Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuumeessa raskauden alussa

23.02.2007 |

olin 2 päivää n.38.5 asteen kuumeessa ja söin banadollia. nyt huolettaa että oliko tästä kuumeesta haittaa sikiölle? suomi24 odotus sivulla kirjoitti jokin että voi tulla toimintahäiriöitä sikiölle. nyt mua huolettaa ihan sairaana tuleeko lapsestani terve.haluan terveen ja normaalin lapsen. ensimmäistä odottelen 7+5 viikolla. nyt ei ole enää kuumetta kuin 37.3 kun viime yönä hikosin niin paljon että se kuume sit laski.mitä mun nyt pitäis tehdä? soitanko johonkin vai olenko huoleti? pelottaa niin paljon!

kiitoksia vastauksista.

onko kellään ollut korkea kuume raskauden alussa/aikana?onko lapsi ollut terve vai onko sille tullut jokin vamma.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen itse hoitoalalla ja uskon ettei kuumeesta ole haittaa, kannattaa toki ottaa kuumetta alentamaan Panadolia, mutta muistettava ettei ylitä annostusta. Influessa kuulemma voi olla haitaksi, mutta siitä en tiedä tarkemmin kuinka se vaikuttaisi. Mutta jos sinulla ei ole ollut lihas/nivel kipuja uskoisin ettei ole syytä huoleen.

vauva2006, ekaa odotan minäkin rv16+6

Vierailija
2/4 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaipaan vastausta tuohon. Mulla on nimittäin influenssa ja menossa kenties ihan ensimmäinen viikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut tämän raskauden aikana jo kipeänä 5 kertaa (nyt viikko 21 just täynnä) ja vauva voi mitä mainioimmin. Ihan alkuunsa oli poskiontelontulehdus. Just sen takia huomasinkin niin ajoissa että olen raskaana (rv4), koska halusin varmistaa, että mitä lääkkeitä voin ottaa flunssaisena ja poskiontelontulehduksessa. Ihan kaikki lääkärit (monta yleislääkäriä, nenä-, korva- ja kurkkutautien erikoislääkäri ja monta gyneä, joista osa aivan Suomen huippuja) ovat vakuuttaneet, että ei ole mitään haittaa tavallisista flunssista. Tulehdukset pitää toki hoitaa pois ja katsoa, että lääkkeet sopii sitten raskaana olevalle.

Ainoita ongelmallisia sairauksia ovat parvorokko (sitä ollaankin karteltu 7 viikkoa tänä vuonna, kun mulla ei ole vasta-aineita ja kiertää pojan päiväkodissa), vesirokko, listeria, vihurirokko, toksoplasmoosi ja olisikohan ollut joku muu.

Tuo influenssa on kyllä ikävämpi kuin tavallinen flunssa. Siitä on kait joskus havainnoitu että saattaa altistaa tietyillä viikoilla skitsofrenialle. Mutta veikkaanpa, että jos sikiö saisi ekalla viikolla influenssatartunnan, niin se aiheuttaisi keskenmenon eikä mitään skitsofreniaa, kuten keskiraskaudessa sairastettuna.

verneri.net osoitteesta löytyy jotain pätevämpää tietoa kuin nää mun löpinät

Vierailija
4/4 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota keskenmenoa juuri pelkään enemmän kuin mitään!

Skitsofreniaa kulkee muutenkin suvussa (itsellä psykoosi), niin siltä ei pysty mitenkään raskauden aikana välttymään. Tulee jos on tullakseen.