Koirani pääsi karkuun!! On aiheuttanut 10 000€ edestä tuhoa. Onko oikein, että korvaukset tulee minulle maksettavaksi?
Kysymyksessä isokokoinen saksanpaimenkoira.
Pääsi karkuun aamupäivällä ja huidellut ties missä. Mm. Raadellut erään yrityksen erittäin arvokkaat koristeet ja käynyt erässä nakkikioskissa riehumassa. Takaovi oli ollut raollaan.
Nyt multa vaaditaan korvauksia 10 000€ edestä. Mitä luulette? Meneekö tämä oikeudessa läpi?
Kommentit (70)
Laita koira juoksupyörään tuottamaan sähköä 10000€ edestä.
Oppiipahan.
Kas ettei "anoppi karkasi". Kohta näemme senkin.
On olemassa tuote, nimeltä kotivakuutus. Jos aloitus nyt ylipäätään on edes totta. Yleensä koiranomistajilla on enemmän järkeä. Eikä koira mihinkään omasta laumastaan karkaa?
Kai koirasi on ottanut vakuutuksen? Se korvaa.
Vierailija kirjoitti:
nyt on trollauksessa uutta kulmaa... propsit siitä. mutta syötetään trollia tarkoituksella kun oli niin hyvä.
.. Kenen sitten mielestäsi pitäisi olla vastuussa vahingoista?
Yhteiskunnan tietenkin!
Kyllä siinä maksumieheksi pääsee. Ex työkaverin Nissanista keula sisään ja lamput jäähdyttäjä paskaksi kun metsästyskoira ajolla suoraan metsästä tielle ja osui. Metsästäjä maksoi, oli ilmeisesti vakuutus.
Onko koirallasi rahaa? Mikäli on esim. osakkeita, pyydä myymään niitä.
Vie se poliisikoiran puhutteluun.
Eikö sulla ole vakuutusta? Mulla menisi koiran aiheuttamat vahingot kotivakuutukseen.
Ap voisi laittaa tutin suuhun, vaipat pöksyihin ja mennä nullumaan
Toivottavasti oli maistuvat grillituotteet.
Kai sulla on nyt kotivaakuutuksessa myös lemmikin aiheuttamat vahingot?
Hah hah!
varmasti olisin minäkin jo iltapäivällä av-palstalla neuvoja kysymässä jos koirani olis aamupv karkuretkellä
Provohan tämä on.
Jos todellisuudessa minulta vaadittaisiin korvauksia koirani tekemästä vahingosta, niin minulla on sitä varten jo olemassa vastuuvakuutus eläinlääkärikuluvakuutuksen yhteydessä.
Vakuutus korvaa aina 85 000 euroon saakka koiran aiheuttamat vahingot. Kyseessä on todellakin iso koira.
Provoaloittajalle tiedoksi, että onneksi sun mielikuvitustarinassa ei pahemmin käynyt, esimerkiksi että joku ihminen olisi vahingoittunut.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on.
Jos todellisuudessa minulta vaadittaisiin korvauksia koirani tekemästä vahingosta, niin minulla on sitä varten jo olemassa vastuuvakuutus eläinlääkärikuluvakuutuksen yhteydessä.
Vakuutus korvaa aina 85 000 euroon saakka koiran aiheuttamat vahingot. Kyseessä on todellakin iso koira.
Provoaloittajalle tiedoksi, että onneksi sun mielikuvitustarinassa ei pahemmin käynyt, esimerkiksi että joku ihminen olisi vahingoittunut.
Mulla on muistaakseni jotain 90 000 euruoa se vakuutussumma. Aikoinaan mietin, että jos koira pääseekin vahingossa irti ja aiheuttaa vaikka jonku autokolarin, jossa vahingot voivat olla mittavia.
Mistä näitä sekopäisiä tarinansepittäjiä löytyykin joka lähtöön? Terapiaa tuo ap tarvitsisi!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä maksumieheksi pääsee. Ex työkaverin Nissanista keula sisään ja lamput jäähdyttäjä paskaksi kun metsästyskoira ajolla suoraan metsästä tielle ja osui. Metsästäjä maksoi, oli ilmeisesti vakuutus.
Sitten kun käy niin, että poro juoksee auton eteen tiellä, niin poron omistaja ei maksa elukkansa aiheuttamasta vahingosta pennin pyörylää. Päin vastoin poron omistaja saa korvauksen menetetystä porosta kassaansa. Kassa kilisee noin tosi monesti ja usein.
On oikein. Oletan, että sait koirasi hengissä ja vahingoittumattomana kotiin, koska et puhu mitään koiran vahingoittumisesta. Ole iloinen siitä. Jos rahalla selviää, niin on pientä.
Mun koira repi yhden tytön käden irti. Ammuttiin koira ja kaikki oli tyytyväisiä.