Mitä tekisit, jos olisit niin rikas ettei tarvitsisi käydä töissä?
Mitä puuhailisit kaiket päivät? Entä sitten kun kaikki tarpeellinen ja tarpeeton on jo ostettu, ja matkusteltu niin paljon että siihenkin on jo kyllästynyt? Vai muuttaisitko vallan ulkomaille?
Kommentit (113)
Tekisin tottakai sijaiskeikkaa entiselle työpaikalle, ihan vain vittuiluna.
Auttaisin enemmän vanhoja vanhempiani ja pitäisin paremmin huolta omasta hyvinvoinnistani, harrastaisin enemmän liikuntaa.
Palstailisin ja katselisin youtubevideoita.
Olen niin rikas, että ei ole pakko käydä töissä ja silti käyn, koska se on kivaa. On hauska oppia uutta, oivaltaa, tavata ihmisiä, saada asioita aikaan. En minä oikeastaan edes tarvitse tätä palkkaa.
Tekisin samaa mitä teen nyt työttömänä.
Miten niin JOS? On jo nyt sen verran omaisuutta että sen tuotoilla pärjäisin kyllä eli töissä ei ole pakko käydä. Mutta niukkaahan se rahallisesti olisi kun ei tietenkään niitä sijoituksia kannata alkaa syömään poiskaan.
Samaa kuin nyt köyhänä, eli en kävisi töissä ja keskittyisin harrastuksiini. Ehkä ryyppäisin enemmän ja kävisin baarissa useammin.
Asuisisi valla länsi-suomes kute alottaja
Täällä palstalla on valtavan moni, jotka ovat osoittaneet, että töihin ei tarvitse mennä vaikka ei ole rikas! Voi vaan heittäytyä tukien varaan!
Alan jo olemaan. Olen viimeiset kahdeksan vuotta elänyt keskimäärin 1900€:lla kuukaudessa ja laskin, että jos otan lopputilin, voin koko loppuelämäni käyttää 2800€/kk. Ei sillä maailmaa jatkuvasti kierrettäisi, mutta ihan hyvää elämää sillä pystyisi elämään.
Ja mitäkö tekisin? Harrastaisin samoja asioita kuin nytkin, mutta paljon enemmän. Asuisin osan talvesta etelässä. Ulkoilisin, lukisin, laulaisin, keilaisin, roikkuisin netissä, katselisin telkkaria, viettäisin aikaa ystävieni kanssa jne. Mitä nyt ihmiset ylensä tapaavat tehdä.
Varmaan menisin osaksi aikaa johonkin yleishyödylliseen hommaan, vaikka löytöeläintaloon tai johonkin vapaaehtoiseksi.
Istuisin kotona ja harrastaisin. Koti varmaan jostain hyvästä kerrostalosta. Ostaisin kaikki asunnot jos olisin super rikas ja sais varmasti olla hiljaisuudessa.
En tiedä jaksaisinko muuttaa ulkomaille, tuskin olisi mitään mielenkiintoista.
Kävisin silti töissä, pitäähän jokaisen töitä tehdä. Se on meidän kaikkien velvollisuus
Vierailija kirjoitti:
Olen niin rikas, että ei ole pakko käydä töissä ja silti käyn, koska se on kivaa. On hauska oppia uutta, oivaltaa, tavata ihmisiä, saada asioita aikaan. En minä oikeastaan edes tarvitse tätä palkkaa.
Täällä sama. Töissä olo on mukavaa kun tietää että voi häipyä milloin tahansa ilman taloudellisia ongelmia, ja lisäksi voi vaatia pomolta sellaisia olosuhteita työpaikalle että hommat sujuvat helpommin, ilman mitään pelkoa irtisanomisesta tai muusta kun sillä ei ole mitään väliä.
Mä lukisin kirjoja, soittaisin instrumentteja, opettelisin soittamaan paremmin, ottaisin valokuvia, tekisin pitkiä kävelyretkiä metsässä, kävisin museoissa ja taidenäyttelyissä, kuntoilisin, opettelisin tekemään pitkän kaavan kautta ruokia, tekisin kivan puutarhan ja hoitaisin sitä, maalaisin, piirtäisin ja kuuntelisin hyviä biisejä, menisin laulutunneille, kirjoittaisin tarinoita ja ehkä jopa kirjan.
Näiden lisäksi opettelisin uudestaan matikkaa, fysiikkaa ja kemiaa, sekä muistuttaisin mieleeni miten puhutaan espanjaa.
Näiden lisäksi kävisin kylässä sukulaisissa, ystävien luona ja viettäisin aikaa läheisten kanssa. Veisin lapsia kivoihin maihin ja opettaisin niille muita kulttuureita. Mieheni kanssa viettäisin tunteja peiton alla jutellen, halaillen ja hyväillen.
Ah. Tämä olis mun unelma.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin JOS? On jo nyt sen verran omaisuutta että sen tuotoilla pärjäisin kyllä eli töissä ei ole pakko käydä. Mutta niukkaahan se rahallisesti olisi kun ei tietenkään niitä sijoituksia kannata alkaa syömään poiskaan.
Meinaatko hautaan asti viedä ne sijoitukset, vai myytkö pois viimeistään eläkkeelle siirtyessä?
Jotain vapaaehtoisavustamista menisin tekemään muutamaksi tunniksi päivässä. Lisäksi opiskelisin kansalaisopistossa kursseja, jotka kiinnostaisi.
varmaan v**tuilisin täällä päivät pitkät työssä käyville ja köyhille työttömille