Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suunnittelin miehelle työnjakolistaa jouluksi

Vierailija
09.12.2024 |

Listasin kaikki jouluun liittyvän mitä meillä on ollut tapana tehdä. Kuusen haku ja koristelu, joulukorttien kirjoittaminen ja lähettäminen, joulukukat isovanhemmille, kynttilät haudoille, joululiinat pöydille, riisipuuro ja sekahedelmäsoppa, piparit ja tortut, laatikot, kinkku, kalat, jouluvalot ulos, kauralyhde, jne jne.

Näytin tätä listaa miehelle marraskuussa. Mitä näistä haluaa tänä vuonna? Kaikki on ok. Sanoin sitten, että hän saa valita niin monta hoidettavakseen kuin haluaa. Minä valitsen jäljellejäävistä yhtä monta. Loput jää tekemättä. Ei ole vielä valinnut mitään. Saas nähdä laitetaanko joulua ollenkaan 

Kommentit (201)

Vierailija
21/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies saa tehdä sitten listan nämä seksitouhut saat tehdä joulukuun aikana. Sulla on muuten aika monelta päivältä temput tekemättä että ala tonttutyttö hommiin siitä.

Onko sama asia hoitaa yhteisiä kodin asioita kuin antaa puolisolle pillua? Ihmettelen usein tätä yleensä mieten järjenjuoksua, nillä ei oo kuin yksi asia mielessä, paneminen.

Vierailija
22/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tulee, ei sitä tarvitse laittaa. 

Normaali päivä se on mutta naiset haluaa miellyttää kaikkia vaikka eivät saa kiitosta. Teet turhaa työtä veikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että. Melko varmasti mies on hämmentynyt ja pettynyt kun sitä joulua ei sitten aattona olekaan.

Oma isäni on hyvin perinteinen suomalainen mies tässä asiassa. Jupisee siitä miten äiti on stressaantunut jouluna, miten kokoajan täytyy jotain tehdä ja johonkin olla menossa. Äiti siis hoitaa 90% kaikesta; isä pesee saunan ja hakee kinkun ja on ylpeä panoksestaan.

Joulupöydässä isä sitten ylpeänä tarjoilee vieraille ruokaa ja viiniä ja on oikein kova seuramies ja kestitsijä. Äiti passaa vieraille ruoat eteen eikä itse juo edes viiniä jotta voi toimia muille kuskina myöhemmin. Illalla isä paasaa vielä kaksistaan äidille miten stressaavaa aikaa joulu aina onkaan.

Isänii tuntien olen 100% varma että hän vääntäisi ison porun jos äiti jättäisi sen joulun järjestämättä. Kyllä joulu pitää kuitenkin olla, isä rakastaa juhlia jos joku.

Vierailija
24/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on joulunatsi! 

Vierailija
25/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vtun väsynyttä. Oikeesti.

Melkein yhtä väsynyttä kuin pörssisähköperverssien trollailut.

Vierailija
26/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta näit ison vaivan jo siinä kun listasit kaikki asiat. Eipä olosi mies pystynyt siihenkään! Ja tosiaan sun ei yksin tarvitse laittaa yhteistä joulua! 

Tuo on juuri sitä pahimmanlaatuista metatyötä, komentelua ja nöyryyttämistä. Emäntä diktaattorina ilmoittaa, mitä pitää tehdä, ja samalla rivien välissä, mitä ei tarvitse tehdä. Metatöiden uhrin on toteltava kyselemättä.

Vierailija
27/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta näit ison vaivan jo siinä kun listasit kaikki asiat. Eipä olosi mies pystynyt siihenkään! Ja tosiaan sun ei yksin tarvitse laittaa yhteistä joulua! 

Tuo on juuri sitä pahimmanlaatuista metatyötä, komentelua ja nöyryyttämistä. Emäntä diktaattorina ilmoittaa, mitä pitää tehdä, ja samalla rivien välissä, mitä ei tarvitse tehdä. Metatöiden uhrin on toteltava kyselemättä.

Ap antoi siis miehen valita itse mitä tekee.

Vierailija
28/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lapsuuteni jouluilta. Äidin raivarit kuuluivat asiaan. Hänellä oli vain yksi tarkka ajatus siitä, miten joulua voi viettää, mikään muu ei käynyt.

Vierailija
29/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu tulee, ei sitä tarvitse laittaa. 

Normaali päivä se on mutta naiset haluaa miellyttää kaikkia vaikka eivät saa kiitosta. Teet turhaa työtä veikkaan.

Joo kyllä se jouluaatto tulee väistämättä, mutta jouluruoka, -kuusi, -lahjat eivät tule ellei niitä joku hanki ja tee. 

Vierailija
30/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai olet varautunut siihen että miehelle tosiaan on ihan yksi hailee tehdäänkö noista asioista ensimmäistäkään? Osaatko itse jättää tekemättä mitään?

Aloittajahan oli kysynyt mieheltä mitä hän haluaa jouluksi. Halusi kaiken, mitä listassa oli.

Eihän halunnut, vaan kaikki oli ok. Eli ei estä jos ap ne haluaa. Aivan eri asia kuin että olisi valmis itse tekemään jotain ne saadakseen.

Vierailija
31/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettehän te oikeasti luule että ap on tosissaan?

Vierailija
32/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pirttihirmu laati listan siitä, mitä kuuluu tehdä, ja käytännössä myös päätti, mitä ei tehdä. Se, että metatöiden uhri saa osallistua työnjaon suunnitteluun, ei muuta komentelua muuksi.

Vierailija
33/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komentelua ja nöyryyttämistä???  Mitä ihmettä! Miehellehän  tarjottiin mahdollisuus valita mitä tekee, vai tekeekö mitään. Varmaan olisi voinut listaan lisääkin mieleen tulevia asioita. Täysi vapaus miehellä. Nainen vaan ilmoitti tekevänsä saman verran.

Vierailija
34/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pirttihirmu laati listan siitä, mitä kuuluu tehdä, ja käytännössä myös päätti, mitä ei tehdä. Se, että metatöiden uhri saa osallistua työnjaon suunnitteluun, ei muuta komentelua muuksi.

Olen varma että ap olisi kuunnellut myös puolisonsa ehdotuksia joulun järjestämisen suhteen. Ei laitetakaan tänä vuonna kuusta, laitetaan pihalle iso puhallettava yksisarvinen, minä teen sen. Ei laitetakaan laatikoita vaan sushibuffet, minä hoidan. Ei ostetakaan lahjoja vaan annetaan rahaa, minä käyn automaatilla.

Vai luuletko että mies tosiaan osallistuisi jos saisi tehdä asioita listan ulkopuolelta?

Vierailija
35/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komentelua ja nöyryyttämistä???  Mitä ihmettä! Miehellehän  tarjottiin mahdollisuus valita mitä tekee, vai tekeekö mitään. Varmaan olisi voinut listaan lisääkin mieleen tulevia asioita. Täysi vapaus miehellä. Nainen vaan ilmoitti tekevänsä saman verran.

Ja silti ap ei hyväksy sitä että mies ei ole valinnut mitään.

Vierailija
36/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aloittaja teki listan, eli hoiti ison osan ajattelutyöstä, on reilua, että mies tekee ainakin yhden asian enemmän kuin ap. 

Vierailija
37/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan tuo otsikko kertoo kaiken. Suunnittelin miehelle, ei suinkaan suunnittelin meille. Eli tarkoitus oli vain ja ainoastaan pompottaa miestä.

Vierailija
38/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheessä noilla jouluvalmisteluilla on aika iso rooli. Tai no eihän sitä joulua ole pakko edes viettää, mutta kyllä meillä sitä ainakin kovasti odotetaan. Ja kun ei se kuusi itsestään ilmesty, jouluruuat pitäisi jonkun ostaa vaikkei itse tekisikään eikä joulupukki tuo lahjoja (tai tuohan se lopulta, mutta sekin pitää erikseen tilata).

Minua ei haittaa hoitaa 95% asioista yksin, mutta se haittaa, jos mies ei ymmärrä että nuo hommat vievät aikaa. Toki jos ei itse ole koskaan mitään jouluvalmisteluja tehnyt, niin kaikkihan vaan jotenkin ilmestyy mutta luulisin aikuisen ihmisen ymmärtävän, että joku sen kaiken järjestää ja silloin mies saa esim. viedä lapset harrastuksiin.

Vierailija
39/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti ap ei hyväksy sitä että mies ei

Hyväksyyhän. Toki se varmasti harmittaa mutta ei hän sitä vaikuta vastustavan.

Vierailija
40/201 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska aloittaja teki listan, eli hoiti ison osan ajattelutyöstä, on reilua, että mies tekee ainakin yhden asian enemmän kuin ap. 

Siellä ainakin nielaistiin syötti koukkuineen päivineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän