En ole edes töissä, silti maanantai ahdistaa.
Pitää herätä aikaisin, lapset pitää huolehtia kouluun, ja muuta sellaista. Viikonloput kivoja ja rentoja. Ei pidä paikkaansa, että vain työssäkäyvänä voi nauttia vapaa-ajasta.
Kommentit (34)
Sullehan kaikki aika on vapaa-aikaa, mikä estää nauttimasta? Lapset kouluun ja sitten voit vaikka lojua sängyssä koko päivän.
Niin ap. Siinä maanantaissa on sulle kaksi stressaavaa tekijää. Ensimmäinen ja pahin on se, että viikolla tunnet olevasi hyödytön yhteiskunnan jäsen. Toinen on lapset ja heidän kouluun laittonsa.
Minua ei ahdista, johtuu siitä että kerrankin oli kolmen päivän vapaat ja kohta on jouluvapaat tulossa. Normaalisti näin sunnuntai-iltaisin ahdistaa aina seuraavan työviikon alkaminen.
Oon alkanut tykkää maanantaista siksi koska teen joka arkipäivä töitä (työmatkoineen) 12-13 h päiviä ja pe+la on aina niin loppu että kun viikonloppu koittaa ni nukun vaan 24/7 kotona. Sunnuntai ja maanantai on viikon ainoat päivät ku oon virkeä. Tervettä...
N32
Vierailija kirjoitti:
Sullehan kaikki aika on vapaa-aikaa, mikä estää nauttimasta? Lapset kouluun ja sitten voit vaikka lojua sängyssä koko päivän.
No en voi lojua koko päivää sängyssä. On kotityötkin tehtävänä.
Minkä ikäiset lapset ja onko pitkä koulumatka, että pitää viedä ne? Itse opetin jo ekaluokkalaiset pärjäämään itsenäisesti kun joskus olin jo töissä kun he heräsivät kouluun. Ala opettamaan, että pärjäävät itse. Sitten saat maanantaina jatkaa unia, kun lapset ovat omatoimisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten viikonloppunakin, eikä stressaa silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin ap. Siinä maanantaissa on sulle kaksi stressaavaa tekijää. Ensimmäinen ja pahin on se, että viikolla tunnet olevasi hyödytön yhteiskunnan jäsen. Toinen on lapset ja heidän kouluun laittonsa.
Miksi luulet että tunnen olevani hyödytön? Minulla on ihmisarvo vaikka en tienaisi senttiäkään. Arvoni ei tule palkkatyöstä, enkä ole olemassa yhteiskuntaa hyödyttääkseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että tunnen olevani hyödytön? Minulla on ihmisarvo vaikka en tienaisi senttiäkään. Arvoni ei tule palkkatyöstä, enkä ole olemassa yhteiskuntaa hyödyttääkseni.
No se nyt kävi selväksi, että sulta onnistuu vaan lisääntyminen. Kastemadotkin lisääntyy. Milläs veronmaksajien tukiaisilla elät?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kokenut tuota työttömyyden stressiä, mutta väittäisin että se on ihan päänsisäinen asia ja siten myös itse korjattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä huomaat asian, kun olet pitempään työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se nyt kävi selväksi, että sulta onnistuu vaan lisääntyminen. Kastemadotkin lisääntyy. Milläs veronmaksajien tukiaisilla elät?
Sellaisilla tuilla, mihin orpokaan ei pysty kajoamaan ;)
Samoin, ja nykyään asun jo yksinki , eli ei tarvitse edes lasten kouluun menosta ja semmoisesta huolehtia. Mutta kyllä sitä silti on viikot arkea ja viikonloppusin ihan eri tunnelma vaikken töissä ole.
Viikonpäivillä on omat luonteet. Perjantaita aina odotan innolla ja viikonloppuna rentoudun. Arkipäivinä hoidan arkiasioita ja huolehdin arkimurheista, viikonloppusin pidän taukoa niistä.
N52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau, että ihan kotityötkin. Miten sä jaksat?
Mulla on aina alkanut su illalla stressi tulevasta viikosta ja se on jatkunut työttömänä ollessa. Ja ennenkuin joku ehtii huutelemaan niin nytkin viikonloppuna olen kaksi työhakemusta lähettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau, että ihan kotityötkin. Miten sä jaksat?
Hyvin kiitos. Työelämässä jaksoin huomattavasti huonommin, niinkuin varmasti moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Oon alkanut tykkää maanantaista siksi koska teen joka arkipäivä töitä (työmatkoineen) 12-13 h päiviä ja pe+la on aina niin loppu että kun viikonloppu koittaa ni nukun vaan 24/7 kotona. Sunnuntai ja maanantai on viikon ainoat päivät ku oon virkeä. Tervettä...
N32
😕Kannattaisi muuttaa jotain, ettet romahda. Vielä ehkä jaksat kun oot nuori, mutta oot jo nyt loppu. Pelasta itsesi jotenkin. Ihan liikaa töitä.
Eikö ole päinvastoin mukavaa että tuilla tavoin pysyy viikkorytmi ja rutiinit yllä. Jos kaikki päivät olisivat samanlaisia, niin et nauttisi edes niistä viikonlopuista.
Sekä ennen töissä ollessani ja nyt eläkkeellä pidän maanantaita mukavana päivänä. Loppuu se viikonlopun joutilaisuus ja ihmiset ovat taas liikkeellä. Sunnuntai on tylsä ja hiljainen kun taas maanantaina alkaa elämä ja toiminta.
Millon se tulee?
-työtön