvana 4 päivänä eli vielä 13.12. Nyt on pakko köyhäillä.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs köyhäilyä tuo on?
Joutuu käyttämään raejuustoa, jossa on parasta ennen -päiväys mennyt. Normaalisti en mielellään näin tekisi.
Ap
Paista raejuusto-porkkanaraaste-kanamunapihveiksi. Jättekuudista.
No se ei ole kyllä mennyt miksikään, jos on avaamaton pakkaus. Sitäpaitsi se parasta ennen ei tarkoita viimeistä käyttöpäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs köyhäilyä tuo on?
Joutuu käyttämään raejuustoa, jossa on parasta ennen -päiväys mennyt. Normaalisti en mielellään näin tekisi.
Ap
No ei sinulla normaalisti sitten ole rahasta pulaa, kun noin ruokaa tuhlaat. Se todellakin on vain parasta ennen, ja raejuustosta, kuten yleensäkin maitotuotteista, kyllä huomaa, kun ne pilaantuvat. Heitätkö parasta ennen päiväyksen ylittäneet maidot ja leivätkin pois? Entä kananmunat? Älytöntä tuhlausta!
Avaamaton purkki raejuustoa säilyy hyvänä PE-päivämäärän jälkeenkin kuukauden jopa kaksi. Syömäkelpoisena parhaan makunsa menettäneenä tuosta eteenpäin vielä pari kk. On kokemusta jääkaappiin unohtuneista raejuustoista. Jos olet epävarma sen laadusta, tee joku leivonnainen esim. flat bread raejuustosta. Googlaa, viimeisin minkä näin tuosta ei sisältånyt edes jauhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs köyhäilyä tuo on?
Ap
Älä vouhota vaan käytä järkeäsi ja luetunymmärtämystäsi. Vai etkö muka ymmärrä, mitä parasta ennen -päiväys tarkoittaa?
Mulla on jääkaapissa ihan tavallinen kevytmaitotölkki josta päiväys on mennyt 24.11. Käytin sitä viimeksi tänä aamuna kahvissa, ei tuoksu miltään, maistuu ja näyttää normaalilta eikä mene kokkareiseksi kahvissa.
Etenkin maitotuotteissa päiväystä varmempi tapa on ihan aistinvarainen havainnointi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jääkaapissa ihan tavallinen kevytmaitotölkki josta päiväys on mennyt 24.11. Käytin sitä viimeksi tänä aamuna kahvissa, ei tuoksu miltään, maistuu ja näyttää normaalilta eikä mene kokkareiseksi kahvissa.
Etenkin maitotuotteissa päiväystä varmempi tapa on ihan aistinvarainen havainnointi.
Maitojuoma vai maito vai uht-maito?
Jos maito, niin sun aisteissa on vikaa.
Minä haistan jo 2 pvää päiväysvanhan maidon hajumuutoksen.
Jääkaappimme on tosi kylmä alle 5 asteinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valion luomumaito. Tein miehellekin sokkotestin tuoreen vastaavan ja tuon välillä, ei mitään eroa. En ollut itsekään uskoa, mutta tuota ollaan nyt käytetty ilman oireita eikä tosiaan ole aistinvaraisestikaan mennyt miksikään. Tänään loppunee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydäpä jotakuta maistattamaan sinulla maitotuotteita ennen päiväystä ja sen jälkeen. En usko hetkeäkään että haistat eron. Korkeintaan avatussa tölkissä voi tölkin suun ympärys alkaa tuoksua erilaiselle kun maidon jämä kuivuu siihen, sen tunnistan itsekin. En kuitenkaan usko hetkeäkään että itse tuotteessa haistaisit mitään eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä säilytät siellä jääkaapissa jotakin muutakin hajunlevittäjää, jos kaksi päivää vanha maito haisee. Säilytät varmaan lämpimässä säilytettäviä kasviksia ja kananmunia jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydäpä jotakuta maistattamaan sinulla maitotuotteita ennen päiväystä ja sen jälkeen. En usko hetkeäkään että haistat eron. Korkeintaan avatussa tölkissä voi tölkin suun ympärys alkaa tuoksua erilaiselle kun maidon jämä kuivuu siihen, sen tunnistan itsekin. En kuitenkaan usko het
Ei sun tarvitse uskoa. Se riittää, että itse tiedän mitä haistan.
Tämä tapahtuu silloin tällöin, koska ostan kerralla viikon maidot, ja toisinaan parasta ennen päiväykset menee muutaman päivän yli.
Huomatessani aistinvaraisesti tämän hajumuutoksen, tarkistan päiväyksen, ja toden totta kaksi päivää pe-päiväyksen jälkeen maito haisee erille kuin tuore maito.
Olen harjaantunut haistamaan ruoan tuoksuja työni takia
Parasta ennen ei ole sama kuin viimeinen käyttöpäivä.
Puolisoni on elintarvikealan koneinsinööri. Hän tuntee nuo prosessit hyvin. Päivämäärä pakkauksessa tarkoittaa, että prosessi voi olla hiukan virheellinenkin (lämpötilojen osalta) niin on vielä hyvää. Se ei tarkoita että menisi "vanhaksi" keskiyöllä kuin tuhkimon taika. Ulkonäkö, tuoksu ja pieni maistipala kertoo enemmän.
Viime viikolla söin 1 kk vanhaa rasvatonta rahkaa ja osan laitoin piirakkaan. Hyvää oli, rahka hieman kirpeämpää tietysti, mutta hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydäpä jotakuta maistattamaan sinulla maitotuotteita ennen päiväystä ja sen jälkeen. En usko hetkeäkään että haistat eron. Korkeintaan avatussa tölkissä voi tölkin suun ympärys alkaa tuoksua erilaiselle kun maidon jämä kuivuu s
19: Käy kaksi kertaa viikossa kaupassa, niin ei tarvitse nauttia vanhentuineita elintarvikkeita. Aika hölmö olet sinäkin, kun olet mennyt tuohon hypermarketien lobbaukseen mukaan oman terveytesi kustannuksella.
Mitäs köyhäilyä tuo on?