En ole edes töissä, silti maanantai ahdistaa.
Pitää herätä aikaisin, lapset pitää huolehtia kouluun, ja muuta sellaista. Viikonloput kivoja ja rentoja. Ei pidä paikkaansa, että vain työssäkäyvänä voi nauttia vapaa-ajasta.
Kommentit (34)
Lasten laittaminen kouluun ahdistaa ja loppupäivän voi vedellä päikkäreitä palautuakaeen aamun ponnistuksesta.
Kyllä vituttaa sinuakin elättää.
Ihan sama homma se on minulla, inhoan maanantaipäiviä vaikken töihin menekään. Kyllä meillä kaikilla on joku viikkorytmi ja omat hommat jotka on hoidettava, oli töissä tai ei. Yleensä tulee nukuttua maanantaisin pitkään, kun viikonloppusin on kukkunut öisin, vasta tiistaina alan herätä arkirytmiin ja saan asioita hoidettua.
Vierailija kirjoitti:
Sullehan kaikki aika on vapaa-aikaa, mikä estää nauttimasta? Lapset kouluun ja sitten voit vaikka lojua sängyssä koko päivän.
Et taida olla äiti tai mikään penaalin terävin kynä.
Eri
Työssäkäyvillä on enemmän aikaa tavata viikonloppuna ja moni tapahtuma on silloin. Tottakai nämä vaikuttaa myös työttömään. Sen erottaa selvästi, milloin arki alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon alkanut tykkää maanantaista siksi koska teen joka arkipäivä töitä (työmatkoineen) 12-13 h päiviä ja pe+la on aina niin loppu että kun viikonloppu koittaa ni nukun vaan 24/7 kotona. Sunnuntai ja maanantai on viikon ainoat päivät ku oon virkeä. Tervettä...
N32
😕Kannattaisi muuttaa jotain, ettet romahda. Vielä ehkä jaksat kun oot nuori, mutta oot jo nyt loppu. Pelasta itsesi jotenkin. Ihan liikaa töitä.
Joo, tiedän. Mulla olisi loppunut sopimus nyt vuodenvaihteeseen mutta ylitunnollisena ihmisenä menin jatkamaan sopimusta kun työtilanne niin kauhea ja työkaverit vaan hokee että kukaan ei saa lopettaa. Omien töiden lisäksi pitää koko ajan tuurata muita saikkujen takia. Mutta olet oikeassa, kovin pitkään tätä ei enää jaksa kolmekymppisenäkään.
N32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullehan kaikki aika on vapaa-aikaa, mikä estää nauttimasta? Lapset kouluun ja sitten voit vaikka lojua sängyssä koko päivän.
No en voi lojua koko päivää sängyssä. On kotityötkin tehtävänä.
Kuten viikonloppunakin, eikä stressaa silloinkaan.
Itse en uhraa viikonloppuja kotitöihin, viikolla on aikaa niille.
No tiskata ehkä saatan lauantaina, tai harjata jauhot ja murut keittiön lattialta, siinä se.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Lasten laittaminen kouluun ahdistaa ja loppupäivän voi vedellä päikkäreitä palautuakaeen aamun ponnistuksesta.
Minä laitan ruokaa, siivoan, pesen pyykkiä, lämmitän takkaa, teen pihatöitä jne. Ja sitten lapset tulevatkin jo koulusta, joten autan läksyissä, laitan välipalaa tehdään jotain yhdessä. Aika stereotyyppinen kuva sinulla työttömistä. Ja jos joku haluaisi vedellä päikkäreitä kun itse olisin töissä, niin ei se minulta ole pois. Veroja makselisin silti, maksaa tässä maassa moni muukin asia kuin työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon alkanut tykkää maanantaista siksi koska teen joka arkipäivä töitä (työmatkoineen) 12-13 h päiviä ja pe+la on aina niin loppu että kun viikonloppu koittaa ni nukun vaan 24/7 kotona. Sunnuntai ja maanantai on viikon ainoat päivät ku oon virkeä. Tervettä...
N32
😕Kannattaisi muuttaa jotain, ettet romahda. Vielä ehkä jaksat kun oot nuori, mutta oot jo nyt loppu. Pelasta itsesi jotenkin. Ihan liikaa töitä.
Joo, tiedän. Mulla olisi loppunut sopimus nyt vuodenvaihteeseen mutta ylitunnollisena ihmisenä menin jatkamaan sopimusta kun työtilanne niin kauhea ja työkaverit vaan hokee että kukaan ei saa lopettaa. Omien töiden lisäksi pitää koko ajan tuurata muita saikkujen takia. Mutta olet oikeassa, kovin pitkään tätä ei enää jaksa kolmekymppisenäkään.
N32
Se on tunnollisen ihmisen pahin vika, että ei ajattele itseään tarpeeksi, vaan muita. Lopulta tulee joku pysäytys.
Toivon että saisit rohkeutta tempaista itsesi irti tosta tahdista, sairastut muuten. Kaikkea hyvää ja toivottavasti voit levätä ja rauhottua edes joulun aikana. Jos et saa lomaa, ota saikkua, ihan oikeasti, olen huolissani teistä jotka on tollaisen työtaakan alla.
"Se on tunnollisen ihmisen pahin vika, että ei ajattele itseään tarpeeksi, vaan muita. Lopulta tulee joku pysäytys.
Toivon että saisit rohkeutta tempaista itsesi irti tosta tahdista, sairastut muuten. Kaikkea hyvää ja toivottavasti voit levätä ja rauhottua edes joulun aikana. Jos et saa lomaa, ota saikkua, ihan oikeasti, olen huolissani teistä jotka on tollaisen työtaakan alla."
Kiitos, sinun viestisi lämmitti jo sydäntä kovasti, vaikka olen ihan tuntematon sinulle. Kyllä tässä onneksi jouluna pieni hengähdystauko tulee. Kivaa joulunodotusaikaa ja loppuvuotta sinulle!
N32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan ruokaa, siivoan, pesen pyykkiä, lämmitän takkaa, teen pihatöitä jne. Ja sitten lapset tulevatkin jo koulusta, joten autan läksyissä, laitan välipalaa tehdään jotain yhdessä. Aika stereotyyppinen kuva sinulla työttömistä. Ja jos joku haluaisi vedellä päikkäreitä kun itse olisin töissä, niin ei se minulta ole pois. Veroja makselisin silti, maksaa tässä maassa moni muukin asia kuin työttömät.
Ei noita lasketa miksikään hommiksi. Huomaat kun olet vuosia työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noita lasketa miksikään hommiksi. Huomaat kun olet vuosia työtön.
Miksi hommiksi niitä ei lasketa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en voi lojua koko päivää sängyssä. On kotityötkin tehtävänä.
Kuten viikonloppunakin, eikä stressaa silloinkaan.
Itse en uhraa viikonloppuja kotitöihin, viikolla on aikaa niille.
No tiskata ehkä saatan lauantaina, tai harjata jauhot ja murut keittiön lattialta, siinä se.
Eri
Lisään vielä kun unohtu ruuanlaitto, että kyllä yleensä lauantaisin jotain kokkailenkin, tai teen pizzaa, tai ainkin työnnän jotain pakasteita uuniin, mutta lauantaisin siinä on vain hyvää tunnelmaa, ei ole semmoista kun arkena.
Sama jota lainasin 😄
Vierailija kirjoitti:
"Se on tunnollisen ihmisen pahin vika, että ei ajattele itseään tarpeeksi, vaan muita. Lopulta tulee joku pysäytys.
Toivon että saisit rohkeutta tempaista itsesi irti tosta tahdista, sairastut muuten. Kaikkea hyvää ja toivottavasti voit levätä ja rauhottua edes joulun aikana. Jos et saa lomaa, ota saikkua, ihan oikeasti, olen huolissani teistä jotka on tollaisen työtaakan alla."
Kiitos, sinun viestisi lämmitti jo sydäntä kovasti, vaikka olen ihan tuntematon sinulle. Kyllä tässä onneksi jouluna pieni hengähdystauko tulee. Kivaa joulunodotusaikaa ja loppuvuotta sinulle!
N32
Hyvä juttu. Kiitos paljon. 🥰
Tämäkin on kyllä totta.