Mitä tekisit, jos olisit niin rikas ettei tarvitsisi käydä töissä?
Mitä puuhailisit kaiket päivät? Entä sitten kun kaikki tarpeellinen ja tarpeeton on jo ostettu, ja matkusteltu niin paljon että siihenkin on jo kyllästynyt? Vai muuttaisitko vallan ulkomaille?
Kommentit (113)
Mikä on vallan ulkomaille?
Onko semmoinen valtio olemassa kuin Vallan Ulkomaat?
Alkoholisoituisin ja vetäisin kämpillä yksinään huumeita. Mölyäisin ja rikkoisin seinän. Viikon päästä kaartaisi pitkä taksi pihaan, ja naapuri ottaisi hatun päästä, kun ohittaisin hänet rappusissa pitkällään säkissä.
Kävisin töissä. Rahakin on kivaa, mutta ensisijaisesti käyn töissä mielenterveyteni takia. Minulle on tärkeää tehdä jotakin hyödyllistä ja auttaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3-lapsisen perheemme omaisuus on yli miljoona euroa. Velkaa ei ole. Käymme kumpikin normaalisti täyspäiväisesti töissä. Lasten koulu ja harrastukset sitovat niin että ei oikein mihinkään ihmeellisempään riitä aika. Työssäkäynti tuo vastapainoa perhe-elämälle ja asiantuntijatyö on kuin pääsisi lomalle jossa minua arvostetaan. Tämä on siis elämää jota vietän vaikka ei olisi ihan pakko käydä töissä.
3 murrosikäisen pojan iskä.
Jättäisit tuonkin työpaikan sellaiselle joka sitä oikeasti tarvii. Onko sinulla narsistista taipumusts kun töissä että saat tarvitsemaasi arvostusta? Eikö arvostusta voi hakea myös muilla tavoin?
Miksi joku muu tarvitsisi työpaikkaa enemmän kuin perheenisä?
Tekisin tietysti töitä. En pakosta vaan sitä, mikä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaisin kirjoja, maalaisin, tekisin veistoksia ja keramiikkaa, ostaisin pt-palveluita, matkustelisin, opiskelisin kieliä, hoitaisin puutarhaa.
Minä kirjoitan ja opiskelen kieliä ihan ilmaiseksi
Kiva juttu sulle. Mulla ei riitä työpäivän jälkeen enää voimat mihinkään kivoihin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaisin kirjoja, maalaisin, tekisin veistoksia ja keramiikkaa, ostaisin pt-palveluita, matkustelisin, opiskelisin kieliä, hoitaisin puutarhaa.
Kiva, niin minäkin. Minä myös syön ja nukun, niidenkin tekemistä jatkaisin vaikka olisin kuinka varakas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3-lapsisen perheemme omaisuus on yli miljoona euroa. Velkaa ei ole. Käymme kumpikin normaalisti täyspäiväisesti töissä. Lasten koulu ja harrastukset sitovat niin että ei oikein mihinkään ihmeellisempään riitä aika. Työssäkäynti tuo vastapainoa perhe-elämälle ja asiantuntijatyö on kuin pääsisi lomalle jossa minua arvostetaan. Tämä on siis elämää jota vietän vaikka ei olisi ihan pakko käydä töissä.
Jättäisit tuonkin työpaikan sellaiselle joka sitä oikeasti tarvii. Onko sinulla narsistista taipumusts kun töissä että saat tarvitsemaasi arvostusta? Eikö arvostusta voi hakea myös muilla tavoin?
Miksi joku muu tarvitsisi työpaikkaa enemmän kuin perheenisä?
No vaikka se perheenisä joka on työtön ja varaton. Joka kenties oli toisella sijalla kyseiseen paikkaan tai valmistui juuri alalle työttömäksi. Luuletko ettei isät voi olla työttömiä?
Harrastaisin samoja asioita kuin nytkin. Mutta uusilla leveleillä 😃
Asuisin paremmin ja juuri niin kuin itse haluan siellä missä oikeasti haluan. Ei tarvitse stressata että tuotteet ja palvelut ovat niin kalliita. Hoidan ihoani paremmin ja syön paremmin. Ehkä myös oma pt.
Juuri näin! Käymällä töissä annamme lapsillemme esimerkillämme eväät hyvään elämään. Jo murrosiässä lapsista alkaa selvästi erottamaan kenen perheessä on eletty normaalia työarkea ja kenen perheessä on vain makoiltu sohvalla. Myöskin lapset kenelle kaikki on annettu nenän eteen alkavat jäämään muista jälkeen. Vanhimmalla pojalla on nyt ensimmäistä kertaa itse hankittu kesätyö kesäksi ja oletan että nuoremmat seuravat tulevina kesinä perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaisin kirjoittaa kirjoja. Ehkä alkaisin tehdä oman alan tutkimuksia oheen ja väittelisin.
Voisit alkaa kirjoittaa jo nyt
Monikaan ei jaksa kun työ vie kaiken ajan. Kirjoitustyö tarvitsee vielä luovuutta joka kukoistaa kun saa olla joutilaana ajoittain. Työn ohellahan tämä useimmiten on mahdotonta. Ajankäyttö useimmilla työssä käyvillä: Työ 8h, matkat kotoa työpisteelle 2h, aamutoimet 1h, arkiaskareet 2h, iltatoimet 1h, lapsen asiat 1h, uni 8-9h. Joskus kun tulee vielä kaupassaköyntiä, lomakkeen täyttöä, vieraita tai puheluita tai lääkrikäyntiä niin ne pitää tuohon mössöön upottaa. Eipä tee mieli kirjoitella.
Jos olisin olilut niin rikas ettei minun olisi tarvinnut tehdä töitä olisin varmaan elellyt kuten nyt eläkeläisenä; pitkät yöunet, hidas herääminen ja kiireetön aamiainen ja netin selailua, lounaan valmistaminen, ulkoilua ja/tai kuntosali, kahviloissa käynti, päivällisen valmistaminen tai ravintolassa syömässä käynti, matkustelua ja rikkaana olisin voinut vielä shoppailla ja harrastaa kodin sisustamista ja mqtkustelka mielin määrin. Jonkun taideharrastuksenkin olisin varmaan hankkinut. Tekevälle, menevälle ja turhaa stressiä välttävälie tuskin aika tulee pitkäksi vaikkei palkkatyötä tekisikään ja rahaa olisi käytettävissä.
Ihan tavallista elämää elelen poislukien se töissäkäynti. Matkustelen muutaman kerran vuodessa, en shoppaile mutta tykkään käydä ulkona syömässä. Teen "päiväretkiä". Luen paljon, ihan vaan laiskottelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miljoonalla elätetä 5 hengen perhettä, etenkään jos osa siitä on tuottamatonta omaisuutta kuten asunto. Miljoona sijoituksissakin tuottaisi realistisesti ja ilman isompaa riskiä luokkaa 30-40 tuhatta nettona vuodessa, eli suunnilleen yhden keskituloisen elämiseen. Jos kirjoittaja "jättäisi työpaikan tarvitseville" niin millä se puoliso (oletan että mielestäsi hänkin on turhaan töissä) ja lapset eläisivät?
Ei miljoona ole niin paljon kuin luulet sen olevan.
Harrastelisin.
Rakentelisin ja korjailisin elektroniikkaa, entisöisin moottoripyöriä. Viettäisin aikaa retkeillen niin luonnossa kuin moottoripyörämatkoilla.
En tarvitsisi tällaiseen elämään mitään huikeita rahasummia, tavallinen eläke riittäisi.
Nyt työt haittaavat pahasti harrastuksia.
t: nimim. Assburger
Samaa kuin nyt työttömänä, eli lukisin kirjoja, kävisin salilla ja kävelyllä, roikkuisin netissä ja kärsisin tarkoituksetomuuden tunteesta.
No samoja asioita kuin nytkin töiden ulkopuolella eli katselen leffoja ja pelaan tietokone ja konsolipelejä. Ei mua matkustelut ym. muut asiat kiinnosta yhtään .
Kuntoilisin enemmän vaikka keskellä päivää. Lisäksi matkustaisin mantereelta toiselle koko ajan. Ottaisin tavoitteeksi matkustaa maailman kaikilla lentoyhtiöillä edes kerran. Siinä nyt menisi ensimmäiset pari vuotta. Sen jälkeen pitäisi taas keksiä jotain.