Mistä pankista hakisin ns. varaluottokortin lähinnä matkoille mukaan otettavaksi? S-Pankki muuten käytössä ja on ilmainen
ja aikaisemmasta mulla on vielä Nordea mutta maksan vähän nyt turhasta 4,65 € joka kuukausi palvelumaksua sinne. Meinasin jo lopettaa asiakkuuden kokonaan mutta sitten tajusin tuon että kai reissussa olisi hyvä olla parikin korttia?
Kelpaako joku Norwegian esim. hotellissa?
Kommentit (104)
Osuuspankki ja siellä Duo niminen mastercard/luottokortti. Osuuspankissa on perus verkkopankkipalvelut ilmaisia, ja jos liittyy omistaja-asiakkaaksi (100 e liittymismaksu), niin myös kortit on ilmaisia. Duo kortissa on muutenkin ihan hyvät edut. Ilman omistaja-asiakkuutta tuo kortti taitaa maksaa 4€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Osuuspankki ja siellä Duo niminen mastercard/luottokortti. Osuuspankissa on perus verkkopankkipalvelut ilmaisia, ja jos liittyy omistaja-asiakkaaksi (100 e liittymismaksu), niin myös kortit on ilmaisia. Duo kortissa on muutenkin ihan hyvät edut. Ilman omistaja-asiakkuutta tuo kortti taitaa maksaa 4€/kk.
Osuuspankista vielä sen verran, että kaikki kortit saa lisätty puhelimeen eli esim Apple Payhin. OP:n oma mobiilisovellus toimii myös erinomaisesti ja on helppo käyttää. Itse en internetin kautta verkkopankkiin enää edes mene, kun laskujen maksamiset, tilisiirrot toimii näppärästi puhelinsovelluksella. Luottokorttireklamaatiossa olen myös nopeasti saanut luotonantajalta rahat takaisin, kun kerran tilasin epärehellisesetä nettikaupasta tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitten mun täytyisi siirtää palkkapankki sinne, liian monimutkaista kun juuri vasta tein saman tempun S-Pankille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitten mun täytyisi siirtää palkkapankki sinne, liian monimutkaista kun juuri vasta tein saman tempun S-Pankille.
Kyllähän ihmisellä saa olla usean eri firman luottokortteja ja eivät ne kaikki vaadi säännöllisiä palkkatuloja juuri siihen pankkiin. Tarkista asia omasta pankistasi. Ja mikäli palkkapankin joutuisi vaihtamaan, niin sehän tarkoittaa vain sitä, että ilmoitat uuden pankkitilisi tilinumeron palkanmaksajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ihmisellä saa olla usean eri firman luottokortteja ja eivät ne kaikki vaadi säännöllisiä palkkatuloja juuri siihen pankkiin. Tarkista asia omasta pankistasi. Ja mikäli palkkapankin joutuisi vaihtamaan, niin sehän tarkoittaa vain sitä, että ilmoitat uuden pankkitilisi tilinumeron palkanmaksajalle.
Siis mä koitan vältellä mielestäni turhaa 4,65/kk palvelumaksua ja ehdotat 100 euron liittymismaksullista pankkia jonne pitäisi siirtää palkkatulot yms ennen kuin koko luottokorttiakaan voi edes hakea. Juu ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en löytänyt Osuuspankin sivuilta mainintaa, että palkka pitäisi siirtää heidän pankkiin. Luottokortista ainoastaan löytyy maininta, että täytyy olla säännölliset palkkatulot, mutta nehän voi tarkistaa myös muutoin. OP:lla on kyllä etenkin omistaja-asiakkuuden edut paremmat kuin S-pankissa, joten en automaattisesti hylkäisi OP:ta jos näin on. Itsellä ensisijaisena pankkina OP, ja toissijaisena S-pankki. Ilman lainojakin OP bonuksia kertyy usea kymmentäeuroa kuukaudessa, toisin kuin S-pankissa en kerrytä kuin muutamia euroja. OP:lla bonukset voi käyttää vakuutusten lyhentämiseen ja pankkipalveluihin, joskin pankkipalvelut ovat tämän ja ensi vuoden ilmaisia kaikille omistaja-asiakkaille.
Visa Electronilla (nykyisin Visa Debit) pärjätty 90-luvulta asti. No taloustilanteeni on sen verran vakaalla pohjalla, ettei tarvitse höylätä luottoa.
Itselläni on Nordea Mastercard ja S-pankki Visa toiminut hyvin pitkilläkin ulkomaanmatkoilla. Mitään ei ole jäänyt ostamatta, kun aina vähintään toinen korteista toimii.
Stockmann Mastercard on maksuton. Kortissa on korkea korko jos sitä käyttää, mutta varakorttina hyvä koska ei ole kiinteitä kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Visa Electronilla (nykyisin Visa Debit) pärjätty 90-luvulta asti. No taloustilanteeni on sen verran vakaalla pohjalla, ettei tarvitse höylätä luottoa.
Hyväksyvätkö hotellit Electronin? Eihän sellaista korttia enää markkinoidakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mä koita
Osuuspankkiin EI tarvitse liittymismaksua. Asiakkuus on eri kuin omistaja-asiakkuus. Asiakkuus on ilmainen, mutta 100 € liittymismaksun maksamalla pääset omistaja-asiakkaaksi, jolloin kerrytät itsellesi rahanarvoisia bonuksia ja saat palveluja ilmaiseksi. S-pankissahan on myös ollut liittymismaksu, jonka saa takaisin mikäli asiakkuuden purkaa. Samoin on OP:ssa eli maksu tulee takaisin mikäli haluaa omistaja-asiakkuudesta luopua. Tutustu pankkeihin.
Bank Norwegian. Ilmainen, mutta korkea korko. Nopea hakea. Jos maksaa pois aina kuukausittain, korko ei ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on Nordea Mastercard ja S-pankki Visa toiminut hyvin pitkilläkin ulkomaanmatkoilla. Mitään ei ole jäänyt ostamatta, kun aina vähintään toinen korteista toimii.
Tämä on ollut kyllä hyvä ja totuttu combo ja molemmat saa Google Wallettiin yms. Ehkä pidättäydyn edelleen tässä, saanhan mä Nordean maksut hyvin katettua S-Pankin bonuksillakin, ei sillä :D
Kyllähän nordeasta saa kakkoskortinkin ja voi nostaa luottorajaa.
AP taitaa olla nyt väärällä polulla, jos etsii LUOTTOKORTTIA ULKOMAANMATKOILLE, mutta on niin köyhä ettei ole varaa maksaa Nordealle 55,8 € VUODESSA, kun vaihtoehtona olisi maksaa KERRAN 100 € ja saada kaikki pankkipalvelut ilmaiseksi.
Minulla on kakkoskorttina Nordean myöntämä Stockmann kanta-asiakaskortti, jossa on Mastercard luotto. En muutoin ole Nordean enkä Stockmannin asiakas. Kuukausimaksuton kortti, jos luottoa ei käytä kyseisenä kuukautena.
Vierailija kirjoitti:
Niin on varmaan monella muullakin jotka maksaa esim. matkat luottopuolelta koska se nyt vaan antaa sen turvan. Monessa yhteydessä tarvitaan luottokortti esim hotellivarauksen tai autonvuokrauksen yhteydessä.
Tämä riippuu varmasti maasta mihin ollaan menossa, mutta itsellä lähti läheinen pidemmäksi aikaa USAhan, ja sinne neuvottiin suoraan, että S-pankin kortit eivät toimi siellä kunnolla. otettiin sitten varakortiksi Nordea.
Vierailija kirjoitti:
AP taitaa olla nyt väärällä polulla, jos etsii LUOTTOKORTTIA ULKOMAANMATKOILLE, mutta on niin köyhä ettei ole varaa maksaa Nordealle 55,8 € VUODESSA, kun vaihtoehtona olisi maksaa KERRAN 100 € ja saada kaikki pankkipalvelut ilmaiseksi.
Kysymykseni ei koskenut kaikkien pankkipalvelujen vaihtamista mitä tuollainen OP show käytännössä merkitsisi vaan mistä kannattaa lähteä miettimään toista luottokorttia jos lopettaa jo yhden pankin asiakkuuden kun ns. maksaa turhasta. Niin en mä rupea toisellekaan pankille maksamaan tästä turhasta, en satasta tai muutakaan. Kun ilmaisiakin kortteja on kuten aloituksessa jo mainitsemani Norwegian. Nyt alkaa hermo mennä tuohon OP spämmiin.
Jään seuraamaan. Minulla Masteecard Nordeasta ja tarvetta olisi myös varakortille. S-pankin Visa harkinnassa, mutta kiinnostaa myös muut vaihtoehdot.