Kuka luulee että työttömällä on vain aikaa makoilla sohvalla? Esim. tänään mulla on ohjelmassa vaikka mitä. Kerron täällä siitä
Olen jo muun muassa:
-Toimittanut sähkölaskun Kelaan
-Toimittanut hammaslääkärilaskun Kelaan
-Tehnyt oikaisuvaatimuksen Kelan perustoimeentulotukipäätöksestä
-Tehnyt oikaisuvaatimuksen sosiaalihuollon tekemästä ehkäisevän täydentävän toimeentulotuen päätöksestä.
Kohta pitää mennä hakemaan ruokajonon numero (klo 9:15-9:30), ja sen jälkeen odoteltava siellä 10 asti kunnes jakavat kasseja. (Ei ole järkeä mennä tuossa välissä kotiin, kun melkein heti pitäisi lähteä takaisin)
Sen jälkeen pitää muun muassa:
-Kirjoittaa valmiiksi kantelu Oikeusasiamiehelle koskien Kelan perustoimeentulotukipäätöksiä.
-Tehdä tarkistushakemukset Kelaan ainakin kahdesta perustoimeentulotukipäätöksestä
-Hakea harkinnanvaraista toimeentulotukea sosiaalihuollosta
-Tehdä oikaisuvaatimus ehkäisevän toimeentulotuen päätöksestä.
-Tehdä kanteltu eräästä sosiaalihuollon virkailijasta
-Tehdä kantelu oikeusasiamiehelle sosiaalihuollon toiminnasta ehkäisevän toimeentulotuen kanssa (Tätä en ole edes vielä aloittanut)
Kommentit (71)
Mulla on tänään yks palsu 10-11 ja sitten onkin lounasaika.
Palkka 6500€/kk
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko mitä noiden kaikkien valitusten, hakemusten ja kanteluiden käsittely maksaa yhteiskunnalle? Varsinkin jos menet hallito-oikeuteen asti
Vai olisiko virkailijan pitänyt tajuta tohloilunsa seuraamukset? Tampioitunut kun on.
Vierailija kirjoitti:
Että tälle päivälle kasasit kaikki pakolliset hommat ja nyt pädet? Tuskin niitä valituksia joka päivä laadit tai siellä ruokajonossa käyt. Loppukuu sitten taas rennosti.
Käyn ruokajonossa 3 kertaa per viikko vähintään
ap
Myös mulla on keikkatyöläisenä sitä enemmän tekemistä, mitä vähemmän töitä on tiedossa. Tällä hetkellä orgaisoitavana 2 vanhuksen asioita, 1 muutto ja 1 keittiöremontti. Eihän näihin tietenkään olisi aikaa kokopäivätöissä käydessä.
Vierailija kirjoitti:
Minä haen tänään somppuystävältäni vinkkejä toimeentulohakemukseeni. Heillä kun on ilmaiset laki- ja neuvontapalvelut. Siinä sivussa saan minäkin. Sieltä tulee maan paras tieto ja osaaminen mikä liityy kaikkiin tukimuotoihin.
Juuri näin. Lähes 60% somaliatustaisista on työttömänä. He eivät ole väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko mitä noiden kaikkien valitusten, hakemusten ja kanteluiden käsittely maksaa yhteiskunnalle? Varsinkin jos menet hallito-oikeuteen asti
Ihan hyvä että joku edes jaksaa valittaa. Noissa tuissahan tehdään tahallaan vääriä päätöksiä, kokeillaan kepillä jäätä että jaksaako ihmiset valittaa. Suurin osa ei jaksa, eikä nimenomaan ne kaikkein heikoimmat (sairaat, vammaiset, mt-ongelmaiset).
No mutta hauskaa päivää sit vaan! Olet reipas.
Tietty voisit käydä lähikaupassa katsastamassa punalapputuotteet. Jos niitä ei ole tai ovat vain 30% kuudenkympin sijaan palaat kiireesti kotiin ja alat tekemään valituksia sinne S- ryhmään, varmuuden vuoksi myös kaikkiin muihinkin kaupparyhmiin. Liitteeksi itse laatimasi pamfletti sinun syrjimisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että tälle päivälle kasasit kaikki pakolliset hommat ja nyt pädet? Tuskin niitä valituksia joka päivä laadit tai siellä ruokajonossa käyt. Loppukuu sitten taas rennosti.
ap
Minä myös. Myyn ylimääräiset . Ruokamenot olemattomat.
Vierailija kirjoitti:
Palkka 6500€/kk
Ei työpaikalla ole enää pitkään aikaan ollut yhteyttä ahkeruuteen. Hyväpalkkaiset työt on etuja, joita jaetaan omalle lähipiirille ja hyville tyypeille. Työttömien haukkuminen on tärkeää juuri sen takia, että pidetään heidät alaspainettuina ja poissa kilpailusta näistä hyväpalkkaisista töistä. Silloin ei tarvitse itse jatkossakaan tehdä mitään hyvän palkan eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai olisiko virkailijan pitänyt tajuta tohloilunsa seuraamukset? Tampioitunut kun on.
Onko yksikään valituksesi ikinä menestynyt?
Mä käyn töissä,tänään mulla on aikaa makoilla sohvalla vapaapäivänä. Sit kiva vielä,tässä kuussa veroja lähtee 3% kun uusi verokortti tälle kuulle. Odottelen vaan tilinauhaa nähtäväksi, että wau.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMinä myös. Myyn ylimääräiset . Ruokamenot olemattomat.
Mä en myy mitään, mut kaikki sieltä saatava on aina hävikkiruokaa joista päiväykset jo menneet. Sekä viimeinen käyttöpäivä, että parasta-ennen, molempia antavat. Joskus tulee hyvä kassi, ja joskus ei melkein mitään, ja joskus tulee ihan älyttömässä suhteessa jotain (yleensä leipää)...Vaikka 4 pussia leipää, 1 omena ja pulla eikä muuta. Eihän tuota pysty kaikkea syömään, ja osa menee roskiin kun homehtuu. Kuka elää pelkällä leivällä? Valtavan epäterveellistä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Palkka 6500€/kk
Parhaimmat saavat Kelasta enemmän tukia kuin sinä palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Kela hoitaa mukvan melko uuden kaksion vuokran upealta paikalta Helsingissä.
Työkkäri tuet ja muut päälle, jää jopa säästöön. Fuengirolassa on halpaa vietttää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en myy mitään, mut kaikki sieltä saatava on aina hävikkiruokaa joista päiväykset jo menneet. Sekä viimeinen käyttöpäivä, että parasta-ennen, molempia antavat. Joskus tulee hyvä kassi, ja joskus ei melkein mitään, ja joskus tulee ihan älyttömässä suhteessa jotain (yleensä leipää)...Vaikka 4 pussia leipää, 1 omena ja pulla eikä muuta. Eihän tuota pysty kaikkea syömään, ja osa menee roskiin kun homehtuu. Kuka e
Joo mutta arabi ja muut ulkomaalaisravintolat, eivät välitä viimeisestä käyttöpäivistä. Kunhan ruoka ei ole pilaantunutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka 6500€/kk
Parhaimmat saavat Kelasta enemmän tukia kuin sinä palkkaa.
Parhaimmat Kelan tuet ovat kovapalkkaisilla ansiosidonnaisilla vanhempainvapailla olevilla monen vammaisen lapsen yksinhuoltajilla. Työssäkäynti on paljon leppoisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Provo ,mutta hauska sellainen.
Väitätkö että ei ole totta? Mikä kertomastani ei ole?
ap
Oletko kysynyt työpaikkaa Kelasta? Olet jo niin paljon Kelan kanssa tekemisissä, että sinut varmaan otettaisiin mielellään sinne töihin!
Minä haen tänään somppuystävältäni vinkkejä toimeentulohakemukseeni. Heillä kun on ilmaiset laki- ja neuvontapalvelut. Siinä sivussa saan minäkin. Sieltä tulee maan paras tieto ja osaaminen mikä liityy kaikkiin tukimuotoihin.