Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS "Espoolainen Hanna, 40, paljastaa, miten hankkii joululahjat superhalvalla."Arvostaisitko sinä lahjaa joka on facen roskalavalta?

Vierailija
08.12.2024 |

Tai euron kirpputorilöytö.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvat ja helpot lahjat

Edullisia lahjaideoita on pilvin pimein, eikä laadusta tarvitse tinkiä tippaakaan. Hanna ja Mimmu ovat jo vuosia hankkineet joululahjat edullisesti tai jopa ilmaiseksi, nyt he jakavat parhaat vinkkinsä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010840983.html

Vierailija
2/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin "huippuneuvo" piti laittaa maksumuurin taakse.

Vierailija
4/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen roska on toisen aarre. Se roskalava- tai kirpparilöytöhän voi olla ihan pakasta vedettyä tavaraa tai taidokkaasti tehty käsityö, josta joku vain on halunnut luopua vähällä vaivalla.

Toki jos se lahja on joku pureskeltu juomapullo tai puolikas pullo vanhaa hajuvettä, niin silloin on parempi antaa pelkkä kortti.

Vierailija
5/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostaisin. Saan itse aina parhaat lahjat kun pistän lapset kipparille muutaman kympin kanssa. 

Vierailija
6/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahja on käyttökelpoinen niin kyllä. Hankin itsekin lahjoja kirpparilta. Mitään roskaa ei kannata antaa lahjaksi, pitää olla sellaista mistä lahjansaaja pitää tai tarvitsee.

Vierailija
7/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esimerkiksi kirpputorilta ostaa ihan uudet käsin kudotut sukat, niin kyllä arvostaisin. Mutta itse en ikinä käytettyä lahjaksi antaisi enkä itsekään halua käytettyä lahjaksi 

Vierailija
8/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuote on siisti ja ehjä, niin tuskin edes tajuaisin sen olevan kirpparilta. Eli ihan riippuu siitä mitä lahjaksi saisi.

Vierailija
9/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset riskit noissa on saada samalla luteita tai muita tuholaisia? Tai esine on vaarallinen. Vaikka sähkölaite kärähtää. Joku syyhän siinä on että ne on heitetty pois.

Vierailija
10/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty ei haittaa yhtään, jos lahja on sellainen mistä pidän. Turhuutta en haluaisi uutena enkä käytettynä, mieluummin vaikka se suklaarasia.

Vierailija
11/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukassa taloudellisessa tilanteessa kannattaa ennemmin jättää lahja ostamatta. Lapsille tietenkin jotain, mutta aikuisille on ihan turha ostaa lahjoja, erityisesti jos rahasta on pulaa.

Vierailija
12/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi oli tehnyt tutkimuksen, että olikohan 90% huolisi käytetyn lahjan. Oli jossain mainoksessa. Vähän nauratti, kun alla luki, että oli torin käyttäjille tehty tutkimus. Siinähän ei yhtään tule vinoumaa mihinkään suuntaan.

Itse en haluaisi käytettyä lahjaa. Ostan harkiten ja tarpeeseen muutenkin. Lahjaksi en halua kuin jotain aineetonta tai pois kuluvaa.

Vierailija
13/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut roskalava ja kirpparilöytöjä lahjaksi ja olen ollut hyvin tyytyväinen, nimittäin sitä astiasarjaa jota kerään ja josta todellakin tykkään, sanoin sukulaisilleni että uutena sitä ei saa ostaa mutta jos vastaan tulee halvalla niin sitten. 

Vierailija
14/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu, en antaisi lapsille käytettyjä leluja ellei ole jotain malliin harvinainen leegosarja tms. Aikuiselle voisin antaa jonkun harrastuskirjan joka on harvinainen käytettynä. Jotain käsitöitä, käyttämättömiä voisin ostaa kun en osaa itse neuloa jne. Itse pidän lahjoista, joissa on todella ajattelu siellä taustalla. Eikä mitään äkkiä ostettuja tuotepakkauksia jne. Mutta ihmiset on erilaisia, lahjasta ilahtuu varmasti jokainen

Vierailija
15/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostaisin. Olen saanut monta ihanaa lahjaa kirpparilta tai roskalavalta, lahjoja joista toisella on tullut mieleen minut ja jotka on just mun tyyliä. Toki puhtaita ja ehjiä pitää tällaisten lahjojen olla. 

Sillä ei ole mulle mitään merkitystä paljonko lahjaan on käytetty rahaa. Huonoin lahja mitä olen saanut oli kohtuu arvokas koru, joka osoitti ettei lahjan antaja tuntenut minua, tyyliäni, makuani tai ylipäätään arvojani yhtään.

Paljon mieluummin siis osuva euron kirpparilahja kuin turhaa kallista tai halpaa tavaraa mitä en tarvitse.

Vierailija
16/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjassa tärkeää on sen hyvä idea ja minua ajatellen. Jos idea onnistuu Facen roskalavan kautta en miettisi mistä lahja on. Roskalavaltahan saa hyvää ja huonoa tavaraa, joten eikös suurin osa kuitenkin halua juuri sitä hyvää tavaraa tai mitä voi tuunata? Minä löysin Facen roskalavalta ihania, käyttämättömiä kankaita ja hyvin ovat kelvanneet niistä ompelemani lahjapussukat ja kauppakassit. Kankaat antanut henkilö oli hyvin siisti ja ystävällinen, eikä noussut mielikuvaa hakevani pelkkää  saastaa.

Vierailija
17/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostaisin kyll ilmaista löytölahjaa, jos olis Picassson maalaus, Fabergen muna tai Tynellin valaisin.

Vierailija
18/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos annetun mukana tulee tuhohyönteisiä. Joko sukulaiselta saadun tai kirpparin. Ikävä kyllä kokemusta hieman, estin juuri ja juuri katastrofin ettei päässyt.

Vierailija
19/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on väliä lähinnä sillä, mitä iloa ja/tai hyötyä mulle lahjasta on. Sillä ei ole väliä, kuinka paljon lahjan antaja on siitä maksanut, eikä sitä voi tietääkään - uusikin tuote voi olla vaikka alennuksesta.

Vierailija
20/30 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kierrätys-intoilija, joten kyllä arvostaisin. Itse en ole hankkinut lahjoja roskalavalta, mutta yhden samanhenkisen ystävän kanssa annetaan toisillemme jouluna kirja omasta kirjahyllystä, yleensä kierrätysmateriaaliin paketoituna. (Samat lahjakassit kiertävät vuosia,kerran sain paketin joka oli kääritty sanomalehteen,sen pystyi laittamaan paperinkeräykseen toisin kuin "oikean"joulupaperin.)

Tietysti kirppis lahjoja kannattaa antaa vain niille, jotka ovat muutenkin kirppistelyn ystäviä, ja toisaalta, jos lahja on uudenveroinen, ei sen alkuperää tarvitse mainostaa saajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi