Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhaan te nuoret nyt stressaatte eläkkeistänne

Vierailija
09.05.2024 |

Jos olet vaikka 40-vuotias tai alle, niin maailma on muuttunut 25 vuodessa ja siinä välissä ehtii olla monta erilaista hallitusta. Ei  ole varmaan onko edes koko Suomea olemassa sillon. Osa teistä myös huonojen elintapojen vuoksi ei edes elä 60-vuotiaaksikaan. Tunteeko kukaan reilusti ylipainoisia vanhaksi eläneitä? Minä tiedän pari, mutta useimmiten 80+ ikäiset ovat hoikkia eikä nuokaan tuntemani ylipainoiset nyt ihan sellaisia 40+ BMI-porukkaa ole. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tämä avaus lämmittikin mieltäni paljon näin kevätkoleana helatorstaiaamuna.

Vierailija
2/16 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä tavoite kuolla ennen kuin lokkeilulle pääsee. Se on minun tavoite. Ne lisäävät vanhukset ovat kodeissaan pääsemättä ulos joten heidän näkeminen voi olla vaikeaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on viesti teille, nuorisoplösöt!

Vierailija
4/16 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, koska niitä ei enää tuolloin makseta suomalaisessa hyvinvointivaltiooossa..

Vierailija
5/16 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mitään stressaa, kun tiedän ettei mitään eläkejärjestelmää ole siinä vaiheessa kun oma eläikä (70 v. tällä hetkellä) koittaa, enkä toisaalta voi myöskään mitään sille että maksan nyt palkastani pyramidihuijauksessa onnistuneiden suurten ikäpolvien eläkkeitä.

Siis sen saman ikäpolven, joka osti talonsa ja asuntonsa 30 000 €:llä, maksoi lainansa pois seitsemässä vuodessa ja myöhemmin myi samat seinät 300 000 €:n hintaan nuoremmille jotta voivat huudella, että jokainen voi maksaa itselleen omistusasunnon kun jättää Netflix-tilaukset ja kahvilakäynnit pois.

Vierailija
6/16 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä omasta stressaakkaan. Sitä ei ole tulossa tai se on minimisosiaaliturvan suuruinen.

Mutta vtuttaa kyllä maksaa sun eläkkettä. Tuohon menee melkein neljännes palkasta kaksinkertaisen (tulo+alv) ryöstöverutuksen lisäksi.

Vierailija
7/16 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieletöntä. Yhtä lailla voisi sanoa että turha mennä kouluun, huomenna voit olla rekan alla.

Vierailija
8/16 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä omasta stressaakkaan. Sitä ei ole tulossa tai se on minimisosiaaliturvan suuruinen.

Mutta vtuttaa kyllä maksaa sun eläkkettä. Tuohon menee melkein neljännes palkasta kaksinkertaisen (tulo+alv) ryöstöverutuksen lisäksi.

Miksi valehtelet?

Työnantaja maksaa 2/3 osaa eläkemaksuistasi. 

Vierailija
9/16 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, koska stressattavaa on paljon jo ennen eläkeikää.

Vierailija
10/16 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, koska stressattavaa on paljon jo ennen eläkeikää.

Miksi stressata sellaisista asioista joihin ei itse voi vaikuttaa?

Vierailija
11/16 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummi oli todella lihava ja eli 98-vuotiaaksi. Tosin loppuvuosina laihtui laitoshoidossa.

Vierailija
12/16 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelet?

Miksi olet noin sáátanan tyhmä?

Työnantaja maksaa kaikki palkkakustannukseni, niin sen palkan kuin ne sivukulutkin. Ei sillä ole mitään eroa kummalle puolelle nuo on kirjattu.

Vierailija
13/16 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelet?

Miksi olet noin sáátanan tyhmä?

Työnantaja maksaa kaikki palkkakustannukseni, niin sen palkan kuin ne sivukulutkin. Ei sillä ole mitään eroa kummalle puolelle nuo on kirjattu.

Kun yksi työnantaja alkoi kirjaamaan maksamansa sivukulut tilinauhaan, siitä tehtiin laitonta. Lammas ei saa tietää paljonko sen työstä oikeasti lypsetään rahaa.

Vierailija
14/16 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisopontsoillehan sitä eläkerahaa kerätään. Teidän omiin eläkkeisiinne. Vai eikö eläke kiinnosta?

Vierailija
15/16 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorisopontsoillehan sitä eläkerahaa kerätään. Teidän omiin eläkkeisiinne. Vai eikö eläke kiinnosta?

Ei kiitos!

Otan mieluummin 24% palkankorotuksen ja maksan sillä asunnon omaksi 2-5v sisään. Sen jälkeen säästäisin monta sataa kuukaudessa ja silti saisin sen tonnin käteen kuukaudessa sijoitettavaksi.

Nyt maksan tonnin kuussa eläkemaksuja ja saan sillä säästettyä kansaneläkkeen suuruisen eläkkeen 15v. Jos potkaisen tyhjää varallisuuskin jäisi vaimolle ja lapsille lyhentämättä.

Nykyinen eläkejärjestelmä on täysin järjetön ja epäreilu.

Vierailija
16/16 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha syyttää eläkkeellä olevia että ovat itselleen hyvät eläkkeet hommanneet. Päätökset eläkkeistä on tehty silloisten olosuhteiden perusteella. Sen jälkeen olosuhteet ja hallitukset vaihtuneet kymmeniä kertoja. Ei ole eläkeikäisten syy että kaikki sen jälkeen on mennyt tässä massa päin peetä. Hoitakaa nyt itse  hommat yhtä hyvään kuntoon että saatte itsekin hyvät eläkkeet älkääkä koko ajan valittako. Miettikää mitä olette tehnyt väärin esim viimeisten 5 vuoden aikana että tässä jamassa nyt ollaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan