Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto elokuussa, lahjaksi nyt kodintavaroita?

Vierailija
06.12.2024 |

Nuori suunnittele muuttavansa elokuussa omilleen. Onko omituista ostaa nyt joululahjaksi kodin tavaroita. Siis paistinpannua, silityrautaa, laseja jne? Nuoren maun mukaan tietysti.

Moni sukulainen ostaisi mielellään jotain ja nimen omaan tavaraa.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nuorelle tarvitsee hankkia kaikki kattilat, paistinpannut, mikrot, vedenkeittimet, liinavaatteet, pyyhkeet ja ne siivousvälineet, niin kyllä mä oletan, että se nuori ilahtuu joululahjana kaikista noista ensimmäisenä mainituista kuin tuosta viimeisimmästä. Kaikki yhtä tarpeellisia ja pitää hankkia viimeistään muuton jälkeen, mutta lahjalla voi ilahduttaa ja hankkia niitä siivousvälineitä sitten vaikka pitkin vuotta "ei-lahjana".

Vai kuinka moni teistä mammoista ottaisi riemusta kiljuen joululahjaksi uuden pölynimurin vs. jotain muuta hyöydyllistä, mutta kivaa?

Minä ilahtuisin paljon, jos saisin Dysonin varsi-imurin tai moppaavan robotti-imurin. Hintaa noilla on 700-900 euroa, joten haaveeksi jää.

Vierailija
82/94 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsen muutto 600km päähän tuli alle parin kuukauden varotusajalla, kun opiskelupaikat julkistettiin. Kiire tuli ostaa kaikkea kodintavaraa ja tarviketta, kertamatkalla kaikki vietiin. Myös siivousvälineet hankittiin. Olisi ollut hyvä jos olisi ollut jotain vaikka lahjaksi saatua entuudestaan. Muutossa on paljon muutakin sumplimista. Siivousämpäri on hyvä lahja!

En ymmärrä miten menee edes montaa päivää siihen, että ostaa ne välttämättömät kodin käyttötavarat. Eikö vanhempien kotoa muka löydy yhtään mitään ylimääräistä, joilla pärjää vaikka ekat kuukaudet? Itse ainakin sain vanhemmilta ne parit lautaset ja haarukat yms, ostin varmaan vasta parin kuukauden jälkeen ekan astiasarjan. Yhdellä prisma käynnillähän saa ostettua jo vaikka mitä. Kahdessa kuukaudessa kerkee opintotukipäätöksenkin saamaan ja vaikka sillä rahalla hankkimaan ties mitä, jos nyt aivan

Etkö sinä syönyt mitään, et maksanut puhelinlaskua etkä maksanut liikkumisesta mitään, kun käytit opintotuen siivousvälineisiin ja -aineisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kummeilta ja isovanhemmilta monta vuotta lahjaksi astioita. Ne olivat kivoja, mutta jos olisinkin saanut joku joulu ämpärillisen siivoustarvikkeita, niin olisin kyllä vähän pyöritellyt silmiäni.

Vierailija
84/94 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuori saa itse päättää mitä. Tehkää lahjalista, kuin häitä varten. Sieltä voi suku valita ja ostella. 

Vierailija
85/94 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nuori saa itse päättää mitä. Tehkää lahjalista, kuin häitä varten. Sieltä voi suku valita ja ostella. 

Suku? Kai kaikki kymmenen serkkua voi sitten laittaa puolestaan oman lahjalistan sukulaisille?

Vierailija
86/94 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lista on hyvä olla, mutta käyttäkää sitä niin, että kerrotte sieltä lahjatoiveen jos joku sukulainen kysyy asiaa. 

Vierailija
87/94 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen keski-ikäinen nainen, ja täytyy todella ihmetellä, miten paljon näköjään toisten vanhemmat ovat aina olleet valmiina auttamaan lastaan eri tavoin.

Omat vanhempani eivät kyllä ole tikkua ristiin laittaneet minun eteeni. Joo käy vähän kateeksi. Jokainen muutoistani on nuorenakin sujunut omalla moottorilla ja kaikki tarvikkeet, kalusteet ja keittiöön menevät olen itse hankkinut, eipä ole kotoa sanottu muuta kuin että miltä uusi kämppä vaikuttaa ja muista lähettää uusi osoite.

Mulla on ilmeisesti ollut tavallista kylmemmät vanhemmat. Ainut hyvä puoli tietysti on, ettei tarvitse olla kiitollisuudenvelassa.

Vierailija
88/94 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikuinen keski-ikäinen nainen, ja täytyy todella ihmetellä, miten paljon näköjään toisten vanhemmat ovat aina olleet valmiina auttamaan lastaan eri tavoin.

Omat vanhempani eivät kyllä ole tikkua ristiin laittaneet minun eteeni. Joo käy vähän kateeksi. Jokainen muutoistani on nuorenakin sujunut omalla moottorilla ja kaikki tarvikkeet, kalusteet ja keittiöön menevät olen itse hankkinut, eipä ole kotoa sanottu muuta kuin että miltä uusi kämppä vaikuttaa ja muista lähettää uusi osoite.

Mulla on ilmeisesti ollut tavallista kylmemmät vanhemmat. Ainut hyvä puoli tietysti on, ettei tarvitse olla kiitollisuudenvelassa.

En minä koe olevani millään lailla kiitollisuudenvelassa siitä, että vanhemmat auttoivat alkuun. Enkä siitä, että he ovat auttaneet myöhemminkin.

Vierailija
89/94 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä nuorelta itseltään. Joku saattaa hyvinkin haluta kodin käyttötavaraa, joku toinen ei.

Vierailija
90/94 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoin ja sain lahjoja omaan tulevaan opiskelukämppään esim. yo-lahjoiksi. Astioista ym. sukulaiset huomioivat minun toiveeni. Oli sitten kiva, kun asunto oli nopeasti omannäköinen ja arki sujuvaa, kun lähes kaikki tarpeellinen oli tullut hankittua hyvissä ajoin. Tuosta muutosta on nyt kulunut 29 vuotta, ja aterimet, osa astioista, lakanoista ja pyyhkeistä on yhä käytössä.

Vierailija
91/94 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ostin juurikin noin. Yksi hyvä setti oli kerätä Sini-tuotteista ämpäri ja sinne erilaisia rättejä ja tiski- ja vessaharjaa jne niin sillä pääsi sitten muuttosiivoamaan oman kotinsa kun muuton aika oli.

Muuton tullen on niin paljon hankittavaa että on hyvä jos jotain on jo siksi ajaksi katsottuna.

Vessaharja joululahjaksi! Jos siitä ei loukkaannu, niin jo on ihme.

Haha se oli Sinin yli 100 € tuotepaketti. Toki sai muutakin sinä vuonna kuten aina. Mutta tuolla oli hyvä lähteä laatuvälinein laittamaan omaa kotia asuttavaan kuntoon.

No ei. Siniä meilläkin on mutta melko törkeä lahja. En antaisi. Ostaisin kun on oikea aika. Joku 100 euroa ei ole selitys sille että lahja olisi hyvä.

Vierailija
92/94 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päädyin opiskelemaan lähtevälle ja omilleen muuttavalle annettuun tavaratalon lahjakorttiin ja kun muuttohetki koitti annoin vielä rahalahjan, millä nuori sai hankkia peruselintarvikkeita ym. tarpeellista kotiin. Nuoret haluavat itse sisustaa ensiasuntonsa ja tehdä hankitoja kotiin, vanhemmat voivat auttaa hankinnoissa ja pitää vähän silmällä etteivät nuoret osta tyhmyyksiä.

Vierailija
93/94 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain nuoren mielen mukaista astiastoa, lasit, ateriaimet, lakanat, hyvä peitto ja tyyny. Voi kysyä nuorelta itseltään mikä astiasto ja tyyli  miellyttää silmää.

Siivoussanko välineineen ei ole kiva lahja, vaikka kuinka tärkeä ja käytännöllinen asia onkin.

Vierailija
94/94 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aterimet, astiat, lasit, kattilat, padat ja pannut, liinavaatteet jne hyviä lahjoja ekaan kotiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä