IS "Espoolainen Hanna, 40, paljastaa, miten hankkii joululahjat superhalvalla."Arvostaisitko sinä lahjaa joka on facen roskalavalta?
Kommentit (30)
Ajattelin juuri tilata erään kirjan divarista lahjaksi, kun se on myyty loppuun.
No , en arvostaisi roskalavakamaa enkä haluaisi.Menisi suoraan sinne roskikseen.
Mieluummin jään ilman lahjaa, kun otan vastaan jonkun roskalavalta hankitun tavaran, vaikka tavara olisi siisti ja tuunattu. En tykkää ajatuksesta, että lahjan antaja ajattelee minut sen arvoiseksi, että minulle on ok antaa lahja roskalavalta. Aikuisille lahjoja ei muutenkaan tarvitsisi antaa. Arvostan kovasti itse tehtyjä lahjoja, oli se sitten askarreltu kortti tai käsityö, mutta en roskalavoilta tai liiterin perukoilta kerättyjä tavaroita.
Ainoat vanhat lahjat, joita arvostaisin ovat:
1. Suomalaisen muotoilun klassikot ( keramiikka, lasi, huonekalut )
2. Vanhat korut
3. Joku suvussa kulkenut esine.
En huolisi jonkun kirpputorille viemää roskaa mistään hinnasta ja ajatuskin käytetyistä vaatteista kuvottaa.
En haluaisi käytettyä lahjaa. Heittäisin suoraan roskiin.
Parempi jättää kokonaan lahja antamatta. Minua ei edes haittaa jos en saa lahjoja. En halua mitään turhaa, enkä etenkään käytettynä.
En halua lahjoja. Mieluummin sitten vainka femma selvää rahaa jos on jotain pakko antaa.
Jos joku ei minun lahjaani halua käyttää rahaa, niin silloin riittää ihan hyvän joulun toivotus. En halua enempää tavaraa, kaikkea on jo. Roskalavalta saattaa tulla sellaisia tuliaisia, joita ei kotiinsa kukaan halua, tuskin lahjan antajakaan. Jos lahjan hinta on max 5e, niin marketista kimppu ruusuja, vaikka alesta jo vähän kulahtaneita, on riittävä jouluilo ainakin minulle.
Tiesin kaverini aikovan hankkia lasikannun jossain vaiheessa kotiinsa, joten ostin sellaisen kun löysin kirpparilta ja oli hyväkuntoinen. Kerroin toki että on kirpparilta ja en yleensä kyllä sieltä lahjoja osta.
Todellakin! Jopa enemmän, kun tietäisin että on nähty vaivaa ja etsitty käytettynä mieleiseni lahja. Arvostan kierrätystä myös periaatteesta.
Arvostaisin kyllä, jos lahja on sellainen, että tarvitsen sitä tai muuten tykkään. Mutta en mitään turhaa halua. Muutenkin joulua olisi syytä viettää maltillisemmin. Lahjoja ihan vain omalle perheelle, lähinnä lapsille. Aikuiset voi itselleen ostaa jotain mukavaa tuomaan hyvää mieltä. Saa näin mitä haluaa. Lapsiakan ei tule opastaa tavaramereen. 1-5 lahjaa riittää. Turhaa stressiä tuottaa joulu monille, jos sitä ei vietä järkevästi ja itselle sopivasti. Eräs naispiispa sanoi ihanasti, että joulu kannattaa ottaa joka vuosi vastaan sellaisena kuin se kulloinkin tulee. Joskus voi riittää pelkkä kynttilä pöydällä.