Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholistit jotka väittää että alkoholin päivittäinen juominen ei ole vaarallista

Vierailija
05.12.2024 |

Onneksi olkoon viiskymppisenä kun alkaa seuraukset näkyä. Älkää sitten ruikuttako.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näiden kaikkien alkoa imevien luusereiden sosiaalituet pitäisi lopettaa kokonaan ja sallia eutanasia niille jotka sitä haluaa.

Vierailija
22/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa outo aine, kun huomaa ihmisen olevan 50v, niin jotain tapahtuu yks kaks!

No oisko vaikka se että sun elimet ja hermosto ei enää jaksa jonkun pisteen jälkeen toimia niinkuin ennen kun kokoajan sabotoit sun terveyttä. Tulee ns kehon sietoraja vastaan. Sitten alkaakin terveys rakoilla. Sama se on lihavuudessa. Keho kestää sen tietyn ajan, sitten poksahtaa diabetes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen viisikymppinen, juonut päivittäin noin 25 vuotta. Onhan se vähän kaljamahaa aiheuttanut joo. Muita haittoja en ole huomannut. Ei sillä etten kyllä välittäisi vaikka aiheuttaisikin, en pyri elämään pitkään vaan hauskasti.

No kuulut harvaan sakkiin sitten tilastollisesti. Ne alkoholistit ketkä itse tiedän ovat jo kolme haudassa alle viisikymppisenä. Toki yksi oli ihan pahimman luokan suurkuluttaja, kaksi alkoholin tissuttelijoita. Elämänlaatu oli loppuaikoina huonoa.

Puhut alkoholisteista. Niistä tulee mulle mieleen täysin rappiolla olevat, aamusta iltaan juovat ihmiset, jotka ei esim. pysty enää töissäkään käymään. Kyllä varmasti semmoiset onkin viisikymppisenä monet jo huonossa hapessa. 

Mutta ns. tissuttelu tai bilekäyttö niin että suurimma

Totta, alkoholin suurkuluttajat kuolee ennemmin joka et vielä pahimmassa mittakaavassa ole vaikka ylität riskirajakäytön, mutta koskee alkoholin haittojen lisääntyminen ikää myötä sinuakin. Bilekäyttö on aika yleistä väestön yhteydessä jossa esim kerran viikossa tirpaistaan kännit. Kaikkia sen aiheuttamia sairauksia ei välttämättä edes osata yhdistää alkoon, esim mielialaongelmia tai syöpiä ym.

Jollakin kroppa ei kestä edes yhtä tosi kosteaa viikonloppua kun iskee haimatulehdus.

Vierailija
24/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole alkoholisti! En juo kovin paljon. Juon lähinnä vain mietoja. Minulla on työ, perhe ja omistusasunto. Pari kertaa viikossa ehkä juon vähän enemmän ja joskus yömyssyt. Rankka työ vaatii rankat huvit. Pystyn lopettamaan milloin haluan. En ole koskaan ajanut autoa tai ollut töissä humalassa. Olen ollut illanistujaisissa selvinpäin. En sekoile humalassa. Juon vain iloon. Juominen on laillista. Ulkomailla vasta juodaankin. Terveyteni on kunnossa. Voisin olla juomattakin, mutta valitsen juoda. Onhan se nyt tylsää olla aina juomatta.

Ja mitä näitä nyt tulikaan itselleen jankutettua, ennen kuin myönsin itselleni totuuden. Pian seitsemän vuotta juomatta, elämäni paras päätös.

Ai niin ja sekin oli yksi, ettei minun juomiseni haittaa ketään.

Vierailija
25/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk juomatta

Vierailija
26/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkällä kaljankin tissutuksella voi saada maksakirroosin. Yhdelle tutulle kävi niin. Toki oli myös ylipainoa eli sitä kauttakin varmaan rasvamaksa.

Vierailija
27/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä mitään jos lähtiskin hauskanpidon jälkeen saappaat jalassa. Parilla tuntemallani suurkuluttajalka kuitenkin kosahti aivot 30 vuoden ryyppäämisen jälkeen. Nyt ne istuu hymyillen paskavaipoissaan ja elää jossain omassa rinnakkaistodellisuudessaan. Ei vaikuta enää niin hauskalta vaikka ne hymyileekin tosin.

Lainaan itseäni kun unohtui sanoa, että molemmat kävivät töissä ihan normaalisti ennen kuin älli meni eli onnistuu se rankka ryyppääminen näköjään työssäkäyvältäkin.

Vierailija
28/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kk juomatta

Jee, isot onnittelut! Olet tehnyt jotakin, mihin eivät kaikki kykene.

Vierailija
29/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kk juomatta

Hienoa!

Vierailija
30/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 kk juomatta

Jee, isot onnittelut! Olet tehnyt jotakin, mihin eivät kaikki kykene.

Kiitos

Vierailija
31/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdepalsta on olemassa. Tää on viihdepalsta. Jos sulla ongelma niin pura jollekin ihmiselle tai palstalle.

Vierailija
32/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kk juomatta

Hieno homma! Tsemppiä jatkossakin.

Vierailija
33/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku puhui "passiivisesta itsemurhasta". Ai luuletko että se keho vain helposti pettää jossain vaiheessa. Kyllä siinä voi käydä niin että elämänlaatu romahtaa sen verran että ihminen lähteekin loppuviimein oman käden kautta. Ei oo kivaa jos kävelykyky vaikka kärsii kun jatkuva alkoholinkäyttö tuhoaa hermoja jaloista. Itsemurhakuolleisuus on alkoholisteilla normaaliväestöä isompaa.  Kumpi muna, kumpi kana (mt-ongelma) ja varmaan alkoholi vielä enemmän tuhoaa mielenterveyttä jatkossa.

Vierailija
34/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 kk juomatta

Hienoa!

Kiitos

Vierailija
35/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vkolopputissuttelija, joka pe ja la join muutaman lasillisen viiniä. Olin keskivartalolihava ja ykskaks sain kesällä sydäninfarktin. Syytän alkoholia ja juomisen aikana syömiäni epäterveellisiä herkkuja, (tosin saattaa olla sairastamallani koronallakin lääkärien mukaan oma osuutensa olla..), turhia transrasvoja jne. Nyt olen ollut kohta puoli vuotta ilman pisaraakaan ja vitsi, miten kivoja sunnuntai-päivät ovatkaan, kun ei ole krapulaa! Ja painokin on pudonnut yli kymmenen kiloa. 

Vierailija
36/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 kk juomatta

Hieno homma! Tsemppiä jatkossakin.

Kiitos

Vierailija
37/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot on herkimmät elimet mut onneksi nekin voi toipua. Alkoholistit ovat usein arvaamattomia tai agressiivisia ja se johtuu aivoista.

Vierailija
38/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä mitään jos lähtiskin hauskanpidon jälkeen saappaat jalassa. Parilla tuntemallani suurkuluttajalka kuitenkin kosahti aivot 30 vuoden ryyppäämisen jälkeen. Nyt ne istuu hymyillen paskavaipoissaan ja elää jossain omassa rinnakkaistodellisuudessaan. Ei vaikuta enää niin hauskalta vaikka ne hymyileekin tosin.

Lainaan itseäni kun unohtui sanoa, että molemmat kävivät töissä ihan normaalisti ennen kuin älli meni eli onnistuu se rankka ryyppääminen näköjään työssäkäyvältäkin.

Monessa muussa maassa työnantajan velvollisuus puuttua päivittäiseen alkoholinkäyttöön olisi suurempi, Suomessa sitä katsotaan läpi sormien! Kyllä se heikentää työtehoa. Voi onnistua mutta se voi alkaa näkyä ulospäin silti (haiset, työteho heikkenee, enemmän saikkua jne)

Vierailija
39/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Absolutistit on tylsiä

Alkoholismi vain mielessäsi sanoo niin kun olet yhdistänyt alkoholin hauskanpitoon. Itse kyllä pidän hauskaa ilmankin alkoa. Viikonloppuna absolutisti lähtee pikkujouluihin.

Vierailija
40/61 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihdepalsta on olemassa. Tää on viihdepalsta. Jos sulla ongelma niin pura jollekin ihmiselle tai palstalle.

Älä klikkaa auki aihetta, mikä kolahtaa niin että tulee paha mieli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme