Kannatti valita hyväluonteinen ja muiden mielestä tylsä mies
Toisesta ketjusta bongattu viesti:
Mun kohdalla kaverit kohotteli ihmetellen kulmia, kun aloin seurustella. Mies ei ollut muiden silmään mikään komistus ja monelle esim. miehen ylipaino oli kynnyskysymys. Minä taas katsoin miehessä luonnetta, halusin lämminsydämisen, perhekeskeisen ja kotona viihtyvän puolison. Sellainen mieheni on. Minulla ei painanut vaakakupissa miehen ulkonäkö, tietty paino, harrastukset tai "jännittävä luonne". Mieheni on monen mielestä "tylsä", käy töissä ja ei ole mikään rento ja iloluontoisin tapaus. Mies ei ole muiden mielestä maailman sosiaalisin tai sosiaalisesti taitavin tapaus, vaikka kohteleekin toisia ystävällisesti. Miehen huumori tai intohimo muutamiin harrastuksiin ei aukea ihan jokaiselle. Ihmeteltiin, että miksi sinä tuollaisen otit. Mies ei ollut "kelvannut" naisille, vaan oli ollut suuren osan aikuisiästään yksin.
Kas kummaa, kun enää ei kohotella kulmia kulmia sille, miksi olen miehen kanssa. Mies on ollut hyvä, tasavertainen isä. Empaattinen puoliso, joka ei lähtenyt sairastuessani vakavasti. Hän otti koppia perheen arjesta, kun olin huonossa kunnossa. Huolehtii asioista ja on luotettava. Minun kanssani keskustelut sujuvat, mies on syvällinen ja mielestäni maailman hauskin ihminen. Kun on nähty, että mies on pysynyt rinnallani sairastumisesta huolimatta ja mies on hoitanut kodin, lapset ja muut velvollisuudet, on se herättänyt kavereissa kateutta. Minä taas ajattelen, että tällaisen miehen minä halusin ja tällaista etsinkin. Ei tämä mikään vahinko ollut. Tiesin, että toisenlaisesta miehestä ei olisi ollut samalla tavalla hyväksi isäksi ja puolisoksi.
Kommentit (109)
Nykypäivän tuhkimotarina! 🥰
"Varsinaista paskaa" -Shrek
Sama pätee naisiin. Ei se kiva pylly lämmitä, jos elämässä tulee vastoinkäymisiä.
Samaa mieltä olen. Parisuhteessa arjen sujuminen, luottamus, samanlainen elämänkatsomus ja yhteiset suunnitelmat vaikuttavat perustavanlaatuisesti siihen että saako elää yhdessä puolisonsa kanssa mukavaa elämää. Järjen käyttö on siis toivottua ja sallittua. Pelkkä ihastus ja kiihko jännämiehen tai -naisen kanssa ei pitkälle kanna. Perhoset vatsassa on heiveröinen peruste puolison valintaan. Vääränlainen ja yksiulotteinen kuva rakkaudesta pitää monet yksinäisinä.
Jännämies lähtee vaikka nainen ei sairastuisi. Ja pettää ennen lähtemistään.
Tämä. Mun mies ei ollut muiden mielestä mikään saalis, mutta minulle oli. Tämä on tullut nähtyä varsinkin siinä, miten isoja terveydellisiä vastoinkäymisiä kohdalleni on osunut. Ihmiset ovat ihmetelleet, miten mies ei ole lähtenyt kävelemään. Yleensä kun moni lähtee naisen sairastuessa. Mies ei ole lähtenyt, enkä pelkää, että lähtisi. Mies on ihan kultakimpale ja arvostetaan toisiamme.
Niin kannatti!
Oma vinkkini näille hyviä miehiä etsiville naisille on se, että kannattaa heittää romukoppaan toiveet esim. miehen harrastuksista. On perhearjen kannalta melko sama, mitä mies harrastaa (pois lukien harrastukset, joiden takia mies olisi poissa päiväkausia kerrallaan). Eikä pariskunnalla tarvitse olla kaikkia yhteisiä harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita. Tekee hyvää, kun kumpikin voi harrastaa omia juttujaan. Tuo hyvää erillisyyttä.
Vähän erikoisemmassa paketissa oleva mies voi olla ihan loistava kumppani ja isä.
Vierailija kirjoitti:
Jännämies lähtee vaikka nainen ei sairastuisi. Ja pettää ennen lähtemistään.
Näin. Ei sitä turhaan olla jännis ja kerranhan täällä eletään...
Vierailija kirjoitti:
Sama pätee naisiin. Ei se kiva pylly lämmitä, jos elämässä tulee vastoinkäymisiä.
Kyllä. Helena Koivu on esimerkki kävelevästä katastrofista.
Vierailija kirjoitti:
Lämmittää se kiva pylly aluksi
Mikäs siinä kotia pyöritellessä AP:n sairastellessa kun on kuuma nuori rakastajatar joka auttaa jaksamaan.
Sivusta seuranneena on ihmetyttänyt seuraava kuvio:
Naiset ovat halunneet itselleen miehen, joka saa sukat pyörimään jaloissa. Hetkessä elävät, rennot ja monenlaisia aktiviteetteja harrastavat miehet ovat kiinnittäneet naisten huomion. Sitten myöhemmin ihmetellään, että miten tämä ihminen ei olekaan sitoutumiskykyinen ja tasapainoinen kumppani.
Minä valitsin miehen, joka ei ole ollenkaan tuollainen. Mies saa kuitenkin sukkani pyörimään jaloissani, kun näen, miten empaattinen, huolehtivainen ja lämmin kumppani ja isä hän on. Kannatti katsoa miestä siitä näkökulmasta, mitkä piirteet ovat olennaisia parisuhteessa ja perhe-elämässä.
T. Kuuntelen tässä miehen ja lapsen leikin ääniä, kun juon rauhassa aamukahvia
Vai sillä lailla sitten. Minulle olisi kelvannut tavallinen, hiljainen ja vähän ylipainoinenkin mies, mutta kohdalleni on sattunut ( minun sitä pyytämättä) kaikki juopot ns. jännämiehet monilla mt-ongelmillaan. Turha kumminkin ketään syyllistää valinnoistaan, elämäähän tämä vain on.
Omassa ystäväpiirissäni sattui useampikin avioero n. 35-40-vuotiailla naisilla. Naiset kyllästyivät siihen, että miehensä olivat erinäisistä syistä epäluotettavia puolisoita ja isiä. Lähes kaikki kaatui naisten harteille. Olivat tyytyväisiä eroon, kun saivat lapset käytännössä kokonaan itselleen, kun vastuu oli tähänkin asti ollut heillä. Sen huomasi ajan kuluessa, että tällaisilla eronneilla naisilla alkoi ärsyttää, kun huomasivat, etteivät kaikkien miehet ole tuollaisia.
Minä olin katsonut tosi tarkkaan, että halusin luotettavan ja vastuuta kantavan miehen. Yksin ollessani skippasin suosiolla parisuhdetta etsineet miehet, joilla oli päihdeongelmaa, muuta hoivan tarvetta tai kyvyttömyyttä tehdä kauaskantoisia ratkaisuja elämässään. Kestikin tovin, että löytyi tällainen mies. Hän ei ollut muiden mielestä unelmamies, mutta minulle oli. Perhe-elämä on sittemmin osoittanut, että ihan oikein valitsin.
Tekisi mieli vinkata monille parisuhdetta haikaileville naisille, että katsokaa sen ulkokuoren lisäksi sitä miehen sisintä. Vaikeissa tilanteissa tai kuormittavassa pikkulapsiarjessa ei paljon auta, jos mies on komea, hänellä on jännittäviä harrastuksia tai tapana puhua sinut pyörryksiin. Sen sijaan sillä on kummasti merkitystä, kantaako mies vastuuta jo silloin, kun ette ole vielä parisuhteessa ja huolehtiiko hän ihmisistä ympärillään.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu.
Lumppunainen ilmiantaa hyvän naisen tekstin, koska hyvän naisen teksti tuo esiin lumppunaiselle kuinka kaukana hän itse on hyvästä naisesta.
Niin, se kumppanin valintakin on älyllinen toimenpide loppujen lopuksi. Viisaat välttävät sudenkuopat ja ymmärtävät, että on eri henkilöt joiden kanssa nuorena pidetään hauskaa ja keiden kanssa solmitaan avioliitto ja hankitaan lapsia.
Ja ne geenitkin periytyvät, eli väärät valinnat = hankalat lapset.
Kylmää faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Sivusta seuranneena on ihmetyttänyt seuraava kuvio:
Naiset ovat halunneet itselleen miehen, joka saa sukat pyörimään jaloissa. Hetkessä elävät, rennot ja monenlaisia aktiviteetteja harrastavat miehet ovat kiinnittäneet naisten huomion. Sitten myöhemmin ihmetellään, että miten tämä ihminen ei olekaan sitoutumiskykyinen ja tasapainoinen kumppani.
Minä valitsin miehen, joka ei ole ollenkaan tuollainen. Mies saa kuitenkin sukkani pyörimään jaloissani, kun näen, miten empaattinen, huolehtivainen ja lämmin kumppani ja isä hän on. Kannatti katsoa miestä siitä näkökulmasta, mitkä piirteet ovat olennaisia parisuhteessa ja perhe-elämässä.
T. Kuuntelen tässä miehen ja lapsen leikin ääniä, kun juon rauhassa aamukahvia
Niillä kolmella muullakin muijalla jota ukkosi käy panemassa pyörii sukat jalassa ja pikkarit lattialla.
T. Miehesi sopii juuri samalla panotreffejä kun sinä juot kahvia.
Aww, hyvä teille!