Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto elokuussa, lahjaksi nyt kodintavaroita?

Vierailija
06.12.2024 |

Nuori suunnittele muuttavansa elokuussa omilleen. Onko omituista ostaa nyt joululahjaksi kodin tavaroita. Siis paistinpannua, silityrautaa, laseja jne? Nuoren maun mukaan tietysti.

Moni sukulainen ostaisi mielellään jotain ja nimen omaan tavaraa.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttoautona ei toimi bussi, mutta siellä muuttopaikkakunnalla ei varmaan ole vanhempien auto käytössä. En tiedä miten sinun muutot ovat hoituneet, mutta meillä omien lasten kanssa yksi on aloittanut heti siivouksen, kun toiset roudaavat tavaroita ja kasaavat huonekaluja. Ei siinä ole aikaa lähteä etsimään kaupasta siivoustarvikkeita.

Totta. Kaikki asunnot eivät ole priimakunnossa, kun seuraava asukas muuttaa sinne. Jos tarvitsee pyyhkiä pois vanhaa likaa, niin onhan se hyvä, että muuttajalla on kunnon välineet  valmiiksi mukana.

Vierailija
42/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttoautona ei toimi bussi, mutta siellä muuttopaikkakunnalla ei varmaan ole vanhempien auto käytössä. En tiedä miten sinun muutot ovat hoituneet, mutta meillä omien lasten kanssa yksi on aloittanut heti siivouksen, kun toiset roudaavat tavaroita ja kasaavat huonekaluja. Ei siinä ole aikaa lähteä etsimään kaupasta siivoustarvikkeita.

Totta. Kaikki asunnot eivät ole priimakunnossa, kun seuraava asukas muuttaa sinne. Jos tarvitsee pyyhkiä pois vanhaa likaa, niin onhan se hyvä, että muuttajalla on kunnon välineet  valmiiksi mukana.

Eikö kaikki siivoa asuntoaan kun muuttavat sinne, oli edellinen asukas siivonnut tai ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen näitä astioita ym kerättiin valmiiksi jopa vuosia. Nykyään kai useammin mennään muuton yhteydessä vaikka ikeaan ja ostetaan kaikki kerralla.

Vierailija
44/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ettei, kunhan teillä on tilaa varastoida niitä. Joku siivouskori oman huoneen nurkassa puoli vuotta ei ole mairitteleva.

Edelleen puolustan tuota siivouskoria että ennemmin käyttötavaraa kuin jotain laseja tai verhoja jolloin ei saa itse hankkia oman makunsa mukaisia astioita. Siivousrätillä nyt ei kovin suurta väliä ole millainen se eka on mutta joku lasisetti voi joutua moneksi vuodeksi joka päivän käyttöön epämieleisenä tai sitten sinne kaapin perälle kokonaan käyttämättä...

Lahjakortista et ole kuullut? Sillä saa tarvittavaa elokuussa omaan kotiin eikä ämpärit vie tilaa omassa huoneessa ja tiskirättirullat ja fairyt.

Jos lahjakortin myynyt liike on vielä silloin olemassa.  Se on hyvä ottaa huomioo

Tämä sai alapeukkuja. Jonain vuonna ruotsalaisissa uutisissa kerrottiin joulun aikoihin, että liikkeet tienaavat paljon lahjakorttien myynnillä. Kortit jäävät helposti käyttämättä. Usein saajat unohtavat ne laatikon nurkkaan tai muistavat ne, kun käyttöaika on mennyt umpeen. Pahimmassa tapauksessa liike on lopettanut. Täällä kotimaassa on usein uutisia konkursseista ja samalla muistutetaan, että tämän lopetetun vaatekaupan lahjakortit eivät enää ole voimassa.

Vierailija
45/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin kyseessä, niin kaunis uunivuoka tai vaikka pussilakana setti. Ja sitten lisäksi sellainen siivousämpäri.

Kun muutin ekaan asuntoon, olin pitkään ihastellut punaista valurautaista uunivuokaa. Ihan sellaista en saanut, mutta isäni antoi teräksisen kulho setin leivontaan. (Kuulostaa tylsältä) Mutta käytän niitä TODELLA usein, ja aina ajattelen että "jEs!!!Kiitos isi"

Ihan riippuen mitä nuori arvostaa kotijuttujen suhteen, kannattaa lahjat sinne valita!

Vierailija
46/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ettei, kunhan teillä on tilaa varastoida niitä. Joku siivouskori oman huoneen nurkassa puoli vuotta ei ole mairitteleva.

Edelleen puolustan tuota siivouskoria että ennemmin käyttötavaraa kuin jotain laseja tai verhoja jolloin ei saa itse hankkia oman makunsa mukaisia astioita. Siivousrätillä nyt ei kovin suurta väliä ole millainen se eka on mutta joku lasisetti voi joutua moneksi vuodeksi joka päivän käyttöön epämieleisenä tai sitten sinne kaapin perälle kokonaan käyttämättä...

Lahjakortista et ole kuullut? Sillä saa tarvittavaa elokuussa omaan kotiin eikä ämpärit vie tilaa omassa huoneessa ja tiskirättirullat ja fairyt.

Jos lahjakortin myynyt liike on viel

Meidän perheessä ainakin lähes kaikki lahjakortit ovat jääneet käyttämättä. Varmaan vuosien varrella tonnin arvosta on mennyt lahjoja hukkaan. Joitain on sitten ihan pakolla käytetty johinkin turhaan. Lapset ja mies antavat suosiolla kaikki lahjakortit nykyisin minulle ja huolehdin, että niillä ostetaan jotain. Esim. tytär on saanut Normalin lahjakortteja yht. 60 e arvosta. Noilla olen ostanut pesuaineita, kengänpohjalliset yms.

Vierailija
47/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas on peräkylän mummot asialla. Eihän jouluna saa antaa mitään iloisia, jopa hemmottelulahjoja. Ei ei. Käytännöllistä ja mahdollisimman ikävää tavaraa se olla pitää. Oppiipahan kotoa lähtevä opiskelija siivoamaan. 

Jos nuori saa 19 iloista hemmottelulahjaa ja yhden järkevän, niin se järkevä lahja pilaa nuoren koko joulun?

Eiköhän nuoret ole fiksumpia kuin nämä entiset nuoret, jotka tuuttaavat joka paikassa jotain lumihiutale-elämää yksisarvislemmikkeineen, jonka olisivat halunneet saada itselleen.

Kaikki eivät harrasta jatkuvaa itsensä hemmottelua ja ylenkatso muuta. Hemmottelulahjan pitäisi olla ylimääräinen ilo - jos kaikki on tarpeetonta blinglingiä, yksittäinen hukkuu siihen. Kohtuus ja järjenkäyttö on hyvä.

Liian moni on hemmotellut itseään niin massiivisesti, että koko maapallo hukkuu jätteeseen, jota ei olisi pitänyt edes valmistaa.

Vierailija
48/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa ne rättinne sitten kun aika on eli silloin kun muutto on käsillä, eiköhän joululahjaksi löydy vaikka kuinka paljon kivoja vaihtoehtoja. Jos mielikuvitus ei riitä, niin lahjakortti isoon tavarataloon hyvä idea. Kuka avaa iloisena joululahjapaketista siivousrättejä. Tsiisus tätä porukkaa.

Kun edelleen, se siivoussetti ei poissulje niitä muita lahjoja mutta ette halua mitenkään ymmärtää. Mikä tekee vaikka 20 € kattilasta yhtään sen mieleisemmän joululahjan kuin 150 € siivousboksista?

Ymmärrettävästi olet itsestäsi ylpeä, ja arvostat suuresti ideaasi joululahja- siivousvälineistä, joita tarvitaan joskus tulevaisuudessa. Haluat kovin puolustaa hankintaasi. Mutta et sitten miettinyt lapsesi kannalta asiaa? Mun nuoret olivat todella iloisia siitä, että muuttonsa tietämillä käytiin mun pankkikortilla ostoksilla, jolloin saivat ihan itse valita mieluisimmat välineensä. Olivat tosi innoissaan, kun tekivät valintojaan. Ei käynyt mielessänikään päsmäröidä heidän ylitseen edes näin (itselleni) pienessä asiassa. 

Vierailija
49/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järkevämpää ostaa käyttötavaraa  kuin jotain jonkin joutavaa, myös lahjakortti esim Prismaan tai Cittariin on hyvä. Olen joskus antanut paistinpannut lahjaksi parille kotoaan pois muuttavalle nuorelle. Olivat tyytyväisiä.

Vierailija
50/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ostin juurikin noin. Yksi hyvä setti oli kerätä Sini-tuotteista ämpäri ja sinne erilaisia rättejä ja tiski- ja vessaharjaa jne niin sillä pääsi sitten muuttosiivoamaan oman kotinsa kun muuton aika oli.

Muuton tullen on niin paljon hankittavaa että on hyvä jos jotain on jo siksi ajaksi katsottuna.

Joululahjaksi siivousrättejä. Mitähän seuraavaksi.

Terveyssiteitä ja kondomeja, kenties, ehkä paali vessapaperia. Paljoa enempää ei pysty toisen varpaille tallomaan joululahjojen varjolla. 

Vierailija
51/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa ne rättinne sitten kun aika on eli silloin kun muutto on käsillä, eiköhän joululahjaksi löydy vaikka kuinka paljon kivoja vaihtoehtoja. Jos mielikuvitus ei riitä, niin lahjakortti isoon tavarataloon hyvä idea. Kuka avaa iloisena joululahjapaketista siivousrättejä. Tsiisus tätä porukkaa.

Kun edelleen, se siivoussetti ei poissulje niitä muita lahjoja mutta ette halua mitenkään ymmärtää. Mikä tekee vaikka 20 € kattilasta yhtään sen mieleisemmän joululahjan kuin 150 € siivousboksista?

Ymmärrettävästi olet itsestäsi ylpeä, ja arvostat suuresti ideaasi joululahja- siivousvälineistä, joita tarvitaan joskus tulevaisuudessa. Haluat kovin puolustaa hankintaasi. Mutta et sitten miettinyt lapsesi kannalta asiaa? Mun nuoret olivat todella iloisia siitä, että muuttonsa tietämillä käytiin mun pankkiko

Noita vastaavia reissuja tehtiin useita esim. Ikeaan keittiötarvikeosastolle ja Prisman maustehyllylle niin parempi jakaa ostoksia pidemmälle ajalle kuin yhteen ajankohtaan. Tästä on jo vuosia aikaa ja se oli mieleinen lahja ja edelleen käytössäkin kulumattomien esineiden osalta. Samaan tapaan olen hankkinut esim. Pentikin piirakkavuoan, kakkulapion, servetit settiin aivan kuten tuolla joku selitti isänsä ostaneen. Nekin lahjansaajan käytössä (ei ollut oma lapsi)

Vierailija
52/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja, joista olin nuorena opiskelemaanlähevänä iloinen: Matkalaukku äidiltä ja isältä, pussilakanapakkaus kummeilta, kahvikuppeja toisilta, pyyhkeitä mummolta. Itse oli kiva käydä opiskelupaikkakunnalla ostamassa nätin värinen siivousämpäri, pesuvati ja harja ja rikkalapio, vieläkin ilahdun kun näen sen iloisen lämpimänkeltaisen muovivadin siivouskomerossa ja tulee mieleen, miten kiva oli hankkia pikkutavaroita kotiin. :)

Vierailija
53/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentää että monet sukulaiset ostaa lähes aikuiselle nuorelle joululahjoja. 

Mitä hämmentävää siinä on?! Normaalia elämää.

Vierailija
54/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulje pois.

Verbi: sulkea pois

Substantiivi: poissulkeminen

Vierailija
55/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ostin juurikin noin. Yksi hyvä setti oli kerätä Sini-tuotteista ämpäri ja sinne erilaisia rättejä ja tiski- ja vessaharjaa jne niin sillä pääsi sitten muuttosiivoamaan oman kotinsa kun muuton aika oli.

Muuton tullen on niin paljon hankittavaa että on hyvä jos jotain on jo siksi ajaksi katsottuna.

Joo on ihan kohtuutonta joutua käymään tavaratalossa ostamassa siivoustarvikkeet suoraan uuteen kotiin, kivampi kun saa säilöä niitä puoli vuotta kotona ja muuttokuormaan lisää tavaraa :D

Mitä se haittaa, jos siivoustarvikkeet on vanhempien komerossa ja sitten heidän auton peräkärryssä? Onko se kivempi muuttopäivänä lähteä tavarataloon etsimään siivoustarvikkeita ja kuljettaa niitä bussilla? Muuttopäivänä on muutenkin kiire ja hommaa, siihen vielä tunnin parin ostosreissu lisäksi.

Muutto päivä tulee yllätyksenä, ettei vaikka paria viikkoo ennen voi hankkia siivousvälineitä

Vierailija
56/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen näitä astioita ym kerättiin valmiiksi jopa vuosia. Nykyään kai useammin mennään muuton yhteydessä vaikka ikeaan ja ostetaan kaikki kerralla.

Täällä on monia, jotka muistavat sen. Ilo siitä, että niin moni halusi auttaa vähistä varoistaan ja kysyi tarvitaanko sitä tai tätä. Auttaminen sekä uudella että kierrätetyllä oli normaalia. Jos isotädin lahjoittama sohva oli väärän värinen, se oli silti ilo eikä loukkaava katastrofi. Oli motiivi säästää rahaa ja ostaa itselle mieluisa tilalle. Seuraava sohvan omistaja ehkä rakasti uutta sohvaansa.

Lahja tarkoitti jotain minkä sai ilmaiseksi iloksi tai hyödyksi ihmiseltä joka piti sinusta ja tahtoi ilahduttaa tai auttaa. Nykyään lahjan pitää olla jotain tilattua, kerjättyä, luksusta ja tarkasti ilmoitettujen toiveiden mukaista. Osalla ihmisistä on liian paljon rahaa, eivätkä he halua antaa mitään niille, jotka oikeasti tarvitsisivat jotain. Alkoholistiperheen lapsi tai naapurin köyhä mummo, vastentahtoisesti työtön, työkyvytön..ei. Lahja, mieluummin kallis ja hyödytön, annetaan mieluummin sellaiselle jolla on jo kaikkea. Ei se tunnu saajastaan miltään hetken kuluttua.

Nykyään ostetaan mieluummin paljon halpaa, jonka voi uusia kun se ei enää ole muotia ja miellytä silmää.  Toisaalta..Kierrätetty on kallista, koska se on muotia, osa innoissaan ostaa uutta kierrätyspolyesterivaatetta ja tekee huonekalulöytöjä kirpparilta ja kierrätyskeskuksista.

Paradoksaalisesti ei haluta sukulaisten lahjoittamaa ilmaista, koska se on vanhaa roskaa. Tämä roska päätyy kirppikselle, jossa joku toinen iloinen kierrättäjä ostaa sen isollakin summalla..

Vierailija
57/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain rippikouluiän jälkeen suurimmaksi osaksi juuri kodin tavaraa. Lakanoita, silitysraudan, vatkaimen, leivontakulhoja, mehukannun, pyyhkeitä, keittiövälineitä ja astiastoa kummi lahjoi koko ikäni. Ja silti muutto omaan kotiin oli kallista, kun kaikki piti hankkia huonekaluista lähtien! Olin ikionnellinen jokaisesta järkevästä tavarasta siinä kohtaa! Ja ei se haittaa, että puoli vuotta kamat on vähän tiellä tai kaapit notkuu, se on väliaikaista ja lopputarkoitus on pääasia. Niin, muuttaessa heitin pois paljon sitä krääsää, mitä olin lahjaksi saanut hemmotteluun tai hetken ilahdukseen. "Tylsät" lahjat on edelleen tallessa!

Vierailija
58/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain rippikouluiän jälkeen suurimmaksi osaksi juuri kodin tavaraa. Lakanoita, silitysraudan, vatkaimen, leivontakulhoja, mehukannun, pyyhkeitä, keittiövälineitä ja astiastoa kummi lahjoi koko ikäni. Ja silti muutto omaan kotiin oli kallista, kun kaikki piti hankkia huonekaluista lähtien! Olin ikionnellinen jokaisesta järkevästä tavarasta siinä kohtaa! Ja ei se haittaa, että puoli vuotta kamat on vähän tiellä tai kaapit notkuu, se on väliaikaista ja lopputarkoitus on pääasia. Niin, muuttaessa heitin pois paljon sitä krääsää, mitä olin lahjaksi saanut hemmotteluun tai hetken ilahdukseen. "Tylsät" lahjat on edelleen tallessa!

Lahjat nyt harvoin muutenkaan ovat 100% viimeisen päälle mietittyjä ja lahjansaajan unelmia, sen verran usein täältäkin palstalta saa lukea ketjuja joissa ihmiset luettelevat ajattelemattomia lahjojaan joita on saanut. Eli siis ei ole iso asia kenellekään aikuismaisesti käyttäytyvälle.

Vierailija
59/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjat nyt harvoin muutenkaan ovat 100% viimeisen päälle mietittyjä ja lahjansaajan unelmia, sen verran usein täältäkin palstalta saa lukea ketjuja joissa ihmiset luettelevat ajattelemattomia lahjojaan joita on saanut. Eli siis ei ole iso asia kenellek

Ihmisillä on liikaa tavaraa. Mun mielestä on aina ollut kiva saada lahjaksi itse tehtyä vaatetta, villasukkia ja jopa kodinkoneita tarpeeseen. Käyttöä on ja omilla rahoilla voi ostaa jotain muuta mitä tarvitsee tai haluaa. Krääsää en arvosta, mieluummin kahvi/teepaketti jos ei muuta keksi.

Vierailija
60/94 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsen muutto 600km päähän tuli alle parin kuukauden varotusajalla, kun opiskelupaikat julkistettiin. Kiire tuli ostaa kaikkea kodintavaraa ja tarviketta, kertamatkalla kaikki vietiin. Myös siivousvälineet hankittiin. Olisi ollut hyvä jos olisi ollut jotain vaikka lahjaksi saatua entuudestaan. Muutossa on paljon muutakin sumplimista. Siivousämpäri on hyvä lahja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi