Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloin pitämään puoliani, ja yhtäkkiä tuntuu, etten ole enää väleissä kenenkään kanssa :(

Vierailija
07.12.2024 |

En suostunut siskolle lapsenvahdiksi lyhyellä varoitusajalla, koska en ehtinyt ja jaksanut. Sisko suuttui.

En tarjonnut kaverille kyytiä, kuten usein aiemmin, koska hän ei koskaan tarjoa minulle. Kaveri suuttui.

Kaverin lapsi valehteli minun lapselleni asiasta, joka aiheutti hankaluutta omalle lapselleni. Paljastin asian lapselleni. Kaveri suuttui.

Työkaveri syytti minua törkeästi haukkuen eräästä asiasta, jossa olin toiminut täysin oikein. Kerroin hänelle asian oikean laidan sekä kasvokkain että viestillä. Ei pahoitellut asian selvittyä vaan jatkoi veemäistä linjaa ja välit jäi huonoiksi. 

Entinen työkaveri halusi pitää yhteyttä, mutta aina soitellen. Se on minulle epämukavaa ja kuormittavaa, mieluummin laitan viestiä tai näen kasvotusten. Toki vastasin jos hän soitti ja laitoin oma-aloitteisesti viestiä ja pyysin kahvillekin. Hän ei esittänyt koskaan vastavuoroista kahvittelukutsua ja lakkasi soittelemasta. On nykyään etäinen ja tympeä jos osutaan samaan paikkaan. 

Mitä hemmettiä? Olenko minä jotenkin hankala tyyppi? Aiemmin olen ollut kiltti ja arka lapatossu, joka ei halua aiheuttaa konflikteja. Oman hyvinvointini kustannuksella. Nyt haluan pitää puoliani ja ilmaista, jos joku asia ei minulle käy. Tässä on lopputulos.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti niillä vaikeilla, itsekkäillä mulkeroilla vaikuttaa yleensä olevan paljon kavereita...?

Vierailija
22/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onhan näitä ihmisiä, jotka haluavat nähdä kun heillä oli luppoaikaa yllättäen tai soittelevat seuran puutteessa.Jos pyysin tapaamaan/käymään esim vapaa-ajajallani niin eipä käynyt.  

Minulla vaativa ja raskas työ joten sanoin että joudun mennä esim nukkumaan klo 21, enkä vastaa puhelimeen koska aamuherätys oli klo 5.30- Kukaan ei kuunnellut tai välittänyt aina yritettiin soittaa klo 21-22 jälkeen ja vietitellä että mikset vastaa.

No sitten kesän mittainen kesälomani oli tulossa ja kutsuin nämä kaikki yksitellen että tervetuloa meille kun on pitkä loma ja kerrankin mulla aikaa eikä aikatauluja, voitte siis ihan itse päättää koska loman aikanani tuutte. 

Päätin etukäteen että ellei muka järjesty aikaa kesälomallani, niin sellainen henkilö jää .

Tuli se loman aika. Yksikään näistä ei tullut tervehtimään. Lähettelivät kuvia ja päivityksiä tyyliin toiselta puolelta suomea että hee me ollaan täällä .

Ihka ensimmäinen aikainen työpäivä koitti päättyneen loman jälkeen ja ....sama viestittely ja rimputteluralli alkoi klo 21 jälkeen edellisenä iltana.

Jokaikiselle poistot ja estot ja good byet.

Sori, mutta vastavuotoisuus on asia minkä miellän osaksi ystävyyttä.

Tällä hetkellä kaveripiiri mennyt täysin uusiksi ja hyvä meininki kaikien kanssa.

Onneksi heräsin että mitä helvettiä nää tyypit oikein on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika surullista lukea näitä vastauksia. Eikö vastavuoroisuus ole enää mitään? Eihän aloittaja ole laittanut välejä poikki vaan kerran kieltäytynyt ilmaisesta avusta. 

Mielelläni tapaan kavereita ja kutsun kylään. Vastavuoroisesti edes joskus odotan samaa kutsua. Muuten tulee olo, että toinen tapaa vain velvollisuudesta. Aina ei kaverin kanssa tarvitse olla samaa mieltä.  Joskus voidaan olla eri mieltä,  eikä sen tarvitse johtaa välien katkaisemiseen vaan asia voidaan sopia ja sille jopa nauraa yhdessä.  

Se vastavuoroisuuskin on orgaanista; jos se ei toimi, niin ei sitä voi pakottaakaan. Ihmiset haluavat tehdä palveluksia heille tärkeille ja rakkaille ihmisille. Jos sinua ei auteta tai kutsuta kylään, niin et ole kovin tärkeä.

Erimielisyyskin on täysin ok aitojen ystävien kesken. Jos taas joku ärsyttävä tai "samantekevä" tyyppi on eri mieltä, niin se on täysin eri asia, silloin tätä henkilöä haluaa nähdä vielä vähemmän.

Kuulostaa siltä, että sinulla on väärät ihmiset lähipiirissä. Oikeat tunnistat siitä, että tuo kaikki mitä toivot, tapahtuu kuin itsestään. Jotkut jäävät myös yksin. 

Vierailija
24/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yksi vaihe sitä, että opettelee vetämään rajojaan

1. Olet tossu. Sinua käytetään hyväksi

2. Opettelet vetämään rajoja, ja joudut tietysti tekemään tätä vain hyväksikäyttäjille. Hyväksikäyttäjät suuttuvat

Se mihin tähtäät on vaihe 3:

- ennakoi kuka on hyväksikäyttää ja tee heille ystävällisesti selväksi jo etukäteen, ettei sinua pysty pompottelemaan

- älä alennu hyväksikäyttäjän tunnentasolle, vaan toivo että hyväksikäyttäjä löytää jonkun hoitamaan lasta ja sano, että joku toinen kerta sopii sinulle

- älä konfronttaa pahaa ihmistä, vaan koita pysyä myötätuntoisena ja tarvittaessa (esim. tuossa työtapauksessa) dokumentoi tapahtumat. Älä edes vie asiaa hr:n tai esimiehen tietouteen, elleivät he vie ensni, ja sitten kerro oma näkökulmasi rauhallisesti ja esitä dokumentit

- älä koskaan alennu hyväksikäyttäjän käytöksen tai tunteiden tasolle

- ETSI ARVOISTASI SEURAA JA KIINNITÄ HUOMIOSI HEIHIN

Vierailija
25/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä harmittaa kun et ole enää aina helposti hyväksikäytettävissä oleva harmiton ovimatto, vailla omaa elämää. Rinnallesi jäävät lopulta ne keiden kuuluukin jäädä ja loppuja ei kannata surra sekuntiakaan.

Vierailija
26/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kestää. Joskus kannattaa pitää puolensa, joskus kannattaa antaa periksi.

Valitse taistelusi!

Vierailija
27/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti niillä vaikeilla, itsekkäillä mulkeroilla vaikuttaa yleensä olevan paljon kavereita...?

Mä olen tuo joka kertoi kaverin talkoista ja sinne aina haalituista uusista ihmisistä. Heillä on tapana helposti tuttavustua vaikka vanhempainyhdistyksessä, lapsien harrastuksissa, omalla työpaikalla alas- ja ylöspäin, kavereiden kavereiden, sukulaisten eksien ja nyksien kanssa, jne vaikuttaa siltä että kaverustuvat pian ja ovatkin äkkiä ylimpiä ystävyksiä mutta sitten se tuttavuus äkkiä hiipuu pois. Ja jostain syystä nämä uudet tutut eivät tosiaan montaakaan kertaa esim. juuri kerroituissa talkoissa näy...

Ja mistäkö tiedän, kun sinne FB:hen pitää jakaa ihan kaikki...

Vierailija
28/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee. Hajuttomat ja mauttomat ihmiset, joille käy kaikki, ovat niitä mukavia. Mä lakkasin olemasta mukava, kun luin mitä ihmiset katuvat eniten kuolinvuoteellaan ja yksi asioista oli, että kun ei saanut suutaan auki.

Vierailija
29/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yksi kaveri on voimaantunut vähän liikaakin terapiassa, ja hänestä on tullut ihan mahdoton. Ennen oli ns normaali, eli joskus jousti joskus ei. Sitten meni terapiaan ja "tajusi", että hänen ei tarvitse joustaa omista haluistaan ja tarpeistaan jos ei halua. Lopputulos on se, että kaiken pitää mennä juuri hänen halujensa mukaan, muuten loukkaantuu. Joskus vaihtaa kesken kaiken mieltään, ja taas pitäisi kaikki suunnitelmat, jotka itse on siis sanellut, muokata jälleen uusiksi. Nyt ihmettelee, kun en ole enää ollut yhteydessä!

Vierailija
30/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanan olotila kun on välit poikki hyväksikäyttäjiin. Mitä tuota edes ihmettelee, nautit vaan.

Vierailija
31/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi todellisia ystäviä on ihmisillä usein vain yksi tai muutamia. Kuin ein sanominen tai puoliensa pitäminen saa jonkun vihoittelemaan niin siitä tietää ettei kyseistä ihmistä kannata elämässään katsella yhtään enempää kuin on pakko (esim. työkavereitaan ei voi valita.)

Vierailija
32/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koin saman joskus vähän ennen kolmeakymppiä. Tajusin, että moni ns kaveri puhuu mulle ihan tosi rumasti ja turhaan roikun niissä suhteissa, kun satunnaisista hyvistä hetkistä huolimatta voin heidän seurassaan pahoin. Kun aloin vetää rajoja, en ollutkaan enää miellyttävä.

Vierailija
33/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan. Loppui hyväksikäyttö.

Vierailija
34/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo suuttuminen on ilmennyt? Sinä olet kokenut heidän suuttuneen vai ovat ilmaisseet jo kieltäytyessäsi, että nyt minä suutun?

Vierailija
35/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aika surullista lukea näitä vastauksia. Eikö vastavuoroisuus ole enää mitään? Eihän aloittaja ole laittanut välejä poikki vaan kerran kieltäytynyt ilmaisesta avusta. 

Mielelläni tapaan kavereita ja kutsun kylään. Vastavuoroisesti edes joskus odotan samaa kutsua. Muuten tulee olo, että toinen tapaa vain velvollisuudesta. Aina ei kaverin kanssa tarvitse olla samaa mieltä.  Joskus voidaan olla eri mieltä,  eikä sen tarvitse johtaa välien katkaisemiseen vaan asia voidaan sopia ja sille jopa nauraa yhdessä.  

Se vastavuoroisuuskin on orgaanista; jos se ei toimi, niin ei sitä voi pakottaakaan. Ihmiset haluavat tehdä palveluksia heille tärkeille ja rakkaille ihmisille. Jos sinua ei auteta tai kutsuta kylään, niin et ole kovin tärkeä.

Erimielisyyskin on täysin ok aitojen ystävien kesken. Jos taas joku ärsyttävä tai "samantekevä" tyyppi

Lainaus ei näemmä onnistu, mutta mistä teit johtopäätöksen lähipiirini ihmisistä? Puhuin omasta kokemuksesta miten vastavuoroisuus kaverisuhteissa on toiminut ja toimii. Aloittajalla se ei toimi, mikä on harmillista.  

Ja juuri tuota pidän surullisena, että jaotellaan ihmisiä autettaviin ja ei autettaviin. Kellä vaikka naapuria ja työkaveria voi auttaa tarvittaessa, vaikkei muuten oltaisikaan ystäviä.

Vierailija
36/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa meille kylään kesäjuhlaan (talkoisiin laitetaan meidän mökki kondikseen samalla ja maalataan seinät jipii eiks kivaa ) ja pidetään samalla nyyttärit (eli jokainen tuo mukanaan syötävää ja juotavaa) illalla sauna lämpiää ja grillataan (eli muistakaa myös tuoda polttopuita, grillihiiliä ja grillimakkaraa tai vegenakkii sekä saunaoluet) -  !!

Joo ja jeee juosten tuonne kaikki rientää.

Vierailija
37/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kavereita vai hännystelijöitä 🤔 Mitä luulet että tapahtuu kun se itsekäs, vaikea mulkero sairastuu vaikka syöpään? Kuinka moni on tukena muuten kuin somessa sydänemojeilla?

Vierailija
38/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi todellisia ystäviä on ihmisillä usein vain yksi tai muutamia. Kuin ein sanominen tai puoliensa pitäminen saa jonkun vihoittelemaan niin siitä tietää ettei kyseistä ihmistä kannata elämässään katsella yhtään enempää kuin on pakko (esim. työkavereitaan ei voi valita.)

Tosi ystävän kanssa voikin asiat todeta niinkuin ne on puolin ja toisin. Välitetään ja ollaan yhdessä, mutta joustetaan kun tarve vaatii. Joskus autetaan, mutta ei aina onnistu. Ymmärretään, ei kiukutella. Joskus ihmiset käsittää läheisyyden niin että ollaan toiselle kaikki kaikessa ja huolehditaan kuin äiti lapsestaan. Aikuiset osaavat keskustella ja huomioida toisenkin elämän erilaiset tilanteet.

Vierailija
39/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkaa meille kylään kesäjuhlaan (talkoisiin laitetaan meidän mökki kondikseen samalla ja maalataan seinät jipii eiks kivaa ) ja pidetään samalla nyyttärit (eli jokainen tuo mukanaan syötävää ja juotavaa) illalla sauna lämpiää ja grillataan (eli muistakaa myös tuoda polttopuita, grillihiiliä ja grillimakkaraa tai vegenakkii sekä saunaoluet) -  !!

Joo ja jeee juosten tuonne kaikki rientää.

Tuohon tyyliin juurikin eikä kyseessä ole edes mökki jossa kaveriporukat kävisivät viettämässä vaikka juhannusta niin olisikin jotain ns. kiitollisuudenvelkaa vaan tämän perheen rintamamiestalo.

Vierailija
40/89 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestin syntyäreitä,joulut,juhannukset suvulle yksin 7 lapsen lisäksi. Kun paloin loppuun niin tuli ero ja kaikki exän puolella. Se ei ikinä pistänyt tikkua ristiin lasten tai talon kanssa. Ei käynyt edes töissä.

Lopputulos on että lapset vihaa minua kun isänsä ei pärjää yksinään eikä suvusta eikä kavereista ole enää kuulunut samaisesta syystä.

En ollut heille minkään arvoinen ihmisenä. Orjana vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä