💙 Hyvä Suomi! 💙 Jo yli miljoona lihavaa aikuista suomalaista.
THL: Näin moni suomalainen on lihava - "Ongelmat ovat räjähtämässä käsiin"
"Lähes puolet suomalaisista ovat keskivartalolihavia. Tutkimuksen johtaja vaatii yhteiskunnallisia toimia lihavuuden torjumiseksi."
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/dd22d803-8418-404b-ab40-08da7…
Oliskohan jo aika alkaa itse kunkin noudattaa ravitsemussuosituksia? đź¤đź¤—đźĄ°
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa? Itsepähän läskinsä kantavat, ei ole multa pois.
Kyllä kiinnostaa, kun lihavuuden aiheuttamat kulut yhteiskunnalle vuosittain ovat jopa 5 miljardia euroa.
Ei kiinnosta!
Kylläpäs kiinnostaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiinnostaa, kun lihavuuden aiheuttamat kulut yhteiskunnalle vuosittain ovat jopa 5 miljardia euroa.
Ei kiinnosta!
Kylläpäs kiinnostaa!
Ei kiinnosta. Huomattavan alipainoinen kun olen, ei ap:n vittuilu voisi vähempää kiinnostaa.
Kiihkoilijoita on niin monenlaisia, on uskovaisia, sotahulluja, ruokahulluja jne aina on jos jonkinlaista oman elämänsä profeettaa yrittämässä kertoa mitä tai miten ihmisen kuuluisi elää olla. Ruokaterveyskin on lopulta tasa-arvo asia, vähävaraisilla ei usein ole mahdollisuuksia erityisen terveisiin ruokiin tai säännölliseen ruokailuun. Silti on aina joku "näätzi" näkemässä vaivaa, mutta vain seurauksista ei koskaan syistä tai juurisyistä.
En minä noudata ravitsemussuosituksia ja painoindeksini on 21,2. Tiedän, mikä ruoka minulle ja aineenvaihdunnalleni sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta!
Kylläpäs kiinnostaa!
Ei kiinnosta. Huomattavan alipainoinen kun olen, ei ap:n vittuilu voisi vähempää kiinnostaa.
Oikeasti olet ihrainen löllykkä : D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta!
Kylläpäs kiinnostaa!
Oikeasti olet ihrainen löllykkä : D
Kemoterapian jälkeen ei kukaan ole ylipainoinen.
No jotenkin jännästi nämä ravitsemussuosituksia noudattavat ihmiset tuppaa olemaan näitä ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeä osa huoltovarmuutta on/olisi se, että itse kukin pitäisi terveydestään huolta niin ruokavalion, liikunnan kuin riittävän unenkin ja muiden seikkojen suhteen, sillä näin säästetään PALJON rahaa terveydenhuoltomenoista. Ja terve ihminen pärjää paremmin, jos tulee vastoinkäymisiä, vaikka joku myrsky.
sinänsä hyviä pointteja. Ton unen kanssa homma ei ole ihan päätösasia ja viimeiset 5v vallinnut ja aina pahenevaa pelotteluilmapiiri milloin mistäkin uhasta ei ainakaan auta vähentämään ahdistuksen määrää. Ahdistus taas korreloi aika suoraan huonon unen kanssa ja sitten kierre on pystyssä. Liian väsyneenä ei jaksa liikkua riittävästi vaikka pitäisi. En siis väitä että nämä ovat ylipainon syitä sinänsä.
No sen kyllä huomaa tuolla katukuvassa, suurin osa on ainakin edes vähän lihavia, mutta valtaosa taitaa olla tosi lihavia. Kyllä se kunnossa pysyminen kuitenkin on ihan jostain muusta kiinni kuin ravintosuositusten hysteerisestä seuraamisesta. Itseä ei voisi vähempää kiinnostaa moiset suositukset enkä silti ole lainkaan lihava, lihaskunto on hyvä jne. Jos mä epäterveellisen syömisen takia joudun vähentämään elämästäni vaikka 20 vuotta niin aivan sama, nehän on ne paskimmat vuodet joka tapauksessa, onpahan saanut elää ja nauttia, eikä niin että ensin kituuttaa, että voi sitten nauttia sen 20 vuotta yksinäisyydestä ja housuun paskomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvän mielen ketju 🤗
Kaukana siitä
Hiljaa läski!
Vierailija kirjoitti:
En muuta mitään miksikään. Hyvä ruoka ja makeat herkut ovat ainoa asia, joka tuottaa iloa. Ja minun mielenterveyteni on tärkeämpi kuin yhteiskunnan kulut. Jos yhteiskunnallla ei ole varaa insuliineihini, niin sitten ne pitää lopettaa. Tuleepa kuolema nopeammin ja en ole enää tuhlaamassa yhteisiä varoja.
Oletko seksiä kokeillut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeä osa huoltovarmuutta on/olisi se, että itse kukin pitäisi terveydestään huolta niin ruokavalion, liikunnan kuin riittävän unenkin ja muiden seikkojen suhteen, sillä näin säästetään PALJON rahaa terveydenhuoltomenoista. Ja terve ihminen pärjää paremmin, jos tulee vastoinkäymisiä, vaikka joku myrsky.
sinänsä hyviä pointteja. Ton unen kanssa homma ei ole ihan päätösasia ja viimeiset 5v vallinnut ja aina pahenevaa pelotteluilmapiiri milloin mistäkin uhasta ei ainakaan auta vähentämään ahdistuksen määrää. Ahdistus taas korreloi aika suoraan huonon unen kanssa ja sitten kierre on pystyssä. Liian väsyneenä ei jaksa liikkua riittävästi vaikka pitäisi. En siis väitä että nämä ovat ylipainon syitä sinänsä.
Ei kahvia klo 17 jälkeen, ei älypuhelinta, tv:tä, tietokonetta tms pariin tuntiin ennen nukkumaanmenoa.
Vierailija kirjoitti:
No sen kyllä huomaa tuolla katukuvassa, suurin osa on ainakin edes vähän lihavia, mutta valtaosa taitaa olla tosi lihavia. Kyllä se kunnossa pysyminen kuitenkin on ihan jostain muusta kiinni kuin ravintosuositusten hysteerisestä seuraamisesta. Itseä ei voisi vähempää kiinnostaa moiset suositukset enkä silti ole lainkaan lihava, lihaskunto on hyvä jne. Jos mä epäterveellisen syömisen takia joudun vähentämään elämästäni vaikka 20 vuotta niin aivan sama, nehän on ne paskimmat vuodet joka tapauksessa, onpahan saanut elää ja nauttia, eikä niin että ensin kituuttaa, että voi sitten nauttia sen 20 vuotta yksinäisyydestä ja housuun paskomisesta.
On se jännä että ihmiset ovat lihoneet. Eihän tässä 50 vuoden aikana olekaan tapahtunut kuin: fyysisen työn runsas väheneminen, liikkumisen runsas väheneminen, paikoillaan olemisen runsas lisääntyminen, roska- ja pikaruoan runsas lisääntyminen, elintarviketarjonnan runsas lisääntyminen.
Ynnätkää nuo yhteen ja huomaatte, että lihavuuden lisääntyminen on täysin ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
up up up up up
TUNGE UPPI PERSEESEES.
up up up up up
TUNGE UPPI PERSEESEES.
Kumpi on vaarallisempaa lihavuus vai pakkomielle toisten lihavuudesta?
Vierailija kirjoitti:
äp äp äp äp äp
TUNGE ÄPPI PERSEESEES.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin menee, lihavuus lisääntyy samaa tahtia kun annetaan terveydelle vaarallisia ravintosuosituksia!
Joo, suomalaisten lihominen alkoi v.1972 siis samaan aikaan kuin Pohjois-Karjala projekti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvän mielen ketju 🤗
Kaukana siitä
Hiljaa läski!
Miksi haukut vieraita ihmisiä? Et sä tiedä millainen ihminen sulle vastaa.
Ja sun takapuoles, sinä vain vittuilet viikosta toiseen. Hmmm, tai sitten se poikalapsesi sattuu kuulumaan huomattavasti ylipainoisiin?