Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirani pääsi karkuun!! On aiheuttanut 10 000€ edestä tuhoa. Onko oikein, että korvaukset tulee minulle maksettavaksi?

Vierailija
07.12.2024 |

Kysymyksessä isokokoinen saksanpaimenkoira.

Pääsi karkuun aamupäivällä ja huidellut ties missä. Mm. Raadellut erään yrityksen erittäin arvokkaat koristeet ja käynyt erässä nakkikioskissa riehumassa. Takaovi oli ollut raollaan.

Nyt multa vaaditaan korvauksia 10 000€ edestä. Mitä luulette? Meneekö tämä oikeudessa läpi?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä maksumieheksi pääsee. Ex työkaverin Nissanista keula sisään ja lamput jäähdyttäjä paskaksi kun metsästyskoira ajolla suoraan metsästä tielle ja osui. Metsästäjä maksoi, oli ilmeisesti vakuutus.

Sitten kun käy niin, että poro juoksee auton eteen tiellä, niin poron omistaja ei maksa elukkansa aiheuttamasta vahingosta pennin pyörylää. Päin vastoin poron omistaja saa korvauksen menetetystä porosta kassaansa. Kassa kilisee noin tosi monesti ja usein.

Ei poro olekaan mikään lemmikkieläin, ja niitä kuuluukin pitää vapaana, toisin kuin koiria. Tämä pitää tajuta, jos itse liikkuu poronhoitoalueella.

Vierailija
42/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parempi maksaa ellet ole tajunnut vakuutusta ottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso mieluummin vaikka Susikoira Roi uudestaan sen sijaan, että kirjoittelet tällaisia pöpejä.

Vierailija
44/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolaisten nakkikioskien ovet on aina raollaan juuri tuosta syystä. 

Vierailija
45/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä maksumieheksi pääsee. Ex työkaverin Nissanista keula sisään ja lamput jäähdyttäjä paskaksi kun metsästyskoira ajolla suoraan metsästä tielle ja osui. Metsästäjä maksoi, oli ilmeisesti vakuutus.

Sitten kun käy niin, että poro juoksee auton eteen tiellä, niin poron omistaja ei maksa elukkansa aiheuttamasta vahingosta pennin pyörylää. Päin vastoin poron omistaja saa korvauksen menetetystä porosta kassaansa. Kassa kilisee noin tosi monesti ja usein.

Ei poro olekaan mikään lemmikkieläin, ja niitä kuuluukin pitää vapaana, toisin kuin koiria. Tämä pitää tajuta, jos itse liikkuu poronhoitoalueella.

Poro on poron omistajalle tuotantoeläin. Voisi sanoa lihankasvattajaksi poronhoitajia. Minkään muun eläimen lihantuottajat eivät voi pitää tuotantoeläimiä vapaana tienvarsilla, kenen tahansa pelloilla laiduntamassa ja ihmisten piholla jyrsimässä istutuksia.

Poron omistaja laistaa myös velvollisuutensa kustantaa poroaita suojaksi niille, joiden pihoilla tekevät tuhojaan. Näin meilläpäin.

Tosiaan niitä poroaitoja on keksitty jo ammoin. Niitä ne poronhoitajat voisivat pystyttää pahimpiin paikkoihin tielläkulkijoiden suojaksi.  Poronhoitoalueella asuvat maksavat myös korkeampaa autovakuutusta. Loukkaantumisia tapahtuu ja kuolementapauksia kolareissa.

Vierailija
46/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaimo oli jotenkin päässyt häkistään (kyseessä ei siis kuljetushäkki vaan ihan kotihäkki) sillä välin kun kävin nopeasti viemässä loton ja olin sitten tietysti unohtanut takaoven raolleen ja sieltä oli karannut kylille riehumaan, oli käynyt tuhrimassa kirjaston ikkunoita, häiriköinyt Kinger Burgerin parkkipaikalla ja autokaistalla, rikkonut sisustustyynyjä, tuoksukynttilöitä ja ultra bran levyjä läheisessä pikkupuodissa jota pyörittää äiti ja tytär (ovat ilmeisesti köyhiä, sillä näin heidät kerran kävelemässä s-ryhmään kuuluvan ruokakaupan ovista sisään kun ajoin itse kalliilla autolla ohi) ja kaiken lisäksi huutanut partiolaisille (joilla muutenkin jo huonot oltavat kun partiossa joutuvat olemaan) torilla niin että oli itku tullut. Nyt multa vaaditaan yli sadan tuhannen korvauksia ja en ole varma korvaako Ifin kuukautisvakuutus, mitä teen?

Vierailija
47/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettei kuviteltu rakkisi tappanut kuvitteellisesti ketään.

Vierailija
48/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂 olisin halunnut nähdä tuon tilanteen livenä 😁

mutta siis joo, lähtökohtaisesti omistaja on vastuussa ja vahingonkorvausvelvollinen. 

siksi minulla oli vastuuvakuutus koiralle. 

Vierailija
49/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus - provon kaltaisten todellisten tilanteiden vuoksi jokaisen koiranomistajan tulee pitää vastuuvakuutuksensa kunnossa. Jos ei ole varaa vakuutukseen ja eläinlääkärikulujen maksamiseen niin ei ole varaa pitää koiraa.

Vierailija
50/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinun tietenkään tarvitse niitä vahinkoja maksaa. Tokihan sinulla  on käyttöoikeus koirasi  tileihin. Otat sieltä vain sopivan summan ja homma on hoidettu. Jos sinulla ei ole ko. tileihin käyttöoikeutta, niin järkevänä ihmisenä olet ottanut koirallesi vakuutuksen. Nosta rahat sitten sieltä.

Kerropa kuitenkin vähän omia ajatuksiasi, kenen sinä ajattelit maksavan huonosta vartioinnistasi johtuneet koirasi aiheuttamat vahingot? Vahinkoa kärsineen firman, nakkikioskin haltijan vai minunko ne pitäisi maksaa?

Vierailija
51/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vastuullisella koiranomistajalla on vastuuvakuutus. 

Vierailija
52/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä uskaltaisi pitää koiraa ilman vakuutusta, koska koskaan ei tiedä mitä voi sattua. 

Vierailija
53/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vaimo oli jotenkin päässyt häkistään (kyseessä ei siis kuljetushäkki vaan ihan kotihäkki) sillä välin kun kävin nopeasti viemässä loton ja olin sitten tietysti unohtanut takaoven raolleen ja sieltä oli karannut kylille riehumaan, oli käynyt tuhrimassa kirjaston ikkunoita, häiriköinyt Kinger Burgerin parkkipaikalla ja autokaistalla, rikkonut sisustustyynyjä, tuoksukynttilöitä ja ultra bran levyjä läheisessä pikkupuodissa jota pyörittää äiti ja tytär (ovat ilmeisesti köyhiä, sillä näin heidät kerran kävelemässä s-ryhmään kuuluvan ruokakaupan ovista sisään kun ajoin itse kalliilla autolla ohi) ja kaiken lisäksi huutanut partiolaisille (joilla muutenkin jo huonot oltavat kun partiossa joutuvat olemaan) torilla niin että oli itku tullut. Nyt multa vaaditaan yli sadan tuhannen korvauksia ja en ole varma korvaako Ifin kuukautisvakuutus, mitä teen?

Eikä! Mä en kestä! Mä hajoon. Toi oli paha, että ne käveli S-ryhmään kuuluvan ruokakaupan ovista sisään. Minä ajelin kerran Harley Davidsonillani yhden lähiön S-marketin ohi, niin sinne oli menossa kuvailemasi paritsan näköinen kaksikko. Vaikutti ihan siltä, että kyseessä oli äiti ja sen tytär. Oliskohan ollut sama kaksikko?

Silmieni pyörittelystä ei meinannut tulla loppua sitten millään. Töissäkin koko ruokatunti meni puidessa tätä tapausta työkavereiden kanssa. Ruokis ei tahtonut edes riittää siihen puimiseen. Puolisoni oli kuin klabil päähän lyöty, kun kuuli tapauksesta. Hän vallan pöyristyi.

Nyt en sitten tiedä, kehtaanko enää mainita tapauksesta kenellekään. Mitähän anoppikin siihen sanoisi? Onneksi tätä vauvapalstaa ei lue ketään. Se on helpostus sentään.

Vierailija
54/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et joudu vastuuseen.

Ja jos se pari pientä lasta tappoin samalla, niin et joudu siitäkään, menee "rapatessa roiskuu" sanonnan piikkiin ja palkinnoksi ostat koiralle jälkiruokaluita.

Vierailija
55/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vtussa tämmöisiä satuja tänne väännät

Vierailija
56/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran omistaja on vastuussa koiransa aiheuttamista tuhoista. Kukas muu niistä olisi muka vastuussa?

Aloittajan mielestä kaiketi yritys joka jättänyt koristeita ulottuville ja kioski joka pitänyt ovea auki. Ei tietenkään  hän itse eikä karannut piski.

Vierailija
57/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoolaisten nakkikioskien ovet on aina raollaan juuri tuosta syystä. 

Etenkin talvella. Ovi auki tyhjänä siellä odottelevat pakkasessa.

Vierailija
58/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää sovitteluun. Musti pyytää anteeksi ja esittää katuvaa, vähän myös vihjaa, että sitä oli melkeinpä tahallaan houkuteltu tuhopaikoille nakin hajulla, vetoavalla taiteella jne. Sillain ne muutkin pienet kriminaalin alut pääsevät kuin koira veräjästä. 

Vierailija
59/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, koirat on koiria, täytyy ymmärtää. 

Vierailija
60/70 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo🥱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan