Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit, jos olisit niin rikas ettei tarvitsisi käydä töissä?

Vierailija
08.12.2024 |

Mitä puuhailisit kaiket päivät? Entä sitten kun kaikki tarpeellinen ja tarpeeton on jo ostettu, ja matkusteltu niin paljon että siihenkin on jo kyllästynyt? Vai muuttaisitko vallan ulkomaille?

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyisin perheeni hyvinvointiin; hoitaisin lapsia, kotia ja eläimiä. Haluaisin myös tarjota kodin lapselle, joka sellaista kipeästi tarvitsee. 

Vierailija
22/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaisin yrityksen johon palkkaisin luovien alojen ihmisiä. Tukisin kulttuurialaa, matkustaisin enemmän, katsoisin enemmän elokuvia. Voisin kokeilla ulkomailla asumista, mutta siellä olisi oltava jokin projekti, vaikka sitten vapaaehtoistyötä. Mitään tekemättömyys on elämänhukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frivilliga jobbar tänker jag. Kanske i sjukhus.

Vierailija
24/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puuhailisin pajassa

Sitä olen tehnyt viimeiset kymmenen vuotta eläkepäivinä.

Vierailija
25/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhtyisin yrittäjäksi ja tarjoaisin muille töitä

Vierailija
26/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä palstalla on valtavan moni, jotka ovat osoittaneet, että töihin ei tarvitse mennä vaikka ei ole rikas! Voi vaan heittäytyä tukien varaan!

Tuohan ei pidä paikkaansa ensinkään, nykyisin on paljon vaikeampaa olla työttömänä kuin töissä, jos meinaa saada jostain rahaa tukina tai muuten. Veikkaan että moni joka kuvittelee saavansa työttömyyskorvauksia aiheesta tai aiheetta joutuu pettymään pahemman kerran niin vaikeaksi tuo on tehty.

Vierailija
27/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotahan kun pääset eläkkeelle, kaikki on mahdollista jos terveys sallii. Remppoja tulee, mutta ei se mitään.

Vierailija
28/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuskin ostaisin kaikkea mahdollista ja matkustelisin kaikissa mahdollisissa paikoissa, koska olen minimalistinen ja ekologinen, ja matkustaminen vähän kyllästyttää mua. Varmaan silloin tällöin matkustaisin mutta en todellakaan missään luksushotelleissa tai jahdeilla, vaan tyyliin junalla ja bussilla. Enkä muuttaisi ulkomaille. Suomessa minulla olisi kaupunkiasunto ja pari vapaa-ajan asuntoa. Toinen Järvi-Suomessa, toinen Lapissa.

Mä keksin monta harrastusta joita harrastaisin jos olisi aikaa ja rahaa. Opettelisin monenlaisia kädentaitoja. opettelisin puutarhanhoitoa ja kasvattaisin siellä ruokaa. Hankkisin personal trainerin, mutta en trimmaamaan minua huippukuntoon, vaan pitämään minut terveenä ja toimintakykyisenä mahdollisimman pitkään. 

Kulkisin luonnossa. Marjastaisin. Opiskelisin villiyrttien ja villivihannesten, sekä sienten tuntemusta ja käyttöä.

Osallistuisin hyväntekeväisyyteen ja vapaaehtoistyöhön eläinten, luonnon, sekä lasten ja nuorten hyväksi.

Vierailija
29/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi kävisin kaikenmaailman hieronnat, kasvohoidot ym. Sen jälkeen ostelisin läheisille kaikkea kivaa, ja lahjoittaisin hyväntekeväisyyteen. Sitten alkaisin tehdä vapaaehtoistyötä ja matkustella, harrastaisin kaikkea kivaa kuten joogaa.

Vierailija
30/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaisin ja kuvittaisin. 

Vierailija
31/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin rikas, että ei ole pakko käydä töissä ja silti käyn, koska se on kivaa. On hauska oppia uutta, oivaltaa, tavata ihmisiä, saada asioita aikaan. En minä oikeastaan edes tarvitse tätä palkkaa.

Minkä alan töitä teet?

Vierailija
32/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin poissa palstalta.

Viettäisin aikaa tekemällä niitä asioita, joista nautin.

Laittaisin kotia.

T: Tuntematon 

Vierailija
33/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin kerran viikossa vapaaehtoisena nuorten sekasin -chatissa, jotta pysyisi edes vähän tatsi nykyiseen työhöni. 

Muuten aloittaisin joka aamun juoksulenkillä, kokkailisin ihania ruokia kotona, matkustelisin ja opettelisin uusia taitoja, mm. soittamaan pianoa ja puhumaan espanjaa.

Vierailija
34/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin nytkin, mutta hankkisin kakkosasunnon ja/tai mökin jostakin, ehkä ulkomailtakin. Matkustelu ei sinänsä kiinnosta, mutta voi juurtua useampaan paikkaan ja sekin virkistää.

Vierailija
35/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti varmaan alkoholisoituisin, siksi ihan hyvä että vielä joutuu töissä käymään.

Vierailija
36/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelisin, kävisin espanjan kielikurssilla, söisin laadukasta ruokaa, ostaisin usein kalliita hedelmiä ja marjoja. Hankkisin personal trainerin joka ohjaa minulle pilatesta, joogaa, ym lajeja ja välillä kuntosalia. Perustaisin ihanan kahvilan ehkä pienelle kotipaikkakunnalleni, niin että itse työskentelisin siellä sen verran kuin hyvältä tuntuu ja palkkaisin myös työntekijöitä, huolehtisin kivasta tunnelmasta musiikilla ja kuvauksellisella sisustuksella ja suunnittelisin leipomuksia yms syötäviä ja myös välillä leipoisin niitä itse(silloin kun jaksaa, ei joka päivä). Hankkisin ihanan talon Suomesta maalaismaisemista ja nauttisin siitä kun saisi toteuttaa kaikki remontti ja sisustusideat ilman että tarvitsee miettiä mitä mikäkin maksaa ja valita sitten sen perusteella.

Vierailija
37/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin tulee lähettyä vaikka ei rahan takia enään tarviikkaan, päivät venyy pitkiksi. Elämäntapa 

Vierailija
38/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piereskelisin ja joisin olutta. Eli pitkälti samaa kuin nyt.

Vierailija
39/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin kaikkea tosi terveellistä ja harrastaisin monipuolisesti liikuntaa. 

Vierailija
40/113 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vaativa työ joten sitä en jäisi kaipaamaan, jos rahallisesti pärjäisin ilman.  Mutta minulla ei ole ystäviä ja jos jäisin töistä pois, olisin tosi yksinäinen eikä ihmiskontakteja mieheni ja lasteni lisäksi olisi juuri lainkaan.  Olisi ihana opiskella jotain missä ei tarvitsisi olla missään tekemisissä ihmisten ongelmien kanssa, kieliä, verhoilua tai jotain käsillä tekemistä. Työuraa on jäljellä 9 vuotta joten opiskelusta tuskin uutta ammattia tulisi mutta jos rahaa olosi tarpeeksi,  ei olisi tarvettakaan.