Tarviiko pojan osata pelata jalkapalloa tai jääkiekkoa
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä ainakaan koulussa opeteta, liikuntahullut opettajat vain olettavat että jokaisen suomalaisen perustaito on osata nuo lajit ja jos ei osaa niin lapset saavat kyllä siitä kuulla.
Kaikkihan tietävät että liikunnanopettajat yleensä ovat urallaan epäonnistuneita ammattiurheilijoita, pääsevät sitten Jyväskylään tuolla taustalla ja kostavat epäurheilullisille lapsille turhautumisensa.
Vähän ohi aiheen, mutta tämä on kyllä kumma. Meilläkin koulussa pelattiin jalkapallo, koripalloa ja pesäpalloa ainakin ja koskaan ei kerrottu sääntöjä!
Kyllä minä sen ajatuksen ymmärrän potkitaan palloa kohti maalia, mutta mikä on paitsio, laiton ja missä on takaraja, voinko syöttää tuolle vai mitä, sitten puhallettiin pilliin ja koko joukkue oli vihainen kun tein jotain väärin...kun ei kukaan kertonut että noin ei saa tehdä.
Saman muistan, jotenkin olen vain tuon ymmärtänyt että liikunnanopettaja oli liian tyhmä että olisi osannut tuon selittää, oli vainh änen selkärankaan ruoskittu nuo säännät, muttei niitä osannut muuten selittää.
Tarvitsee osata miekkailla ja tappaa lohikäärmeitä.
Vierailija kirjoitti:
No, lähtökohtaisesti kyllä. Mutta ei sitä paria kertaa varten joka pakkoliikunta on nuorilla koulussa. Mutta on tietenkin muita joukkuelajeja, kuten sähly, joka nostaa myö yhtä hyvin nuoren itsetuntoa, kehittää sosiaalisuutta ja aktiiviliikunta kyllä näkyy ajan mittaan kehon rakenteessa.
Toisin kuin mustaa hupparia koko ikänsä pitäneet pleikan takojat kulkee ryhdittä nuuska huulessa rystyset maata viistäen. Urheilullisuus ja hyvä itsetunto, siinä on yhdet nuoren miehen tärkeät saavutukset.
Ei ole ihme vieläkään että nimenomaan jäkis- ja jalisjätkillä on hoikat ja stailit tyttöystävät, jotka nimenomaan on isketty kun itsetunto on noussut pelimatkoilla ja on jätkien kanssa pukkarissa kannustettu toisiaan.
Joillakin se itsetunto on noussut niin korkealle, että ovat joutuneet seksuaalirikollisina vankilaan saakka. Itse toivon poikieni valitsevan sellaiset harrastukset, joiden puitteissa he oppivat luontaista toisen ihmisen ja toisen sukupuolen kunnioitusta.
Ei tarvi eikä saisi pakottaa, mutta ei siitä haittaakaan ole. Joukkuepelissä, futis ja hoki ym. oppii tiimityötä jota usein elämässä tarvitaan. Itse olin ikäluokkani huippuja futiksessa isossa kaupungissa, hokiakin osasin pelata kohtalaisesti, mutta ei minua haitannut kun osaa luokkakavereita ei kiinnostanut pallopelit tai kilpailu yleensä, mutta he hoitivat oman tonttinsa ollen lukuaineissa huomattavasti parempia, arvostin heitä valinnnoissaan.
Jääkiekko on idioottien laji.