Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 2.

Vierailija
07.12.2024 |

?

Kommentit (7592)

Vierailija
5441/7592 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoiko joku jo Ollen ja Eevan reissuvlogia? Mitä tykkäsitte? 

Itseäni ihmetytti:

Miksi eivät Vantaalle tullessaan lähteneet katsomaan jotain nähtävyyttä? On siellä paljon muutakin kuin shoppailua. Esimerkiksi Tikkurilasta juna-aseman läheltä löytyy kaunista luontoa ja Heurekan tiedemuseo. Tavarat saisi jätettyä juna-asemalle säilytykseen.

Minusta selvästi huomaa Ollesta ja Eevasta, että ovat onnellisimmillaan tavallisen lapsiarjen keskellä kotona eikä tuollaisessa reissussa. Itse olen ihan samanlainen ja siksi en ulkomailla matkustelekaan. Siinä ei mielestäni ole mitään pahaa, että tavallinen arki kotona lasten kanssa tekee onnellisimmaksi. 

Vierailija
5442/7592 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ihmetytti:

Miksi eivät Vantaalle tullessaan lähteneet katsomaan jotain nähtävyyttä? On siellä paljon muutakin kuin shoppailua. Esimerkiksi Tikkurilasta juna-aseman läheltä löytyy kaunista luontoa ja Heurekan tiedemuseo. Tavarat saisi jätettyä juna-asemalle säilytykseen.

Minusta selvästi huomaa Ollesta ja Eevasta, että ovat onnellisimmillaan tavallisen lapsiarjen keskellä kotona eikä tuollaisessa reissussa. Itse olen ihan samanlainen ja siksi en ulkomailla matkustelekaan. Siinä ei mielestäni ole mitään pahaa, että tavallinen arki kotona lasten kanssa tekee onnellisimmaksi. 

Ei sitä aina kaikkea hoksaa, varsinkaan jos ei ole suunnitellut matkaa hirveästi etukäteen. 

Olen samaa mieltä että he ovat onnellisia lapsiarjen keskellä, mutta tekee varmasti hyvää käydä hetki jossain muualla pois arjen pyörityksestä. Sen jälkeen voi nähdä arjen pienetkin jutut ihan uusin silmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5443/7592 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissuvlogi kivaa vaihtelua. Seuraavaa osaa odotellessa:)

Vierailija
5444/7592 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat eka kertaa ulkomaan reissulla. Se ehkä selittää ton tosi aikaisen lentokentälle menemisen ja muut. Muutenkin söpösti näkyy kokemattomuus maailmalla (ihanaa että nyt pääsivät reissuun!)

Haukottelu suu auki on vähän ällöä.

Vierailija
5445/7592 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun ei laita kättä suun eteen...

Vierailija
5446/7592 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ihmetytti:

Ei Heurekakaan ilmainen ole, miksi tuhlata matkarahoja sinne? Ja kaunista luontoa on kotiseudullakin. 🤔

Vierailija
5447/7592 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ihmetytti:

Ei Heurekakaan ilmainen ole, miksi tuhlata matkarahoja sinne? Ja kaunista luontoa on kotiseudullakin. 🤔

Jos tulisin junalla Oulusta asti, en viitsisi käydä jossain Heurekassa ja ottaa matkatavaroita edes takas junaan ja säilytykseen. Ihan riittävän rasittavaa reissaaminen muutenkin. Heurekassa käyn itse vain lasten kanssa.

Vierailija
5448/7592 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ihmetytti:

Ei joku Heureka tai vaikka museo paljoa maksa. Ja jos kerta ovat hyvin harvoin liikenteessä (kaksin) Etelä-Suomessa, niin eikö todella ole mitään paikkaa, jossa haluaisivat käydä?

Kaunis luonto on muuten ihan erilaista Uudellamaalla kuin Oulun seudulla. Nimimerkillä olen asunut eri puolilla Suomea ja luontotyypit ovat ihan erilaisia. Paljon olisin menettänyt, jos olisin jättänyt tutustumatta luontoon muualla kuin synnyinseudullani.

Vierailija
5449/7592 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ihmetytti:

Ei Heurekakaan ilmainen ole, miksi tuhlata matkarahoja sinne? Ja kaunista luontoa on

Eihän se matkatavaroiden vienti säilöön ole iso juttu, isoilla juna-asemilla on helposti säilytyskaapit saatavilla. Ja onhan sekin työlästä, jos raahaa laukkuja jonnekin lounasravintolaan ja takaisin.

Eikä Heurekan tarvitse olla ainoa paikka, oli varmasti vain esimerkkinä sijaintinsa vuoksi. Voisihan vaikka 6 tunnin Tikkurilassa olon aikana esimerkiksi:

-lähteä lähijunalla Helsinkiin ja käydä vaikka katsomassa nähtävyyksiä, kuten Oodi-kirjastoa, kirkkoja, Suomenlinnaa tms

-lähteä tutustumaan johonkin museoon pk-seudulla, löytyy varmasti jokaiselle jotakin

-kerrankin kun pääsee ilman lapsia pitkälle reissulle, niin voi nauttia pitkästä lounaasta, iltapäiväkahvista ja kävelystä rauhassa

-aika monella asuu pk-seudulla joku ystävä/sukulainen, olisihan hänenkin kanssaan voinut pistäytyä kahville

-luontokohteita löytyy ihan kaupungistakin, vaikka osan on sitä vaikea uskoa

Luulisi, että jaloittelu tekisi hyvää pitkän junamatkan ja lentomatkan välissä. Tämä ei ole kuitti Ollea ja Eevaa kohtaan, vaan ihan vain toteamus, että kyllä sitä tekemistä pk-seudulla on ja jos harvoin sinne pääsee, niin kannattaisi käyttää se hyödyksi.

Vierailija
5450/7592 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan tuo kaikki mainitsemasi kuittailua: olisivat voineet tehdä sitä ja tätä. Annetaan ihmisten viettää aikaa ja tehdä, mitä haluavat. Sen verran totean kuitenkin, että viisikymppinen sinne, toinen tänne tekee nopeasti loven matkakassaan. Toiseksi, pk-seudulla liikkuminen, varsinkin seutua tuntemattomalle, vaatii paljon aikaa. Vantaa ei ole Helsinki ja välimatkat ovat yllättävän pitkät. Lisäksi yleisillä liikkumisessa on opettelemista, jos ei systeemejä tunne. 

Kovasti olit nähnyt vaivaa keksiessäsi Eevalle ja Ollelle tekemistä mutta eivätköhän aikuiset ihmiset osaa tehdä ratkaisunsa itse ja viettää aikaa vaikka vain olemalla ja lepäilemällä? Varsinainen matkakohdehan ei ollut pk-seutu.

Vierailija
5451/7592 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eevassa ja Ollessa ei ole muuta mielenkiintoista seurattavaa paitsi se, että saavatko parikymmentä lasta vai vielä enemmän. 

Vierailija
5452/7592 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ihmetytti:

Ei Heurekakaan ilmainen ole, miks

Tirsk! Et kuittailee, mutta viestisi on pelkkää kuittailua. Tässä faktaa: Oulusta Helsinkiin pelkkä junamatka kestää yli 5 tuntia tai enemmän, riippuen junavuorosta.

Siihen päälle matka kotoa asemalle, todennäköisesti hyvin aikainen herätys ja matkatavaroista huolehtimimen sekä monen tunnin lentomatka vielä samana päivänä tekevät päivästä raskaan kenelle tahansa, puhumattakaan raskaana olevasta naisesta.

Hienoa, jos sinä jaksat tehdä tuollaisena päivänä ylimääräistä. Itse en jaksaisi. Lentokentällä voi hyvin istua kahvilla ja jaloitella kävelemällä vaikka kilometritolkulla jos siltä tuntuu. Mutta en ikinä tuollaisena päivänä reissaisi enää yhtään ylimääräistä.

Vierailija
5453/7592 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen keskustelu. Selasin taaksepäin ja paljon viestejä on poistettu, joissa kumotaan lestadiolaisiin liitettyjä käsityksiä. Mikä on keskustelun tarkoitus, jos asiallisia faktoja poistetaan?

Vierailija
5454/7592 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan numeroinnin perusteella ole juuri mitään poistettu. Seuraan numerointia, niin tiedän, onko tullut uusia kommentteja.

Vierailija
5455/7592 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan numeroinnin perusteella ole juuri mitään poistettu. Seuraan numerointia, niin tiedän, onko tullut uusia kommentteja.

Jos menee muutaman sivun taaksepäin, on poistettu. 

Vierailija
5456/7592 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaa lähemmäs näköjään vie rallisimulaattorit. Niitä taas Oliver kauppaa.

Vierailija
5457/7592 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä?

Vierailija
5458/7592 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä?

Kokkolan Prismassa kaksi sellaista. Niillä saa vissiin maksua vastaan kokeilla. Ollen instastooreista näkee.

Vierailija
5459/7592 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä?

Kokkolan Prismassa kaksi sellaista. Niillä saa vissiin maksua vastaan kokeilla. Ollen instastooreista näkee.

Niillä on nyt joku kiertue menossa, kiertävät ympäri Suomea ajattamassa ihmisiä. Mielestäni kyllä jossakin mainitsi että ilmaiseksi saa ajaa, yritykset kai ovat maksaneet heille että tulevat. 

Vierailija
5460/7592 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että on yritteliäs. Tulee vaikutelma ihmisestä, joka on toimelias ja ahkera.

Ketju on lukittu.