đ HyvĂ€ Suomi! đ Jo yli miljoona lihavaa aikuista suomalaista.
THL: NÀin moni suomalainen on lihava - "Ongelmat ovat rÀjÀhtÀmÀssÀ kÀsiin"
"LĂ€hes puolet suomalaisista ovat keskivartalolihavia. Tutkimuksen johtaja vaatii yhteiskunnallisia toimia lihavuuden torjumiseksi."
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/dd22d803-8418-404b-ab40-08da7âŠ
Oliskohan jo aika alkaa itse kunkin noudattaa ravitsemussuosituksia? đ€đ€đ„°
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
up up up up up
Tunge uppi perseesees.
Ap, kertoisitko ystÀvÀllisesti miksi mollaat muita ihmisiÀ, eikö kannustaminen olisi parempi kuin törkeÀ haukkuminen.
Ap, sinÀ "tÀydellinen ihminen", laittaisitko oman kuvasi meille niin saisimme ihailla ja palvoa sun valtavaa ihanuuttasi.
Otin itseÀni niskasta kiinni ja aloitin laihduttamisen. Tai oikeastaan tarkistin elÀmÀntapojani. AlkoholinkÀyttö minimiin. Eli 1-2 lasia skumppaa 2krt vuodessa. Ruokailut pÀivÀn aikana ikkunassa 9-15. Toimii minulla hyvin. Olen aamu/aamupÀivÀpainotteinen joten en kaipaa illalla syömistÀ. Kunnon aamiaisen puuroineen ja kahveineen, lounas reilu ja ravintopitoinen. Ihan pieni iltapÀivÀvÀlipala. Joku pieni salaatti tai jugurtti hedelmillÀ ja marjoilla. And that's it. Kilot tippuu ja olo ihan kymppi. N. 5 kg lÀhtenyt lokakuun lopusta. Liikkun ja olen aina liikkunut aika aktiivisesti. Kannattaa tota pÀtkÀpaastoa kokeilla. Toimii minulla. Jos tykkÀÀ syödÀ illemmalla niin sitten vaikka 12-18 tms.
Olin kylpylÀssÀ, ja siellÀ kyllÀ pisti silmÀÀn se, ettÀ hoikat tai edes normaalipainoiset olivat vÀhemmistönÀ. Työpaikallani on 80 ihmistÀ, suuri osa on ylipainoisia, myös esimiehet.
Vierailija kirjoitti:
NÀitÀ kehopositiivisia nÀkee aika paljon 612-marssilla.
Te vajaat ette saa tarpeeksi jalansijaa s24:lla niin pitÀÀ tÀÀllÀ trollata? Kukaan ei tykkÀÀ punafassareista, paina tÀmÀ mieleesi.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele mikÀ ilmastoteko, kun sidottua hiiltÀ miljoonalla kehossa!
Ja sen tuottamiseen on mennyt sitÀkin enemmÀn.
Vierailija kirjoitti:
Hieno homma!Darvinismi hoitaa ylikansoituksen.
Lol, en usko ettÀ juuri suomalaiset ovat syynÀ ylikansoittamiseen ja niitÀ lÀskejÀ löytyy varsinkin intialaisista, just sayin ;)
Suomen ja koko lÀnsimaiden suurin ongelma on se ettÀ yritetÀÀn elÀÀ todellisuuden ulkopuolella. Sellaisessa maailmassa, missÀ ylipainon ongelmat kuitataan erilaisuuden hyvÀksynnÀllÀ. Sellaisessa missÀ meillÀ on vastuu auttaa kaikkia ketkÀ pyrkii maahan. Sellaisessa missÀ kaikki hienot arvot ja tunteet edellÀ tehdÀÀn pÀÀtöksiÀ miettimÀttÀ kÀytÀnnöllisesti sitÀ mikÀ on mahdollista.
Voisiko sen elÀmisen tehdÀ edes vÀhÀn mieluisammaksi keskituloisille ja köyhille niin ei tarvitsisi ahdistukseen vetÀÀ sokeri/rasva-serotoniinikamaa?
Vierailija kirjoitti:
KetÀ kiinnostaa? ItsepÀhÀn lÀskinsÀ kantavat, ei ole multa pois.
On se sulta pois. Se on meiltÀ kaikilta poi. Lihavuuden aiheuttamat terveydenhoitokulut eivÀt ole mikÀÀn pikkujuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KetÀ kiinnostaa? ItsepÀhÀn lÀskinsÀ kantavat, ei ole multa pois.
On se sulta pois. Se on meiltÀ kaikilta poi. Lihavuuden aiheuttamat terveydenhoitokulut eivÀt ole mikÀÀn pikkujuttu.
VÀlittÀvÀn nykysuomen toiminta kansalaisia vastaan ja siitÀ seuraavat massiiviset terveys-ja mielenterveysongelmat ovat vÀhÀn isompi ongelma mutta teille rytsÀn trolleille kaikki tietenkin kelpaa syyksi haukkua suomalaisia.
Milloin on lÀskien liputuspÀivÀ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TĂ€mĂ€ on hyvĂ€n mielen ketju đ€
Kaukana siitÀ
Hiljaa lÀski!
Vau, miten aikuistunut vastaus.
Nyt kun THL on huomannut, ettÀ ylipaino on suuri ongelma, voisi se miettiÀ kuinka nÀitÀ ihmisiÀ voisi auttaa.
SiitÀ vaan luomaan ohjeistusta lÀÀkÀreille, miten tulee toimia kun kohtaa ylipainoisen potilaan. SiitÀ se tilanteen korjaaminen lÀhtee.
Tosiasia on se, ettÀ kukaan ei halua olla ylipainoinen. Ylipainosta eroon pÀÀsemiseen kuitenkin tarvitaan apua. Vi ttuilu ei ole auttamista. Se vaan pahentaa tilannetta.
Hieno homma!Darvinismi hoitaa ylikansoituksen.