Kuka luulee että työttömällä on vain aikaa makoilla sohvalla? Esim. tänään mulla on ohjelmassa vaikka mitä. Kerron täällä siitä
Olen jo muun muassa:
-Toimittanut sähkölaskun Kelaan
-Toimittanut hammaslääkärilaskun Kelaan
-Tehnyt oikaisuvaatimuksen Kelan perustoimeentulotukipäätöksestä
-Tehnyt oikaisuvaatimuksen sosiaalihuollon tekemästä ehkäisevän täydentävän toimeentulotuen päätöksestä.
Kohta pitää mennä hakemaan ruokajonon numero (klo 9:15-9:30), ja sen jälkeen odoteltava siellä 10 asti kunnes jakavat kasseja. (Ei ole järkeä mennä tuossa välissä kotiin, kun melkein heti pitäisi lähteä takaisin)
Sen jälkeen pitää muun muassa:
-Kirjoittaa valmiiksi kantelu Oikeusasiamiehelle koskien Kelan perustoimeentulotukipäätöksiä.
-Tehdä tarkistushakemukset Kelaan ainakin kahdesta perustoimeentulotukipäätöksestä
-Hakea harkinnanvaraista toimeentulotukea sosiaalihuollosta
-Tehdä oikaisuvaatimus ehkäisevän toimeentulotuen päätöksestä.
-Tehdä kanteltu eräästä sosiaalihuollon virkailijasta
-Tehdä kantelu oikeusasiamiehelle sosiaalihuollon toiminnasta ehkäisevän toimeentulotuen kanssa (Tätä en ole edes vielä aloittanut)
Kommentit (71)
Tein elokuussa kantelun ja sitä tuli myöntävä päätös minulle ja kela maksoi sitten 3 kk tuet. Toinen valitus on kesken. Mutta yleensä käyn ainakin kalassa päivisin ongimassa siikaa meren rannalla. Siinä menee 4-6 tuntia. Haen lidlistä eväitä sitä varten. Kotona poljen kuntopyörää päivisin myös. Keväällä lasken veneeni veteen ja sitä ennen pitää huoltaa perämoottori, vaihtaa öljyt siihen. Sitten pitää katsoa onko kalaverkot kunnosssa ja käyn niitä laskemassa mereen hyvällä säällä. Seuraavana aamuna ne pitää nostaa. Kalastan aika paljon työttömänä.
Hemmetin tylsä ja kamala elämä ap:lla. Tulisin hulluksi
Kerran työkkäri määräsi minut työkokeiluun paikkaan jonne oli 17 km matka yhteen suuntaan. Sinne olisi pitänyt polkea talvella polkupyörällä pikatietä pitkin autojen seasssa koska ei ole pyörätietä sinne. Sanoin etten todellakaan lähde tuonne rekkojen sekaan polkemaan. Sain karenssin. Tein siitä valituksen eduskunnan oikeusasiamiehelle ja lopulta oikeuteen saakka. Oikeuteen piti tuoda asiantuntija todistamaan ettei talvella todellakaan ole turvallista polkea kasitiellä fillarilla. Sitten vasta karenssi peruutettiin ja sain korvauksia koska olivat vähentäneet tuista 20% koska en mennyt sinne työkokeiluun.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän työllistät useita byrokraatteja. Tavallinen työtön joutuu tekemään vain turhia työhakemuksia. Jokaisen työttömän pitäisi tehdä vähintään 4 oikaisuvaatimusta Kelaan joka kuukausi. Kela joutuisi satsaamaan tekoälyyn ja datakeskukseen. Kelan datakeskus työllistäisi useita kymmeniä ihmisiä.
Ei niihinkään silti kortistosta ketään otettaisi.
Sinähän ap olet ponteva. Voisit työllistää itsesi KELA- valitusten neuvontatoimistossa.
****huom***
Ap lähettää itselleen kysymyksiä. Tämä on täysi trolli.
Jos ap hakisi töitä samalla tarmolla kuin mitä käyttää pelkkään spämmäämiseen niin sehän olisi töissä parissa viikossa. Kumma ettei tämmönen vaihtoehto ole ap:lle tullut mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Myös mulla on keikkatyöläisenä sitä enemmän tekemistä, mitä vähemmän töitä on tiedossa. Tällä hetkellä orgaisoitavana 2 vanhuksen asioita, 1 muutto ja 1 keittiöremontti. Eihän näihin tietenkään olisi aikaa kokopäivätöissä käydessä.
Täh, nuohan on ihan perusasioita. Jos sun mielestä kokopäivätyön ohella ei ehtisi noita tekemään niin mites esimerkiksi ne, jotka vielä opiskelee kokopäivätyön ohessa?
Minä heräsin tänään klo 12.20 ja tähän mennessä olen syönyt ja nyt juon kahvia. Illalla pyöritän kaksi koneellista pyykkiä ja katson varmaan pari elokuvaa. Nukkumaan sitten joskus kolmen maissa yöllä.
Kohta olen ihan kateellinen työttömälle. Kela maksaa hammaslääkärilaskun ja sähkölaskun ja varmaan lääkelaskut ym. Itsellä meni juuri 750€ hammaslääkäriin, apteekkiin 150€. Olen eläkeläinen ja maksan kaiken itse. Minulla ei ole koskaan ollut Kela-Goldia.