Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis onko tuloverotus yleisesti kasvanut? Uudessa verokortissa suurempi %

Vierailija
07.12.2024 |

Eikö palkan verotuksen pitänyt pysyä entisellään?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4% ja saan tienata 22 300. Tällä alalla saa vielä noin 1500-2000 euroa veronpalautuksina niin ei paha, kun sitä ei lasketa tietenkään palkkatuloina.

Toisin sanoen olen mediaanipalkkainen, vaikkakin 5 kk vuodesta työttömänä. Hehheh. Ennen olin tuon 5 kk osa-aikatyössä, mutta sehän ei nykyään enää kannata.

Vierailija
22/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vielä monta asiaa yllätyksenä hallituspuolueiden äänestäjille.

Täällä huomaa ihmisten tietämättömyyden, esim. hyvin usein näissä keskusteluissa ollaan sitä mieltä, ettei työntekijöille ole tulossa mitään heikennyksiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka Purra leikkasi rajusti kuntien osuuksia esim. koulutus, työttömyys yms. jotka kuntien vastuulla ja 97 kuntaa joutunut nostamaan kunnallisveroa.  Ja tänä vuonna lisää. 

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010013596.html

Vierailija
24/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläke 1900 e/kk, vero% 30.

Kannatti tehdä töitä 40 vuotta. Saisin enemmän rahaa tilille, jos olisin ollut työttömänä nuo vuodet eikä olisi omaa asuntoa.

Tämä on totta. Pieni- ja keskituloisten eläkkeet ovat pieniä ja Orpon hallitus vielä kiristi verotusta. Kiitos vuosikymmenten työstä ja aherruksesta on elää eläkeläisköyhyydessä. Nyt vielä palvelut rapautetaan, sairaalaverkostot ajetaan alas, lääkkeiden omavastuuta ja alvia nostetaan.  

Vierailija
25/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka huutaa laskevansa verotusta, mutta realismi on se, että se on noussut. Minulla nyt viime vuonna puoli prosenttia noussut verotus. Kun tienaat alle 20 000e vuodessa niin verotusta on kiristetty, puhuu ne siellä aitossaan mitä lystää. Se 3.3% indeksikorjauskin minkä väittävät tehneet verotukseen ei näy yhtään missään. Koska saan indeksiin sidottuja etuuksia eläkkeinä niin veroprosenttini pitäisi olla joka vuosi 10.00, mutta Riikka on järjestänyt sen olemaan 11% 

Riikka Purra leikkaa hölmöläisten tapaa peittoa, leikkaa toisesta päästä ja liittää sen toiseen päähän.  Persujen säästö temppu. 

Vierailija
26/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nousi sekä raja että prosentti ja täällä kunnallisveroa ei nostettu

Kiittäkäämme Riikkaa

S.aatanan nykyhallituksen tunarit

Vierailija
27/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on liian pienet kuukausitulot. Verohyöty alkaa näkyä, kun tulot yli 14.000€ kuukaudessa, sen alle, verotus nousee. 

Vierailija
28/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 4% ja saan tienata 22 300. Tällä alalla saa vielä noin 1500-2000 euroa veronpalautuksina niin ei paha, kun sitä ei lasketa tietenkään palkkatuloina.

Toisin sanoen olen mediaanipalkkainen, vaikkakin 5 kk vuodesta työttömänä. Hehheh. Ennen olin tuon 5 kk osa-aikatyössä, mutta sehän ei nykyään enää kannata.

Kunnon kikkailija 👍 noin se pitääki tehä

Vierailija
29/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on liian pienet kuukausitulot. Verohyöty alkaa näkyä, kun tulot yli 14.000€ kuukaudessa, sen alle, verotus nousee. 

Hämmästyttävän paljon tuntuu olevan näitä rikkaita joiden kannattaa oikestoa äänestää. 

Vierailija
30/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntaveroa nostettiin joka toisessa Suomen kunnassa ja monessa seurakunnassa. 

Meillä ei nostettu ja silti verotus kiristyi. Minulle tuli 10 600e/ työtuloihinkin 14% verotusta. Nousi 4% tältä vuodelta. Kyllä matalapalkkaisia mätkitään. aadaan maksaa suurituloisten veroalennuksia.

Tottakait Jokaisen verotus nousee, kun kunnallisvero nousee ja lisäksi verotuksessa tehtävät vähennykset esim. työmatkavähennys, omavastuu nousee ja enimmäismäärää leikatataan. Samoin sairasvakuutusmaksua nostetaan. 

Joka ikisen lopullinen verotus nousee, kun huomioi verotuksessa tehtävät verotukset, kuten tulonhankkimisvähennys. 

Vierailija
31/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroprosentti nousee, kun tulot nousevat. Kaiken maailman tessikorotuksia tulossa ja niihin varaudutaan jo vuoden alusta lähtien, ettei syksyllä tule itku lisäprosentin käytöstä.

Vierailija
32/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeiston verotus on sitä parempaa verotusta.

Vierailija
33/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatti tehdä töitä 40 vuotta. Saisin enemmän rahaa tilille, jos olisin ollut työttömänä nuo vuodet eikä olisi omaa asuntoa.

Ei voi olla noin kova eläkkeen veroprosentti 

Mulla 2100e/kk, vero 19%

Vierailija
34/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. työmatka  vähennykset, joita Purra leikkasi kovalla kädellä, näkyy  ny veron korotuksena

"Vuonna 2024 matkakulujen omavastuu on 900 euroa ja omavastuun jälkeen matkakuluja saa vähentää enintään 7000 euroa"

Ja vuonna 2023

Omavastuu 700€, enimmäismäärää 8600€.

Nyt saadaan sitä mitä Persuilta ja Kokoomukselta on tilattu. 

Vierailija
35/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö

Vierailija
36/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkevähennykset leikattiin ja verotusta nostettiin. Lisäksi himoverottaja oikeisto nosti kulutusveroja, lääkkeiden verotusta ja kasvatti omavastuuta. Sen päälle lääkärimaksuihin raju korotus.

Persut ja kokkarit inhoaa vanhuksia.

Vierailija
37/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka huutaa laskevansa verotusta, mutta realismi on se, että se on noussut. Minulla nyt viime vuonna puoli prosenttia noussut verotus. Kun tienaat alle 20 000e vuodessa niin verotusta on kiristetty, puhuu ne siellä aitossaan mitä lystää. Se 3.3% indeksikorjauskin minkä väittävät tehneet verotukseen ei näy yhtään missään. Koska saan indeksiin sidottuja etuuksia eläkkeinä niin veroprosenttini pitäisi olla joka vuosi 10.00, mutta Riikka on järjestänyt sen olemaan 11% 

Riikka on persu ja persut valehtelevat aina. 

Vierailija
38/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisit unohtaa mainita ne muut tulot, joita sinulla on eläkkeen lisäksi ja jotka nostavat veroprosenttiasi. Jos tuloinasi olisi pelkkä eläke, veroprosenttisi ei olisi tuota lähelläkään.

Vierailija
39/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nousi sekä raja että prosentti ja täällä kunnallisveroa ei nostettu

Kiittäkäämme Riikkaa

S.aatanan nykyhallituksen tunarit

Kaikki tämä oli tiedossa ennen vaaleja, joten tätä haluttiin ja tätä saatiin. 

Vierailija
40/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloraja noususta sen verran, että nyt raja on koko vuodelle. Ennen se oli 1.2. alkaen eli 11kk.