Mitä kosmetiikkaa lahjaksi 15 v tytölle? T. Kummitäti
Kommentit (62)
Hei, onko kukaan vielä ehdottanut lahjakorttia Normaliin? Ettei vaan joku tehtailisi näitä kommentteja? Joku joka veti palkokasvin nenuun siitä että kaikki ei siellä käy ostoksilla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin krääsäkaupan lahjakortti on ei-toivottujen listalla. Lahja kannattaa valita mielenkiinnon mukaan, mieluummin pieni ja laadukas kuin kasa hömppää.
Normal ei ole krääsäkauppa. Oletko ikinä edes käynyt?
Olen käynyt ja omaan ja tyttären makuun on krääsäkauppa.
Mitä hittoa? :D Siellä on myynnissä ihan normaaleja tuotteita ja esim. Elizabeth Ardenin tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin krääsäkaupan lahjakortti on ei-toivottujen listalla. Lahja kannattaa valita mielenkiinnon mukaan, mieluummin pieni ja laadukas kuin kasa hömppää.
Normal ei ole krääsäkauppa. Oletko ikinä edes käynyt?
Olen käynyt ja omaan ja tyttären makuun on krääsäkauppa.
Mitä hittoa? :D Siellä on myynnissä ihan normaaleja tuotteita ja esim. Elizabeth Ardenin tuoksuja.
Merry Christmas, kaikella ystävyydellä. Voi olla montaa mieltä :)
Vierailija kirjoitti:
eu de toilette, parfyymi
EI EI EI.
Kouluissa on todellisena ongelmana nyt nämä muodikkaat hajutuotteet, joita nuoret annostelevat aivan liikaa ja pitkin päivää lisäten. Se lemu oppitunneilla ja käytävillä on usein niin sakea, että melkein silmissäkin kirvelee. Sekä oppilaissa että henkilökunnassa on yllättävänkin paljon astmaatikkoja ja muita hajuallergikkoja sekä migreenistä kärsiviä, joille nämä hajusteet aiheuttavat hengenahdistusta, jopa hengitysvaikeuksia, silmäoireita, migreeniä yms. ja niiden myötä poissaoloja, sairauslomia ja lääkärikäyntejä, jopa sairaalahoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikkaa? Shampoo ja hoitoaine tai kosteusvoide apteekin perusvoiteista. Miksi lasten pitäisi käyttää kosmetiikkaa ja lapsiahan 15v vielä ovat. Onneksi itse olin lapsi ja nuori niinä aikoina kuin oltiin total luomuja.
Mikä on aika jolloin oltiin total-luomuja?
kysyy 1975 syntynyt.
1910- ja 1920-luvuilla syntyneet Suomessa nuorena harvemmin meikkasi. 1914 syntynyt isoäitini kyllä oli aikuisena innokas manikyyri-ihminen. 1920-luvun alussa syntynyt toinen isoäitini taas pysyi aika luomuna kaiken ikää.
Ja tuona aikana syntyneitä on vielä kirjoittelemassa tälle palstalle? Wau!
Ei palikka vaan jälkeläiset.
Sen kirjoittaja sanoi olleensa itse lapsi ja nuori sinä aikana, kun oltiin vielä totaalisen luomuja. Ja tähän vastattiin, että 1910- ja 1920-luvulla syntyneet harvemmin meikkasi, jolloin oletettavasti 30-40 luvulla oltiin vielä totaalisen luomuja..
Äidille soitto.
Jos tietää että tykkää meikkaamisesta muttei ole satavarma tuotteista (merkki ja sävyt), voi esimerkiksi laadukas välinesetti olla hyvä ratkaisu plus vaikka meikkipanta ja söpö kasvopyyhe.
Jos tietää ettei ole mikään hajusteyliherkkä, voi kokoelma erituoksuisia huuli-, vartalo- ja käsivoiteita olla myös kiva. Kicksiltä, sokokselta tmv voi kysyä mikä tuotesarja on sen ikäisten suosiossa.
Minusta lahjakortti on niin tylsä. Ei se haittaa vaikkei lahja ole 100% juuri sitä mitä kohde käyttää, kunhan ei nyt täysin ohariksi mene. Voi osua jopa niin hyvin jos annat lahjan mikä tulee uudeksi suosikiksi teinille.
Vierailija kirjoitti:
Normal krääsäkauppa?
Lumene on huono. Pliisut värit.Ei mistään kotoisin, todella ankeita. Ei hyvä. Älä osta nuorelle.
Ei kannata tuon ikäiselle ostaa mitään kysymättä tytön äidiltä tai mieluiten tytön joltain kaverilta. Noiden trendit muuttuu jatkuvasti ja jos lahja menee vähänkin pieleen saattaa seurauksena olla hirveä huuto ja vihanpito. Jo pelkästään väärän kaupan paketti saattaa aiheuttaa itkupotkuraivarit. Usko vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normal krääsäkauppa?
Sitähän se todellakin on.
Vierailija kirjoitti:
Korealainen kosmetiikka on nyt in. Näihin erikoistuneita verkko- ja kivijalkamyymälöitä löytyy Suomestakin.
Ollut in jo vuosikausia, ei välttämättä teinin juttu.
Vierailija kirjoitti:
Lumene on huono. Pliisut värit.Ei mistään kotoisin, todella ankeita. Ei hyvä. Älä osta nuorelle.
Joo, Lumene on meidän täti- ihmisten sarja ja luotukin aikuiselle iholle.
Unohtaisin kosmetiikan, jos ei ihan varmaa tietoa ole teinin mieltymyksistä. Helpompi voisi olla ( kysy huoltajalta) kampaajalta ostettu hiustuote, shampoo, hoitoaine, seerumi jne. Itse olen tällä saralla onnistunut. Entäs kynnet, käyttääkö kynsien laittoa, yhden tai kahden kerran kynsihuolto.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysyä ja tiedustella. Makuja on erilaisia. Muuten itse sanoisin että makea mansikka, appelsiini ja hedelmäiset jne. Eihän ne ole kaikkien mieleen kuitenkaan.
Ei missään tapauksessa tuoksuja lahjaksi, kellekään. Pitää olla satavarma merkistä, jos lahjaksi aikoo. Eikä auta, jos viime vuonna on ollut joku suosikkimerkki, se on ehtinyt jo muuttua muutamaankin kertaan. Teinit ostaa tuoksunsa itse, siinä kavereiden sana on määräävä tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täti-ikäiset käyttävät Lumenea, teini-ikäiset jotain ihan muuta.
lumene on hyvä suomalainen tuote
käy nuorille ja tädeille
hinta laatu suhde kohdillaan
Näiden mainoksissa on paksu ruskea ihotyyppi. Ei kiinnosta enää.
Lahjakortti Sokokselle (Emotion), Kicksiin, Stockalle, Lykoon jne. tai jopa Normaliin riippuen budjetista. Kaveriksi jotain pientä kuten kasvonaamio, meikkipussi, siveltimiä jne. Myös esim. jokin Nyxin neutraali luomiväripaletti tai neutraali huulikiilto voisi toimia.
Kosmetiikkaa on vaikea ostaa kelle vain lahjaksi saatikka tuoksuja ellei tasan tarkkaan tiedä mitä lahjansaaja käyttää. Siksi mielummin jotain pientä ja sitten kaveriksi lahjakortti kun pelkkä lahjakortti on kuitenkin vähän kolkko. Mutta älä osta sitä Lumenea - jooko? Se ei nyt vaan ole teineille se juttu.
Lahjakortti Emotioniin, Normaliin tms. Saa ostaa sitten mieluisan lahjan itse.