Suomalaisten mielenterveysongelmat
Miksi Suomessa mielenterveyden häiriöt ovat niin yleisiä verrattuna muihin maihin?
https://mieli.fi/yhteiskunta/mielenterveys-suomessa/tilastotietoa-miele…
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Miksi terveet joutuvat maksamaan sairaiden kustannukset?
No näinhän tämä yhteiskunta on suunniteltu toimimaan, yhdessä pidetään Suomea kasassa. Tämä on ydinajatus.
Pitkä historia masennuksesta johtuen D-vitamiinin puutteesta.
Eletty vuosisatoja pimeydessä, missä sitä D-vitamiinia ei ole auringosta saatu.
Se että esim espanjalaiset ovat eläväisiä ei ole sattumaa.
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on inhimillistä?
Miksi pakotetaan olemaan inhimillinen? Suurimmassa osassa maissa saa itse päättää. Eikö olisi inhimillistä, kun saisi itse päättää?
Ei ole pakko olla inhimillinen mutta silloin tulee ottaa vastuu ja pysytellä etäämmällä muista ettei ole haitaksi muille.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ja tuo synkkämielisyys on siirretty käytöksenä siihen seuraavaan sukupolveen, vaikka heille olisi vitaaminia jo annetukin.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia ihmisen on sanottu olevan sopeutuvainen? Miksi kaikki eivät masennu samoista asioista muutenkaan?
D-vitamiinin puute. Kun oma mieli mustui, niin sinnittelin menemään. Lopulta kun romahdin, niin psykiatri määräsi ensimmäisenä kolminkertaisen annoksen D-vitamiinia verrattuna suomalaiseen suositukseen.
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pakotetaan olemaan inhimillinen? Suurimmassa osassa maissa saa itse päättää. Eikö olisi inhimillistä, kun saisi itse päättää?
Miksi sekoilet vauvapalstalla etkä päätä muuttaa johonkin näistä ihailemistasi maista?
Ei tarvitse kuin lukea tätä palstaa niin joko täällä kirjoittelee JO mt-ongelmaiset tai he, jotka haluavat mt-ongelman, sen verran pöpiä ja alkukantaista suomen väestö on.
"Myös psyykenlääkkeiden kulutuksen vähentyminen 12 prosentilla 20092015 kertoo hyvästä suunnasta. Eniten vähentyi rauhoittavien ja unilääkkeiden kulutus."
Mutta neurolepteja määrätään enemmän kuin koskaan, eivätkä ihmiset saa enää edes satunnaiseen käyttöön rauhoittavia ja unilääkkeitä joiden avulla pärjäisivät. Enemmän mt-saikkuja ja eläkkeitä kuin ikinä, mutta hei sentään täällä ei vedetä rauhoittavia eikä unilääkkeitä 😊👌
Kasvatetaan lapsesta asti vellomaan negatiivisuudessa ja näkemään ongelmia. Jumitetaan ongelmissa fatalistisesti eikä uskota että niitä voi ratkoa ja mennä eteenpäin. Syy on aina jossain muussa eikä ongelmia siksi kannata edes yrittää ratkaista.
Naiset popsii mielialalääkkeitä kuin viimeistä päivää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näinhän tämä yhteiskunta on suunniteltu toimimaan, yhdessä pidetään Suomea kasassa. Tämä on ydinajatus.
Ajatus on hieno, mutta ei toimi käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä puuttuu yhteisöllisyys ja se välittäminen toisista ihmisistä. Se voi olla ujoutta. Saamme totisuuden jo äidin maidossa. Iloisiaollaan vaan hiprakassa. On siihen muitakin syitä miksi meillä masennutaan. Varmaan eräs tekijä on kilpailuyhteiskunta.
Sekä pieni ja tunkkainen kansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sekoilet vauvapalstalla etkä päätä muuttaa johonkin näistä ihailemistasi maista?
En sekoile. En pärjäisi näissä muissa maissa sillä kielitaitoni on huono enkä ole kouluttautunut. Jättäydyin yhteiskunnan elätiksi jo yli 12 vuotta sitten, koska en halunnut maksaa muiden elämistä. Nautin elämästä täällä, mutta ihmettelen miksi minun kaltaisiani kohdellaan silkkihansikkain.
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
No ainakin minusta on kivaa, jos minulta otettavilla veroilla tuetaan vaikkapa mielenterveystyötä tai vaativan sairaalahoidon saatavuutta. Sillä pelastetaan elämiä ja ihmishenkiä. Sellaisessa ihanneyhteiskunnassa me saamme täällä Suomessa elää. Miksi ET haluaisi olla inhimillinen?
Jos ihmishenkiä haluaa pelastaa mahdollisimman paljon, kannattaisi mieluummin laittaa rahat kehityismaihin. Ihmishenkiä pelastettaisiin samalla rahalla tuhatkertaisesti enemmän. Eikö se olisi inhimillisempää?
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Siitä ei ole kyse. Yhteiskunta ei toimi niin. Kun työkyvyttömille antaa vähän rahaa, niiden ei tarvitse varastaa. Yhteiskuntarauhan takia täällä on sosiaaliturvaa. Mistään hyvyydestä ei ole kyse.
Juu, rumasti käyttäytyviä ihmisiä enimmäkseen tapaa. Eri palveluammateissa sen kuulee ja näkee.
Vierailija kirjoitti:
"Myös psyykenlääkkeiden kulutuksen vähentyminen 12 prosentilla 20092015 kertoo hyvästä suunnasta. Eniten vähentyi rauhoittavien ja unilääkkeiden kulutus."
Mutta neurolepteja määrätään enemmän kuin koskaan, eivätkä ihmiset saa enää edes satunnaiseen käyttöön rauhoittavia ja unilääkkeitä joiden avulla pärjäisivät. Enemmän mt-saikkuja ja eläkkeitä kuin ikinä, mutta hei sentään täällä ei vedetä rauhoittavia eikä unilääkkeitä 😊👌
Saan 2 opamoxia päivässä, kun päihdelääkäri soittaa 2x kuukaudessa. Ei niitä saa määrätä muuten. Alkoholi pitää sitten jättää pois.
Mitä enemmän ideologia ja aatemaailma on vasemmalla niin sitä enemmän on mielenterveys ongelmia
Liikaa pahoinvointia aiheuttavia asioita ja arvostamattomuutta. Kiusaaminen on iso juttu tässäkin kohdassa.
Sitten on omat ongelmat ihmisillä sisäisesti ja ulkoisesti. Näistä ei yleensä oteta sitä vastuuta. Kaikenlaista kuten ilkeyttä, pahuutta, vihaa, katkeruutta, kateutta, suhtautumisongelmia, tyytymättömyyttä, pinnallisuutta, ei hyväksytä elämää yms.