Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttekö huomenna muistamassa hautausmaalla sodassa kuolleita sukulaisia?

Vierailija
05.12.2024 |

Olen välillä vienyt kynttilän.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kuolivat ennen kuin minä synnyin, joten en tunne heitä. Tapanani ei ole käydä tuntemattomien haudalla

Vierailija
2/8 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä se hyvejää kiveä muistaa, kun mies on Tsherepovetsissa. Tapettiin nälkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun sukulaisia kuollut sodassa. Isoisän veljeltä tms. paleltui varpaat ja äitini suku joutui evakkoon.

Vierailija
4/8 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn yleensä viemässä kynttilät sodissa kaatuneiden muistomerkeille. Itku tulee silmään, kun miettii kylmässä mullassa yksin lepääviä poikaparkoja.

Eikä ole sadassa vuodessa juurikaan kehitystä tapahtunut. Edelleen soditaan jatkuvasti. Äärimmäisen surullista.

Vierailija
5/8 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Johan ne pyhäinpäivän kynttilät on palaneet, niin nyt viedään uudet ja jouluna sitten taas. Uusi vuosikin lähtee kivasti käyntiin hautausmaan rauhassa ja pianhan onkin jo kynttiläpäivä, silloin ehdottomasti on käytävä. 

Vierailija
6/8 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn yleensä viemässä kynttilät sodissa kaatuneiden muistomerkeille. Itku tulee silmään, kun miettii kylmässä mullassa yksin lepääviä poikaparkoja.

Eikä ole sadassa vuodessa juurikaan kehitystä tapahtunut. Edelleen soditaan jatkuvasti. Äärimmäisen surullista.

He tekivät äärimmäisen uhrauksen.

Vierailija
7/8 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, hautakiviäkään ei enää ole.

Vierailija
8/8 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea on lähteä viemään, kun isoisä on haudattu Terijoen sankarihautausmaahan eikä sitä enää ole. On vain entisten terijokisten pystyttämä muistomerkki, ellei sitäkin jo ole tuhottu. Sitä paitsi isoisä ei kaatunut sodassa, vaan kuoli sairauteen sotasairaalassa. Jouluna olen sytyttänyt hänelle kynttilän muualle haudattujen muistopaikalle.