Mitä ette halua joululahjaksi? Itse en halua vaatetta ja asusteita.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan hajuvettä. Eräs sukulainen on antanut jo niin monta hutipulloa lahjaksi, etten enää tiedä, mihin ne laittaisin. Osan olen kantanut työpaikan vessaan, osa lojuu kaapissa.
Ihanko oikeasti joku ostaa hajuvettä sukulaiselle kysymättä mieltymyksistä?
Kyllä. Tätini ostelee näitä arvokkaitakin hajuvesiä lahjoiksi suvun naisväelle. Olen saanut vuosien saatossa yhden, jota voin käyttää. Olemme kyllä esittäneet toiveen, ettei aikuisten kesken ostettaisiin lainkaan lahjoja, tai ei ainakaan hajuvesiä. Ehdotus on kaikunut kuuroille korville. En odota innolla hänen lahjaansa tänäkään jouluna.
Panda, Marabou (johtuen venäjän tukemisesta) tulee ensimmäisenä mieleen.
Itse tehdyt villasukat ja viime vuonna villapaita ovat ihan parhaita lahjoja.
En halua mitään, en vietä joulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua kynttilöitä tai Pandan/Fazerin/Maraboun/halpisbrändin suklaarasioita. Menevät suoraan roskiin.
Typerää. Laittaisit edes kiertoon.
Ihan lähipiirissä ei niitä kukaan muukaan huoli (tulee joiltain etäisemmiltä tutuilta joilla joku pakkomielle lahjanostoon).
Vähävaraisten keräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun mummon tekemät hikisennihkeet ja liian tiukat villasukat. Iho ei kestä villaa yhtään. Antaisin jollekin eteenpäin jos kehtaisin.
Tottakai kehtaat.
Kaikenlaiset tavarat, koriste-esineet, vaatteet jne. Harvemmin ihmiset tuntevat toisen sisustus- tai vaatemakua niin tarkasti, joten turvallisin lahja on esim. syötävät/juotavat. En tosin odota lahjoja keneltäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua kynttilöitä tai Pandan/Fazerin/Maraboun/halpisbrändin suklaarasioita. Menevät suoraan roskiin.
Kenellekään ei taida halppissuklaat kelvata.
Kyllä kelpaa, vaikka naapurin mummolle tai lapsiperheelle, vanhusten hoivakotiin ym.
En huoli mitään sesonkikrääsää. Aivan karmeaa saada joululahjaksi jotain joulukoristeita.
En halua mitään mutta perinteisesti saan mieheltäni joka joulu lemppari rommini, Ron Cabana Blanco pullon ja jonkun liköörin. Mieheni on laadukkaan konjakin ja viskin ystävä. Hän haluaa ostaa ne itse kun olisi minun budjettiin liian kalliita.
Ihmisillä on niin oma makunsa että järjetöntä ostaa aikuisille mitään muuta kuin lahjakortti korkeintaan jolla voi vaikka ruokaakin ostaa jos ei muuta tarvi tai on ruokarahatkin vähissä. Jollain nuorilla kodinperustajilla voi olla kaikesta puutetta kelvaten kodin käyttötavarat ja tekstiilit.
Vierailija kirjoitti:
Lahjoita naapureille. En itsekään pidä ko. konvehteja, tyrkytän jouluvieraille tai laitan naapurien postilaatikkoon.
Alkoholijuomia, koriste-esineitä, koruja, ...
Ei kiitos suklaata eikä koriste-esineitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan hajuvettä. Eräs sukulainen on antanut jo niin monta hutipulloa lahjaksi, etten enää tiedä, mihin ne laittaisin. Osan olen kantanut työpaikan vessaan, osa lojuu kaapissa.
Ihanko oikeasti joku ostaa hajuvettä sukulaiselle kysymättä mieltymyksistä?
Kyllä. Tätini ostelee näitä arvokkaitakin hajuvesiä lahjoiksi suvun naisväelle. Olen saanut vuosien saatossa yhden, jota voin käyttää. Olemme kyllä esittäneet toiveen, ettei aikuisten kesken ostettaisiin lainkaan lahjoja, tai ei ainakaan hajuvesiä. Ehdotus on kaikunut kuuroille korville. En odota innolla hänen lahjaansa tänäkään jouluna.
Ompa ajattelematon. Koko ajan lisääntyvien hajuste allerkikkojen takia niitä ei voi joka paikkaan ruiskutella eikä varsinkaan jos julkisilla kulkee. Koittakaa sanoa ettei allergiset voi käyttää niitä että jos on pakko antaa jotain niin sitten jakaa lahjakortit. Ja menee ihan hukkaan hänen rahansa niissä hajuvesissä. Toivottavasti saatte järkeä puhuttua.
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala. Jos saisin lahjaksi hajuvettä, ottaisin sen mitä suurimpana loukkauksena.
Toinen, mistä loukkaantuisin vähintään yhtä paljon, olisi joku nuorehkon julkkiksen kirjoittama elämäntapaopas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellekään ei taida halppissuklaat kelvata.
Työpaikan kahvihuoneessa menee ihan kaikki
Ärsyttää ne joiden mielestä jopa pienille lapsille pitää antaa lahjaksi lähinnä tarpeellista eli vaatteita. No en itse ole noudattanut tuota. Mutta kun lapset jo siinä iässä, että ei leluja enää voinut ostaa ja lahjatouveita tai muita tarpeita ei oikein ollut, tuli muutama vaatekappale ostettua Ns. täytepaketiksi ettei nyt vain kahteen pakettiin jää paketit. Kyseessä siis ala-asteikäiset. Kyllä oli lapsi ehkä vähön pettynyt kuitenkin kun paketeista tuli puseroja, housuja, sukkaa.
Ihan lähipiirissä ei niitä kukaan muukaan huoli (tulee joiltain etäisemmiltä tutuilta joilla joku pakkomielle lahjanostoon).