Auton tunkkaaminen ulkona
Auton tunkkaaminen ulkona renkaiden vaihtoa varten. Tuohan on melkoisen "vaarallista"....
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/korjaamovarusteet/nostotyokalut/sak…
Muilla samoja fiiliksiä?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen saksitunkki on vain hätätilanteita varten.
Niillä suoritetaan myös perus renkaidenvaihto monien useiden henkilöiden toimesta, jos ei käytä nyrkkipajaa vaihtotyössä vaan suorittaa itse pihalla
Ei se ole lainkaan vaarallista, kun tietää mitä tekee. Tunkin pitää olla oikeanlainen, autossa on vain tietyt kohdat joista voi nostaa ne pitää selvittää, auton pitää olla tasaisella maalla ja pitää estää auton liikkuminen, ja ylös nostettu auto pitää vielä tukea jollain siltä varalta että tunkki pettää. Siinä turvallisen renkaanvaihdon eväät.
lopulta ne helmapellit on rutussa, kun vuosia tuolla tavalla vaihtaa, vähintään alkaa ruoste kukkimaan
Aikoinaan yksi nuori kuoli jäätyään auton alle tunkin pettäessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen saksitunkki on vain hätätilanteita varten.
Niillä suoritetaan myös perus renkaidenvaihto monien useiden henkilöiden toimesta, jos ei käytä nyrkkipajaa vaihtotyössä vaan suorittaa itse pihalla
Kyllä, mutta ei pitäisi ja sitä ei ole tarkoitettu siihen. Hallitunkki ei montaa kymppiä maksa.
Kunnon hallitunkki ja kiinteä alusta niin ei ongelmaa, muistakaa sitten että tunkkiin ei voi luottaa. Silloin tällöin löytyy kuollut omatarveasentaja auton alta ja auto tullut alas tunkilta.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan yksi nuori kuoli jäätyään auton alle tunkin pettäessä.
Moni on kuollut siten.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan yksi nuori kuoli jäätyään auton alle tunkin pettäessä.
Niinhän sitä sanotaan, että pitäisi olla auton alla varmistamassa, jos tunkki pettää, mutta harva niitä hommaa ja laittaa nostotyön yhteydessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan yksi nuori kuoli jäätyään auton alle tunkin pettäessä.
Niinhän sitä sanotaan, että pitäisi olla auton alla varmistamassa, jos tunkki pettää, mutta harva niitä hommaa ja laittaa nostotyön yhteydessä
Edit: pukit
Tuollaista tunkkia en alkaisi käyttämään, saa sieltä paremmankin.
Kattoo näiden autopukkien laatua ja hitsausta niin ei näiden varaan uskaltais autoa laskea. 2t kg pitäisi kestää
https://www.motonet.fi/tuote/torin-bigred-autopukkipari-20-tn-277-365-m…
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan yksi nuori kuoli jäätyään auton alle tunkin pettäessä.
Miksi hän oli auton alla, vaihtaessaan renkaita?
Vierailija kirjoitti:
Kattoo näiden autopukkien laatua ja hitsausta niin ei näiden varaan uskaltais autoa laskea. 2t kg pitäisi kestää
https://www.motonet.fi/tuote/torin-bigred-autopukkipari-20-tn-277-365-m…
Ohutta peltiä ja pienet pistehitsaukset tassuissakin
Turha niiden pukkien kanssa on alkaa häsläämään renkaita vaihtaessa. Nopea homma eikä tarvitse mennä auton alle.
Vierailija kirjoitti:
lopulta ne helmapellit on rutussa, kun vuosia tuolla tavalla vaihtaa, vähintään alkaa ruoste kukkimaan
Jooei miten sattuu helmapelleistä pidä nostella vaan oikeista nostokohdista. Toisaalta eipä siellä pajallakaan millään silkkityynyillä sitä autoa nosteta.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan yksi nuori kuoli jäätyään auton alle tunkin pettäessä.
Kaikki me johonkin kuollaan, osa tyhmyyteen, osa sairauteen.
Renkaanvaihdon yhteydessä katsotaan aina myös muuten auton kuntoa. Esim jarrupalojen/levyjen kunto, jotka on helppo vaihtaa samalla. Vaihdettavan renkaan voi laittaa varalta auton alle, jos sattuisi tunkki pettämään.
Tuollainen saksitunkki on vain hätätilanteita varten.