Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia käytöstä, jos työkaveri ei lähde mihinkään ellei hänelle ole esitetty kutsua?

Vierailija
07.12.2024 |

Eli siis jos todetaan porukalla, että olis mikroautoilua keskiviikkona klo 19 niin tyyppiä ei näy missään.

Mutta jos joku sanoo hänelle suoraan, että meillä olisi mikroautoilua keskiviikkona klo 19, tuutko mukaan? Niin kaveri on siellä odottamassa ensimmäisenä.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana tulee mieleen, että on ollut koulukiusattu. Tottunut siihen, että tollanen yleinen puhuminen koskee jotain porukkaa "meitä" joihin hän ei kuulu

Vierailija
22/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. En minä ymmärrä tuollaista kutsuksi, vaan oletan että muut ovat sopineet keskenään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö. No tietysti pitää selkeästi ilmaista kutsu, halu saada toinen mukaan jne. Kyllä minäkin tapahtumakalenteria uudelle uudelta paikkakunnalta tulleelle työkaverille luettelin, kun kysyi itsenäisyyspäivän tapahtumista, mutta se on eri asia kuin "hei mennäänkö yhdessä?" Tuo tapahtumista yleisesti kertominen ei ole kutsu.

Vierailija
24/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oletan että minua ei haluta mihinkään mukaan ellei minua kutsuta suoraan. Enkä yleensä lähde siltikään vaan keksin jonkun tekosyyn jotta saan olla rauhassa.

Vierailija
25/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla jotenkin sosiaalisesti ahdistunut/epävarma tai sitten neuroepätyypillinen ja tämän takia ei tuollaisia epäsuoria tai yleisellä tasolla sanottuja asioita osaa tulkita ä itseään koskeviksi. Mikäli syynä epävarmuus niin taustalla voi tosiaan olla huonoja kokemuksia, kuten joku tuossa edellä sanoi. Jos taas jälkimmäinen, niin henkilö ei vain osaa tulkita epäsuoraa viestintää. 

Juu, luin vasta tänä vuonna ekan kerran yhdestä kirjasta, että yleensä ihmiset tarkoittavat näitä heittoja kutsuna myös minulle. Ei tullut mieleenkään. Sinänsä huvittavaa, että olen monesti ihmetellyt miksi joissakin porukoissa tutustuminen on tuntunut niin hankalalta, vaikka muut viettävät aikaa keskenään. Olen sitten pääni puhki miettinyt, mistä on kyse. Toki syy siihen voi olla jokin muukin, mutta veikkaan että paljolti selittyy myös sillä että tällainen viestintä menee täysin ohi. 

Vierailija
26/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ylimielistä käytöstä, joka juontaa epävarmuudesta kuten moni muukin ylimielinen käytös. Odottaa että hänelle kuuluu antaa henkilökohtainen kutsu, erityiskohtelua. Ei ikinä itse ole se, joka kutsuu porukan kokoon.

Onpas kylmä ja tuomitseva tapa suhtautua ihmisiin. 

Vierailija
27/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmoitetaan, että mikroautoilua olisi tarjolla, niin ajattelen sen olevan yleinen toteamus. Se, ketä asia kiinnostaa, voi mennä, jos aika ja paikka hänelle sopivat. Jos kysytään, tuletko mukaam, päättelen, että sinne on menossa tuttujakin ja minutkin ehkä toivotaan mukaan.

Vierailija
28/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan normaalia. 

Vierailija
29/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti incel tai ainakin kilttis

Vierailija
30/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ylimielistä käytöstä, joka juontaa epävarmuudesta kuten moni muukin ylimielinen käytös. Odottaa että hänelle kuuluu antaa henkilökohtainen kutsu, erityiskohtelua. Ei ikinä itse ole se, joka kutsuu porukan kokoon.

Ja totuudellinen. Tunnistitko itsesi? Olet ihan samalla tavalla aikuinen ihminen kuin muutkin. Kenen ajattelet olevan vastuullinen kysymään jokaisen henkilökohtaisesti mukaan? Vai kuuluuko ainoastaan sinulle tämä etuoikeus? Milloin olet itse toiminut näin?

Joku ihminen on nähnyt vaivaa ja suunnitellut yhteisen illanvieton, sinä istut valittamassa että pitää kutsu esittää juuri oikein että voit saapua paikalle

Vierailija
31/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä etten kyllä ymmärrä kutsuksi tuollaista esim työpaikalla. Jos on pienen kaveriporukan oma whatsapp ryhmä niin ok joo ymmärrän tuollaisen koskevan tietenkin myös minua, mutta jos on joku yhtään isompi lössi, joka on mahdollisesti jakautunut pienempiin kuppikuntiin niin todellakin oletan ettei koske minua ellei asiasta tule jotain lappua seinään, asiaa sovita vaikka kahvitauolla niin että pyydetään kaikkien huomio tai suoraan kutsuta. Sen on niin monet kerrat nähnyt minä ja muut syystä tai toisesta vähän ulkopuoliset, että noin vaikka opiskeluporukassa tai työpaikalla jutellaan, vaikka juttelu koskee oikeastaan vain osaa ryhmästä. Porukoiden rajaa ei koskaan sanota ääneen ja jotenkin muka pitäisi vain tietää milloin se yleinen hei mennäänkö-juttelu koskee vain sitä rajattua porukkaa ja milloin kaikkia. Joten kaikille kiusallisilta tilanteilta, jotka muuten entisestään alleviivaavat joukkoonkuulumattomuuden tunnetta, vältytään kun odottaa suoraa kutsua eikä tuppaudu johonkin mihin ei ehkä toivota. Suoraankaan ei voi kysyä, koska ei kukaan enää siinä kehtaa sanoa että aaa sori ei koskenut sinua. En todellakaan halua olla party pooperina ja väkisin osa jotakin mihin minua ei oikeasti haluta.

Vierailija
32/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiskutsun osalta on kuitenkin sanottava, että kun kummini kuolemasta ja hautajaisista kerrottiin puhelimessa, niin olin sen verran kiinnostunut, että kysyin tarkat tiedot ja kirjoitin ne muistiin. En odottanut enkä saanut kirjallista kutsua, vaan menin puhelinsoiton perusteella.

Vierailija
33/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olis kirpputori/lastentapahtuma/mäkihyppykisat/kuoroharjoitukset jne.

En koe, että tuollaisen sanominen tarkoittaa sitä, että ollaan porukalla menossa.

Vierailija
34/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hö. No tietysti pitää selkeästi ilmaista kutsu, halu saada toinen mukaan jne. Kyllä minäkin tapahtumakalenteria uudelle uudelta paikkakunnalta tulleelle työkaverille luettelin, kun kysyi itsenäisyyspäivän tapahtumista, mutta se on eri asia kuin "hei mennäänkö yhdessä?" Tuo tapahtumista yleisesti kertominen ei ole kutsu.

Siis jos jonkun porukan yhteiseen viestiketjuun vaikka heitetään "keilausta tostaina klo 18" niin miksi ihmeessä se ei olisi kutsu? Pidätkö ihmisiä niin ilkeinä että viesti koskisi kaikkia muita paitsi juuri sinua?

Vierailija
35/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna olis kirpputori/lastentapahtuma/mäkihyppykisat/kuoroharjoitukset jne.

En koe, että tuollaisen sanominen tarkoittaa sitä, että ollaan porukalla menossa.

Jos haluat mennä porukalla, onko tullut mieleen vastata "kuulostaa kiinnostavalta, onko muita menossa? mennäänkö porukalla"

Vierailija
36/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos jonkun porukan yhteiseen viestiketjuun vaikka heitetään "keilausta tostaina klo 18" niin miksi ihmeessä se ei olisi kutsu? Pidätkö ihmisiä niin ilkeinä että viesti koskisi kaikkia muita paitsi juuri sinua?

Sinua ei ilmeisesti ole koulukiusattu.

Vierailija
37/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi noin. Menin paikalle ja aika selvästi sain tuntea etten ollut kaivattu. Niinpä minäkään en enää mene minnekään ilman selvää kutsua.

Vierailija
38/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua ei ilmeisesti ole koulukiusattu.

Kyllä itseasiassa on, yhdeksän vuotta. Nyt olen aikuinen kolmikymppinen ihminen, en elä enää kiusatun identiteetissä.

Vierailija
39/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja totuudellinen. Tunnistitko itsesi? Olet ihan samalla tavalla aikuinen ihminen kuin muutkin. Kenen ajattelet olevan vastuullinen kysymään jokaisen henkilökohtaisesti mukaan? Vai kuuluuko ainoastaan sinulle tämä etuoikeus? Milloin olet itse toiminut näin?

Joku ihminen on nähnyt vaivaa ja suunnitellut yhteisen illanvieton, sinä istut valittamassa että pitää kutsu esittää juuri oikein että voit saapua paikalle

Trololo-trolloti-trilloti-loo!

Trolololoo!

Vierailija
40/77 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä olen näitä, jotka pitää erikseen kutsua. Jos kahvipöydässä jutellaan, että olis mikroautoilua keskiviikkona klo 19, niin mistä tiedän, että minun toivotaan olevan mukana? Mistä tiedän paikan, päivämäärän jne.? Koska tuo "olis mikroautoilua" voi varsin hyvin tarkoittaa sitäkin, että tuohon olisi mahdollisuus, mutta mitään ei ole sovittu.

Joten mielellään kiitos sanotaan selkeästi "Olen varannut meille koko porukalle Maken Mikronautoradan osoitteessa Ratakatu 2 keskiviikkona 11.12.2024 klo 19. Ei tarvitse etukäteen ilmoittautua, olkaa pääovella tuohon aikaan, autoilu maksaa 20 e/hlö ja maksu maksetaan paikan päällä. "

Sama muuten tuon hautajaiskutsun kanssa (viesti 2?) - jos puhelimessa kerrotaan epämääräisesti, että torstaina aamupäivällä kirkossa, niin jää vähän epäselväksi, että koska ja missä. Kunnon kutsu helpottaa ihmeesti.

Meillä on kahdet hautajaiset jääneet käymättä, toinen kertoi milloin ovat ,siis päivän ja paikan ja toinen kyllä kertoi päivän,ajan ym.tiedot mutta unohti sanan tervetuloa.  Emme tulkinneet kumpaakaan kutsuiksi joten jäimme pois . Tuossa jälkimmäisessä tapauksessa sitten olivat ihmetelleet miksei oltu siellä.  Eli kutsut vaikka tekstiviestillä. Vaikka sinne kissa ristiäisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi