Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholistit jotka väittää että alkoholin päivittäinen juominen ei ole vaarallista

Vierailija
05.12.2024 |

Onneksi olkoon viiskymppisenä kun alkaa seuraukset näkyä. Älkää sitten ruikuttako.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen viisikymppinen, juonut päivittäin noin 25 vuotta. Onhan se vähän kaljamahaa aiheuttanut joo. Muita haittoja en ole huomannut. Ei sillä etten kyllä välittäisi vaikka aiheuttaisikin, en pyri elämään pitkään vaan hauskasti.

Uraputken pituus about sama mutta käyttökerrat viikossa noin 2-3, kunnolla tosin menee kun menee. Vielä ei näy missään, joudun oikeastaan olla kiitollinen geeneille ilmeisesti, koska lisäksi ruokapuoli on niin ja näin sekä rankka vuorotyö. No, rankat äijät on erikseen ;)

T. Ukkomies 

Vierailija
42/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistöni ei ole kärsinyt vuosikausien ryyppäämisestä mutta hermot on sökönä ja univaikeuksia, en suosittele.

Ja aina nuutunut olotila.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä mitään jos lähtiskin hauskanpidon jälkeen saappaat jalassa. Parilla tuntemallani suurkuluttajalka kuitenkin kosahti aivot 30 vuoden ryyppäämisen jälkeen. Nyt ne istuu hymyillen paskavaipoissaan ja elää jossain omassa rinnakkaistodellisuudessaan. Ei vaikuta enää niin hauskalta vaikka ne hymyileekin tosin.

Lainaan itseäni kun unohtui sanoa, että molemmat kävivät töissä ihan normaalisti ennen kuin älli meni eli onnistuu se rankka ryyppääminen näköjään työssäkäyvältäkin.

Monessa muussa maassa työnantajan velvollisuus puuttua päivittäiseen alkoholinkäyttöön olisi suurempi, Suomessa sitä katsotaan läpi sormien! Kyllä se heikentää työtehoa. Voi onnistua mutta se voi alkaa näkyä ulospäin silti (haiset, työteho heikkenee, enemmän saikkua jne)

Totta, täällä se on usein sellainen julkinen salaisuus, mihin kukaan ei arvaa puuttua. Jokainen varmaan tietää jonkun tai muutamankin, jonka alkoholinkäyttö huolestuttaa tai epäilyttää, mutta ei tuo sitä ilmi. Itse selittelin juomistani myös sillä, että kukaan ei ole huomannut. Jälkeenpäin punastuttaa kun ymmärrän, että todennäköisesti joku tajusi.

Vierailija
44/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistit ovat usein aliravittuja ja yksinäisiä miehiä. Olen heitä tavannut. Ruokana lihapiirakoita ja makkaraa. Aliravitsemus ja laihuus ovat eri asioita. Kun alkoholisti ei saa vitamiineja ja kivennäisaineita niin tulee terveyshaittoja. B vitamiinista on yleensä pulaa. Järkevät alkoholistit muistavat tuon b vitamiinin tärkeyden. Jotkut hakevat sen pistoksena mikä onkin tehokkaampaa. Mutta turha syyllistää ketään.

Vierailija
45/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on, jos vuosikaudet dokaa.

Tien ylittäminen on vaarallista, asunnosta poistuminen on vaarallista ja jumalauta leikkeleiden syöminenkin on nyt vaarallista. So?

Jokainen valitsee mitä riskejä elämässä ottaa. Runsas alkoholin kulutus on erittäin haitallista terveydelle ja nostaa mm. syöpäriskiä.

Vierailija
46/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen viisikymppinen, juonut päivittäin noin 25 vuotta. Onhan se vähän kaljamahaa aiheuttanut joo. Muita haittoja en ole huomannut. Ei sillä etten kyllä välittäisi vaikka aiheuttaisikin, en pyri elämään pitkään vaan hauskasti.

No kuulut harvaan sakkiin sitten tilastollisesti. Ne alkoholistit ketkä itse tiedän ovat jo kolme haudassa alle viisikymppisenä. Toki yksi oli ihan pahimman luokan suurkuluttaja, kaksi alkoholin tissuttelijoita. Elämänlaatu oli loppuaikoina huonoa.

Mä tiedän monia kaltaisiani työssäkäyviä tissuttelijoita, eikä kellään niistä ole viisikymppisenä mitään alkoholista selkeästi johtuvia ongelmia. Suurin osa elää vanhuuteen asti ihan normaalikuntoisena ja kuolee johonkin ihan muuhun kuin alkoholiin. Yksi sukulainen tosin kuoli 88-vuotiaana, kun

Kenenkään maksa tai aivot ei näy päälle päin. 

Vierailija
47/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman tiedemiehet vaan antaa turhia suosituksia. 

Itse poltan tupakkaa, juon viinaa ja syön prosessoituja leikkeleitä päivittäin. Samaa tarjoan meidän taaperolle. Lapsi lihoo, yskii ja oksesentelee ihan terveesti. 

Vierailija
48/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Absolutistit on tylsiä

Perustele!

Vierailija
49/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylensyöminen ja juominen ovat sama asia. Henkilö hakee lohtua tunneelämän traumoille. Kannattaa jättää pois nää sanat kuin juopot ja läskit. Hekin ovat ihmisiä. On ikävää jos alkoholistin identiteetti on vaan juoppo. Tai  lihavan ihmisen läski. Miettikää sitä.

Vierailija
50/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina on viisasten juoma. Viisas ymmärtää, että mitä vähemmän sitä juo, sen parempi.

Vierailija
51/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi aiheuttaa mielenvaihtelua ja vaikuttaa uneen. Kannattaa vähentää.Ei sitä tarvi absolutiksi ryhtyä. Kiva on olla joskus hiprakassa. Ihmettelen kun melko vähän puhutaan miten alkoholi vaikuttaa psyykeen. Monen masennuspotilaankin taustaulla voi olla alkoholismia. Miksiköhän siitä keskustellaan melko vähän.

Vierailija
52/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kk juomatta

Lozeri, nauti elämästä ja pidä hauskaa äläkä ankeuta

Vierailija
53/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Absolutistit on tylsiä

Perustele!

Kyllä hauskanpito ilman alkoholia on teeskentelyä

Vierailija
54/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Absolutistit on tylsiä

Perustele!

Kyllähän se siltä tosiaan tuntui, kun vielä join. Jos olin jossain selvinpäin, muistin aina lisätä eteen sanan "vain".

- Heii, olit siellä juhlissa, mites meni?

- Joo olin, mutta olin siis vain selvinpäin.

Ilmeisesti olin omastakin mielestäni jotenkin eri ihminen, mitä ei oikein edes voi laskea juhlissa olleeksi. Nykyään tuo tuntuu aika absurdilta. Etenkin niin, että myrkytystila olisi jotenkin arvokkaampi tila.

Vierailija
55/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Absolutistit on tylsiä

Perustele!

Hauskanpito ilman päihteitä on teeskentelyä. 

Vierailija
56/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elimistöni ei ole kärsinyt vuosikausien ryyppäämisestä mutta hermot on sökönä ja univaikeuksia, en suosittele.

Ja aina nuutunut olotila.

Hmm. Eikö se ole elimistön kärsimistä jos sun unet on sotkeutuneet jonkun aineen seurauksena ja "hermot sökönä". Onko sulla vaurioitunut ääreishermosto vai mitä tarkoitat hermojen sökönä olemisella?

Vierailija
57/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylensyöminen ja juominen ovat sama asia. Henkilö hakee lohtua tunneelämän traumoille. Kannattaa jättää pois nää sanat kuin juopot ja läskit. Hekin ovat ihmisiä. On ikävää jos alkoholistin identiteetti on vaan juoppo. Tai  lihavan ihmisen läski. Miettikää sitä.

Toipuminen ei oikein lähde eteenpäin jos ei tiedosta sitä että on alkoholisti tai ruokariippuvainen tai ahmimishäiriöinen. Sitten voi ratkoa syitä taustalla kuten hoitaa traumoja, löytää vaihtoehtoisia selviytymismalleja ynnä muuta että toipuminen lähtee eteenpäin. Ihmisiähän addiktit on mutta ei kannata elää denialismissa vaaroista jos omaa ongelmia kuten alkoholismi.

Vierailija
58/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti yksi juoppo sukulainen joka sanoi itseään kohtuukäyttäjäksi kun arkena menee vain 12 olutta.

Vierailija
59/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuulut harvaan sakkiin sitten tilastollisesti. Ne alkoholistit ketkä itse tiedän ovat jo kolme haudassa alle viisikymppisenä. Toki yksi oli ihan pahimman luokan suurkuluttaja, kaksi alkoholin tissuttelijoita. Elämänlaatu oli loppuaikoina huonoa.

Mä tiedän monia kaltaisiani työssäkäyviä tissuttelijoita, eikä kellään niistä ole viisikymppisenä mitään alkoholista selkeästi johtuvia ongelmia. Suurin osa elää vanhuuteen asti ihan normaalikuntoisena ja kuolee johonkin ihan muuhun kuin alkoho

No ei näy, aivojen rappeuman voi kyllä havaita siitä että henkilö ei esim kykene ikätoveriensa tavoin enää samalla lailla asioihin, kognition ongelmia, muisti on sökönä, toistelee asioita ynnä muuta. Hyvin hankala uskoa että alkoholia etenkin runsaammin päivittäin käyttänyt säilyy ihan normaalikuntoisena. Toki voi olla näennäisesti normaalikuntoinen mutta vaikka hermoston toiminnassa on vikaa, käsi tärisee ja ynnä muuta, on häikkää ääreishermoissa, ei nuku hyvin jne67. Toki jos niitä kaikkia alkoholin aiheuttamia rajoitteita elämään ei ajattele tai ei ole korkeat standardit elämänlaadulle niin ehkä se on sitten normaalikuntoa. Ikää myöten terveyshaittojen riski kasvaa alkoholissa.

Alkoholiriippuvaiset kuolevat keskimäärin jopa kaksikymmentä vuotta muuta väestöä nuorempina.

Vierailija
60/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvitti yksi juoppo sukulainen joka sanoi itseään kohtuukäyttäjäksi kun arkena menee vain 12 olutta.

Hupi tutti on pullo viinaa. Kaljaa saa litkiä kuin pieni eläin jos meinaa humaltua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän