Auton tunkkaaminen ulkona
Auton tunkkaaminen ulkona renkaiden vaihtoa varten. Tuohan on melkoisen "vaarallista"....
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/korjaamovarusteet/nostotyokalut/sak…
Muilla samoja fiiliksiä?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen saksitunkki on vain hätätilanteita varten.
Höpö höpö! 20v olen vaihtanut renkaat kotipihassa tuollaisella.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon hallitunkki ja kiinteä alusta niin ei ongelmaa, muistakaa sitten että tunkkiin ei voi luottaa. Silloin tällöin löytyy kuollut omatarveasentaja auton alta ja auto tullut alas tunkilta.
Tuota en ymmärrä miksi sinne auton alle pitää ryömiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon hallitunkki ja kiinteä alusta niin ei ongelmaa, muistakaa sitten että tunkkiin ei voi luottaa. Silloin tällöin löytyy kuollut omatarveasentaja auton alta ja auto tullut alas tunkilta.
Jokuhan sinne haluaa ryömiä, jos vaihtaa vaikka pakoputkea. Niitä ei kannattais pihalla vaihtaa tuon riskin takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä suoritetaan myös perus renkaidenvaihto monien useiden henkilöiden toimesta, jos ei käytä nyrkkipajaa vaihtotyössä vaan suorittaa itse pihalla
Mä vaihdan yksin, ei tartte porukalla vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Renkaanvaihdon yhteydessä katsotaan aina myös muuten auton kuntoa. Esim jarrupalojen/levyjen kunto, jotka on helppo vaihtaa samalla. Vaihdettavan renkaan voi laittaa varalta auton alle, jos sattuisi tunkki pettämään.
Ei auton alle rengasta laiteta hätävaraksi. Ei siitä mitään hyötyä ole, kun on niin matala (kapea).
Ai. Mulla on 275/40/21, tukee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä suoritetaan myös perus renkaidenvaihto monien useiden henkilöiden toimesta, jos ei käytä nyrkkipajaa vaihtotyössä vaan suorittaa itse pihalla
Tätähän tuossa juurikin tarkoitettiin?
Lue: yleisesti käytössä oleva menetelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Renkaanvaihdon yhteydessä katsotaan aina myös muuten auton kuntoa. Esim jarrupalojen/levyjen kunto, jotka on helppo vaihtaa samalla. Vaihdettavan renkaan voi laittaa varalta auton alle, jos sattuisi tunkki pettämään.
Ei auton alle rengasta laiteta hätävaraksi. Ei siitä mitään hyötyä ole, kun on niin matala (kapea).
Ai. Mulla on 275/40/21, tukee hyvin.
Mikä auto? Moccamaster vai Dacia Duster?
Vierailija kirjoitti:
Ostan näköjään aina sellaisen auton jonka alle ei tarvitse itseään tunkea kun jarrupalojen tai -levyjen kuntoa tarkistetaan.
Vaihdan hallitunkilla mutta onnistuisi se saksitunkillakin. Nimittäin lähden aina siitä olettamuksesta että tunkki pettää kesken kaiken niin osaan pysyä poissa auton alta.
Vierailija kirjoitti:
Näin yleensä toimitaan aina, olipa kyseessä tavallinen renkaitten vaihto kotipihalla tai matkan varrella vararenkaan vaihto rikki menneen tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hätävaraksi vaan siksi, että auton kulma ei putoa maahan asti, jos tunkki pettää. Jää ainakin se verran korkeammalle, että saa taas alle jonkun muun nostovälineen eikä mene rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei renkaita vaihdettaessa ryömitä auton alle. Kun auton alle pitää jostakin syystä mennä, käytetään aivan muita välineitä kuin tunkkia, jos ei ole käytettävissä oikeaa hallia.
Jos joku kuolee auton alle renkaiden vaihdon aikana, niin on kuolemansa ansainnut. Typerysten joutaakin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Piä tunkkis!
Keep your jack! Sanovat englantilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piä tunkkis!
Keep your jack! Sanovat englantilaiset.
Jatkossa käytetään tätä jackia auton alla turvana
https://www.youtube.com/shorts/LWV6dtwjFOQ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan yksi nuori kuoli jäätyään auton alle tunkin pettäessä.
Tiedetäänköjän sama tapaus vuosituhannen alusta? Ikävä juttu. Tunkkiin ei saa koskaan luottaa kun menee auton alle.
Vierailija kirjoitti:
lopulta ne helmapellit on rutussa, kun vuosia tuolla tavalla vaihtaa, vähintään alkaa ruoste kukkimaan
Miksi nostat helmapelleistä? Helmapelti ei ole oikea nostopaikka.