Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset eivät enää halua mennä isälleen

Vierailija
06.12.2024 |

Ennen pojat menivät mielellään isälleen, mutta enää pariin kuukauteen eivät ole käyneet siellä kertaakaan. Isällä on uusi naisystävä, josta pojat eivät tykkää. Pojat on siinä iässä, että kaipaisivat kovasti isää. Esikoinen on 15 ja kysyi minulta pari viikkoa sitten, että voiko he mennä iskän kanssa joskus reissuun tai jonnekin kolmistaan. Minusta se olisi hieno idea, mutta ainakaan toistaiseksi mitään ei ole tapahtunut. Nuorempi kuuluu soittelevan silloin tällöin iskän kanssa, vanhempi odottaa, että iskä ottaisi yhteyttä. Ompa hän jo kyseenalaistanut, että kuka on isälle oikeasti tärkeä... Ikävä katsoa tuota vierestä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista silti itse tukea suhdetta -ei isän, vaan poikien takia! Heidän pitää tuntea silti, että ovat isälle tärkeitä ja voit siinä auttaa (hieman hammasta purren, tiedän)

Vierailija
2/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan sama juttu! Ihmettelen miksi uutta naisystävää pitää tapailla lasten aikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottaa ei voi enää tuon ikäisiä menemään..

Vierailija
4/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ihan sama juttu! Ihmettelen miksi uutta naisystävää pitää tapailla lasten aikana?

Ihan samaa olen miettinyt. Meilläkin pojat käyvät välimatkan takia vain joka toinen viikonloppu. Jos lapsille on epämieluisaa tavata uutta naisystävää, eikö mies voisi sen aikaa olla naisesta erossa? Pojat kaipaavat isäänsä paljon. 

Kyllä mä olen kannustanut iskään pitämään yhteyttä, mutta pakottanut en ole. Miehen vastuulla on kuitenkin myös pitää lastensa kanssa yhteyttä. Ap

Vierailija
5/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla pojista jotka ovat jääneet tavallaan isättömiksi. Onko heillä mitään miehen mallia elämässään?

Vierailija
6/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa lapsistaan statusarvon vaikka ei näkisi heitä koskaan. On silti lisääntymään päässyt kunnon kansalainen. 

Vierailija
7/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla pojista jotka ovat jääneet tavallaan isättömiksi. Onko heillä mitään miehen mallia elämässään?

On montakin. Isä kuitenkin aina se ykkönen. Voi kuinka paljon toivoisin, että pojat pääsisivät taas viettämään aikaa isän kanssa. Sitä pojatkin toivovat. 

Pojat tykkäävät paljon minun miehestäni. Olemme olleet naimisissakin jo kolme vuotta. Hän on viettänyt paljon aikaa kaksin tai kolmin poikieni kanssa. Myös isäni on poikien elämässä lähes päivittäin. Isoveljeni on myös pojille tärkeä. Omaa isää ei silti kukaan voi korvata. Ap

Vierailija
8/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten pojat eivät enää mene isälle. 

Toinen vaihtoehto on että kannustat puhumaan tuosta isän kanssa. Isä tekee sitten omat ratkaisunsa.

Vierailija
9/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On montakin. Isä kuitenkin aina se ykkönen. Voi kuinka paljon toivoisin, että pojat pääsisivät taas viettämään aikaa isän kanssa. Sitä pojatkin toivovat. 

Pojat tykkäävät paljon minun miehestäni. Olemme olleet naimisissakin jo kolme vuotta. Hän on viettänyt paljon aikaa kaksin tai kolmin poikieni kanssa. Myös isäni on poikien elämässä lähes päivittäin. Isoveljeni on myös pojille tärkeä. Omaa isää ei silti kukaan voi korvata. Ap

Ihana kuulla, että pojilla on paljon välittäviä aikuisia elämässään. 

Vierailija
10/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kertonut poikien ikävästä isälle? 

Vierailija
11/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä taas tottumista. Ovat jo kerran joutuneet luovuttamaan osan äidistään vieraalle miehelle. Ehkä nyt kun se tapahtuu toisen vanhemman kohdalla niin se sattuu vielä enemmän kun tietävät mitä se on. Vai kuvittelitko että sinun uusi avioliittosi on ollut pojillesi pelkkää onnea ja päivänpaistetta? 

Vierailija
12/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies saa lapsistaan statusarvon vaikka ei näkisi heitä koskaan. On silti lisääntymään päässyt kunnon kansalainen. 

Valitettavasti näin moni mies tuntuu ajattelevan. Sitten huokaillaan, että lapset ovat eron jälkeen asuneet äidillään ja näkevät isäänsä vain harvoin. Säälipisteitä niin kunnolliselle isämiehelle.

Vierailija
13/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä aikoinaan eron tultua tapaamiset jäi siksi että itse en halunnut lapsia isälle viikonlopuiksi, koska alkon käyttö oli runsasta. Lapset on aikuistuttuaankin olleet isänsä kanssa hyvin vähän olleet tekemisissä, nekin vähän velvollisuuden tunnosta. Siis lapset kokee sen velvollisuudeksi vaikka ei tarviisi.

Nää on vaikeita asioita..mutta lapsia ei tarvii pakottaa epäasiallisiin oloihin. Onhan se paha jos kaikki on kuitenkin kunnossa siellä toisessa päässä, mutta lapset ei tykkää olla siellä.

Vierailija
14/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä taas tottumista. Ovat jo kerran joutuneet luovuttamaan osan äidistään vieraalle miehelle. Ehkä nyt kun se tapahtuu toisen vanhemman kohdalla niin se sattuu vielä enemmän kun tietävät mitä se on. Vai kuvittelitko että sinun uusi avioliittosi on ollut pojillesi pelkkää onnea ja päivänpaistetta? 

Tottakai. Oma uusi suhde ei ikinä ole ongelma, aina se on ex puolison josta lapset valittavat.

Se vaan menee niin, että äidin uudesta suhteesta valitetaan isälle ja isän uudesta suhteesta äidille. Mikään ei myöskään ole mustavalkoista, kaksin ajan viettäminen ja hyvät välit eivät tarkoita sitä, että kaikki olisi auvoista. Eikä huonommat välit sitä että kaikki olisi paskaa.

Vierailija
15/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ajatellut, mitä pahaa sait jättämällä miehen.. ikuinen trauma lapsille.

Vierailija
16/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vanhemmat erosivat ja sitä "isänhahmoa" etsin ja niitä "isäkokelaita" kävi myös äidin luona/meillä, osa hyviä, muutama ei. Äiti ei koskaan kieltänyt pitämästä yhteyttä isääni; jossain murkku/teiniangsti-vaiheessa tuli se, et pidä juippi tunkkis.... Siinä meni n. 5 vuotta, ettei oltu muissa väleissä kuin papan/isänisän kanssa.

Äiti sitten,vuosia myöhemmin, vähän niinkuin pyysi anteeksi, että hän kävi liikaa .... tanssiravintoloissa, ystävättäriensä kanssa. Vastasin siihen, et etkä käynyt (liikaa), pitäähän sitä nyt ihmisen päästä liikkumaan; enkä minäkään kaikista helpoin lapsi ollut. ... No kumminko päin hän nyt teki: ensin kyynelehti vai sanoi: et kyllä ollut! :')

Vierailija
17/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kertonut poikien ikävästä isälle? 

Olen toki. Ap

Vierailija
18/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa olen miettinyt. Meilläkin pojat käyvät välimatkan takia vain joka toinen viikonloppu. Jos lapsille on epämieluisaa tavata uutta naisystävää, eikö mies voisi sen aikaa olla naisesta erossa? Pojat kaipaavat isäänsä paljon. 

Kyllä mä olen kannustanut iskään pitämään yhteyttä, mutta pakottanut en ole. Miehen vastuulla on kuitenkin myös pitää lastensa kanssa yhteyttä. Ap

milläs pakotat vanha luuska :D

Vierailija
19/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. Monet isät antaa kyllä näkyä ja kuulua, että se uusi nainen on tärkeämpi kuin lapset. On tullut selväksi exän käytöksestä, ja olen ymmärtänyt lasten kokeneen asian näin. 

Vierailija
20/23 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te erosittw?? Kamalaa lapsille😥😥😥

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän