Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten silmien väri periytyy, jos isällä on ruskeat silmät ja äidillä siniset?

Vierailija
23.02.2007 |

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopilla ruskeat, apella siniset ja kaikki heidän 4 lastaan ruskeasilmäisiä. Miehelläni siis ruskeat, minulla siniharmaat, esikoinen on ruskeasilmäinen ja kuopus sinisilmäinen. Miehen sisaruksilla siis myös ruskeat silmät ja kaikkien puolisot ovat sinisilmäisiä, kaikki lapset ovat sinisilmäisiä. Siis meillä on ainoa ruskeasilmäinen lapsenlapsi, ja tosi söpö suklaasilmä onkin.

Vierailija
22/28 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllähän tuo on aivan yksiselitteistä lukion oppien mukaan. Täällä palstalla on kyllä joskus ollut juttua, että joskus harvoin voi jotain muutakin tulla.

Ei ole yksiselitteistä.

Ruskeasilmäisillä voi olla myös sinisilmägeeni. Esim. mulla on, sillä toinen vanhemmista sinisilmäinen, toinen ruskeasilmäinen. Sanotaan nyt sitten vaikka Rr-pari.

Vaikka näyttäisikin, että " koko suku" parin sukupolven ajalta on ruskeasilmäistä, on taatusti monella sukulaisella piilevänä myös sinisilmägeeni.

Siskollani on Rr-geenit ja miehellään kanssa Rr.

Molemmat ruskeasilmäisiä. Osa lapsista sinisilmäisiä,

sillä perineet " sinisilmägeenin" rr.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten isälläni ja isäni isällä ja isän äidillä. Miehellä ja koko hänen lähisuvullaan siniset silmät. Meillä on kaksi lasta joilla molemmilla siniset silmät!

Vierailija
24/28 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

herranjestas... aloin miettimään meidän isoa uusioperhettä ja sehän on mennyt juuri noin, että kaikki tytöt on saanut isän silmienvärin ja pojat äidin. Hauska sattuma? Vai onko edes sattumaa?

Vierailija
25/28 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaiketi siksi, että sekä mieheni että minä kannamme sinisilmäisyysgeeniä piilevänä (äidilläni ja anopilla molemmilla siniset silmät).

Vierailija
26/28 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ruskeasilmäinen. (poika)

toivottavasti saamme vielä tytön, jolla on siniset silmät :)

Vierailija
27/28 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän suvussa vain ruskeasilmäisiä (mutta jos löytyy vaikka 1 sinisilmäinen mummo,niin voi tulla sinisilmäinen).

Vierailija
28/28 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis myös siniset silmät. Miehellä ruskeat ja hänen äidillä siniset ja isällä ruskeat. Hänen isovanhemmista en muista mutta tyttärellämme on ruskeat.