Auton tunkkaaminen ulkona
Auton tunkkaaminen ulkona renkaiden vaihtoa varten. Tuohan on melkoisen "vaarallista"....
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/korjaamovarusteet/nostotyokalut/sak…
Muilla samoja fiiliksiä?
Kommentit (89)
Nerokasta joihinkin tilanteisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lopulta ne helmapellit on rutussa, kun vuosia tuolla tavalla vaihtaa, vähintään alkaa ruoste kukkimaan
Miksi nostat helmapelleistä? Helmapelti ei ole oikea nostopaikka.
Mistä itse nostat autoa? Saatko auton levitoimaan ajatuksen voimalla?
Autoa ei voi nostaa kuin kahdesta kohtaa. Joko noiden helmapeltien nostopisteistä tai apurungon alta. Muussa tapauksessa pohja menee solmuun
Mazdoja ei voi nostaa apurungon kohdalta eikä myöskään helmojen. Mistä Mazdoja voi nostaa siten, että tunkki ei uppoa autoon?
Kyllä minulla Mazda CX 5 ja nykyinen CX 60 nostellaan tunkilla ihan normaalisti ja nostokohdat merkitty selvästi.
Japanilaiset Masta miehet on niin innovatiivisia, että kehitelleet kuuluisaa Wankel moottoria, joka kuluttaa vain 10 litraa satasella ja öljyäkin vain 1 litran per 1000 km.
Kierroksia voi ottaa 12000 rpm, mutta mihinkään ei kuitenkaan kulje. Moottoripyörään sopiva vaihtoehto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha niiden pukkien kanssa on alkaa häsläämään renkaita vaihtaessa. Nopea homma eikä tarvitse mennä auton alle.
Renkaanvaihdossa auto tunkataan ylös ja laitetaan irroitettu rengas auton helman alle. Eli ei tarvita erillisiä pukkeja.
Lisäksi pehmeällä pinnalla, esim. soralla tunkkaillessa, kannattaa laittaa tunkin alle joku levy tai laatta, niin ei uppoa.
Renkaiden eteen ja taakse voi varovainen laittaa vielä kiilat, niin auto ei lähde liikkumaan nostellessa.
Käyttäkää tunkatessa myös kumilaattaa nostokohdan ja tunkin välissä, niin ei vaurioita niin helposti.
Muita auton alla tehtäviä hommia varten voi hankkia vaikka sellaiset rampit ja ajaa niiden päälle.
Lätkäkiekko johon ajaa sirkkelillä uran on ikuisesti kestävä lätkä tunkin ja auton väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lopulta ne helmapellit on rutussa, kun vuosia tuolla tavalla vaihtaa, vähintään alkaa ruoste kukkimaan
Autoa ei voi nostaa kuin kahdesta kohtaa. Joko noiden helmapeltien nostopisteistä tai apurungon alta. Muussa tapauksessa pohja menee solmuun
Mazdoja ei voi nostaa apurungon kohdalta eikä myöskään helmojen. Mistä Mazdoja voi nostaa siten, että tunkki ei uppoa autoon?
Kyllä minulla Mazda CX 5 ja nykyinen CX 60 nostellaan tunkilla ihan no
Et nyt tainnut tajuta, mutta parin vuoden sisään tajuat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla Mazd
Osat mätänee moottorin ympäriltä, mutta kone kestää. Kaikki osat vaihdettu 6 kertaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla Mazd
Mitenkäs minä parin vuoden päästä huomaan, kun joka vuosi vaihdan uuteen autoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ajaa tuliterällä takuukelpoisella autolla niin huoltoon voi vielä eikä välittää mistään. Samalla 50000 euron autosta on sulanut 20% hinnasta alle 2 vuodessa.
Autoa kannattaa tunkata ainoastaan keittiön pöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mazdoja ei voi nostaa apurungon kohdalta eikä myöskään helmojen. Mistä Mazdoja voi n
Osta Hyundai - Laadun vakuutena viiden vuoden takuu ilman kilometrirajaa koko mallistoon
Kia on tullut tunnetuksi luotettavuudestaan, ja osoituksena tästä Kian autoihin sisältyy markkinoiden johtava 7 vuoden takuu. Tämä takaa mielenrauhan ja turvallisuuden vuosiksi eteenpäin.
Korealaisiin on pakko myöntää pitkät takuut, eihän niitä muuten kukaan ostaisi
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole lainkaan vaarallista, kun tietää mitä tekee. Tunkin pitää olla oikeanlainen, autossa on vain tietyt kohdat joista voi nostaa ne pitää selvittää, auton pitää olla tasaisella maalla ja pitää estää auton liikkuminen, ja ylös nostettu auto pitää vielä tukea jollain siltä varalta että tunkki pettää. Siinä turvallisen renkaanvaihdon eväät.
Nojjoo. Oikeesti ne autonvalmistajat ei oo tarkoittanut, että pohjoisen alkuasukkaat vaihtaisivat noilla varatunkeilla kaikkia pyöriä pariin otteeseen vuodessa. On siis ladattu sinne takaluukkuun lähinnä varapyörää varten. Mutta samalla periaatteella, kuin Afrikassa kuljetaan itsetehdyillä sandaaleilla, niin suomalaiset vaihtelevat peltisaksilla autonpyöriä.
Mikä on toki mahdollista ja meillä ihan perinne.
Miksi pitää mennä auton alle renkaiden vaihdon yhteydessä??35v olen autojen omilla tunkeilla pärjännyt nykyään ei ole vararengasta eikä tunkkia,partavaahtopullo korvaa? Molemmat??
Renkaat voi vaihtaa huoletta auton halvalla haitaritunkillakin, mutta auton alle en menisi lainkaan ilman laadukasta hallitunkkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mazdoja ei voi nostaa apurungon kohdalta eikä myöskään helmojen. Mistä Mazdoja voi n
Puhutaan merkityksettömistä rahasummista.
Itsellä petti tuollainen saksitunkki joskus aikanaan. Onneksi oli vaihdettu rengas vielä helman alla. Siirryin hallitunkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää mennä auton alle renkaiden vaihdon yhteydessä??35v olen autojen omilla tunkeilla pärjännyt nykyään ei ole vararengasta eikä tunkkia,partavaahtopullo korvaa? Molemmat??
Ei korvaa. Jos ajat pitkiä matkoja (erityisesti kauempana keskittymistä) , niin homma varapyörä takaluukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon hallitunkki ja kiinteä alusta niin ei ongelmaa, muistakaa sitten että tunkkiin ei voi luottaa. Silloin tällöin löytyy kuollut omatarveasentaja auton alta ja auto tullut alas tunkilta.
Tuota en ymmärrä miksi sinne auton alle pitää ryömiä?
Jokuhan sinne haluaa ryömiä, jos vaihtaa vaikka pakoputkea. Niitä ei kannattais pihalla vaihtaa tuon riskin takia
Ei pelkän tunkin varassa tietystikään. Mutta kuinka renkaanvaihdossa se on käynyt
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset Masta miehet on niin innovatiivisia, että kehitelleet kuuluisaa Wankel moottoria, joka kuluttaa vain 10 litraa satasella ja öljyäkin vain 1 litran per 1000 km.
Kierroksia voi ottaa 12000 rpm, mutta mihinkään ei kuitenkaan kulje. Moottoripyörään sopiva vaihtoehto
Meinaatko että se on mazdan ainoa moottorityyppi vai miten liittyy aiheeseen
Puupölkyt käyttävät puupölkkyjä.