Tulin kiusatuksi työssäoppimisen aikana
Enpä olisi uskonut, että tällaistakin vielä joutuu kokemaan. Olin erittäin innoissani alkavasta uudesta työssäoppimisjaksosta. Ensimmäinen viikko oli kaaos. En saanut ohjausta, ilmapiiri huono. Ohjaajani alkoi sanoa minulle päin naamaa todella henkilökohtaisia asioita ja lähdin kesken päivän pois, koska pidättelin vain itkua. Koulun kanta oli, että minun vain pitäisi jatkaa. Kerroin, että minä en jää muiden kiusattavaksi. Ohjaaja oli saanut puhuttua opettajan kanssa asian niin, että en ota ohjausta vastaan. Todella huono fiilis ja jotenkin myös häpeän tilannetta.
Kommentit (105)
. . .Joissakin paikoissa opiskelijoita pidetään systemaattisesti niin huonosti, että koulut eivät enää anna opiskelijoita tiettyihin paikkoihin. Jos ohjaaja on huono, pitäisi hänen esimiehensä puuttua tähän. Jos taas ohjaava opettajasi on huono, voisit olla yhteydessä hänen esimieheensä...
Tätä tapahtuu näköjään sen verran paljon, että joko opettaja tai paikan esihenkilö ei yksinkertaisesti välitä.
Ei ihme että esimerkiksi nyky-päiiväkodeissa on pula pätevistä suomenkielisistä hoitajista. Monet lopettavat päiväkodin harjoittelujaksolla,
..
Työpaikalleni tuli työssäoppimisjaksolle eräs kolmikymppinen nainen.
Nyt ollaan naitu muutaman kerran, viimeks vetelin reteesti paljaalla...
Tuli viestiä, että saatto alulle lähteä...
Oon ukkomies ja perheellinen, lapset jo aikuisia...
- Millä alalla toimit? Ilmeisesti parittajana.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin kans kerran päikyssä työharjoittelussa. Ne ihan porukalla hyökkäsi kimppuun ja ilmeisesti ainoa missio oli saada mut itkemään.
Onneks opettaja sanoi että tule pois sieltä että ei sellaisessa paikassa tarvitse olla. Ohjaaja oli haukkunut mua puhelimessa ja sitten kun opettaja pyysi minua puhelimeen, en kuulemma ehtinyt vaikka en siellä heidän mukaan mitään tee päivisin.
Olet vammainen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, hanki sairasloma, ehkä seuraava paikka on parempi. Ei kenenkään pidä olla toisten kyykytettävänä.
Kannustat siis petokseen?
Vierailija kirjoitti:
Ap, hanki sairasloma, ehkä seuraava paikka on parempi. Ei kenenkään pidä olla toisten kyykytettävänä.
Ei vaan se asia pitää tuoda julki. Ei aapeen tarvitse hävetä sitä, että ohjaavat henkilöt ovat moukkia.
Ei sun aapee tuota hävetä tarvitse. Ole ylpeä siitä, että veit sen asian ohjaajalle opettajalle.
Vierailija kirjoitti:
Niin, noin naiset vaan hankkivat sairasloman vaikka mitään sairautta tai vaivaa ei ole. Kivakiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan se asia pitää tuoda julki. Ei aapeen tarvitse hävetä sitä, että ohjaavat henkilöt ovat moukkia.
Ei sun aapee tuota hävetä tarvitse. Ole ylpeä siitä, että veit sen asian ohjaajalle opettajalle.
Ap:n ongelmat ovat pään sisällä ja omassa asenteessa.
Voi voi kun äidin pikku lumihiutaleprinsessa ei saanut kädestä pitäen -opastusta ja muutenkaan kukaan ei tehnyt niin kuin hän haluaa.
Kiusaajat löysivät ketjun. Painukaa vttuun, teidän alaikäiset loukkauksenne eivät järkytä ketään :D
Pilluttävä nainen jika käyttää sanaa kiusata.
Down tms vammainen? Nepsy/autisti?
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajat löysivät ketjun. Painukaa vttuun, teidän alaikäiset loukkauksenne eivät järkytä ketään :D
Ap ei takuulla ole paljon 16-vuotiasta vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle vanhemmat naiset ovat aina olleet töissä ihan ystävällisiä, auttavaisia. Lukiossa opetan, ja melkein kaikki opettajat ovat naisia, myös rehtorit.
Olet siis ruma tai mitäänsanomaton, et uhka
Minä olen oikeasti ruma ammattikokki ja ei ollut sellaista työssäoppimisjaksoa, jossa en olisi joutunut kiusatuksi. Valmistumisen jälkeenkin työpaikoilla tuntui olevan joku vakio, että 25 % työntekijöistä halusi muille kollegoilleen pahaa.
Ei ulkonäkö mitään merkitse, vaan se että olet talossa altavastaajan asemassa. Ja myös luonne. Alistuva ja arka opiskelija saa paskaa niskaansa helpommin kuin räväkkä ja napakka opiskelija. Ei tuollainen kiusaaja ajattele samalla tavalla kuin muut, he nimenomaan ajattelevat, että on normaalia että minä kiusaan ja on tuosta toisesta kiinni, antaako hän kiusata itseään. Näitä hakeutuu ravintola-alalle helposti, koska eipä tuolla sosiaalisia taitoja tarvita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa autistivajkìlta. Käyttäytyvät juuri noin kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle vanhemmat naiset ovat aina olleet töissä ihan ystävällisiä, auttavaisia. Lukiossa opetan, ja melkein kaikki opettajat ovat naisia, myös rehtorit.
Olet siis ruma tai mitäänsanomaton, et uhka
Minä olen oikeasti ruma ammattikokki ja ei ollut sellaista työssäoppimisjaksoa, jossa en olisi joutunut kiusatuksi. Valmistumisen jälkeenkin työpaikoilla tuntui olevan joku vakio, että 25 % työntekijöistä halusi muille kollegoilleen pahaa.
Ei ulkonäkö mitään merkitse, vaan se että olet talossa altavastaajan asemassa. Ja myös luonne. Alistuva ja arka opiskelija saa paskaa niskaansa helpommin kuin räväkkä ja napakka opiskelija. Ei tuollainen kiusaaja ajattele samalla tavalla kuin muut, he nimenomaan ajattelevat, että on normaalia että minä kiusaan ja on tuosta toisesta kiinni, antaako hän
Ryhmädynamiikan rikkoja pitää laittaa kuriin. Uhrin aseman ottajat ovat juuri näitä ns kIuSattUjA.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ollut yllätys, samaa koin aikoinani itsekkin. Koko aika oli kärsimystä. Siellä ollaan oppimassa ei suorittava ilmainen työntekijä. Onneksi muutaman vuoden päästä eläkkeelle, ei koskaan enään tarvitse kenenkään antaa nöyryyttää.
No nyt kun olet jo saavuttanut lähes eläkkeelle pääsyyn vaaditun kunnioitettavan iän, niin ehkä olisi aika myös oppia, että se sana jota hait on enää, ei enään. Muistat tämän jatkossa rallatuksesta "jos sanot enään niin lyön sua nenään".
Lumihiutalesukupolven edustaja ensimmäistä kertaa työelämässä: kaikki muka kiusaa ja itkulla tästä kauheasta tilanteesta päästään mutta voih kun äiti ei ole tuomassa kaakaota ja sanomassa ettå sinä kulta olet aina oikeassa. HUOH!
Juu, näin se asenne ravintola-alalla näytti olevan. Haluttiin karsia hiirulaiset pois heti kättelyssä
Työpaikalleni tuli työssäoppimisjaksolle eräs kolmikymppinen nainen.
Nyt ollaan naitu muutaman kerran, viimeks vetelin reteesti paljaalla...
Tuli viestiä, että saatto alulle lähteä...
Oon ukkomies ja perheellinen, lapset jo aikuisia...